Kacu pisze:... Koniecznie trzeba blokować różne inwestycje tylko ze względu na jej wiek?
Nie przesadzaj ... Żadnego blokowania tam przecież nie ma.
Kacu pisze:... Koniecznie trzeba blokować różne inwestycje tylko ze względu na jej wiek?
RZESZÓW. Stacja kolejowa za trzy lata ma być wizytówką stolicy Podkarpacia.
Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60., wyższe mają być perony, a na nich wybudowane zostaną nowe wiaty, wydłużony zostanie tunel pod torami i perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej. Tak ma wyglądać po modernizacji dworzec PKP Rzeszów Główny, który przebuduje konsorcjum firm – Track Tec Construction, Intop Warszawa i Infrakol.
Do przetargu na wykonawcę modernizacji rzeszowskiego dworca złożono sześć ofert. PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały spośród nich trzy wspomniane firmy. Koszt przebudowy dworca i zaplecza ma kosztować 252 mln zł. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku, a zakończą w 2021 r.
- Mimo że wybrano najkorzystniejszą ofertę, to nie znaczy to jeszcze, że przetarg został zakończony – poinformowała Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK. – Oferenci mają możliwość odwoływania się. Z tej możliwości skorzystała jedna z firm, która złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Zakończenie postępowania przetargowego uzależnione jest od rozstrzygnięcia odwołania przez KIO.
W planach jest nie tylko przebudowa stacji Rzeszów, ale też modernizacja czterech wiaduktów oraz budowy przystanku nad aleją Wyzwolenia. Jednym z wiaduktów, który będzie wyremontowany, jest ten nad ulicą Batorego – droga pod nim zostanie poszerzona.
Podróżni będą mieli lepszą komunikację na stacji. Zaplanowano wykonanie windy i schodów ruchomych i bezkolizyjne przejście pod torami, czyli tunel w kierunku ul. Kochanowskiego. Dzięki niemu połączona zostanie południową strona miasta z północną częścią. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa podróżnych i mieszkańców Rzeszowa.
Budynek dworca PKP będzie odnowiony zgodnie z zaleceniami wojewódzkiego konserwatora zabytków. Będzie przypominał dworzec z lat 60. Dlatego też z budynku znikną pomarańczowe elementy, które powstały w latach 90. Zmodernizowany zostanie dach dworca. Przywrócony zostanie dawny zegar, który umieszczony był na froncie kolejowego dworca.
Mariusz Andres
riko pisze:http://supernowosci24.pl/za-252-mln-zl-przebuduja-dworzec-pkp/
(...)
Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60., wyższe mają być perony, a na nich wybudowane zostaną nowe wiaty, wydłużony zostanie tunel pod torami i perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej. Tak ma wyglądać po modernizacji dworzec PKP Rzeszów Główny, który przebuduje konsorcjum firm – Track Tec Construction, Intop Warszawa i Infrakol.
Podróżni będą mieli lepszą komunikację na stacji. Zaplanowano wykonanie windy i schodów ruchomych i bezkolizyjne przejście pod torami, czyli tunel w kierunku ul. Kochanowskiego. Dzięki niemu połączona zostanie południową strona miasta z północną częścią. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa podróżnych i mieszkańców Rzeszowa.
Budynek dworca PKP będzie odnowiony zgodnie z zaleceniami wojewódzkiego konserwatora zabytków. Będzie przypominał dworzec z lat 60. Dlatego też z budynku znikną pomarańczowe elementy, które powstały w latach 90. Zmodernizowany zostanie dach dworca. Przywrócony zostanie dawny zegar, który umieszczony był na froncie kolejowego dworca.
(...)
GregInv pisze:Rzeszów, miasto innowacji.
dStan pisze:GregInv pisze:Rzeszów, miasto innowacji.
To nie leży w kwestii Rzeszowa, tylko PKP.
GregInv pisze:dStan pisze:GregInv pisze:Rzeszów, miasto innowacji.
To nie leży w kwestii Rzeszowa, tylko PKP.
No jasne, przecież to PKPowski konserwator zabytków wydał zalecenia.
A pozwolenie na budowę wydał PKPowski Wydział Architektury.
Grzegorz44 pisze:Kwota 252 mln zł może wydawać się duża, ale jeśli wziąć pod uwagę, że obejmuje ona w zasadzie roboty infrastrukturalne obejmujące wyburzenie całego układu peronów, torowisk i zbudowanie go od nowa, do tego budowę tunelu do ul. Kochanowskiego przebiegającego w innym miejscu niż ten obecny, budowę nowego wiaduktu nad ul. Żółkiewskiego oraz budowę nowych peronów na stacji (...)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości