Re: Inwestycje Drogowe w Regionie
: 13 paź 2017, 2:25
http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... lnego.html
Trzy inwestycje drogowe powodem renegocjacji Kontraktu Terytorialnego
PODKARPACIE. Samorząd województwa chce, aby trzy ważne dla regionu projekty zostały wpisane na listę przedsięwzięć podstawowych w KT. Chodzi o drogę S-19 z Babicy do Barwinka, obwodnicę Łańcuta oraz DW 878- od ul. Lubelskiej w Rzeszowie do DW 869.
Zarząd Województwa Podkarpackiego wystąpił z wnioskiem do rządu o zmianę zapisów Kontraktu Terytorialnego Województwa Podkarpackiego. Wniosek zakłada przeniesienie inwestycji drogowych pod nazwą: S-19 Babica – Barwinek i Budowa obwodnicy Łańcuta z listy przedsięwzięć warunkowych na listę przedsięwzięć podstawowych.
„Dzięki zwiększeniu środków na Krajowy Fundusz Drogowy szanse na realizacje obu przedsięwzięć są ogromne. Teraz chcemy je wzmocnić wpisaniem ich do kontraktu terytorialnego na listę zadań podstawowych. Realizacja S-19 otworzyłaby komunikacyjnie południe Podkarpacia, rozwijając turystykę i gospodarkę na tym obszarze oraz budując przewagi komunikacyjne regionu, tak samo jak obwodnica Łańcuta, która jest bardzo potrzebna” – mówił podczas spotkania wicemarszałek Bogdan Romaniuk.
Dodatkowo Zarząd Województwa zawnioskował o wprowadzenie do Kontraktu budowy DW 878- od ul. Lubelskiej w Rzeszowie do DW 869. Wskazany w przedsięwzięciu układ dwujezdniowy DW 878 jest przedłużeniem poza granicę Rzeszowa dwujezdniowej ul. Lubelskiej, wyprowadzającej ruch z miasta w kierunku lotniska oraz strefy przemysłowej. Z drugiej strony DW 878 łączy się z DW 869 tzw. drogą lotniskową, która aktualnie jest przebudowywana i również będzie stanowić układ dwujezdniowy. Zaplanowany dwujezdniowy układ DW 878 na odcinku od granicy miasta do DW 869 (droga dwujezdniowa) stanowi uzupełnienie kompleksowego układu komunikacyjnego obsługującego północną, przemysłową część Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Droga S-19 z Babicy do Barwinka i obwodnica Łańcuta zyskały już finansowe wsparcie rządu. 12 lipca tego roku Rada Ministrów przyjęła aktualizację "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)" zwiększając limit finansowy wydatków na realizację zadań finansowanych z Krajowego Funduszu Drogowego do kwoty 135 mld zł.