Adamerio pisze:A kto by je potem utrzymywał i remontował
Kiedyś, być może tak jak zrobili to Czesi drogi klasy S zostaną przemianowane a A.
A kto teraz utrzymuje eSki? Podatnik przecież.
Adamerio pisze:A kto by je potem utrzymywał i remontował
Kiedyś, być może tak jak zrobili to Czesi drogi klasy S zostaną przemianowane a A.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie poszukuje firm, które chcą prowadzić stacje paliw w Miejscach Obsługi Podróżnych przy podkarpackim odcinku autostrady A4.
GDDKiA ogłosiła we wtorek przetarg na dzierżawę sześciu MOP-ów. Oferty można składać do 15 lipca br. Chodzi o MOP-y, które mają drugą i trzecią kategorię i docelowo mają przy nich powstać stacje paliw. Pierwszą stację na podkarpackim odcinku A4 uruchomił Orlen w listopadzie 2018 roku na MOP Palikówka.
Orlen wybuduje także drugą stację na MOP Paszczyna Północ. Koncern w tej chwili projektuje inwestycję. – Roboty budowlane rozpoczną się w trzecim kwartale br. po zakończeniu etapu projektowania i uzyskaniu wszelkich zezwoleń – poinformowała Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Druga stacja Orlenu ma być uruchomiona na początku 2020 roku. Teraz GDDKiA chce znaleźć dzierżawców na sześć kolejnych MOP-ów:
– MOP Paszczyna Południe na odcinku węzeł Dębica Wschód – węzeł Rzeszów Zachód,
– MOP Łukawiec na odcinku węzeł Rzeszów Wschód – węzeł Jarosław Zachód,
– MOP Cieszacin na odcinku węzeł Jarosław Zachód – węzeł Przemyśl,
– MOP Pawłosiów na odcinku węzeł Jarosław Zachód – węzeł Przemyśl,
– MOP Chotyniec na odcinku węzeł Przemyśl – węzeł Korczowa,
– MOP Hruszowice na odcinku węzeł Przemyśl – węzeł Korczowa.
Docelowo na trasie podkarpackiego odcinka A4 ma być osiem stacji paliw. Przetarg na dzierżawę MOP-ów był już kilka razy ogłaszany. W nowym GDDKiA wprowadziła zmiany, m.in. czas budowy stacji paliw wydłużono o pół roku – do 24 miesięcy. Wprowadzono też korzystniejszy system naliczania czynszu od przychodu. Będzie naliczany od momentu, gdy dzierżawca osiągnie przychód od sprzedaży paliw 10 mln zł w danym roku kalendarzowym.
Umowa dzierżawy MOP-ów będzie zawierana na 20 lat z możliwością przedłużenia o dodatkowe 10 lat.
W tej chwili kierowcy podróżujący podkarpackim odcinkiem A4 mogą korzystać z ośmiu par MOP-ów (Jastrząbka/Jawornik, Paszczyna Płn./Paszczyna Płd., Bratkowice/Dąbry, Łukawiec/Palikówka, Budy/Młyniska, Pawłosiów/Cieszacin, Zamiechów/Kaszyce, Chotyniec/Hruszowice). W większości są to MOP-y pierwszej kategorii, czyli wyposażone w w parking dla osobówek, autobusów, toalety i oświetlenie.
RZESZÓW. Czasu na złożenie ofert jest jeszcze sporo. GDDKiA czeka na nie do połowy lipca.
Przetarg na dzierżawę jest już jednak ogłoszony. Umowy będą zawierane na 20 lat (z możliwością ich przedłużenia jeszcze o 10 lat). Obowiązkiem dzierżawców będzie „budowa, przebudowa, rozbudowa i prowadzenie działalności związanej z obsługą ruchu” w Miejscu Obsługi Pasażerów. Każdy z MOP-ów ma opracowany swój program funkcjonalny.
W grę wchodzi sześć takich punktów wzdłuż podkarpackiego odcina autostrady A4:
- MOP Paszczyna Południe kat. II, na odcinku: węzeł Dębica Wschód - węzeł Rzeszów Zachód, przy jezdni południowej;
- MOP Łukawiec kat. II, na odcinku węzeł Rzeszów Wschód - węzeł Jarosław Zachód, przy jezdni północnej;
- MOP Cieszacin kat. II, na odcinku węzeł Jarosław Zachód - węzeł Przemyśl, przy jezdni południowej;
- MOP Pawłosiów kat. III, na odcinku węzeł Jarosław Zachód - węzeł Przemyśl, przy jezdni północnej;
- MOP Chotyniec kat. II, na odcinku węzeł Przemyśl - węzeł Korczowa, przy jezdni północnej;
- MOP Hruszowice kat. III, na odcinku węzeł Przemyśl - węzeł Korczowa, przy jezdni południowej;
Termin składania ofert wyznaczona na 15 lipca.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości