Autostrada A4

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 20 lip 2016, 20:33

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... a-do-ruchu



Pierwszym samochodem, który tuż po godzinie 10 przejechał nowym odcinkiem był granatowy ford mondeo kombi z rzeszowską rejestracją. Niektórzy kierowcy wyraźnie nie byli pewni, czy autostrada oddana jest do ruchu.

Po zakończeniu inwestycji w okolice Przemyśla można dojechać nawet w pół godziny. Dozwolona prędkość to 140 km/godzinę.

Ostatni problem występuje na dwóch wiaduktach nad linią kolejową w pobliżu Jarosławia, gdzie wykonawcy muszą dokonać poprawek po poprzednim wykonawcy. Ruch odbywa się tam jednym pasem. Te utrudnienia mają potrwać do 31 sierpnia 2016. potem trwać będzie jeszcze prace przy zbiornikach retencyjnych, drogach serwisowych i korpusie autostrady. Wszystko ma zakończyć się 20 października 2016 roku.
Prace naprawcze spowodowały konieczność przesunięcia terminu oddania do użytku z 15 maja 2016 na 20 lipca 2016 oraz zwiększenie wartości umowy z 770 mln zł brutto na 986 mln zł brutto.
Kontrakt z poprzednim wykonawcą (konsorcjum Polimex Mostostal i Doprastav) został zerwany. Konieczne były ogłoszenie nowego przetargu i inwentaryzacja wykonanych prac. Drugi przetarg wygrało konsorcjum Budimex (lider) i Strabag (partner).
- Inwentaryzacja zajęła nam pięć miesięcy, ale niektóre rzeczy zakończyliśmy inwentaryzować dopiero w ubiegłym miesiącu - dodaje Wojciech Majdyś z firmy Budimex, szef kontraktu.
Cały czas trwają sprawy sądowe z Polimeksem. Warszawska spółka uważa, że GDDKiA nie miała racji zrywając kontrakt. Nie jest wykluczona ugoda.Jak zapewnia Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Dyrekcji, poniesione do tej pory ze strony GDDKiA nakłady nie są wyższe niż suma, którą Polimex zadeklarował w przetargu.
Jak zapewniają przedstawiciele nowych wykonawców, konieczne były programy naprawcze, które miały pomóc z ukończeniu budowy. Przeprowadzono specjalistyczne badania obciążeń nasypów. Na terenie, przez który przebiega autostrada, zastosowano kilka tysięcy reperów, których zadaniem jest stałe monitorowanie podłoża nasypu. W tej chwili przed Jarosławiem na wiaduktach nad liniami kolejowymi ruch odbywa się na zwężonej trasie. Jak mówi Wojciech Majdyś z Budimeksu, wiadukt został niedokończony. Gdy zajął się nim nowy wykonawca, to były już odkształcenia.
Konstrukcja obu obiektów została wzmocniona przez wbudowanie dodatkowo około tysiąca ton stali konstrukcyjnej. Technologia robót przewidywała podniesienie każdego przęsła wiaduktów i po wykonaniu wzmocnienia ponowne opuszczenie na łożyska.
W szczytowym okresie na budowiezaangażowanych było ok. 600 pracowników fizycznych, operatorów, kierowców, ok. 190 pracowników dozoru technicznego oraz ok. 350 jednostek sprzętowych (wraz z operatorami).
Na odcinku powstało 78 obiektów inżynierskich (wiaduktów, przepraw nad rzekami, przejść dla zwierząt). Konkretnie jest to 14 wiaduktów nad autostradą, 20 obiektów (mostów i wiaduktów) w ciągu autostady, 41 orzepustów, trzy przejścia gospodarcze. Do tego jest 78 kilometrów dróg serwisowych.
Na całym odcinku autostrady zbudowało system odwodnienia terenu (rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia oczyszczające wody opadowe z jezdni autostrady), urządzenia ochrony środowiska i przepusty ekologiczne, nasadzono zieleń ochronną, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, przejścia dla zwierząt oraz postawiono ekrany akustyczne. Na odcinku, za który bezpośrednio odpowiadał Strabag, ekranów zastosowano wyjątkowo niewiele jak na współczesne autostrady. Na odcinku 20 km wybudowano ich zaledwie 326 mb (652 mkw.), ale za to więcej ekranów przeciwolśnieniowych, bo 2052 m ( 4515 mkw.). Będzie można zatem podziwiać krajobrazy Podkarpacia.
Powstay też trzy węzły (Łańcut, Przeworsk i Jarosław Zachód).
Cała autostrada A4 od granicy niemieckiej do ukraińskiej liczy 672 kilometry. Jest częścią trasy biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę, leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym. Droga przebiega od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach, przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów aż do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.

Powierzchnia autostrady (647 ha) odpowiada powierzchni ok. 774 boisk piłkarskich a nasyp trasy głównej wynoszący 8 000 000 m3 (w tym w ramach kontynuacji budowy ok. 500 000 m3) to ok. 560 000 samochodów wypełnionych materiałem nasypowym, które ustawione jeden za drugim utworzyłyby kolejkę o łącznej długości ok. 7 600 km.

Obwód barier wzdłuż odcinka jest większy niż obwód wyspy Malty.


Inwestycja w liczbach


Czas realizacji: 16.09.2014-20.10.2016
Wykonawca: Konsorcjum Budomex S.A.(lider)-Strabag Sp. z o.o.;
Zamawiający: GDDKiA oddział Rzeszów
Klasa techniczna: A;
Prędkość projektowa Vp: 120 km/h;
Kategoria ruchu: KR6;
Dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś;
Skrajnia pionowa: 4,70 m;
Liczba jezdni: 2;
Liczba pasów ruchu: 4 (2x2 po 3,75 m);
Szerokość pasa awaryjnego: 3,00 m;
Szerokość pasa dzielącego: 12,50 m (w tym opaski 2x0,5 m);
Szerokość pobocza gruntowego: zmienna (min. 1,50 m);
Szerokość korony: zmienna (min. 36,50 m);
Skrajnia pionowa: min. 4,70 m;
Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej i łukach
dla R= 4000 m: 2,5%;
Maksymalne pochylenie poprzeczne jezdni na łukach
dla R=1890 m: 3,5% skierowane do środka łuku

Wykonawca: Konsorcjum Budimex (lider)–Strabag






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Reportaż był nawet o tym odcinku w telewizji.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 29 lip 2016, 8:58

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,10455808/




Po otwarciu autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław, na osiedlu Pobitno w Rzeszowie jest wreszcie cicho. Narzekają za to mieszkańcy Łukawca. Twierdzą, że nocą hałas jest nie do wytrzymania.
Autostrada A4 na niespełna 42-kilometrowym odcinku z Rzeszowa do Jarosławia została otwarta w ubiegłym tygodniu. Drogowcy zapewniali wówczas, że od tej pory ruch w Rzeszowie i miejscowościach wzdłuż drogi krajowej nr 94 (dawna 4) będzie mniejszy. Nie pomylili się. Pan Andrzej w bloku przy ul. Kurpiowskiej, w rejonie ronda Pobitno mieszka od ponad 20 lat. - Przez tyle lat w okolicy w godzinach szczytu stałem w korkach. Często sięgały od ronda aż do ulicy Morgowej. Ale teraz w zasadzie ich nie ma, niezależnie od pory dnia dojazd do ronda jest szybki – mówi nasz czytelnik.
Zwraca uwagę, że mniejsza liczba samochodów na drogach to także spokój. – Latem, kiedy balkon jest otwarty, po zmroku nie dało się normalnie oglądać telewizora. W tej chwili przede wszystkim tirów jest znacznie mniej, a to one najbardziej hałasowały. Szacuje, że ruch z naszej okolicy zmniejszył się o kilkadziesiąt procent – mówi pan Andrzej. Jego obserwacje potwierdzają dane zarejestrowane na skrzyżowaniu ulicy Lwowskiej i Leszka Czarnego przez elektroniczny system sterowania ruchem drogowym. Wynika z nich, że w poniedziałek 18 lipca, czyli dwa dni przed otwarciem autostrady, do miasta wjechało tędy 22 251 pojazdów, a wyjechało z niego 21 639. Tymczasem już w piątek 22 lipca wjeżdżających było 18 107, a opuszczających Rzeszów 17 704. Nie brakuje problemów O ile w Rzeszowie mieszkańcy cieszą się z autostrady, w okolicy nie brakuje takich osób, które nie mogą przez nią normalnie funkcjonować. Hałasu z nowej drogi mieszkańcy okolicznych wsi obawiali się już jesienią ubiegłego roku. Zwracali uwagę, że na odcinku Terliczka - Łąka - Łukawiec - Czarna, gdzie autostrada przebiega w polach pomiędzy wsiami nie zaplanowano budowy ekranów akustycznych. – Podobno z nich zrezygnowano, bo zmieniła się ustawa i normy hałasu są mniej restrykcyjne. Teren, przez który przebiega droga jest płaski, a co za tym idzie, echo bardzo się niesie. Już teraz, podczas gdy trwają prace przy budowie, jest straszny hałas. A co będzie się działo kiedy otworzą ten odcinek? – pytał wówczas nasz czytelnik. Zwracał uwagę, że w kierunku na zachód od Rzeszowa autostrada jest szczelnie obstawiona ekranami, które w niektórych miejscach są wysokie na kilka metrów. Wczoraj napisał do nas po raz kolejny. – Od otwarcia drogi w ubiegłą środę ciężko otworzyć w nocy okno w domu, a przy takich upałach to nie do wytrzymania. Ruch jest bardzo duży i ciągły, hałas bardzo uciążliwy. Dlaczego GDDKIA pogrywa z ludźmi i nie montuje ekranów akustycznych? – pyta pan Paweł.
Będzie analiza W rzeszowskim oddziale GDDKiA odpowiadają, że ekrany zostały zbudowane w takiej ilości, która ma obniżyć poziom hałasu do obowiązujących norm. Kiedy A4 budowano w kierunku Krakowa, były one inne, bardziej restrykcyjne. - Po upływie roku przeprowadzimy pomiary hałasu. Jeśli normy będą przekroczone, będziemy mogli dobudować więcej ekranów - mówi Bartosz Wysocki z GDDKiA Rzeszów. - Badanie dopiero za rok? Nie wiadomo czy do tej pory wytrzymamy ten szum – odpowiada pan Paweł, licząc na szybszą pomoc. W GDDKiA na razie nie ma tym jednak mowy.


riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 12 sie 2016, 10:18

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ogowe.html




PODKARPACIE. Na niektórych lokalnych trasach pojawiły się dziś rano problemy z płynnością jazdy. Powodem są realizowane prace drogowe.

Roboty realizowane są m.in. na odcinkach A-4 Węzeł Dębica Wschód - Węzeł Rzeszów Zachód, Węzeł Sędziszów - Węzeł Dębica Wschód, Węzeł Jarosław Zachód - Węzeł Jarosław Wschód.

A-4 Węzeł Dębica Wschód - Węzeł Rzeszów Zachód

Ekipa drogowców rozpoczęła roboty nad budową MOP-u. W związku z prowadzonymi pracami zajęty został pas awaryjny. Ograniczono prędkość do 100 km/h. Utrudnienia w tym miejscu potrwają prawdopodobnie do 30 grudnia.

Węzeł Sędziszów - Węzeł Dębica Wschód

Realizowane są prace utrzymaniowe, które rozpoczęły się dziś i prawdopodobnie uda się je skończyć także w dniu dzisiejszym. Wykonane roboty dotyczą naprawy studzienki kanalizacyjnej. Wyłączony został lewy pas ruchu jezdni lewej w kierunku Dębicy.

Węzeł Jarosław Zachód - Węzeł Jarosław Wschód

Prowadzone są prace naprawcze barier energochłonnych. W związku z realizowanym zadaniem nastąpiło wyłączenie pasa szybkiego na jezdni lewej. Trwają roboty związane z malowaniem barier. Roboty zakończą się prawdopodobnie dziś, po godz. 17.30.


riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autostrada A4

Postautor: amelkam » 13 sie 2016, 17:33

Witam.może ktoś mi pomoże. Będę jechała z Krakowa.wiem że a4 dostanę się już do Jarosławia. Docelowo jadę o Tomaszowa. Powiedzcie gdzie mam zjechać. Ostatnio zjechalam Jarosław Pruchnik ale chyba za wcześnie. Ostrzegano mnie żebym uważała i do Korczowej nie dojechala dlatego wolałam nie ryzykować. Zatem...czy zjechalam dobrze czy jest jakiś zjazd dalej? Dzięki za pomoc ☺
amelkam
Świeżak
 
Posty: 2
Na forum od: 13 sie 2016, 17:28

Re: Autostrada A4

Postautor: swiety » 14 sie 2016, 10:08

Jedziesz do Tomaszowa Lubelskiego? To masz 2 opcje :

1. Zjechać na węźle Przeworsk i jechać na Sieniawe, później na Oleszyce i do Tomaszowa.

2. Zjechać na węźle Jarosław Zachód (następny po Przeworsku), jedziesz na Jarosław, omijasz miasto obwodnicą i zjeżdżasz z obwodnica na Lublin, Bełżec i kierujesz się Oleszyce, Bełżec itd.

Kilometrowo wychodzi podobnie +/- kilka km.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2941
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Autostrada A4

Postautor: amelkam » 20 sie 2016, 17:57

Dzięki bardzo.chodziło mi o opcję nr 2,tzn zjazd☺. Pozdrawiam
amelkam
Świeżak
 
Posty: 2
Na forum od: 13 sie 2016, 17:28

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 22 sie 2016, 12:27

http://supernowosci24.pl/lwow-powinien-byc-po-polsku/




RZESZÓW, PODKARPACIE. Kontrowersje wokół znaków informacyjnych na autostradach.
Jadąc autostradą z Rzeszowa na wschód na tablicach informacyjnych zobaczymy napis informujący nas, że droga wiedzie nie w kierunku na Lwów ale na L’viv. Sprawdzamy, dlaczego na polskich drogach nie obowiązują polskie nazwy zagranicznych miast.
Na autostradzie A4 Lwów oznaczany jest jako L’viv, na obwodnicy Augustowa zamiast Wilna i Kowna czytamy Vilnius i Kaunas. Na to zagadnienie zwrócili nam uwagę Czytelnicy. Niedawno też sprawą zajęła się posłanka Elżbieta Borowska z Ruchu Kikiz’15. W interpelacji zapytała Ministerstwo Infrastruktury, jakie jest uzasadnienie dla zapisywania nazw miast w obcych językach, które mają swoje polskie odpowiedniki?
- Wyżej wymienione miasta mają nie tylko odpowiedniki w języku polskim, ale również są ważnymi ośrodkami polskiej kultury i zapisały się wyjątkowo na kartach polskiej historii – argumentuje posłanka.
W tej chwili o zasadach umieszczania nazw miejscowości kierunkowych mówi Rozporządzenie Ministra Infrastruktury. Czytamy w nim że: – (…) w przypadku, gdy na tablicach przeddrogowskazowych i drogowskazach tablicowych podawana jest nazwa przejścia granicznego, zaleca się umieszczanie także nazwy dużego miasta sąsiedniego państwa, do którego prowadzi droga. Nazwę tę podaje się w języku oryginalnym, a w przypadku cyrylicy w transliteracji łacińskiej – mówi rozporządzenie.
Zgodnie zatem z rozporządzeniem nazwa Lwowa jest zapisywana nie po polsku. Pytanie – czy tak być powinno? Podawanie nazw miast związanych z polską historia i tożsamością narodową w obcej pisowni i brzmieniu budzi negatywne odczucia części społeczeństwa i trudno się temu dziwić.

Artur Getler






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autostrada A4

Postautor: Waldzio » 23 sie 2016, 8:42

Pozwolę sobie streścić ten super artykuł Pana Artura Getlera, który dużo wnosi do życia społeczeństwa:

--początek streszczenia--
Na autostradzie A4 drogowskazy są zgodne z przepisami.
Pytanie - czy przepisy są dobre?

--koniec streszczenia--

Panu Arturowi zasugeruję jeszcze kilka tematów, które można podobnie rozwinąć:

Jakaś ulica w Rzeszowie jest równa! to jest zgodne z normami UE.
Czy więc normy są dobre?


albo

Napięcie prądu elektrycznego jest zgodne z przyjętymi normami!
Zastanówmy się czy normy są dobre!


Super Nowości zbliżają się do Gazety Wrocławskiej:
wiadomosci-dnia.gif
wiadomosci-dnia.gif (79.9 KiB) Przeglądany 5961 razy
Waldzio
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 76
Na forum od: 15 lip 2014, 12:48

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 30 sie 2016, 19:31

http://rzeszow-news.pl/od-pazdziernika- ... -jaroslaw/




Opłaty nakładane w ramach systemu viaTOLL obejmują wyłącznie pojazdy samochodowe oraz zespoły pojazdów, np. samochód osobowy z przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także autobusy niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej – mówi nam Magda Sobota z biura prasowego systemu viaTOLL.
– Opłaty nie dotyczą samochodów osobowych, o ile, tak jak wspomniałam wcześniej, nie podróżują one z przyczepą, a dopuszczalna masa całkowita takiego zespołu pojazdów nie przekracza 3,5 ton – dodaje Sobota.
Wysokość opłat nakładanych na kierowców korzystających z odcinka A4 Rzeszów – Jarosław uzależniona jest od masy danego pojazdu oraz klasy emisji spalin i waha się od 20 do 53 groszy za przejazd jednego kilometra.
Elektroniczny systemu poboru opłat drogowych viaTOLL został uruchomiony 1 lipca 2011 r. Zastąpił nieefektywny system winietowy. Głównym celem viaTOLL jest pozyskiwanie pieniędzy na dalsze inwestycje w rozbudowę oraz modernizację istniejącej infrastruktury drogowej w Polsce.
Obecnie systemem viaTOLL objętych jest 3 145 km autostrad oraz dróg ekspresowych i krajowych na terenie całego kraju. Od początku uruchomienia systemu do końca 31 lipca 2016 r. system wygenerował wpływy w wysokości 6,4 mld zł.
41-kilometrowy odcinek A4 Rzeszów – Jarosław, na którym opłaty będą obowiązywały od 1 października br., został oddany do użytku 20 lipca.
To ostatni fragment podkarpackiego odcinka autostrady, która ma 167 km, a cała trasa od granicy polsko-ukraińskiej Korczowa-Krakowiec do granicy z Niemcami w Jędrzychowicach koło Zgorzelca liczy 672 km. A4 jest najdłuższą autostradą w naszym kraju.
Kierowcy samochodów osobowych mogą na razie A4 jeździć za darmo. Ale oni także w przyszłości będą płacić. Kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo. Decyzję w tej sprawie podejmie rząd po wcześniejszych konsultacjach z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która ma wciąż obowiązującą umowę z firmą Kapsch, obsługującą elektroniczny system poboru opłat na drogach, zarządzanymi przez GDDKiA.
Umowa obowiązuje do listopada 2018 r. Prawdopodobnie po tej dacie kierowcy osobówek będą płacić za korzystanie z A4.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Autostrada A4

Postautor: riko » 31 sie 2016, 15:42

http://supernowosci24.pl/a4-rzeszow-jar ... a-miesiac/




RZESZÓW, PODKARPACIE. Nowo otwarty odcinek A4 z Rzeszowa do Jarosławia już 1 października będzie płatny. Na razie tylko dla kierowców ciężarówkę i pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Kierowcy osobówek wciąż jeszcze opłatami przejmować się nie muszą.
Odcinek niedawno został oddany do użytku kierowców. Od początku października będzie on płatny dla pojazdów, które muszą korzystać z systemu ViaToll. Chodzi tu o ciężarówki, auta dostawcze i pojazdy z przyczepami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Zwykli kierowcy jeżdżący osobówkami mogą się wciąż cieszyć bezpłatną autostradą na odcinku od granicy z Ukrainą do Krakowa. Taki stan rzeczy potrwa jeszcze czas jakiś. Jak długo? Tego jeszcze nikt nie wie. Rząd zapowiedział bowiem, że nie będzie wprowadzał opłat na nowych odcinkach do czasu, aż nie zostanie wyłoniony nowy sposób poboru opłat. Wiadomo, że mają zniknąć bramki i ręczna sprzedaż biletów. Nie wiadomo wciąż, co te bramki zastąpi. Według dotychczasowych zapowiedzi, dopiero gdy rząd zdecyduje o sposobie poboru opłat, zacznie je wprowadzać na autostradach, które dotychczas pozostają bezpłatne, w tym na podkarpackiej A4.







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości