Pieczarkowy pisze:Należy zburzyć całość i wybudować coś nowego, jak np. Łódź Fabryczna.
W projekt włączy się też ratusz, który od kilku lat ma gotową koncepcję i zostanie ona wykorzystana. – Do nas należy budowa parkingu nad torami. Powstanie tam od 300 do 500 miejsc- przyznał prezydent Kielc, Wojciech Lubawski. - Przez lata rozmawialiśmy z koleją i przekonywaliśmy do takiego rozwiązania, które wymaga przebudowy torów przez Polskie Linie Kolejowe. Udało się dojść do porozumienia. Po naszej stronie będzie też przebudowa placu Niepodległości przed dworcem. W sumie wydamy około kilkanaście milionów złotych z budżetu
Dworzec Główny w Toruniu jest już własnością miasta. Obiekty dworca kolejowego przejęły w piątek z rąk PKP władze Torunia. W ciągu dwóch lat zostaną gruntownie zmodernizowane, (...) "Jest to jak dotąd największy dworzec w Polsce przekazywany przez PKP samorządowi, a przekazaliśmy ich już 84. Ten jest najważniejszy, najpiękniejszy i historyczny" - powiedział podczas podpisywania protokołu przekazania dworca Tomasz Czabański, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku.
– Wystarczy, że biurowiec znajduje się w odległości nawet 1 km od dworca kolejowego, aby firmy w nim działające mogły czerpać wiele korzyści z takiego usytuowania swojego biznesu. Sprawdziliśmy to właśnie na przykładzie inwestycji EQlibrium. Lokalizacja tego projektu miała niemały wpływ na to, że budynek został w pełni skomercjalizowany już na miesiąc przed oficjalnym oddaniem do użytku. M.in. dlatego nasz kolejny projekt biurowy będzie znajdował się po sąsiedzku, również na Odolanach – dodaje Mirosław Łoziński, Waryński S.A.
Rewitalizacja dworców jest potrzebna
Dzięki deweloperom, którzy zdecydowali się ulokować swoje inwestycje w sąsiedztwie dworców, dotychczas niezagospodarowane tereny otrzymują drugie życie. Wokół biurowców pojawiają się bowiem galerie handlowe, lokale usługowe, restauracje, czy zielone, ogólnodostępne strefy, gdzie można odpocząć. Z tej infrastruktury korzystają nie tylko pracownicy okolicznych biur, ale także podróżni – użytkownicy dworców mieszczących się tuż obok. Jak zaznacza jednak Przemysław Bednarczyk, Wiceprezes Zarządu, Waryński S.A., dla rozwoju inwestycji w pobliżu dworców konieczne są dalsze projekty rewitalizacyjne.
– Z punktu widzenia dewelopera samo zlokalizowanie inwestycji biurowej w okolicy dworca nie gwarantuje sukcesu. Zaniedbane gmachy dworców, które nierzadko odstraszają samych podróżnych, nie zachęcają również do stawiania w ich sąsiedztwie biurowców. Dlatego dobrym prognostykiem jest to, że najbliższe lata mają przynieść kolejne inwestycje w dworcową infrastrukturę – mówi Przemysław Bednarczyk.
RZESZÓW. Mieszkańcy domagają się zrobienia porządku z terenem przy ul. Grottgera.
Okolice Głównego Dworca PKP przy placu Dworcowym i Dworca Głównego PKS to jedne z najbrzydszych miejsc w Rzeszowie. Mieszańcy domagają się ich remontu. – To jest wizytówka miasta, a wygląda to ohydnie – mówi Wiesław z Rzeszowa. Władze miasta planują przebudowę placu dworcowego, ale z samymi dworcami zrobić nic nie mogą, bo to tereny prywatne.
- Od 62 lat mieszkam w Rzeszowie i z przerażeniem patrzę na Dworzec PKP w Rzeszowie. Jak to wygląda? Czas wpłynąć na Pana prezydenta, żeby coś z tym zrobił, bo to jest pierwsze miejsce, które widzą turyści, wizytówka Rzeszowa, a wygląda ohydnie. Wystarczy spojrzeć kawałek od nas na dworzec w Dębicy – mówi Wiesław.
Nieprzychylne komentarze płyną także w stronę Głównego Dworca PKS.
- Wygląda to paskudnie i strasznie. To jest centrum Rzeszowa. Coś powinno zostać z tym zrobione. To wstyd dla mieszkańców, że odbierają swoich gości na takim dworcu. To jest nie do pomyślenia – mówi Marek.
Problem w tym, że miasto Rzeszów nie może podjąć się modernizacji ani dworca PKP, ani dworca PKS. Przebudowa tego pierwszego ma się zacząć jeszcze w tym roku.
- Rozpoczęcie robót związanych z projektem planujemy w drugim kwartale 2018 r. Natomiast rozpoczęcie robót związanych z przebudową wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego planowane jest na przełomie 2019/2020r. – mówiła nam Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.
Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60., wyższe mają być perony, a na nich wybudowane zostaną nowe wiaty, wydłużony zostanie tunel pod torami i perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej. Koszt przebudowy dworca i zaplecza to 252 mln zł. Prace zakończą się w 2021 roku.
Żadnych prac remontowych w tym roku jednak nie planuje PKS. Jak powiedział nam prezes zarządu Piotr Olszewski, związek jest obecnie skupiony na projekcie unijnym, w ramach którego kupowane są nowe autobusy i budowana zajezdnia dla nich.
- Dopiero po realizacji tego projektu zajmiemy się dworcem głównym. To nie jest tak, że w ogóle nie mamy planów remontowych. W tym roku nie będzie żadnych robót systemowych, ale w przyszłym nie jest to wykluczone. Zdajemy sobie sprawę, że dworzec wymaga prac remontowych, a być może nawet większych – mówi Olszewski.
PKS zamierza szukać na ten cel środków zewnętrznych. Patrząc na dworce budowane we Wrocławiu czy Białymstoku, władze PKS szacują, że na tę inwestycję potrzeba będzie kilkadziesiąt milionów zł.
Rzeszów z kolei już niedługo ogłosi przetarg na zabudowę terenu przed dworcem kolejowym. Zmianie ulegnie układ komunikacyjny, pojawi się podziemny parking na 150 miejsc, przystanek multimodalny i podziemne połączenie z peronem kolejowym. Inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.
Blanka Szlachcińska
riko pisze:Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60...
PKS zamierza szukać na ten cel środków zewnętrznych. Patrząc na dworce budowane we Wrocławiu czy Białymstoku, władze PKS szacują, że na tę inwestycję potrzeba będzie kilkadziesiąt milionów zł.
Rzeszów z kolei już niedługo ogłosi przetarg na zabudowę terenu przed dworcem kolejowym. Zmianie ulegnie układ komunikacyjny, pojawi się podziemny parking na 150 miejsc, przystanek multimodalny i podziemne połączenie z peronem kolejowym. Inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości