ok, po nałożeniu to mniej więcej tak wygląda:
p.s. widać nawet połączenie rondem z planowaną od 30 lat drogą - połączeniem do Okulickiego gdzie teraz działki i inne krzaczory rosną.
Droga, która ma powstać, w przyszłości połączy osiedle Załęże z ulicą Krakowską. Na razie wybudowano jej pierwszy fragment, między ulicami Rzecha i Lubelską. Częścią tego połączenia jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi etap ma się rozpocząć na rondzie im. Rodziny Ulmów, skąd przez ulicę Gromskiego doprowadzi do ul. Warszawskiej. Miasto wystąpiło już o pozwolenie na jego budowę. - W tym miejscu zbudujemy około półtora kilometra nowej drogi. Będzie miała dwie jezdnie, cztery pasy ruchu, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe. Jezdnie zostaną rozdzielone kilkumetrowym pasem zieleni. Przed ulicą Warszawską powstanie także rondo – wylicza Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Wniosek o wydanie zezwolenia na budowę został już złożony. Inwestycja będzie realizowana na mocy zapisów tzw. specustawy, co oznacza, że tereny potrzebne pod budowę zostaną przejęte przez miasto na zasadzie wywłaszczenia. Ich właściciele dostaną za nie odszkodowania. - Na trasie przebiegu drogi są m.in. dwa budynki mieszkalne, które będziemy musieli wyburzyć. Przetarg na budowę chcemy ogłosić w tym roku, aby jak najszybciej zacząć prace. Budowa potrwa maksymalnie do końca 2018 roku, jej koszt szacujemy na około 30 mln zł – mówi dyrektor Świder.
Kilkuset mieszkańców rzeszowskiego osiedla Miłocin podpisało się pod petycją dotyczącą wstrzymania prac nad połączeniem ul. Parkowej ze strefą Dworzysko. - Uważamy, że protest mieszkańców jest zasadny i apelujemy do prezydenta i jego służb o to, by ta droga nie powstała - mówi Marcin Fijołek, przewodniczący klubu PiS w Radzie Miasta Rzeszowa.
Na najbliższą sesję rady miasta radni Prawa i Sprawiedliwości skierowali dwa autorskie projekty uchwał. Obydwa dotyczą inwestycji drogowych w rejonie osiedla Miłocin oraz strefy przemysłowej Dworzysko
Mieszkańcy Miłocińskiej zaniepokojeni
Pierwszy z projektów dotyczący wstrzymania prac nad budową drogi, która połączyć ma ul. Parkową ze strefą Dworzysko. Chodzi o krótki odcinek drogi, biegnący nieopodal domów jednorodzinnych. „Powstanie tej drogi spowoduje wzrost natężenia ruchu w tamtym rejonie, co negatywnie wpłynie na poziom bezpieczeństwa, zwiększy ilość spalin, zanieczyszczeń i hałasu” – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały. – Mieszkańcy osiedla obawiają się, że po wybudowaniu tego łącznika ulica Miłocińska stanie się ważną drogą dojazdową do strefy przemysłowej. Kilkuset mieszkańców Miłocina podpisało się pod petycją dotyczącą wstrzymania tego zadania – mówi radny Marcin Fijołek. Drugi projekt autorstwa radnych PiS dotyczy budowy drogi łączącej ul. Warszawską ze strefą Dworzysko. – Ta droga poprawi dostępność strefy, która obecnie skomunikowana jest jedną drogą – Ludwika Chmury. Apelujemy do prezydenta o podjęcie działań, dzięki którym ta droga powstanie – mówi szef klubu PiS.
W rzeszowskim ratuszu zdziwienie budzi szczególnie ten drugi projekt uchwały. – Droga, o budowę której apelują radni PiS powstanie. Wiadomo od dawna o tym, że prezydent Rzeszowa podjął taką decyzję. Połączy ona ul. Warszawską z Krakowską, umożliwiając dojazd do strefy przemysłowej. Najwyraźniej radni PiS nie są na bieżąco z tym, co dzieje się w Rzeszowie – komentuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Połączyć Warszawską z Krakowską
Droga, która połączy ul. Warszawską z Krakowską będzie trzecim i zarazem ostatnim odcinkiem tzw. trasy północnej. Pierwszy odcinek został już zrealizowany – to połączenie ul. Rzecha z Lubelską, którego częścią jest najdłuższy most w Rzeszowie. Drugi odcinek to droga, która połączy ul. Lubelską z Warszawską. – Dokumentacja tego zadania jest już gotowa.
Droga będzie mieć prawie 1,5 km długości. Po obydwu jej stronach zaprojektowane są ścieżki rowerowe i chodniki. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Lada dzień złożymy dokumenty potrzebne do zdobycia dofinansowania unijnego na to zadanie – dodaje rzecznik prezydenta. Jeśli uda się zdobyć pieniądze, budowa rozpocznie się w tym roku.
Połączenie Warszawskiej z Krakowską także jest już przygotowywane. Były pewne problemy z ustaleniem przebiegu tej drogi. Miasto proponowało, by przebiegała ona pomiędzy dwoma osiedlami – Baranówką IV i Miłocinem, na co nie chcieli zgodzić się mieszkańcy. Po ich protestach prezydent Tadeusz Ferenc zadecydował, że zmieni się przebieg drogi i od ul. Warszawskiej będzie ona biegła wzdłuż torów kolejowych omijając osiedla. – I taką koncepcję przebiegu tej drogi już mamy. Będzie ona miała 6,1 km długości, po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. W związku z tym, że część tej przyszłej drogi – 1,7 km będzie przechodzić poza granicami miasta, konieczne są porozumienia z gminami. I obecnie prowadzimy rozmowy zarówno z gmina Głogów Małopolski jak i Świlczą. Sądzę, że do połowy tego roku powinniśmy mieć te porozumienia uzgodnione i podpisane – tłumaczy Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
A co z drogą, która ma połączyć ul. Parkową ze strefą Dworzysko? – Dokumentacyjnie jesteśmy przygotowani do tej inwestycji. Jednak na razie nie będziemy jej realizować. Nie jest wpisana do tegorocznego budżetu miasta – mówi Andrzej Świder. Czy w związku z protestami mieszkańców miasto może zrezygnować z tej inwestycji? – Tak, jest taka możliwość, bo głównym celem jest miasta jest wybudowanie połączenia Warszawskiej z Krakowską. To ta droga ma zapewnić dodatkowe skomunikowanie strefy przemysłowej a nie lokalny łącznik – mówi Andrzej Świder.
Warunki otwarcia ofert
Data: 01/06/2017
Czas lokalny: 11:30
Miejsce:
Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Centralnego Zamawiającego, 35-064 Rzeszów, ul. Joselewicza 4, pok. 3.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości