Starym wiaduktem nad ul. Batorego pociągi kursują na linii Rzeszów – Łańcut – Przemyśl. Pod względem technicznym stan przeprawy jest dobry, ale ponieważ biegnąca pod nią ulica ma tylko jeden pas, od lat ruch odbywa się tu wahadłowo. W godzinach szczytu korki sięgają ul. Kosynierów od strony północno wschodniej i placu Głowackiego od strony centrum. W Urzędzie Miasta Rzeszowa zapowiadają, że przebudowa przejazdu jest już przygotowywana. – Inwestycję zrealizujemy wspólnie z PKP. Naszym zadaniem będzie przebudowa i poszerzenie jezdni biegnącej pod torami, kolej zajmie się górą, czyli remontem torów – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Miasto swojej części prac nie będzie mogło jednak zacząć, dopóki kolej nie przebuduje torów. Aby pod spodem zbudować szerszą jezdnię, trzeba zmodernizować konstrukcję wiaduktu. Zdaniem kolejarzy to jednak nie problem. Prace będą prowadzone etapowo, najpierw zostanie zburzona połowa wiaduktu, a ruch kolejowy będzie czasowo przerzucony na drugą część. Następnie pociągi zostaną przekierowane na nowo wybudowaną połowę, a wykonawca przeniesie się z pracami na drugą ze starych części. W PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają, że przebudowę chcą przeprowadzić w rozpoczętym już rozdaniu pieniędzy unijnych na lata 2014-2020. - Podpisaliśmy już umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej, obejmującej modernizację stacji Rzeszów, w tym także przebudowy wiaduktu nad ul. Batorego. Prace projektowe już się rozpoczęły – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.
Zarezerwowane pół miliona złotych umożliwi ogłoszenie przez Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej.
Miejski Zarząd Dróg ma pomysł na rozładowanie korków w rejonie ulic Batorego i Siemieńskiego. Poza poszerzeniem przejazdu pod wiaduktem kolejowym planują nową ulicę i rondo w rejonie ZUS.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości