Prawie 17 mln zł będzie kosztowała modernizacja prawie kilometrowego odcinka drogi od Rzeszowa do Tyczyna. Powstanie też nowy most na rzece Strug. W czwartek podpisano umowę na realizację inwestycji.
Chodzi o fragment od granicy Rzeszowa do skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Orkana w Tyczynie. Dzięki temu na całym odcinku Rzeszów – Tyczyn kierowcy będą mogli jeździć dwujezdniową drogą. Inwestycja będzie współfinansowana z unijnego programu Polska Wschodnia 2014-2020. Jest ona częścią trwającej rozbudowy al. Sikorskiego w Rzeszowie.
Dzięki modernizacji około kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej powstanie droga dwujezdniowa, czteropasowa ze środkową wyspą. Zostanie zlikwidowany efekt tzw. „wąskiego gardła”. Łatwiejszy będzie wyjazd z Rzeszowa w kierunku południowo – wschodnim.
– Po wybudowaniu obwodnicy południowej – odcinka drogi wojewódzkiej nr 878 łączącego al. Sikorskiego z drogą krajową nr 19 (ul. Podkarpacka) – powstanie doskonały skrót z ominięciem centrum Rzeszowa dla kierowców jadących w kierunku drogi ekspresowej S19, a następnie autostrady A4 – poinformowała Monika Konopka z Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie.
Inwestycję będzie realizowała krośnieńska firma Rejon Budowy Dróg i Mostów. W czwartek w Urzędzie Marszałkowskim umowę na modernizację drogi podpisali członek zarządu województwa podkarpackiego Stanisław Kruczek, a także Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, oraz Andrzej Zygar, prezes krośnieńskiej firmy.
Stanisław Kruczek podkreślał, że inwestycja jest bardzo ważna dla Tyczyna i całego regionu, zwłaszcza jego południowej części. – Pieniądze, które będą na realizację tego zadania, zostaną na Podkarpaciu – mówił Kruczek nawiązując do tego, że drogę zmodernizuje firma z Krosna.
– Uzyskamy zdecydowaną poprawę przepustowości. Droga będzie o dobrych parametrach, bo mamy dwie jezdnie oddzielone pasem. Największym wyzwaniem będzie nowy most na Strugu. Na to wszystko wykonawca będzie miał rok – tłumaczy Piotr Miąso.
Andrzej Zygar, prezes RBDiM, zapewniał, że ich firma będzie prowadziła tak prace, by utrudnienia dla mieszkańców były jak najmniejsze. Droga ma być zmodernizowana do końca września 2018 roku.
– Inwestycja jest dosyć trudna. Odcinek jest wprawdzie krótki, ale trzeba przebudować istniejące sieci, m.in. gazowe, wodociągowe itp. Trzeba to wszystko zgrać – mówi Andrzej Zygar. Dodaje, że na placu budowy będzie najlepsza kadra, a kontrakt zostanie wykonany w terminie.
Z inwestycji cieszą się władze Tyczyna. – Dzięki niej przejazd do Rzeszowa skróci się do kilku minut, a to dla nas istotne z tego względu, że te tereny bardzo się rozbudowują i przybywa nam nowych mieszkańców, którzy dojeżdżają do pracy do Rzeszowa – mówi Janusz Skotnicki, burmistrz Tyczyna.
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... zow-tyczyn
W czwartek (14 września 2017) członek zarządu Stanisław Kruczek podpisał umowę na rozbudowę fragment drogi Rzeszów-Tyczyn od granicy Rzeszowa do skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Orkana w Tyczynie. Na całym odcinku będzie dwujezdniowa droga. Powstanie też nowy most na rzece Strug.
Projekt będzie realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020. Wartość inwestycji to prawie 17 mln złotych.
Inwestycja stanowi nawiązanie do realizowanej przez miasto Rzeszów rozbudowy ul. Władysława Sikorskiego. Dzięki modernizacji ok. kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej – powstanie droga dwujezdniowa, czteropasowa ze środkową wyspą dzielącą. Dzięki temu zlikwidowany zostanie efekt tzw. „wąskiego gardła”, co usprawni wyjazd z Rzeszowa w kierunku południowo – wschodnim, a po wybudowaniu obwodnicy południowej tj. odcinka drogi wojewódzkiej nr 878 łączącego ul. Sikorskiego z drogą krajową nr 19 (ul. Podkarpacka), powstanie doskonały skrót z ominięciem centrum Rzeszowa dla pojazdów udających się w kierunku drogi ekspresowej S-19, a następnie autostrady A4.
Umowę na realizację inwestycji podpisali: członek zarządu Stanisław Kruczek, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso oraz Andrzej Zygar – prezes firmy Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o., która będzie wykonawcą inwestycji. Obecny był również Janusz Skotnicki burmistrz Tyczyna.
Członek zarządu Stanisław Kruczek podkreślał, że ta inwestycja jest bardzo ważna dla Tyczyna i całego regionu, zwłaszcza jego południowej części. Mówił też o tym, że cieszy go to, iż przebudowę będzie realizowała firma z Podkarpacia.
Piotr Miąso, dyrektor PZDW podkreślał, że nowa inwestycja jest komplementarna do zadania już realizowanego przez miasto Rzeszów i razem będzie tworzyć spójną całość, otwierając komunikacyjnie Tyczyn.
- Uzyskamy zdecydowaną poprawę przepustowości. Droga będzie o dobrych parametrach, bo mamy dwie jezdnie oddzielone pasem. Największym wyzwaniem będzie nowy most na strugu. Na to wszystko wykonawca będzie miał rok – tłumaczył dyr. Piotr Miąso.
Andrzej Zygar – prezes RBDiM w Krośnie zapewniał, że postara się, aby utrudnienia dla mieszkańców i firm Tyczyna były jak najmniejsze, a prace zostały wykonane w terminie.
- Ta inwestycja jest dosyć trudna. Odcinek jest wprawdzie krótki, ale występują liczne branże i trzeba przezbroić teren, przebudować istniejące sieci m.in. gazowe, wodociągowe itp. Trzeba to wszystko zgrać – tłumaczył Andrzej Zygar zapewniając, że do prac została skierowana najlepsza kadra i kontrakt zostanie wykonany w terminie.
- Jest to bardzo ważna inwestycja dla nas i była bardzo oczekiwana przez mieszkańców Tyczyna. Dzięki niej przejazd do Rzeszowa skróci się do kilku minut, a to jest dla nas istotne z tego względu, że te tereny bardzo się rozbudowują i przybywa nam nowych mieszkańców, którzy dojeżdżają do pracy do Rzeszowa – mówił burmistrz Tyczyna Janusz Skotnicki.
Szczegółowe dane dotyczące inwestycji:
Inwestor: Województwo Podkarpackie – Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie
Wykonawca: Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o.
Wartość kontraktu: 16 718 591,66 zł
Data podpisania umowy: 14 września 2017 r.
Planowany termin zakończenia robót budowlanych: 28 września 2018 r.
Parametry techniczne drogi:
- klasa: G
- nośność nawierzchni: 115kN/oś
- szerokość jezdni: 16,5 m (2 pasy ruchu w każdym kierunku + środkowa wyspa dzieląca)
-szerokość pasów ruchu: 3,5 m (zewnętrzny) i 3,25 m (wewnętrzny)
- szerokość środkowego pasa dzielącego: 3 m
- szerokość chodnika: 2 m (prawa strona), 1,5 m (lewa strona)
- szerokość dwukierunkowej ścieżki rowerowej: 2 m
Zakres robót:
- rozbudowa drogi do 4 pasów ruchu na odcinku o długości 0,83 km oraz dodatkowym pasem
do skrętu w lewo do bazy MPGK
- rozbudowa skrzyżowania z ulicą Orkana – zmiana geometrii skrzyżowania, budowa dodatkowego pasa ruchu na wlocie ulicy Orkana i wylocie ulicy Grunwaldzkiej w kierunku centrum Tyczyna
- rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej z ulicą Stawową
- budowa mostu klasy A (nośność: 50 ton) wraz z infrastrukturą techniczną oraz zabezpieczenie koryta rzeki Strug
- budowa lewostronnej dwukierunkowej ścieżki rowerowej o szerokości 2 m oraz obustronnych chodników (lewa strona: 1,5 m, prawa strona: 2 m)wzdłuż całego odcinka
- budowa (1 szt.) i przebudowa (2 szt.) zatok autobusowych
- przebudowa zjazdów indywidualnych publicznych
- budowa murów oporowych
- budowa kanalizacji deszczowej
- przebudowa infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją
- demontaż istniejącej oraz budowa nowej sygnalizacji świetlnej
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.