Autobusy miejskie w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 07 lis 2017, 17:20

http://www.bip.umkrosno.pl/?c=mdPrzetar ... c-251-4176


11 hybryd (10,00 - 10,80 m)
8 diesli MIDI ( 9,50 - 10,50 m)
2 diesle MINI (6,50 – 8,50 m) (LE)

11 - VOLVO 7900 HYBRID ( bo tylko on spełnia długość ).

Obrazek

8 - Autosan SANCITY 10LF / Solaris URBINO 10.5.

Obrazek

Obrazek

2 - MERCEDES-BENZ SPRINTER CITY 65

Obrazek


http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56790.html




Urząd miasta w Krośnie rozpisał przetarg na 21 nowych pojazdów dla komunikacji miejskiej. Przetarg jest podzielony na trzy części. Największą z nich stanowi dostawa autobusów hybrydowych.

Do Krosna trafią autobusy krótsze niż standardowe, ale i tak skala zamówienia jest dość spora. Przetarg podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy 11 autobusów o napędzie spalinowo–elektrycznym, druga to 8 autobusów na olej napędowy, trzecia to dwa dodatkowe minibusy na olej napędowy.

W pierwszej części chodzi więc o 11 autobusów MIDI o długości 10 – 10,8 m, które mają pomieścić 76 pasażerów, z czego 25–28 na miejscach siedzących a 6 powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W każdym pojeździe powinno się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki. Zamawiający żąda drzwi w układzie 1–2–0 lub 2–2–0. Pojazdy powinny być całkowicie niskopodłogowe i fabrycznie nowe.

W pozostałych dwóch częściach chodzi o autobusy ze standardowymi silnikami. Druga część to osiem pojazdów o długości 9,5 – 10,5 m, również o pojemności 76 pasażerów, z czego 22–28 na miejscach siedzących, w tym minimum 4 na miejscach dostępnych z niskiej podłogi. W tym przypadku krośnieńscy urzędnicy domagają się trojga drzwi w układzie 1–2–2 lub 2–2–2. Pozostałe dwa autobusy, z trzeciej części zamówienia, krótkie, choć o dość dużym zakresie długości (zamawiający określił go na 6,5 – 8,5 m), niskowejściowe, muszą pomieścić 33 pasażerów z czego 14–18 na miejscach siedzących, a w tym 4 miejsca mają być dostępne z niskiej podłogi. Pojazdy muszą mieć dwoje drzwi (1–2 lub 2–2). Zarówno w drugiej jak i w trzeciej części zamówienia w autobusach musi się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki, a autobusy powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6.

Na oferty czekają w Krośnie do 14 grudnia. Oferenci muszą wykazać się doświadczeniem w odniesieniu do każdej części w postaci zrealizowania przynajmniej jednej dostawy autobusów podobnego typu. Muszą się wykazać w tych dostawach odpowiednio dostarczeniem pięciu (część 1.), czterech (część 2.) lub jednego (część 3.) autobusu w ciągu ostatnich trzech lat.

Cena stanowi 60 proc. wagi oceny ofert. Resztę punktów będzie można zdobyć za kryteria techniczno–eksploatacyjne, które zostały odmiennie skonstruowane w odniesieniu do każdej części. Jeśli chodzi o hybrydy najważniejsze będzie zużycie paliwa (16 proc.), ale istotna będzie też ponadstandardowa liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi (6 proc.), rodzaj zawieszenia osi przedniej, rodzaj napędu hybrydowego i sposób magazynowania energii (po 5 proc., w tym ostatnim podkryterium preferowane są superkondensatory) a także rodzaj oświetlenia (3 proc.). W przypadku autobusów spalinowych również najważniejszym kryterium pozacenowym, szacowanym na kilkanaście procent, jest zużycie paliwa, ale w części minibusowej punkty będzie można otrzymać choćby za zaoferowanie całkowicie niskopodłogowych pojazdów, bo formalnie mogą one być tylko niskowejściowe.

Zwycięzca lub zwycięzcy przetargu będą mieli dużo czasu na jego realizację. Autobusy z części 1. i 2. Muszą zostać dostarczone do początku października przyszłego roku. Termin na realizację dwóch minibusów określono na koniec sierpnia przyszłego roku.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 07 lis 2017, 17:29

http://www.e-mielec24.pl/2017/09/24/now ... la-mielca/




W czwartek 21 września w Urzędzie Miejskim podpisana została umowa na dostawę 14 nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów dla Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Mielcu.

Dostawcą nowych pojazdów dla publicznego transportu jest firma Solaris Bus & Coach, która jako jedyna stanęła do przetargu i złożyła ofertę opiewającą na 16 mln 518 tys. zł.

Ze strony miasta podpis pod umową złożył Wykonujący Zadania i Kompetencje Prezydenta Miasta Mielca – Jan Myśliwiec, Pierwszy Zastępca Prezydenta, a w imieniu kontrahenta umowę podpisał Rafał Zajas – Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowego – Kraj Solaris Bus & Coach.

Solaris dostarczy 10 autobusów klasy MIDI (10-metrowych), zasilanych olejem napędowym (ON) oraz 4 autobusy MAXI (12-metrowych) zasilanych gazem ziemnym (CNG). Pierwsze 4 autobusy zasilane olejem napędowym mają zostać dostarczone do końca grudnia 2017 r., następne 3 – do 20 lutego 2018 r. Ostatnie 3 autobusy klasy MIDI oraz 4 autobusy klasy MAXI zasilane gazem ziemnym – do końca czerwca przyszłego roku.

Każdy z 14 autobusów będzie spełniał wymogi normy EURO 6. Wszystkie nowo zakupione autobusy będą klimatyzowane oraz będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – autobusy niskopodłogowe, z funkcją „przyklęku”. Pojazdy będą wyposażone w sieć „Wi-Fi” oraz gniazda USB do ładowania telefonów, tabletów, itp. Firma Solaris zapewni też obsługę techniczną pojazdów oraz szkolenia dla kierowców.

Wymiana taboru autobusowego to jeden z elementów realizowanego przez miasto Mielec projektu dotyczącego poprawy jakości funkcjonowania transportu publicznego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które ma zostać zrealizowane do końca III kwartału 2018 roku, to ok. 45 mln zł, w tym prawie 30 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków UE.

Oprócz dostawy nowych autobusów realizowane są również inwestycje infrastrukturalne.
Przy ulicy Moniuszki trwa budowa nowego zaplecza technicznego na potrzeby MKS-u. Powstaje tam nowy budynek warsztatowy z myjnią dla autobusów MKS wraz z niezbędną infrastrukturą, w tym, między innymi, wewnętrzną instalacją wentylacji mechanicznej, instalacją elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, deszczową i instalacją sprężonego powietrza.

W zakres planowanych robót wchodzi także rozbudowa zewnętrznej zakładowej instalacji wodociągowej i oświetleniowej, przebudowa instalacji c.o. oraz rozbiórka starego budynku warsztatowego.

Inwestycja ma być zrealizowana do końca lipca 2018 roku, przez firmę Megaron z Mielca, która koszty wykonania tego zadania wyceniła na kwotę 10 mln 885 tys. zł. Prace związane
z realizacją tego przedsięwzięcia są w toku.

Kolejnym elementem realizowanego projektu jest trwająca obecnie budowa pętli autobusowej na skrzyżowaniu ul. Szarych Szeregów i Powstańców Warszawy wraz z infrastrukturą towarzyszącą.







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 07 lis 2017, 17:38

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56520.html




W Przemyślu trwa przetarg na dostawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich, w tym dwóch na gaz. MZK Przemyśl chce też wyposażyć wszystkie jeżdżące autobusy w monitoring i system informacji pasażerskiej.

Przedmiotem zamówienia jest 15 fabrycznie nowych autobusów o długości ok. 12 metrów. Za autobus fabrycznie nowy uznaje się autobus wyprodukowany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed ustalonym umową terminem odbioru.

Zamówienie jest podzielone na trzy części. Pierwsza dotyczy 13 autobusów o standardowym napędzie. Druga – to dwa autobusy CNG. W obu przypadkach cena to 60 proc. wagi oceny ofert, warunki techniczne to 25 proc., a gwarancja – 15 proc. W obu częściach chodzi o fabrycznie nowe, niskopodłogowe autobusy dla komunikacji miejskiej.

Ursus i Autosan chętny do dostaw.

Na dostawę autobusów z napędem dieslowym zgłosiło się dwóch producentów – Ursus Bus oraz Autosan. Cena zaproponowana przez drugą firmę jest jednak niższa i wynosi 11,5 mln zł brutto. Pierwsze siedem sztuk pojazdów dotarłoby do Przemyśla do 30 lipca 2018 roku, zaś kolejne 6 – o miesiąc później. Nieco droższy jest Ursus Bus. Oferta firmy opiewa na 11,67 mln zł brutto. Terminy dostaw są takie same jak u konkurenta. Obie oferty mieszczą się w budżecie miasta, które na to zadanie przygotowało budżet wartości 11,99 mln zł.

W przypadku autobusów napędzanych ciekłym gazem o zamówienie stara się wyłącznie Autosan, który wycenił swoją ofertę na 2,38 mln zł brutto. Mogłyby one dotrzeć do miasta do 30 sierpnia 2018 roku. Niestety, oferta wykracza poza budżet, który wynosi 2,214 mln zł.

System informacji dla pasażera.

Dodatkowo przewiduje się wyposażenie autobusów w system informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego zarówno w nowych autobusach, jak i w 25 autobusach już eksploatowanych (Otokar Vectio 250LE – 12 autobusów, Solaris Urbino 10 – 2 autobusy, Solaris Urbino 12 CNG – 1 autobus, Jelcz PR 110 – 6 autobusów, Jelcz PR 120M – 1 autobus, Jelcz PR 120M/G – 3 autobusy). Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej, kasowniki, system monitoringu wizyjnego, system zliczania pasażerów w dwóch autobusach oraz system zajezdniowy, czyli oprogramowanie dyspozytorskie i wyposażenie dodatkowe.

Swoje oferty złożyły R&G Plus oraz Pixel. Pierwsza firma z Mielca okazała się tańsza i za doposażenie przemyskich autobusów chce 2,19 mln zł brutto. Pixel zaoferował prace za 2,49 mln zł brutto. Budżet tego zadania wynosił 3 mln zł. Zakup autobusów i sprzętu ma być współfinansowany z funduszy unijnych i zamawiający zastrzega możliwość wycofania się z zamówienia, jeśli nie otrzyma dofinansowania.






http://www.echodnia.eu/podkarpackie/wia ... ,12631766/




Sześć autobusów dla miejskiej komunikacji samochodowej kupi Stalowa Wola od sanockiego Autosanu. We wtorek prezydent miasta Lucjusz Nadbereżny i prezes Autosanu Michał Stachura podpisali umowę na dostawę.

Autosan to marka, która bardzo mocno wpisała się w historię branży motoryzacyjnej. Jesteśmy dumni, że autobusy wyprodukowane przez spółkę z Podkarpacia będą jeździć po ulicach naszego miasta - mówił prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny. Michał Stachura, prezes zarządu Autosana przypomniał, że spółka którą kieruje jest na rynku już 185 lat. - Historia zobowiązuje a marka to siła, którą obecnie bardzo szybko odbudowujemy - stwierdził prezes. Autobusy, które wyjadą na ulice Stalowej Woli posiadają wiele nowoczesnych technologicznie rozwiązań, 70% dotychczasowej technologii zostało w pojeździe przebudowane, przez co nie odbiega on od zagranicznej konkurencji. Być może Stalowa Wola będzie jednym z pierwszych ośrodków miejskich, gdzie autobusy zyskają nowy wygląd od frontu. Jedno jest pewne: będą w kolorach herbu miasta. Adam Lesiński, członek zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej, w skład której wchodzi Huta Stalowa Wola mówił, że siła PGZ tkwi w sile spółek im zależnych. Wyraził nadzieję, że Autosan będzie miał w tym swój coraz większy udział. Zamówione w Autosanie autobusy wyjadą na ulice Stalowej Woli w czerwcu przyszłym roku. Prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny przypomniał, że ich zakup jest częścią dużego projektu w ramach Mobilnych Obszarów Funkcjonalnych, na które pozyskaliśmy dofinansowanie z Unii Europejskiej. W jego ramach zostanie zakupionych także kolejnych dziesięć autobusów elektrycznych urbino od Solarisa, trzy małe od sanockiego Autometu, 30 przystanków z monitoringiem i dostępem do internetu, trzy biletomaty, zostanie uruchomiony system informacji pasażerskiej, wyemitowanych będzie także 20 tysięcy kart miejskich, docelowo integrujących nie tylko usługi komunikacyjne ale i wstęp do Miejskiego Domu Kultury, Muzeum Regionalnego, Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz innych podmiotów podległych miastu.






http://miasto.debica.pl/aktualnosci/pok ... gHTBWScbIU




Złożony przez Gminę Miasta Dębica wniosek pn. "Ograniczenie niskiej emisji w Dębicko - Ropczyckim Obszarze Funkcjonalnym poprzez zakup nowoczesnych autobusów oraz poprawę infrastruktury drogowej związanej z obsługą transportu drogowego" przeszedł pozytywną ocenę merytoryczną i znalazł się na liście wniosków, których realizacja zostanie dofinansowana ze środków RPO WP na lata 2014-2020 r.

"Cieszę się, że wspólny wniosek przygotowany przez pracowników Urzędu Miejskiego w Dębicy i Miejskiej Komunikacji Samochodowej został bardzo dobrze oceniony przez Urząd Marszałkowski i znalazł się na liście zadań które otrzymały dofinansowanie. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Spółki MKS i Urzędu Miejskiego, ponieważ praca przez nich wykonana przyniosła efekt w postaci dofinansowania na poziomie blisko 10 milionów złotych" - mówi Mariusz Szewczyk, burmistrz Dębicy.

W ramach projektu, którego ogólna wartość to 12 999 915 zł (dofinansowanie wyniesie 85% kosztów kwalifikowanych co stanowi 9 199 863,50 zł) zostanie dofinansowany zakup 10 nowoczesnych niskoemisyjnych autobusów miejskich, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych i osób starszych. Wszystkie autobusy wyposażone będą w klimatyzację, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowoczesne kasowniki umożliwiające doładowanie biletów miesięcznych przez Internet, a przede wszystkim będą przyjazne dla środowiska.

"Zakup nowoczesnych autobusów pozwoli nam na wycofanie z eksploatacji wysłużonych kilkunastoletnich pojazdów nie spełniających już nowoczesnych norm emisji spalin. Ponadto po realizacji inwestycji polegającej na przebudowie ulicy Słonecznej i Fabrycznej uruchomiona zostanie linia komunikacyjna łącząca osiedle "Igloopol" z południową częścią miasta i dworcem PKP przy wykorzystaniu tunelu, który powstaje w miejscu byłego przejazdu kolejowego łączącego ulicę Fabryczną i Głowackiego" - mówi Piotr Chęciek, prezes Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp z o.o. w Dębicy.

Dostawa pierwszych 5 autobusów 10 metrowych i 3 autobusów 12 metrowych o napędzie ON Euro6 planowana jest na I kwartał 2018. W II kwartale dostarczone zostaną 2 autobusy 12 metrowe o napędzie hybrydowym.

Źródło: Urząd Miejski w Dębicy







Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 18 lis 2017, 19:08

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/przem ... ,26347953/




Zakup tych autobusów to element większego projektu w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Przemyśl. Inwestycje będą realizowane w mieście i dwóch gminach powiatu przemyskiego - mówi Robert Choma, prezydenta Przemyśla.Przetarg na dostawę autobusów wygrała firma Autosan z Sanoka. Pojazdy będą wykorzystywane przez przemyski Miejski Zakład Komunikacji. Będzie to 13 autobusów Sancity 12 LF, zasilanych olejem napędowym, oraz dwa Sancity 12 LF CNG, napędzane gazem CNG. Stacja tego gazu znajduje się w bazie MZK. Jednak zasoby CNG nie są duże, stąd decyzji o zakupie tylko dwóch autobusów korzystających z tego paliwa. Każdy autobus będzie mógł pomieścić 95 pasażerów.Podczas przetargu kierowaliśmy się przede wszystkim celną, ale niebagatelne znaczenie miały też parametry techniczne autobusów, okres gwarancji, innowacyjność. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przyjazne dla osób słabowidzących. Na terenie MZK Autosan zorganizuje autoryzowana stację obsługi dla nowych autobusów - wymienia prezydent Przemyśla.Równocześnie z mielecką firmą R&G została podpisana umowa na wyposażenie autobusów nowych i już jeżdżących w przemyskim MZK, łącznie będzie to 40 pojazdów, w system informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego.Zakup autobusów miejskich realizowany jest w ramach zadania „Rozbudowa i integracja systemu komunikacji publicznej na terenie Przemyśla”, dofinansowanego przez Unię Europejską. Jego celem jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń uciążliwych dla mieszkańców i środowiska. Poprzez większą dostępność komunikacji publicznej, samorządowcy chcą zachęcić mieszkańców do zostawienia samochodów w domach i korzystania z autobusów. Miasto, wybuduje także nowe wiaty przystankowe. Powiat i sąsiednie gminy przebudują drogi i wykonają zatoki i pętle autobusowe.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 22 lis 2017, 18:00

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/sanok ... ,12698274/




11 nowych autosanów - w tym 8 modeli Sancity na gaz, kupiło miasto. W Sanoku będzie też stacja do tankowania ekologicznego paliwa CNG.

Dwa dokumenty w tej sprawie podpisano uroczyście dziś w sanockim magistracie: umowy pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Sanockim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej na dostawy ekologicznego gazu CNG oraz pomiędzy urzędem miasta a spółką Autosan na zakup 11 niskoemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej. Tym samym Sanok jako czwarte miasto na Podkarpaciu zdecydowało się na pojazdy gazowe.

To wyjątkowy moment w życiu prezesa Autosanu, gdy podpisuje taką umowę w macierzystym mieście - mówił Michał Stachura, szef sanockiego zakładu. - Choć prawo zamówień publicznych rządzi się zasadami konkurencji, to nie wyobrażałem sobie, że to nie Autosan miałby dostarczyć autobusy dla Sanoka. Zgodnie z umową - do końca października 2018 roku, Autosan wyprodukuje i dostarczy miastu trzy 10-metrowe autobusy z silnikiem diesla oraz dwanaście 12-metrowych, z napędem na sprężony gaz ziemny. - Zastąpią wyeksploatowane, zasilane olejem napędowym - mówi burmistrz Tadeusz Pióro. I podkreśla, że pojazdy będą ekologiczne, bezpieczne i przyjazne dla pasażerów. - Wyposażone m.in. w automatyczną skrzynię biegów, automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika, klimatyzację, oświetlenie LED, systemy informacji pasażerskiej, automat biletowy - wylicza burmistrz. Na mocy umowy z PGNiG OD na terenie SPGK powstanie także całodobowa stacja, umożliwiająca wolne i szybkie tankowanie CNG. Nie tylko dla nowych autobusów na gaz. Będą z niej mogli korzystać również klienci indywidualni.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 26 lis 2017, 16:44

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktual ... zasie.html






Miejska Komunikacja Samochodowa wraz z Urzędem Miejskim w Mielcu realizuje sporo zadań. Ma to przede wszystkim związek z projektem Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego, którego przedsięwzięcia opiewają na łączną kwotę 44 976 719 zł.

O zadaniach, które realizuje i do których przymierza się MKS informowała na sesji Rady Miejskiej Monika Skwrońska-Ziomek, naczelnik Wydział Dróg Miejskich i Transportu Publicznego Urzędu Miejskiego w Mielcu. - Tych zadań jest dość sporo. To przede wszystkim program MOF Mielec, dzięki któremu powstaje nowoczesny system transportu publicznego. Udział w tym projekcie zadeklarowała i go skutecznie realizuje gmina Przecław. Wykonano m.in. zatokę w Rzemieniu i jest to jeden z elementów projektu – mówiła.

- Podpisaliśmy też umowę z Solarisem na zakup dziesięciu autobusów 10-metrowych i czterech autobusów 12-metrowych. Prowadziliśmy rozmowy z firmą, bo mamy wdrożony system wizualny i wypracowujemy wszystkie szczegóły, jakie te autobusy będą posiadać zanim do nas dojadą – podkreślała Monika Skowrońska-Ziomek. - Dodatkowo miejska komunikacja kupiła dwa autobusy Autosanu, one zasilą tabor do końca roku. Wszystkie nowe pojazdy będą powodowały wymianę taboru, stare autobusy będą likwidowane.

Zakończyły się prace przy budowie pętli na ul. Szarych Szeregów. Jest ona jednym z kluczowych elementów nowej siatki połączeń komunikacyjnych, którą MKS chce wprowadzić w najbliższym czasie. Kolejna inwestycja prowadzona jest przy ul. Moniuszki – powstaje tam zaplecze techniczne do obsługi autobusów. Prace zakończą się w przyszłym roku.

W ramach projektu mamy kolejne elementy, które będą sukcesywnie wdrażane. Mamy już rozstrzygnięty przetarg na budowę przedłużenia ul. Powstańców Warszawy, prace na tej ulicy rozpoczną się jeszcze w tym roku. Przed nami też budowa parkingu Park&Ride jako jeden z etapów przebudowy dworca przesiadkowego. Przetarg na to działanie będzie ogłoszony w tym roku – mówiła Skowrońska-Ziomek.

- Wszystkie te działania będą i muszą być sfinalizowane wdrożeniem nowego układu linii komunikacyjnych na terenie miasta. Pracowaliśmy dość intensywnie nad siatką połączeń, którą chcemy zaproponować. Mamy już wypracowany schemat, który chcemy skonsultować z mieszkańcami, żeby mogli się oni wypowiedzieć, co do przyjętych przez nas założeń – zapowiadała Monika Skowrońska-Ziomek.

Jednocześnie prowadzone są rozmowy z sąsiednimi gminami dotyczące organizacji transportu. - Dalej intensywnie rozmawiamy z ościennymi gminami na temat utworzenia linii podmiejskich. Mamy nadzieję, że te rozmowy zakończą się wypracowaniem wspólnych dla gmin i dla miasta rozwiązań, które będą zaspokajać potrzeby również mieszkańców tych gmin w zakresie zbiorowego transportu publicznego – dodawała.

Miasto bierze też udział w projekcie e-bus, którego celem jest wypracowanie innowacyjnego elektrycznego autobusu. - To wszystko musi być połączone z kolejnymi inwestycjami, które chcielibyśmy zaplanować na lata kolejne, a przede wszystkim na 2018 rok. Na pewno chcemy przeprowadzić rewitalizację wiat przystankowych na Placu AK. Nie udało nam się skoordynować w czasie rewitalizacji tych wiat z pracami na Placu AK. Mamy konkurs, na pewno koncepcję wybierzemy do końca roku i będziemy chcieli uruchomić procedurę przetargową na wykonanie nowych wiat – mówiła Monika Skowrońska-Ziomek.

- Kolejna inwestycja, do której powinniśmy się przygotować w roku przyszłym, to pętla na Al. Ducha Świętego. To druga kluczowa pętla po pętli na Szarych Szeregów związana z nowym układem linii komunikacyjnych. Mamy przygotowaną dokumentację inwestycyjną więc mam nadzieję, że będzie możliwość wykonania tej inwestycji w przyszłym roku – podkreślała. - Mamy nadzieję, że uda nam się kontynuować wdrażanie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej. Chcemy żeby jeszcze w tym roku na ulicach pojawiło się pięć kolejnych tablic elektronicznych. Ale to nie koniec. Będziemy szukać możliwości montażu kolejnych, by rzeczywiście ta informacja pasażerska była jak najbardziej skuteczna.

Miasto będzie modernizowało wiaty przystankowe. - Mamy opracowaną koncepcję wizualizacji dla miasta. Te przetargi, które już ogłaszamy na wykonanie wiat, są już z nową koncepcją, w nowym kształcie. Wiaty będą zupełnie inne. Stąd też troszeczkę przeciągały się te procedury z ogłoszeniem przetargu na zakup wiat – podkreślała Skowrońska-Ziomek.







Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 14 gru 2017, 15:50

http://www.bip.umkrosno.pl/Informacje_z_otwarcia_ofert




W dniu 14.12.2017 roku dokonano otwarcia ofert złożonych w postępowaniu pn. Dostawa autobusów niskoemisyjnych w ramach projektu pn. „Rozwój transportu niskoemisyjnego na obszarze Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno”.

Na wykonanie przedmiotowego zadania wpłynęły 3 oferty złożone przez następujących wykonawców:
Volvo Bus Corporation, SE-40508 Goeteborg, Szwecja,
AUTOSAN Sp. z o. o., ul. Lipińskiego 109, 38-500 Sanok,
MMI Sp. z o. o., Zbyszewo 2, 76-251 Zbyszewo.

Ceny i pozostałe kryteria oceny ofert:
Wykonawca nr 1:
Część I: cena: 19 414 197,00 zł,
Część II: cena: 8 550 960,00 zł
Część III: cena: 1 520 280,00 zł,

Wykonawcy potwierdzili wykonanie zamówienia w terminie wymaganym przez Zamawiającego w SIWZ.

Bezpośrednio przed otwarciem ofert podano kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia tj. 30 171 900,00 zł brutto; w tym:

- Część I - Dostawa 11 autobusów miejskich, niskopodłogowych (LF) z napędem hybrydowym, spalinowo – elektrycznym – 19 753 800,00 zł,

- Część II - Dostawa 8 autobusów miejskich, fabrycznie nowych, niskopodłogowych (LF) o napędzie spalinowym – 8 856 000,00 zł,

- Część III - Dostawa 2 autobusów fabrycznie nowych klasy MINI, niskowejściowych (LE) o napędzie spalinowym – 1 562 100,00 zł.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 21 gru 2017, 17:19

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktual ... d-lat.html




Dwa nowe autobusy SanCity 9LE już w Mielcu. To pierwsze nowe Autosany od lat.

Zgodnie z zapowiedziami do Mielca trafiły już dwa nowe autobusy produkowane w Sanoku przez firmę Autosan. Pojazdy zakupiono na mocy podpisanej w lipcu umowy.

- Zrealizowana została umowa podpisana w lipcu br. pomiędzy mielecką Miejską Komunikacją Samochodową Sp. z o.o. i AUTOSAN sp. z o.o. dotycząca dostawy dwóch autobusów SANCITY 9LE – pochwalił się sanocki producent w swoich mediach społecznościowych. Nowe autobusy mają zastąpić bardzo mocno już wysłużone modele H9-35 popularnie nazywane niegdyś „psiukami”.

W nowych autobusach zamontowane zostały silniki Cummins, spełniające wymagania normy czystości spalin EURO 6 oraz automatyczne skrzynie biegów ALLISON.

Zgodnie z wymaganiami mieleckiego MKS pojazdy zostały wyposażone w dodatkowe udogodnienia takie jak klimatyzacja całopojazdowa, system multimedialnej informacji pasażerskiej, system informacji głosowej, system monitoringu, WiFi, gniazda USB. Przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, posiadają rampę umożliwiającą wjazd wózków oraz miejsce przeznaczone do jego mocowania i przewozu.

SANCITY 9LE pomalowane zostały zgodnie z nową kolorystyką zatwierdzoną przez mieleckiego przewoźnika. Dominuje głęboka czerwień uzupełniona kolorem srebrnym.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: Grzegorz44 » 22 gru 2017, 3:26

http://infobus.pl/debica-ze-spalinowa-o ... 01419.html

Debica ze spalinową ofertą od Autosana. Na hybrydy nie ma chętnych

Do dziś, 21 grudnia Dębica czekała na oferty w dwuczęściowym przetargu na zakup łącznie 10 autobusów. Miasto na razie dwóch hybryd nie kupi, gdyż nikt nie wyraził gotowości do realizacji zamówienia. Z kolei w zadaniu na dostawę autobusów spalinowych jedyna oferta przekracza szacunku magistratu.

Przypomnijmy, że przetarg na 10 nowych autobusów dla dębickiego MKS miasto ogłosiło w pierwszej połowie listopada. Pisaliśmy o tym tutaj. Szczegółowo opisaliśmy także SIWZ. Z naszą analizą można zapoznać się tutaj. Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej miasto chciało wyłonić dostawcę ośmiu autobusów: pięciu klasy MAXI o długości 11 – 12,5 m i trzech MIDI o długości 9 - 11 m. Mają one się pojawić w Dębicy do końca września przyszłego roku.
Z kolei w drugim miała zostać wybrana firma, która dostarczy dwie dwunastometrowe hybrydy. Są to bardziej skomplikowane pojazdy niż diesle, więc i termin dostawy musiał być dłuższy. Jednak w porównaniu z pierwszym zadaniem jest go nieznacznie więcej. Hybrydy miałyby trafić do Dębicy do 25 października 2018 roku.
Dzisiaj upłynął termin składania ofert. Tylko w jednym zadaniu wpłynęła oferta. Mowa o części na osiem autobusów spalinowych. Miasto przeznaczyło na nie 7 218 624 PLN brutto. Oznacza to, że za jednego było gotowe zapłacić średnio 733 600 PLN netto. Oferta, którą przedstawił Autosan znacznie przekracza szacunki magistratu. Propozycja producenta "bocianów" opiewa na 9 666 570 PLN brutto. Daje to uśrednioną cenę za jednego SanCity 12LF lub 10LF na poziomie 982 375 PLN netto. A to prawie 250 000 PLN netto więcej w porównaniu z wyceną miasta.
W części hybrydowej natomiast nie wpłynęła ani jedna oferta. Na dwa autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym Dębica miała przygotowane 2 932 320 PLN brutto. Daje to wycenę jednostkową na poziomie 1 192 000 PLN netto. A to o ok. 300- 350 tys. PLN netto niżej niż ceny rynkowe.
Magistrat więc ma pewien orzech do zgryzienia. Do nowych autobusów tak czy siak trzeba dołożyć. Czy miasto na to stać już teraz? Trzeba czekać, a w ewentualnej powtórce być może dać producentowi więcej czasu na dostawę.
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 295
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Autobusy miejskie w Regionie

Postautor: riko » 01 sty 2018, 14:26

http://akena24.pl/wiadomosci-i-informac ... do-mielca/




Pierwsze cztery autobusy zawitały do Mielca.

W piątek 29 grudnia 2017 roku pierwsze cztery autobusy firmy Solaris zawitały do naszego miasta.

W najbliższych dniach będą one podlegały procedurze odbiorczej, a następnie zostaną włączone do eksploatacji.

To pierwszy etap realizacji umowy z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę 14 nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów dla Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Mielcu.

Solaris w sumie ma dostarczyć 10 autobusów klasy MIDI (10-metrowych), zasilanych olejem napędowym (ON) oraz 4 autobusy MAXI (12-metrowych) zasilanych gazem ziemnym (CNG). Pierwsze cztery autobusy, które dotarły już do Mielca są zasilane olejem napędowym. Następne trzy będą dostarczone do 20 lutego 2018 r. natomiast do końca czerwca 2018 roku Solaris dostarczy ostatnie trzy autobusy klasy MIDI oraz cztery autobusy klasy MAXI zasilane gazem ziemnym.

Każdy z 14 autobusów będzie spełniał wymogi normy EURO 6. Wszystkie nowo zakupione autobusy będą klimatyzowane oraz będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – autobusy niskopodłogowe, z funkcją „przyklęku”. Pojazdy będą wyposażone w sieć „Wi-Fi” oraz gniazda USB do ładowania telefonów, tabletów, itp. Firma Solaris zapewni też obsługę techniczną pojazdów oraz szkolenia dla kierowców.

Wymiana taboru autobusowego to jeden z elementów realizowanego przez miasto Mielec projektu dotyczącego poprawy jakości funkcjonowania transportu publicznego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego. Całkowita wartość przedsięwzięcia, które ma zostać zrealizowane do końca III kwartału 2018 roku, to ok. 45 mln zł, w tym prawie 30 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków UE.







Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Następna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości