nagranie z drona na odcinku węzeł Sokołów Młp
Pan Marcin przesłał nam zdjęcia i film, który zarejestrował we wtorek (15 grudnia). Budowany 12-kilometrowy odcinek S19 połączy Sokołów Małopolski i Stobierną. W lipcu zgodę na inwestycję wydał wojewoda podkarpacki.
S19 na tym odcinku buduje firma Aldesa Construcciones Polska, z którą rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad umowę podpisał w czerwcu 2014 r.
2,5 roku na wybudowanie
Zakres robót obejmuje wykonanie drogi o przekroju 2+1 wraz z budową obiektów inżynierskich oraz węzła „Sokołów Młp.” na drodze wojewódzkiej nr 875. Droga będzie omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio połączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów.
Budowa odcinka węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna będzie kosztowała prawie 290 mln zł. Aldesa Construcciones Polska ma 2,5 roku na wywiązanie się z kontraktu. Z realizacji robót wyłączone zostały okresy zimowe.
Odcinek Sokołów Młp. – Stobierna został zaliczony do priorytetowych zadań rządowych, które zostały umieszczone w programie dróg krajowych na lata 2014-2020. Jest elementem odcinka S19 Lublin – Rzeszów.
S19 na Podkarpaciu
Droga S19 ma powstać pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km. Podkarpacki fragment – 174 km.
Dotychczas powstało niecałe 18 km „ekspresówki”. Na Podkarpaciu powstał prawie 7-kilometrowy odcinek Rzeszów – Stobierna i 4,4 km drogi na odcinku Rzeszów Zachód – Świlcza.
Odcinek S19 z Rzeszowa do Lublina ma być gotowy do 2020 r.
Na budowie drogi ekspresowej S-19 Sokołów Młp. – Stobierna ostatnio wykonywano m.in. roboty ziemne - wykopy i nasypy w obrębie trasy głównej oraz prace w zakresie wzmocnienia podłoża i skarp nasypów polegające na wymianie gruntu, wykonaniu kolumn przemieszczeniowych oraz wzmocnieniem podłoża nasypów materacami i geosyntetykiem
Roboty mostowe skupione były głównie na wykonaniu wykopów pod obiekty, montażu szalunków i zbrojenia oraz na betonowaniu przejść dla zwierząt, wiaduktów drogowych i przejazdów gospodarczych.
Rozpoczęto również prace fundamentowe przy wiadukcie drogowym 14-WD w Nienadówce w technologii pali CFA. Aktualnie Wykonawca jest na etapie wykonywania próbnych obciążeń.
W ramach pozostałych branż wykonywano prace związane z usuwaniem kolizji. Średnio na budowie pracowało ok. 160 osób i 80 maszyn.
Zaawansowanie robót w ramach poszczególnych branż przedstawia się następująco:
- roboty przygotowawcze - 99,98%
- roboty drogowe – 16,05 % (drogi technologiczne zostały wykonane w całości)
- roboty mostowe – 8,64
- branża elektryczna – 14,63%
- branża telekomunikacyjna - 65,83%
- branża sanitarna – 24,18%
- zieleń (wycinki) – 6,13%.
Odcinek drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna będzie miał długość 12,5 km. Zakres robót obejmuje wykonanie drogi o przekroju 2+1 wraz z budową obiektów inżynierskich oraz węzła „Sokołów Młp.” na drodze wojewódzkiej nr 875. Droga będzie omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio połączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów.
Koszt zadania to blisko 290 mln złotych. Umowę z wykonawcą podpisano w czerwcu 2014 roku. Czas na wykonanie zadania to 30 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót). Inwestycja realizowana jest systemem "optymalizuj + projektuj + buduj”. To już druga umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
RZESZÓW. Ekipa wykonała ostatnio roboty ziemne oraz wzmocniła podłoże. Na jakim etapie jest inwestycja?
Udało się przeprowadzić prace mostowe, które opierały się głównie na wykonaniu wykopów pod obiekty, zamontowano także szalunki i zbrojenia. Przeprowadzono betonowanie wiaduktów drogowych i przejazdów gospodarczych.
Jak informuje GDDKiA „rozpoczęto również prace fundamentowe przy wiadukcie drogowym 14-WD w Nienadówce w technologii pali CFA. Aktualnie wykonawca jest na etapie wykonywania próbnych obciążeń.” Prace na budowanym odcinku są mocno zaawansowane.
Do wybudowania jest fragment o długości 12,5 km. Droga ma omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i łączyć się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów. Inwestycja została wyceniona na ok. 290 mln zł. Projekt jest wdrażany systemem „optymalizuj + projektuj + buduj”.
riko pisze:Taka "ciekawostka" pismo, które trafiło do UMiG w Sokołowie.
ZRÓDŁO SKYSCRAPERCITY RZESZÓW OD SzaLeJot.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości