Kolej w regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 10 lis 2017, 17:06

http://supernowosci24.pl/wiecej-pociago ... -warszawy/




RZESZÓW. Od 10 grudnia wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy pociągów. Zwiększy się m.in. liczba pociągów kursujących między Rzeszowem i Krakowem.

Do dyspozycji podróżnych będą trzy nowe składy – TLK Biebrza, TLK Małopolska i TLK Malinowski. Skróceniu ulegnie przejazd między Krakowem a Rzeszowem i podróż potrwa półtorej godziny.
Od grudnia będzie także więcej połączeń z Rzeszowa i Przemyśla do Warszawy. Oprócz TLK Ustronie oraz TLK Małopolska będą również pociągi: TLK Malinowski oraz TLK Połoniny, który pojedzie przez Jarosław, Nisko, Stalową Wolę, Sandomierz i Radom.
Na trasie z Rzeszowa do Warszawy będzie 10 połączeń, a między Krakowem a Rzeszowem uruchomionych zostanie 14 składów.
PKP uruchomi regularne, nocne połączenie do Wrocławia. Pociąg TLK Karpaty wyjedzie z Przemyśla i zatrzyma się m.in. w Rzeszowie, Krakowie, Katowicach oraz Opolu. Pojadą też dodatkowe pociągi nad morze. Skład TLK Ustronie będzie kursował z Przemyśla do Trójmiasta, a TLK Małopolska do Gdyni.
Nowością będzie nocny skład uruchomiony przez Koleje Ukraińskie przy współpracy PKP Intercity. Od grudnia z Przemyśla będzie jeździł pociąg do Odessy przez Lwów, Tarnopol i Chmielnicki.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 22 lis 2017, 17:57

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... 0-grudnia-[foto].html




PODKARPACIE. Prawie 160 km/h na trasie Rzeszów-Dębica. Taką prędkość rozwinęły trzy nowe szynobusy podczas jazdy testowej 21 listopada. Już niedługo będą nimi podróżować pasażerowie.

Był to ostatni z wymaganych testów. Polegał on na złączeniu trzech jednostek taborowych typu ELF 2, które urząd marszałkowski zakupił w PESA Bydgoszcz. Pojazdy będą do dyspozycji pasażerów od 10 grudnia, kiedy zacznie funkcjonować nowy rozkład jazdy pociągów.

Pociągi są wyposażone w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i są dostosowane do wymogów obsługi pasażerów o organicznej zdolności poruszania się.

Przysłowiowe „Elfy” zostały zakupione przy wsparciu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego WP.

Każdy zespół wagonów będzie wyposażony w:

-klimatyzowaną bezprzedziałową przestrzeń pasażerską,
-niską podłogę w części dostępnej dla pasażerów,
-drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach,
-urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich dla każdej strony pociągu,
-wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem,
-toalety w systemie zamkniętym, z czego 1 toaleta przystosowana do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz umożliwiająca przewijanie niemowląt,
-gniazda elektryczne do zasilania laptopów, telefonów komórkowych,
-elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji (monitory LED),
-system informacji rozgłoszeniowej,
-system liczenia pasażerów,
-system diagnostyki pokładowej,
-zintegrowany system pomiaru prędkości i drogi,
-system rejestracji parametrów jazdy,
-przyciski przywołania obsługi pociągu,
-system monitoringu przedziałów pasażerskich,
-przestrzeń na większy bagaż z możliwością mocowania rowerów (6 uchwytów),
-wydzielone 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich.






Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 23 lis 2017, 15:43

http://rzeszow-news.pl/pociagi-elf-2-pr ... erow-foto/




Przeprowadzony 21 listopada test zwany „jazdą w trakcji wielokrotnej” polegał na tym, że trzy złączone ze sobą „Elfy” odbyły trasę Rzeszów – Dębica jako jeden skład, osiągając prędkość około 160 km/h. Kolejarze sprawdzali układy sterowania, hamowania i bezpieczeństwa, czy w takim układzie szynobusy mogą jeździć.

Był to ostatni z testów, wymagany przed udostępnieniem pociągów pasażerom. „Elfy” będą jeździły na trasach Rzeszów – Dębica oraz Rzeszów – Przemyśl.

Szynobusy „Elf 2” wyprodukowane przez bydgoską firmę Pesa to pierwsze pociągi na Podkarpaciu, które spełniają najnowsze normy kolejowe (TSI 2014). Ich prędkość eksploatacyjna wynosi 160 km/h. To pojazdy klimatyzowane, z dostępem do WiFi.

„Elfy” posiadają m.in. uchwyty do przewozu sześciu rowerów, dwa miejsca dla wózków osób niepełnosprawnych, automaty biletowe, monitoring, elektroniczny system informacji (monitory LED), system informacji rozgłoszeniowej, urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich.

Nowością będzie montaż defibrylatorów AED mających chronić życie pasażerów w przypadku chorób krążenia.

Trzy szynobusy, które trafiły na Podkarpacie, to pojazdy trójczłonowe. Cena każdego z nich to ok. 17 mln zł. Samorząd województwa zamówił w Pesie łącznie siedem pociągów – 5 trójczłonowych i 2 czteroczłonowe. Wartość kontraktu wyniosła 124,6 mln zł.

Pierwsze pociągi miały być dostarczone do 30 września br., ale z powodu kłopotów firmy termin został przesunięty.Zgodnie z umową, urząd marszałkowski od 1 października naliczał Pesie kary umowne za niedotrzymanie terminów.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 04 gru 2017, 18:15

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12735458/




Podkarpacie będzie miało w sumie 5 pojazdów trzyczłonowych i 2 czteroczłonowe. Elfy 2 to nowoczesne pociągi osiągające prędkość do 160 km /godz, o czym przekonaliśmy się podczas wczorajszej inauguracyjnej jazdy na trasie Rzeszów - Sędziszów Młp. - Są to pojazdy najnowszej generacji - podkreśla Robert Świechowicz, dyrektor generalny PESA Bydgoszcz. - To inny rodzaj komfortu. Zwraca uwagę, że mają mnóstwo rozwiązań ułatwiających podróżowanie.

Przede wszystkim w środku jest cicho. Zimą będzie tu ciepło, latem - chłodniej, gdyż działa klimatyzacja. Pociagi dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. W obszernej toalecie jest miejsce na przewijak dla małych dzieci. Może tu wjechać wózek. W pociągu są biletomaty obsługujące transakcje bezgotówkowe i gotówkowe.

Zamontowane zostały specjalne uchwyty do mocowania rowerów. Są gniazdka elektryczne i energooszczędne oświetlenie LED. - W składzie 3-członowym jest 150 miejsc siedzących stałych i 10 rozkładanych (uchylnych), a także 190 miejsc stojących - wylicza dyrektor. Pojazd spełnia najnowsze normy bezpieczeństwa. Znajdziemy tu defibrylatory mające chronić życie pasażerów w przypadku problemów krążeniowych. Wsiadając do wagonu wystarczy nacisnąć przycisk, a drzwi się otworzą, a wcześniej wysunie się stopień. Długość pociągu, który wczoraj oglądaliśmy to ponad 58,7 m, szerokość - 2,8, a wysokość - 4,3. Ciekawostką jest diagnostyka online. Pojazd wysyła ważne informacje do centrali. Wicemarszałek Bogdan Romaniuk wylicza, że z transportu kolejowego w regionie rocznie korzysta 2,7 mln pasażerów. - Stąd też nasze starania, by stworzyć pasażerom jak najlepsze warunki. Zależy nam, by podkarpacka kolej była dobrą alternatywą dla podróżujących. W pierwszej kolejności Elfy 2 będą kursowały między Rzeszowem a Tarnowem. Od 10 grudnia. - Sporadycznie będą też obsługiwały linię Rzeszów - Przemyśl - mówi Jerzy Churawski, dyr. podkarpackiego oddziału Przewozów Regionalnych.







Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: Duszek » 04 gru 2017, 20:25

brawo ! kolej powinna być głównym środkiem komunikacji w powiecie rzeszowskim ! czekamy na dodatkowe przystanki w Rzeszowie i połączenie z lotniskiem.
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 548
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 16 mar 2018, 17:50

http://supernowosci24.pl/pociagiem-doje ... -jasionce/




JASIONKA K. RZESZOWA. Za trzy lata gotowa będzie nowa linia kolejowa.

W 2021 roku na nowej 5-kilometrowej linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka pojawią się pierwsze szynobusy. Taka inwestycja będzie kosztować 200 mln zł. Gotowy jest już projekt budowy Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, w ramach którego zostanie uruchomione takie połączenie.

Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna zakłada wykorzystanie już istniejących linii kolejowych. Według wstępnych założeń, nowa linia obejmie następujące miejscowości: Rzeszów – Dębica, Rzeszów – Przeworsk, Rzeszów – Kolbuszowa, Rzeszów – Strzyżów i Rzeszów – Port Lotniczy Jasionka.

- Pociągi na nowej linii będą kursować w godzinach szczytu komunikacyjnego co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co 120 minut – informuje Zbigniew Kozak, dyrektor Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.

Długość łącznika kolejowego do Jasionki wyniesie ok. 5 km. Przystanek kolejowy dla pasażerów samolotów planowany jest w okolicach Parku Naukowo-Technologicznego. Zgodnie ze studium wykonalności zakłada się, że na tej linii do lotniska będą jeździć jedno- i dwuczłonowe szynobusy.

W związku z uruchomieniem nowej linii kolejowej zaplanowano budowę i przebudowę dróg dojazdowych i parkingów w systemie park&drive oraz chodników i stojaków na rowery.

Mariusz Andres



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 05 kwie 2018, 15:55

http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/a ... ,13067723/


Nowe szynobusy o napędzie spalinowym jeździć będą po podkarpackich torach. Na dworcu PKP w Rzeszowie odbywa się właśnie przekazanie dwóch szynobusów. Nowe pociągi zostały kupione przez samorząd województwa podkarpackiego za ponad 32 mln złotych, w ramach projektu realizowanego z RPO WP 2014-2020.



Obrazek


http://supernowosci24.pl/nowe-pociagi-d ... a-zdjecia/




RZESZÓW. Marszałek przekazał dwa kolejowe pojazdy spalinowe, kolejne cztery będą miały napęd elektryczny.

W czwartek, 5 kwietnia, na pierwszy peron wjechały dwa nowe pociągi o napędzie spalinowym. Pojazdy Przewozom Regionalnym przekazał marszałek województwa podkarpackiego. Kosztowały 32 mln 964 tys. zł.

Pojazdy dwuczłonowe o napędzie spalinowym 222Ma mają długość 43 metrów. Każdy taki pociąg mieści łącznie 257 pasażerów, w tym 115 na miejscach siedzących (włączając 10 miejsc na siedzeniach uchylnych). Czworo drzwi wejściowych dla pasażerów (po dwoje na stronę) ułatwia szybkie wsiadanie i wysiadanie.

Spalinowy zespół trakcyjny (SZT) wyposażony jest w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnia system monitoringu wnętrza oraz Intercom umożliwiający kontakt z kabiną maszynisty. Te dwa pojazdy wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.

Pociągi są przystosowane do przewożenia pasażerów z ograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca wyposażone w uchwyty dla zamocowania wózków inwalidzkich oraz rampy, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. W pojazdach wydzielono również miejsca do przewożenia rowerów.

SZT 222 osiąga maksymalną prędkość do 130 km na godzinę. W kabinie maszynisty zastosowano osobne drzwi po obu stronach pojazdu. Kabina wyposażona jest w ergonomiczny pulpit, klimatyzację oraz oświetlenie LED z płynną regulacją. Dodatkowo kabina wyposażona jest w lodówkę, czajnik oraz rolety przeciwsłoneczne we wszystkich oknach.

W drugim kwartale 2018 r. w ramach tego samego projektu zostaną dostarczone kolejne cztery pojazdy elektryczne. Dwa z nich będą trójczłonowe oraz dwa kolejne czteroczłonowe.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Kolej w regionie

Postautor: Ole » 06 kwie 2018, 11:26

Rozbawiło mnie umiejscowienie tego przycisku SOS w toalecie prawie przy podłodze :)
Fajne te nowe, żeby tak wszystkie te stare trupy w końcu powymieniali to można powiedzieć że kolej wkroczy w XXI wiek ale 18 lat poślizgu dla PKP to jak mgnienie oka.
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2139
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Kolej w regionie

Postautor: MaciekContii » 06 kwie 2018, 11:55

Ole pisze:Rozbawiło mnie umiejscowienie tego przycisku SOS w toalecie prawie przy podłodze :)
Fajne te nowe, żeby tak wszystkie te stare trupy w końcu powymieniali to można powiedzieć że kolej wkroczy w XXI wiek ale 18 lat poślizgu dla PKP to jak mgnienie oka.


A gdzie miał być umiejscowiony ten przycisk? Pod sufitem?
Wiadomo, że jak ktoś się źle czuje to osuwa się najczęściej na podłogę...

A propos-nowych składów, wreszcie cywilizacja dotarła do Rzeszowa w szerszym spektrum...
MaciekContii
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 517
Na forum od: 19 mar 2018, 12:25

Re: Kolej w regionie

Postautor: Nikoś » 06 kwie 2018, 16:53

Tylko szkoda że w ślad za tym nie idzie poprawa w ilości połączeń i pomijam kwestie na trasie kraków - przemyśl, ale takie Jasło, Krosno to 2 x dziennie to sorry ale dla hobbistów a nie pasażerów
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości