PODKARPACIE. Dzisiaj, podczas konferencji „Teraźniejszość i przyszłość zrównoważonego układu komunikacyjnego Podkarpacia” podpisano stosowne dokumenty, które umożliwiają realizacje inwestycji. Odcinek drogi został wpisany na listę podstawowych przedsięwzięć Kontraktu Terytorialnego.
Uroczyste podpisanie dokumentów odbyło się w G2A Arenie w Jasionce. W imieniu samorządu województwa podpis złożył marszałek Ortyl. Stronę rządową reprezentował Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju. Towarzyszył im europoseł Tomasz Poręba, który od lat zabiegał o tę drogę zarówno w instytucjach europejskich, jak i na forum krajowym.
Jesteśmy świadkami historycznego dnia dla Podkarpacia, dla Polski. Wiele lat starań, zabiegów, coś co wydawało się niemożliwe, dzisiaj staje się realne. To jest dzień szczególny, cieszę się, że mogę w tym wydarzeniu uczestniczyć – oznajmił europoseł Tomasz Poręba.
Droga S19 jest częścią Via Carpathia z Kłapejdy przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię aż do greckich Salonik. W Polsce jej długość wynosi ok. 700 km. W podpisanym aneksie znalazły się jeszcze dwie inne kwestie: przeniesiona została inwestycja pn. „Budowa obwodnicy Łańcuta” oraz nastąpiła zmiana nazwy przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi (była DK 19) na odcinku od granicy miasta Rzeszowa do DW 869” (droga lotniskowa) na „Budowa DW 878 - od ul. Lubelskiej w Rzeszowie do DW 869” – (etap I i II).
Dodatkowo podczas konferencji podpisane zostały listy intencyjne z przedstawicielami samorządów. Dotyczą one takich inwestycji drogowych jak:
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Kolbuszowa”,
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Pilzno oraz łącznika drogowego od węzła do DK 94 w ciągu DK 73”,
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Ropczyce”,
-„Budowa nowej drogi dwujezdniowej na odcinku: Miejsce Piastowe – Sanok o parametrach drogi klasy GP w ciągu DK 28”.
gdzie Kolbuszowa a gdzie autostrada ?-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Kolbuszowa”,
No tu to może jeszcze to ma jakiś sens-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Pilzno oraz łącznika drogowego od węzła do DK 94 w ciągu DK 73”,
przecież niedaleko jest inny węzeł-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Ropczyce”,
riko pisze:http://www.resinet.pl/aktualnosci/podkarpacie/rozpocznie-sie-budowa-drogi-ekspresowej-s19-od-babicy-do-barwinka.html
PODKARPACIE. Dzisiaj, podczas konferencji „Teraźniejszość i przyszłość zrównoważonego układu komunikacyjnego Podkarpacia” podpisano stosowne dokumenty, które umożliwiają realizacje inwestycji. Odcinek drogi został wpisany na listę podstawowych przedsięwzięć Kontraktu Terytorialnego.
Uroczyste podpisanie dokumentów odbyło się w G2A Arenie w Jasionce. W imieniu samorządu województwa podpis złożył marszałek Ortyl. Stronę rządową reprezentował Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju. Towarzyszył im europoseł Tomasz Poręba, który od lat zabiegał o tę drogę zarówno w instytucjach europejskich, jak i na forum krajowym.
Jesteśmy świadkami historycznego dnia dla Podkarpacia, dla Polski. Wiele lat starań, zabiegów, coś co wydawało się niemożliwe, dzisiaj staje się realne. To jest dzień szczególny, cieszę się, że mogę w tym wydarzeniu uczestniczyć – oznajmił europoseł Tomasz Poręba.
Droga S19 jest częścią Via Carpathia z Kłapejdy przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię aż do greckich Salonik. W Polsce jej długość wynosi ok. 700 km. W podpisanym aneksie znalazły się jeszcze dwie inne kwestie: przeniesiona została inwestycja pn. „Budowa obwodnicy Łańcuta” oraz nastąpiła zmiana nazwy przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi (była DK 19) na odcinku od granicy miasta Rzeszowa do DW 869” (droga lotniskowa) na „Budowa DW 878 - od ul. Lubelskiej w Rzeszowie do DW 869” – (etap I i II).
Dodatkowo podczas konferencji podpisane zostały listy intencyjne z przedstawicielami samorządów. Dotyczą one takich inwestycji drogowych jak:
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Kolbuszowa”,
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Pilzno oraz łącznika drogowego od węzła do DK 94 w ciągu DK 73”,
-„Budowa nowego węzła Autostrady A4 – węzeł Ropczyce”,
-„Budowa nowej drogi dwujezdniowej na odcinku: Miejsce Piastowe – Sanok o parametrach drogi klasy GP w ciągu DK 28”.
Ponad 6-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) jest już gotowy. Kierowcy będą mogli z niego skorzystać, gdy ratusz zakończy budowę łącznika z „ekspresówką”.
Odcinek S19 węzeł Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) budowało konsorcjum firm Euravia i Warbud. Inwestycja kosztowała ponad 342 mln zł. Prace trwały ponad dwa lata. Wybudowano po dwa 3,5-metrowe pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasami serwisowymi.
Na tym odcinku „ekspresówki” wybudowano również 12 obiektów inżynierskich oraz estakadę o długości 476 m nad ulicą Dębicką oraz potokiem Przyrwa. Estakada pełni również funkcję przejścia dla zwierząt.
– Kontrakt był dla nas sporym wyzwaniem. Musieliśmy pokonać kilka terenów zurbanizowanych. Na tak krótkim odcinku mieliśmy ponad milion sześciennych wykopów i 650 tys. m sześc. nasypu – mówi Marek Kaczmarczyk, dyrektor kontraktu w firmie Eurovia.
Wybudowany odcinek S19 ma 6,3 km. To już czwarty podkarpacki odcinek „ekspresówki”. Wcześniej do użytku oddano prawie 7-kilometrowy odcinek Rzeszów – Stobierna, niespełna 4,5-kilometrowy odcinek Rzeszów Zachód – Świlcza, a we wrześniu 12-kilometrowy odcinek Sokołów Małopolski – Stobierna.
– Wybudowany teraz odcinek S19 zostanie oddany do użytku kierowcom, gdy miasto Rzeszów zakończy budowę łącznika – mówi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Chodzi o prawie 4-kilometrowy łącznik od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty do węzła S19 Rzeszów Południe (Kielanówka). Buduje go firma Skanska. Prace miały się zakończyć w sierpniu br., ale roboty przesunięto do końca listopada.
– W trakcie robót okazało się, że jeden z nasypów opada, trzeba było go rozebrać i wybudować dwa razy większy – tłumaczy opóźnienia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Wybudowany już nowy fragment S19 i powstający łącznik mają sprawić, że z centrum Rzeszowa zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek. Będą omijać ulice: Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa.
S19 powstaje pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km. Podkarpacki fragment – 174 km.
Ten odcinek to przedsmak tego, co czeka nas na budowie kolejnych etapów drogi ekspresowej w kierunku Barwinka. Tutaj powstała jedna długa estakada, im bliżej granicy ze Słowacją, tym będzie ich więcej i do tego dojdą jeszcze tunele. Ale mimo dużej trudności wykonawca poradził sobie z tym zadaniem wzorowo. Nie tylko zbudował drogę na czas, ale także zmieścił się w kwocie, jaką ustaliliśmy, podpisując z nim umowę – mówi Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości