Ruch drogowy_ronda i inne takie

Wszystko co niezwiązane z istniejącymi już tematami, czyli o wszystkim i niczym

Re: Ruch drogowy_ronda i inne takie

Postautor: foreigner » 26 paź 2018, 2:27

Masakra. Uważajcie na TIRy.

foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 465
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Ruch drogowy_ronda i inne takie

Postautor: MaciekContii » 26 paź 2018, 7:48

dStan pisze:MaciekContii, jesteś niepoważny i najprawdopodobniej trollujesz. Nie odnosisz się do podanych argumentów, a jedynym twoim jest to, że jesteś bardziej doświadczony, mądrzejszy, bardziej oczytany, uczestniczyłeś w jakichś dyskusjach na innych forach (a co to jest za argument w ogóle?). Uważasz że ktoś Ci uwierzy, że może wzbudzisz tym u kogoś podziw? To raczej jesteś w złym miejscu.
Co do pierwszego zdania i dlaczego uważam, że jesteś niepoważny. Do dyskusji o zwykłych rondach, takich jak przytaczane kilkukrotnie jako przykład rondo Pobitno, jako swój argument wrzucasz przykład ronda turbinowego z oznakowanymi kierunkami ruchu. Jak już kilkukrotnie pisałem w innych tematach i o czym powinieneś wiedzieć jako wyśmienity kierowca za jakiego się uważasz, jeśli kierunki ruchu są oznaczone przed i/lub na rondzie znakami poziomymi oraz pionowymi sytuacja zmienia się diametralnie, bo nie ma wtedy jazdy dookoła zewnętrznym pasem ani dyskusji z którego pasa można bądź powinno się zjeżdżać a z którego nie. Jedziemy tak, jak wskazują znaki, zajmujemy przed wjazdem pas odpowiedni do kierunku w którym chcemy jechać i jedziemy za wyznaczonymi liniami. I takie rozwiązanie jest dobre bo rozwiewa wiele wątpliwości i wyklucza sytuacje potencjalnie kolizyjne, ale w takim przypadku nijak ma się do dyskusji bo w ogóle nie dotyczy omawianych problemów, nie odnosi się do dyskusji.


Proszę wykazać panie dStan, w którym miejscu się mylę, a propos- ruchu na rondach. Konkrety. I nie piszcie więcej bzdur, że nie można zjeżdżać na dwupasmowym z pasa zewnętrznego. Proszę powołać się na przepis. Czekam. I nie podawajcie demogagicznego, jednostkowego przykładu filmiku z Krakowa, gdzie specjalnie (powtarzam specjalnie dorysowano linie ciągłą - pisałem dlaczego).

Na rondach dwupasmowych bardzo rzadko zdarza się aby (oprócz turbinowych oczywiście) linia ciągła przedzielała oba pasy. Jak myślicie? Dlaczego?

Podałem wam przykład, podałem wam namiar na skarbnicę wiedzy, z której można czerpać garściami, bo już setki ludzi dyskutowało o tym, z czym wy w tej chwili macie problem. Ale, nie! Bo musicie trwać na straconej pozycji. Powodzenia.

Człowieku! Czy tak trudno zrozumieć i wycofać sie z bzdurnego twierdzenia, że tylko z prawego można opuszczać rondo? Czy tak trudno jest się wycofać z waszego twierdzenia, że nie można zjeżdżać z ronda także innym pasem (nawet bez strzałek) wystarczą linie, a jak są przerywane to można przemieszczać się dowolnie pomiędzy pasami (tak, na rondzie), a nawet jak ich nie ma (casus Paryża czy Rzymu) to można płynnie robić to jak Francuzi czy Włosi, czy tak trudno jest się wycofać z twierdzenia, że trzeba jednak stać jak ktoś już jedzie dwupasmowym po wewnętrznej a ty chcesz się włączyć z podporządkowanej na rondzie? Bo właśnie wykonuje manewr zmiany pasa i jest na pierwszeństwie. Tłumaczyłem kilka razy dlaczego.

Problem z "wami" zewnętrzniakami polega na tym, że nie mając konkretnych przepisów (bo ich nie ma) poruszania się po rondach i chcecie narzucać tym, którzy chcą się poruszać szybciej i płynniej po nich, swoje zachowania zresztą stereotypowe. Blokujecie te małe, nasze galicyjskie rondeczka jeżdżąc notorycznie zewnętrznym pasem (bo jak powiedział tu jeden człowiek: takie jest jego prawo, bo ma pierwszeństwo). Zatrzymujecie się przed rondem. Po co? Wstrzymuje ruch tworząc korki. Gdzie tam jest znak Stopu? Jest zazwyczaj C-12 i A-7.
Jak myślicie (zaobserwujcie sobie to zjawisko), dlaczego przed wjazdem zazwyczaj kolejka samochodów jest znacznie dłuższa na zewnętrznym pasie? Np. na pięciu rondkach na projektancie?

I coś na koniec, bo od żadnego z was nie usłyszałem dlaczego projektuje się zjazdy z rond szerokie nawet na kilka pasów, a nie tylko na jeden. A to jest założenie projektowe (bo przecież zamieściliście filmik speca z Krk i genialnych policjantów z dorysowaną linią ciągłą), a nie wasze czy moje widzimisię. Ano, po to aby zachować jako taką płynność, zapewnić przepustowość w opuszczaniu wielopasmowych skrzyżowań i przeciwdziałać korkom na sąsiadujących skrzyżowaniach.
Ta zasada dotyczy także naszych dwupasmowych skrzyżowań o ruchu okrężnym.
I można opuszczać rondo wewnętrznym pasem. Kropka.
Aaaa..., i nie trollujcie więcej.
MaciekContii
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 517
Na forum od: 19 mar 2018, 12:25

Re: Ruch drogowy_ronda i inne takie

Postautor: MaciekContii » 26 paź 2018, 11:01

I wyszukałem coś dla dyletantów. Prościej się już nie da!
Podobne ronda mamy w większości u siebie w Rzeszowie.
Cud, z wewnętrznego zjeżdżają z ronda. I to także wewnętrznym. Bezczelność.
Ukarać ich. Albo dorysować jak w KRK (dla mandatów) ciągłą. A co...
Załączniki
1582049-Na-takim-rondzie-pojazd-B-musi-ustapic-pojazdowi-A-Nie-musialby-tego-robic.jpg
1582049-Na-takim-rondzie-pojazd-B-musi-ustapic-pojazdowi-A-Nie-musialby-tego-robic.jpg (52.59 KiB) Przeglądany 8315 razy
1596740-Prawy-pas-na-rondzie-powinnismy-zajmowac-tylko-wtedy-gdy-chcemy-zjechac-pierwszym-zjazdem-W-przeciwnym-wypadku-kazdy-kierowca-powinien-jechac-lewym-pasem.jpg
1596740-Prawy-pas-na-rondzie-powinnismy-zajmowac-tylko-wtedy-gdy-chcemy-zjechac-pierwszym-zjazdem-W-przeciwnym-wypadku-kazdy-kierowca-powinien-jechac-lewym-pasem.jpg (121.23 KiB) Przeglądany 8315 razy
MaciekContii
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 517
Na forum od: 19 mar 2018, 12:25

Poprzednia

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości