Frodo907 pisze:Zabetonujmy cały zalew , W tedy wszystkie samochody z Kwiatkowskiego się zmieszczą, tylko gdzie wyjadą?
OloB pisze: Wg mnie korki na Kwiatkowskiego rozładowałoby bezkolizyjne skrzyżowanie Kwiatkowskiego z Al. Powstańców W-wy, oraz podobne rozwiązanie dla skrzyżowania Hetmańskiej z Al. Powstańców W-wy. ...
... Może ktoś wyprowadzi mnie z błędu?
OloB pisze:Samochodów będzie coraz więcej więc po zbudowaniu proponowanego mostu korek będzie nie tylko na Kwiatkowskiego, ale i po drugiej stronie zalewu. Wg mnie korki na Kwiatkowskiego rozładowałoby bezkolizyjne skrzyżowanie Kwiatkowskiego z Al. Powstańców W-wy, oraz podobne rozwiązanie dla skrzyżowania Hetmańskiej z Al. Powstańców W-wy.
Ja w tematach budowy dróg i mostów jestem laikiem, ale czy koszt takiej inwestycji nie byłby podobny lub niewiele wyższy od tego co pochłonie budowa mostu? Może ktoś wyprowadzi mnie z błędu?
jasiop pisze:OloB pisze: Wg mnie korki na Kwiatkowskiego rozładowałoby bezkolizyjne skrzyżowanie Kwiatkowskiego z Al. Powstańców W-wy, oraz podobne rozwiązanie dla skrzyżowania Hetmańskiej z Al. Powstańców W-wy. ...
... Może ktoś wyprowadzi mnie z błędu?
Poczytaj sobie o tzw. "paradoksach drogowych", o wpływie nowych czy poszerzanych dróg na ruch i przepustowość sieci komunikacyjnej.
Na początek np. Prawo Lewisa-Mogridge’a ...
Nikoś pisze:gdzie koło stadionu chcesz wcisnąć skrzyżowanie wielopoziomowe ?
a most na trasie południowej co już było wiele razy pisane powinien już dawno powstać bo jak zamkną podkarpacką na czas budowy wiaduktu to korek będzie przez całe miasto
Pieczarkowy pisze:Przecież most ma powstać kilka kilometrów dalej, który połączy tę stronę Rzeszowa z ulicą Podkarpacką - po co w tym miejscu przejazd dla samochodów? Proponuje jeszcze wpuścić samochody na bulwary, umożliwi to rozładowanie korków...
OloB pisze:...wydaje mi się, że należy jednak pomyśleć o zlikwidowaniu barier...
Zasada wydaje się prosta - jeśli do arterii wlewa się więcej niż wynosi zdolność do przepuszczenia w jej najmniej wydajnym punkcie, zawsze zrobi się zator. Jeśli zlikwidować zator przepływ może być powolny (przy dużym natężeniu ruchu) ale ciągły. A chyba chodzi o to właśnie aby nie robić zatorów. Oczywiście należy zadbać o to, aby do arterii nie wlewało się zbyt dużo samochodów.
OloB pisze:Dlatego, wracając do wspomnianego wyżej wniosku, należy ułatwić poruszanie się po mieście z użyciem transportu publicznego oraz rowerów. Jednocześnie należy zniechęcać do korzystania z samochodu.
Wróć do Infrastruktura rowerowa
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości