Obok stacji BP.
Nienadówka.
Po południowej stronie węzła.
Z Orlenu.
ZDJĘCIA OD JARFI Z SKYSCRAPERCITY RZESZÓW
II. Opis inwestycji:
1. Przebieg drogi:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 października 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz.U. nr 187 poz. nr 1446) ustala kierunkowy przebieg całej drogi ekspresowej S-19 jako: (Grodno) granica państwa - Kuźnica - Sokółka - Korycin - Knyszyn - Dobrzyniewo Duże - Choroszcz - Siemiatycze - Lublin - Nisko - Rzeszów - Barwinek - granica państwa (Preszow).
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego powiatu Łańcuckiego (Gminy Czarna) jak również powiatu rzeszowskiego (Gminy i Miasta Sokołów Małopolski oraz Gminy Trzebownisko).
Korytarz drogi na odcinku Sokołów Młp. - Stobierna przedstawia załączony plan orientacyjny.
2. Podstawowe parametry techniczne:
- klasa techniczna drogi - S,
- prędkość projektowa: 80 km/h,
- dostępność drogi: tylko w węzłach
- docelowy przekrój poprzeczny
- 2 x 2 m pasy (w I Etapie – 2+1),
- 2 x 2,5 m pasy awaryjne (w I Etapie opaska zewnętrzna 0,75 m)
- 4,0 m – pas dzielący (plus opaska środkowa 0,5 m),
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś,
- klasa obciążenia obiektów inżynierskich - klasa „A” wg PN-85/S-10030 + obciążenia C150 STANAG 202
3. Zakres inwestycji:
Zakres robót obejmuje wykonanie pełnego zakresu drogi ekspresowej S-19 na odcinku Sokołów Małopolski - Stobierna wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną nie związaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni izolacyjnej.
4. Wariantowanie przebiegu drogi:
Trasę przebiegu S-19 na odcinku Sokołów Młp. – Stobierna ustalił Wojewoda Podkarpacki w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.: „Budowa drogi ekspresowej Nr S-19 od początku projektowanej obwodnicy Sokołowa Małopolskiego km 448+086,12 (istn. DK 19) do Węzła Rzeszów Wschodni – A-4/S-19 (wspólny przebieg) od Węzła Rzeszów Wschodni do Węzła Rzeszów Zachodni – S-19 od Węzła Rzeszów Zachodni do Węzła Świlcza km 4+947,99 – długości 35,5 km, wraz z budową drogi krajowej nr 19 na odcinku od Węzła Rzeszów Wschodni do istniejącego ronda w m. Załęże – długości 4,8 km”, znak: ŚR.IV 6613/13/08 z dnia 7.11.2008 r. Wcześniej na etapie STEŚ I, STEŚ II oraz postępowania administracyjnego w sprawie wydania DŚU rozważano 5 wariantów przebiegu drogi oraz dodatkowy wariant na odcinku przejścia przez m. Nienadówka.
5. Obiekty inżynierskie:
Symbol obiektu Przeszkoda / funkcja
05 WD wiadukt w ciągu S-19 nad drogą wojewódzką DW 875 Mielec - Leżajsk
08 WG wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej DW 881 nad drogą ekspresową S-19
13 WG wiadukt w ciągu drogi gminnej (relacja DK 19 – Cmentarz) nad drogą ekspresową S-19
14 WD Estakada nad doliną miejscowości Nienadówka w ciągu drogi ekspresowej S-19
17 WE przejście dla zwierząt dużych zintegrowane z drogą gminną nad drogą S-19
22 WD wiadukt nad drogą gminną w ciągu drogi S-19
oraz 21 przejść dla zwierząt i 2 przejazdy gospodarcze
6.Węzły:
Na odcinku Sokołów Młp. – Stobierna zlokalizowany jest węzeł „Sokołów Małopolski” na krzyżowaniu się trasy drogi ekspresowej S-19 z istniejącą drogą wojewódzką nr 875, typu WB „Karo” z łącznicami jednopasowymi, jednokierunkowymi typu „P1”. Jest to węzeł częściowo bezkolizyjny. Relacje skrętne z i na drogę ekspresowej S-19 bezkolizyjne, poprzez równoległe pasy włączania i wyłączania. Włączenie łącznic do drogi powiatowej poprzez ronda typu średniego jednopasowe.
7. MOP-y:
Lokalizację MOP-ów, na odcinku Sokołów Młp. – Stobierna zaplanowano zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej odpowiednio w km 5+700 i km 10+300 wg pikietaża lokalnego
8. Ochrona środowiska:
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia znak ŚR.IV 6613/13/08 wydana w dniu 07.11.2008 r. przez Wojewodę Podkarpackiego określa warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Dodatkowo wskazuje urządzenia ochrony środowiska, które należy uwzględnić w projekcie budowlanym m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt (21 szt.), ogrodzenia z siatki kierujące zwierzęta do przejść i zabezpieczające przed wtargnięciem na drogę, sposób odprowadzenia wody (wysokokoszone rowy trawiaste otwarte z zastawkami) i miejscowego oczyszczania wód opadowych (osadniki), lokalizację zbiorników retencyjno – infiltracyjnych. Przed przekazaniem drogi do użytkowania opracowany zostanie program działań w przypadku wystąpienia awarii związanych z przewozem substancji niebezpiecznych. Natomiast po upływie jednego roku od oddania do użytkowania rozpatrywanego odcinka drogi ekspresowej przeprowadzona zostanie analiza porealizacyjna.
Zoptymalizowany przez Wykonawcę zadania w systemie optymalizuj i buduj Projekt Budowlany poddany zostanie ponownej ocenie oddziaływania na środowisko w ramach postępowania administracyjnego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji.
Bardzo dobre wiadomości - ogłosili przetargi na budowę S19 z Sokołowa do granicy województw podkarpackiego i lubelskiej.
Podsumowując cała trasa z Rzeszowa do Lublina (S19) i dalej do Warszawy (S17) jest już w przetargach. Za 4 lata dojedziemy do stolicy niecałe 3 godziny! A nie jak obecnie prawie 5.
Tutaj troszke informacji na ten temat:
Przetargi na zaprojektowanie i budowę S19 na Podkarpaciu
PODKARPACKIE. Dziś ogłoszone zostały dwa przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie drogi ekspresowej S19 od granicy z województwem lubelskim do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości ponad 54 km.
Pierwszy przetarg obejmuje swym zakresem zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła „Lasy Janowskie” do węzła „Nisko Południe” z podziałem na trzy odcinki realizacyjne:
- Zadanie „A” Lasy Janowskie - Zdziary o dł. ok. 9,3 km;
- Zadanie „B” Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. ok. 9 km;
- Zadanie „C” Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. ok. 6 km.
Drugie postępowanie przetargowe dotyczy: Zaprojektowania i budowy S19 na odcinku od węzła „Nisko Południe” do węzła „Sokołów Małopolski Północ” z podziałem na trzy odcinki realizacyjne:
- Zadanie „A” Nisko Południe – Podgórze o dł. ok. 11,5 km;
- Zadanie „B” Podgórze - Kamień o dł. ok. 10,5 km;
- Zadanie „C” Kamień - Sokołów Małopolski Północ o dł. ok. 7,9 km.
Wykonawcy będą mieli zaprojektować, uzyskać ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), wybudować drogę wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracować dokumentację powykonawczą oraz uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
Oba postępowania przetargowe prowadzone są w trybie przetargu ograniczonego co oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, którzy spełnią warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału, zdolności ekonomicznej i finansowej. Zamawiający oceni także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia, a w szczególności do jego wiedzy, rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie 3 kryteriów: cena, termin realizacji i okres gwarancji.
Droga ekspresowa S19 biegnąca przez teren Podkarpacia połączy się z odcinkami S19 realizowanymi przez lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zgodnie z rządowym PBDK 2014 – 2023 ekspresówka S19 między Rzeszowem a Lublinem będzie miała dł. 157,5 km.
Inwestycja ma być dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości