harpun pisze:Zdaje się że władze Rzeszowa nie są zainteresowane tym środkiem transportu, lecz transportem bezkolizyjnym, więc po co tam napinka?
Żadna napinka tylko przedstawiam argumenty które przemawiają za tramwajem a nie kolejką parkową
A to że miasto chce tylko szkoda że nie patrzy na to że jest kasa na tramy a na kolejke nie ma i jeszcze długo nie będzie na szczęcie
harpun pisze:Ciekaw jestem w jaki sposób może bloki betonowe, zapory przeciwczołgowe a i jeszcze żeby to w miarę estetycznie wyglądało, to może tram wkopać w rowy.
A jak niby chcesz postawić słupy pod kolejka chyba ze w powietrzy będzie zawieszona. Czytaj wpierw co pisze, a od separowanie to np. parkan czy zwykłe metalowe barierki.
gdzie na przejazdach tramwajowych masz szlabany czy inne ? każdy kto ma prawko wie jakie są przepisy i musi na takim przejeździ uważać.harpun pisze: i nie można odseparowywać tramu od traktów drogowych, zasiekami czy ścianami gdyż traci on wówczas na dostępności, a nie wyobrażam sobie szlabanów w zatłoczonym i zakorkowanym mieście co 100 metrów
harpun pisze:Więc jeśli chcesz gdybać co jest źle w Krakowie, to proponuje najpierw zaznajomić się z sytuacją obecną na mieście. Nawet całkowity remont torowisk nic nie zmieni.
To że Kraków lekceważył sprawę i teraz ma tego opłakane skutki nie znaczy że każdy musi tak mieć. Gdańsk wyremontował sporą no prawię całą sieć i ją teraz sukcesywnie rozbudowuje. Co innego stara sieć którą trzeba dostosować do realiów na dziś, a co innego budowa nowej trasy od podstaw. Jak pisałem Kraków buduje teraz trase na Łagiewniki i w planach ma jeszcze 2 czy 3 trasy. Skoro tak to czemu tej kasy od razu w metro nie pompuje tylko w tram ? bo na to unia daje kasę i trzeba korzystać.
właśnie bo trasa się nie zmieni, ale może od tego trzeba zacząć aby oferta przewozowa była dostosowana do potrzeba pasażera, a nie pasażer do zbior komu.harpun pisze:ale trasy będą te same, a samochodów dalej będzie przybywać.
Poszukam ile Gdańsk wydał na remont i jakoś to nie trwało nie wiadomo ile, chwile mieli problemów a teraz jest w porządku.harpun pisze:Na remont wyda się miliard - dwa, (remonty trwać będą latami, zamykanie dróg, objazdy, korki itd.)
harpun pisze:Dobrym sposobem na Rzeszów? Rower dla każdego mieszkańca. Jest Innowacja? Jest.
Kto co co lubi, w Rzeszowie to komunikacja mocno kuleje i tyle. Latem to jeszcze może ale zimą to wole jednak samochód i tyle.
harpun pisze:każde miasto jest inne i nie da się skopiować i na siłę przenieść tramu czy metra do innego miasta, każda linia metra czy tramu jest szyta na miarę, każde miasto jest inne i ma inne przyzwyczajenia i kulturę. Ale jest jeden wspólny mianownik wszystkich miast każdy mieszkaniec chce się jak najszybciej przemieszczać się po mieście, i każdy z mieszkańców robi to na swój sposób.
Nie da się to fakt, ale trzeba wziąc pod uwagę że podstawa może być ta sama. Tylko chodzi o wykonanie i sposób podejścia, jeśli jak pisałem Wrocław planował budowe bucpasa i tzw. szybki autobus ale okazało się że to i tak nie zda egzaminu, powrócono do budowy tramu. I tym sposobem trzeba iść, Rzeszów jest za mały na metro to wiadomo ale są miasta mniejsze od Rzeszowa nie tylko w kraju ale i za granicą gdzie tram się dobrze sprawdza.
foreigner pisze:Budowa tramwajów od zera w Olsztynie kosztowała jak dotąd ok. 700 mln (4-5 linii).
Na razie Olsztyn ma 3 linie tramwajowe teraz rozbudują sieć i dojdą dwie nowe. Tyle że z tych 700mln to spora częśc bo około 70% to było dofinansowanie z UE więc koszt jaki miasto faktycznie poniosło był żaden. Jedynie za mało taboru kupili na początek i teraz odczuwają tego skutki ale nowy przetarg na tabor już w końcowej fazie.
Jak by tram był taki zły to by teraz nie planowali kolejnej trasy pod budowe (na dniach przetarg), a kolejne mają rozpisane tj. rozplanowane. Więc jak widać jak się chce to się da.
foreigner pisze:Pierwszy etap olsztyńskich tramwajów kosztował ok. 500 mln zł za ok. 20 km, co daje 25 mln za jeden kilometr. Wychodzi trzy razy taniej.
Dodajmy że sieć tramwajowa nie ingeruje w otoczenie tak jak kolejka która była by jakieś 10 metrów nad ziemią ze słupami betonowymi do kilka metrów.
Zaletą tramu jest możliwość jego łatwej rozbudowy tj. etapowanie trasy. A taką kolejkę pewnie trzeba by od razu w całości wybudować.
foreigner pisze:W Krakowie ostatnio pisali o opłakanym stanie wielu torowisk i potrzebie generalnego remontu wielu odcinków.
A teraz problem bo trzeba remontować a jednocześnie nowe trasy też by się zdały, ale skąd na to wszystko kasę jeśli były lata zaniedbań.