W tym artykule mowa o jeszcze innym moście niż ten w ciągu trasy południowej ?
tak, w tekście jest mowa o moście "bardziej" południowym
W tym artykule mowa o jeszcze innym moście niż ten w ciągu trasy południowej ?
RZESZÓW. Według obecnej koncepcji, inwestycja ma kosztować ok. 200 mln zł.
Wszystkie gminy są gotowe do realizacji wspólnego projektu. Rzeszów, Boguchwała i Lubenia razem wybudują most na Wisłoku i niezbędne drogi dojazdowe. Do inwestycji swoje 3 grosze dorzuci też Starostwo Powiatowe. To znacznie usprawni transport między gminami.
Nowy most na rzece Wisłok ma mieć 45 metrów długości i udźwignie 50 ton ciężaru. Powstanie w okolicy pieszej kładki na Wisłoku i połączy Boguchwałę w okolicach granicy z Lutoryżem oraz rzeszowskie osiedle Budziwój. Zbudowana zostanie też sieć dróg o łącznej długości ok. 15 km. Ponad 6 km będzie na terenie Boguchwały, ponad 5 km na obszarze Rzeszowa, a 3 km dróg zbuduje Lubenia.
W listopadzie odbyło się spotkanie, na którym urzędnicy poznali założenia budowy mostu i sieci dróg, które mają połączyć Boguchwałę i Rzeszów. – Projektant przedstawił wizję tej inwestycji, ale według szacunków koszty przekroczyłyby 200 mln zł. To zdecydowanie zbyt dużo – mówił nam Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Gminy sugerowały, żeby wprowadzić zmiany, które obniżą koszty budowy. Chodzi m.in. o oszczędności na powierzchni chodników, budowę ścieżek rowerowych tylko z jednej strony, czy zmniejszenie liczby planowanych przy drogach latarni. Te oszczędności umożliwią gminom wywiązanie się z deklaracji. Jak mówią rzeszowscy urzędnicy, trzeba mieć na uwadze, że Boguchwała i Lubenia nie dysponują tak dużym budżetem jak Rzeszów. W najbliższym czasie projektant ma przedstawić poprawiony projekt. Inwestorzy mają nadzieję, że w przyszłym roku zaczną się prace przy dokumentacji. Jednak na wykonanie inwestycji trzeba poczekać kilka lat.
Obecnie od strony Lutoryża przez gminę Boguchwała przejeżdża ponad 20 tys. samochodów dziennie. Budowa nowego mostu wraz z siecią dróg znacznie usprawni ruch w tych okolicach, tym bardziej, że w przebudowie jest też ul. Sikorskiego, która docelowo na trasie aż do Tyczyna będzie miała cztery pasy ruchu.
a co wszyscy mają się na rowery przesiąść ? Jeśli jezdnia będzie odpowiednio szeroka to wszyscy się zmieszcząFrodo907 pisze:Tną infrastrukturę rowerową a potem zdziwienie że korki się tworzą.
Frodo907 pisze:Na Cieplińskiego masz 4 pasy dla samochodów i zero dla rowerów.
I samochody się tam nie mieszczą.
Nie chodzi mi by wszyscy przesiedli się na rowery, bo jest to niemożliwe. Tak samo jak to by każdy miał własny samochód.
Tylko że poszerzanie i budowa nowych dróg jako lekarstwo na korki nigdzie się nie sprawdziło.
Nie twierdzę tym samym że most tam jest niepotrzebny. Powinien powstać już dawno.
Tylko że jeśli oszczędności szuka się wyłącznie infrastrukturze rowerowej i pieszej to jest to dla mnie chore.
Jeśli DDR i chodnik będzie tylko z jednej strony to jak się do niej dostanę będą po drugiej stronie jezdni? powstaną przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przy każdym skrzyżowaniu?
I jeśli ten DDR zrobią z kostki i obniżenia z krawężnikami przy każdym wjeździe na posesje, to niech się później nikt nie dziwi że szosowcy po jezdni dalej będą jeździć
DariuszB pisze:Tylko, że tego nikt nie rozumie, że jak dołoży się parę złotych "na rowery", to jest to i perspektywiczniej i zdrowiej, i nowocześniej dla mieszkańców okolicy.
Za to mamy ścieżki rowerowe w kostce z krawężnikami i coraz większe korki pomimo zwielokrotnionej długości dróg w ostatnich latach...
Nikoś pisze:DariuszB pisze:Tylko, że tego nikt nie rozumie, że jak dołoży się parę złotych "na rowery", to jest to i perspektywiczniej i zdrowiej, i nowocześniej dla mieszkańców okolicy.
Za to mamy ścieżki rowerowe w kostce z krawężnikami i coraz większe korki pomimo zwielokrotnionej długości dróg w ostatnich latach...
Tylko łatwo powiedzieć pare złotych w skali budżetu miasta Rzeszowa to drobne w przypadku gmin to już poważniejsza suma która można lepiej spożytkować niż sory za okreslenie "fanaberie" rowerowe. Będzie scieżka będzie a że z jednej strony trudno lepsze to niż nic
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości