Frodo907 pisze:Korki robią się przez cały tydzień, to też wina rowerzystów?
RZESZÓW. Cykliści w końcu będą mogli bezpiecznie poruszać się po mostach.
Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie na dniach ogłosi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę kładek rowerowych przy trzech mostach: Narutowicza, Karpackim i Lwowskim. Pierwszy został unieważniony ze względu na zbyt wysoką kwotę złożonych ofert. Do tej pory nie jest wiadome, z jakich materiałów kładki zostaną wybudowane.
Niecodzienny pomysł dobudowania do trzech rzeszowskich mostów: Narutowicza, Lwowskiego oraz na zaporze, czyli moście Karpackim, kładek rowerowych zrodził się w środowisku cyklistów, którzy jako pierwsi z tym tematem zwrócili się do miasta. – Są to najczęściej uczęszczane przez rowerzystów przeprawy, które nie zostały wyposażone w infrastrukturę rowerową. Przejeżdżanie przez most chodnikiem obok pieszych jest niezgodne z prawem i grozi ukaraniem przez policjantów mandatem – mówi Daniel Kunysz, prezes Stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl, tłumacząc konieczność wybudowania kładek rowerowych na rzeszowskich mostach.
Aby zadanie mogło zostać zrealizowane, miastu potrzebna jest dokumentacja projektowa. Na początku marca MZD ogłosił przetarg, który ze względu na zbyt wysoką kwotę złożonych ofert został unieważniony. – Dlatego jeszcze w tym tygodniu ogłosimy kolejny przetarg – zapewnia Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Kładki, ale niekoniecznie kompozytowe
Jeszcze rok temu w mieście mówiono o konieczności budowy przy mostach innowacyjnych kładkach kompozytowych. Obecnie urzędnicy nie zamierzają narzucać projektantom technologii, według której przeprawy dla rowerzystów miałyby zostać wybudowane. – Czekamy na propozycje projektantów, spośród których wybierzemy najkorzystniejszą dla miasta – dodaje dyrektor MZD.
Oznacza to, że kładki mogą zostać wybudowane np. z betonu lub innego tworzywa, a to, według autora innowacyjnej technologii, może przyczynić się do konieczności zamknięcia całego lub części mostu na czas budowy i wprowadzenia do miasta niepotrzebnego chaosu komunikacyjnego. Z kolei wykorzystując innowacyjną technologię, budowa kładki z elementów kompozytowych na 100-metrowym moście jest możliwa w ciągu dwóch nocy. – Kompozytowe elementy są trwałe, lekkie i szybkie w montażu, do tego nie wymagają konserwacji, co jest dodatkową korzyścią i oszczędnością dla miasta – zapewnia Andrzej Koper, autor innowacyjnej technologii, który ma nadzieję, że projektanci wezmą pod uwagę wszystkie możliwe istniejące na rynku technologie, również tę innowacyjną.
Agata Flak
RZESZÓW. Miasto chciało przeznaczyć na inwestycję prawie 1,5 mln zł, ale zadanie będzie kosztowało o kilkaset tysięcy złotych mniej.
Mieszkańcy podczas ładnej pogody chętnie korzystają z istniejących w Rzeszowie ścieżek rowerowych. Cały czas chcą jednak rozbudowy nowych tras. Miasto chce zbudować ciąg dalszy ścieżek od mostu Lwowskiego. Na razie w tej sprawie działają urzędnicy, żeby pozyskać działki. Tymczasem już w tym roku rozbudowana zostanie ścieżka na Bulwarach.
Prace będą prowadzone na odcinku od mostu Karpackiego do ścieżek na wysokości skate-parku. Ciąg pieszo-rowerowy będzie rozbudowany o drogę rowerową o nawierzchni asfaltowej szerokiej na 2,5 m i długiej na 92 metry. Poza budową nowej ścieżki wyremontowany będzie też inny odcinek o długości 425 metrów.
- Mniej więcej na wysokości hali na Podpromiu w kierunku zapory będzie budowana nowa ścieżka. Wzdłuż Bulwarów powstanie też druga ścieżka, równoległa do już istniejącej, która znajdzie się bliżej Wisłoka. Dzięki temu uda się oddzielić ruch pieszych od tego rowerowego. Z kolei od tunelu przy zaporze do mostku na Bulwarach ścieżka będzie wyremontowana. Będzie nowa nawierzchnia i rozrysowana oddzielona część dla pieszych i część dla rowerzystów – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
RZESZÓW. Planowany odcinek ma liczyć 1215 m. Już trwają poszukiwania firmy, która zajmie się przygotowaniem dokumentacji projektowej.
Do wybudowania jest ścieżka rowerowa prowadząca od ul. Krakowskiej do ul. Okulickiego. Najpierw sporządzona zostanie koncepcja zadania.
Zapowiadane roboty będą realizowane na fragmencie al. Wyzwolenia leżącym w ciągu drogi powiatowej nr 1441R. Jest to droga jednojezdniowa, przebiegająca w terenie zabudowanym. Obecnie, wzdłuż ul. Krakowskiej oraz al. Okulickiego znajdują się obustronne ścieżki rowerowe, które nie mają kontynuacji w al. Wyzwolenia. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej- „Wzdłuż al. Wyzwolenia, od ul. Krakowskiej do al. Okulickiego zlokalizowane są chodniki różnej szerokości, oddalone pasami zieleni od jezdni. W miejscach istniejących zatok autobusowych nie ma rozdzielenia ruchu pieszych i rowerów. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach al. Wyzwolenia/Obrońców poczty Gdańskiej nie uwzględnia ruchu rowerowego.”
Szykowana inwestycja ma obejmować nie tylko stworzenie trasy rowerowej, ale także przygotowanie jednostronnego chodnika, wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz wybudowanie nowego oświetlenia, odwodnienia drogi i przepustów.
Jeżeli będą chętni podjąć się prac, przetarg na wybór realizatora projektu rozstrzygnięty zostanie pod koniec przyszłego miesiąca.
Wróć do Infrastruktura rowerowa
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości