Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 18 lut 2018, 16:37

Nowe fotki z budowy mostu na Sanie koło Rzuchowa.


Obrazek

Obrazek

Fotki pochodzą od kolegi vader 696 z Skyscrapercity Rzeszów.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 mar 2018, 17:54

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... lowej-woli




Chodzi o budowę ronda na ul. Energetyków. Pierwsze prace rozpocząć się mają - o ile pozwolą warunki pogodowe - już 5 marca.

Prace rozpoczną się najpierw na lewej jezdni tej ulicy. Fragment ten będzie całkowicie wyłączony z ruchu pojazdów. Komunikacja zostanie skierowana na prawą jezdnię i ustanowiony ruch dwukierunkowy.

Prace na lewej stronie drogi potrwają do drugiej połowy maja. Później inwestycja będzie kontynuowana na prawej jezdni i obowiązywać będzie analogiczne rozwiązanie komunikacyjne. Inwestycja planowo zakończy się wraz z końcem lipca.

Wykonawcą turboronda jest firma PBI Kraśnik.


riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 mar 2018, 18:08

Nowe fotki z budowy obwodnicy Oleszyc.


Wycięte drzewa pod obwodnice Oleszyc. Widok z ulicy Mickiewicza na północ:

Obrazek

Miejsce przyszłego ronda,w którym będzie rozpoczynać obwodnica Oleszyc u zbiegu ulic Kustonia, Jarosławskiej i Mickiewicza.

Obrazek

Jak na razie tyle fotek zafociłem.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 12 mar 2018, 17:56

http://supernowosci24.pl/przebuduja-ale ... kowskiego/




MIELEC. Jedną z najważniejszych arterii w Mielcu czeka w tym roku przebudowa.

Mowa o ciągu komunikacyjnym składającym się z al. Kwiatkowskiego i fragmentu al. Niepodległości. Koszt inwestycji, którą będzie realizować starostwo, to ponad 4,5 mln zł.

W tegorocznym budżecie miasta na ten cel znalazło się 1,2 mln zł. Ten fakt doceni starosta Zbigniew Tymuła. – Jestem wdzięczny, ale z drugiej strony nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby do inwestycji w centrum Mielca miasto nie chciałoby się dołożyć – zaznacza starosta. – Dogadaliśmy się. Zadanie jest przygotowywane. Poza samą modernizacją ulicy chcemy wymienić wszystkie światła, są niezgodne z przepisami, trzeba je zsynchronizować. Na odcinku od ul. Biernackiego po wiadukt wszystko zostanie wymienione – dodaje.

Inwestycja obejmie również przebudowę: jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, a także kanalizacji deszczowej. Przedsięwzięcie ma być kontynuacją działań, jakie powiat podejmował w tym rejonie miasta w ciągu ostatnich dwóch lat. Chodzi o przebudowę dwóch rond: jedno przy skrzyżowaniu z ul. Przemysłową, drugie – w centrum strefy ekonomicznej plus modernizacja al. Kwiatkowskiego i ul. Wojska Polskiego.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 22 mar 2018, 16:10

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... kalne.html




PODKARPACIE. Województwo podkarpackie otrzymało 31 419 288 zł na dofinansowanie inwestycji związanych z budową, przebudową i remontem dróg lokalnych. Wnioski przyjmowane będą od najbliższego poniedziałku do 15 kwietnia.

Program przewiduje udzielanie jednostkom samorządu terytorialnego (gminy, w tym miasta na prawach powiatu, oraz powiaty) dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań własnych związanych z budową, przebudową lub remontami dróg powiatowych i gminnych oraz co bardzo istotne przewiduje możliwość dofinansowania obiektów mostowych (most, wiadukt, estakada, kładka).

Uwzględniwszy specyfikę województwa podkarpackiego przejawiającą się min. dużą ilością obiektów mostowych wymagających nakładów finansowych, możliwość wsparcia tych inwestycji w ramach programu zapełnia lukę jaka funkcjonowała dotychczas w programach pomocowych dot. lokalnej infrastruktury drogowej.

Każda gmina może ubiegać się maksymalnie o wsparcie jednego zadania, którego dofinansowanie może pokryć nawet 80% kosztów. Wartość dotacji nie może przekroczyć 5 mln zł. W przypadku miasta na prawach powiatu o dofinansowanie mogą starać się dwa projekty.

Wsparcie w Programie będzie udzielane według następujących priorytetów:

-Priorytet 1. Inwestycje w drogi lokalne w celu poprawy dostępności do centrów gospodarczych lub społeczno-kulturalnych dla przedsiębiorców i lokalnej społeczności oraz do terenów inwestycyjnych.
-Priorytet 2. Inwestycje w drogi lokalne lub węzły łączące te drogi z drogami wyższego rzędu w celu poprawy dostępu do ośrodków życia społeczno-gospodarczego o znaczeniu regionalnym lub krajowym.
-Priorytet 3. Inwestycje w skrzyżowania, obiekty mostowe (most, wiadukt, estakada, kładka), sygnalizację świetlną, ciągi piesze lub pieszo-rowerowe na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach lokalnych.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 23 mar 2018, 17:53

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... w-blazowej




Mostostal Warszawa rozwija działalność badawczo-rozwojową we współpracy z prestiżowymi jednostkami naukowymi, ma też własny Dział Badań i Rozwoju. Inżynierowie z Mostostalu Warszawa opracowali innowacyjną przeprawę drogową w Błażowej (powiat rzeszowski) w ramach projektu Com-bridge. Zastosowana do budowy mostu technologia, jak i rodzaj użytych materiałów, stanowią punkt zwrotny w zakresie wykorzystania kompozytów w polskim budownictwie.

Wyjątkowe kompozytowe przęsło, wykonane przez Mostostal Warszawa do budowy mostu Com-bridge, zostało oficjalnie zastrzeżone przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej na początku 2018 roku. Na tą prototypową konstrukcję składa się dźwigar kompozytowy w postaci belek z kompozytu FRP (włókien węglowych i szklanych z żywicą syntetyczną) połączonych z płytą pomostową wykonaną z betonu lekkiego zbrojonego prętami FRP.

– Mostostal Warszawa pokazał na przykładzie projektu Com-bridge jak z inżynierską pasją rozwijać polską myśl inżynieryjną. Dzięki temu przedsięwzięciu wprowadziliśmy na rynek produkt wysokiej jakości, charakteryzujący dużo większą trwałością niż tradycyjnie wykorzystywane materiały budowlane takie jak stal i beton – mówi Andrzej Goławski, prezes Mostostalu Warszawa. - Mostostal Warszawa po raz kolejny w historii utorował drogę nowatorskiej technologii.

Mostostal Warszawa wspólnie z partnerami projektu, tj. Politechniką Rzeszowską, Politechniką Warszawską i rzeszowską firmą Promost Consulting złożył wniosek patentowy we wrześniu 2014 roku. Zgłoszenie przeszło przez standardową procedurę, podczas której eksperci potwierdzili oryginalność rozwiązania technicznego pod nazwą „przęsło mostu drogowego” w skali światowych osiągnięć techniki. Wątpliwości Urzędu Patentowego wzbudziły dwa chińskie patenty, które mogły wykluczyć przyznanie patentu na wynalazek. Inżynierowie Mostostalu Warszawa złożyli wyjaśnienia potwierdzające wysoką innowacyjność przęsła mostu w Błażowej.

Materiał, jakim jest kompozyt węglowo-szklany potocznie zwany kompozytem FRP (z ang. fibre-reinforced polimer) od dawna wykorzystuje się w przemyśle kosmicznym, lotniczym czy motoryzacyjnym z uwagi na takie cechy jak lekkość, trwałość, wytrzymałość czy też odporność na korozję. Od lat 90. wzrasta również wykorzystanie kompozytów w budownictwie. Na świecie ten materiał jest z powodzeniem stosowany do produkcji nowych elementów nośnych, takich jak belki/dźwigary główne czy płyty pomostów mostów drogowych.

W Polsce główną barierą do wykorzystania kompozytów na szerszą skalę stanowi brak norm dla elementów wielkogabarytowych. Tę lukę wypełnił projekt Com-bridge, otwierając polskiemu mostownictwu szansę na ogromny rozwój i podniesienie jakości polskiej infrastruktury. Szacuje się, że minimalny czas użytkowania konstrukcji kompozytowych, przy niewielkich nakładach na remonty, wynosi 50 lat.

Mostostal Warszawa był wielokrotnie nagradzany na forum branżowym za budowę innowacyjnego mostu z kompozytów FRP w Błażowej, otrzymując m.in. nagrodę główną w XIX edycji konkursu Polski Produkt Przyszłości, nagrodę główną w konkursie mostowym im. Maksymiliana Wolffa, nagrodę specjalną Agencji Rozwoju Przemysłu w konkursie Dobry Wzór 2016. W ramach projektu Com-bridge powstał również drugi most kompozytowy w Nowej Wsi, którego uroczyste otwarcie miało miejsce w lutym 2017 roku.






Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 27 mar 2018, 17:04

Nowe fotki z Kolejnego etapu remontu DK9 między Majdanem Królewskim a Komorowem.

1.Jedziemy od Majdanu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotki pochodzą od kolegi czaro13.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 28 mar 2018, 18:29

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ka-br.html




PODKARPACIE. Jeszcze w tym roku pierwsi kierowcy przejadą przez Oleszyce i Cieszanów omijając centra miejscowości. Ruszyły prace związane z budową obwodnic, których wykonaniem zajmie się firma Strabag Sp. z o.o.

W ramach dwóch zadań realizowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 powstaną dwie obwodnice, których łączna wartość to ponad 30 milionów złotych.

Przedmiot inwestycji.

Jednojezdniowe dwukierunkowe drogi klasy G zostaną wyposażone w 3,5-metrowe pasy ruchu i szerokie pobocza. Powstaną nowe skrzyżowania, w tym ronda, które w terenie zabudowanym będą zaopatrzone w chodniki i przejścia dla pieszych.

Most nad rzeką Przerwa, przejścia dla zwierząt, przepusty i system odwodnienia to kolejne elementy kompleksowego wyposażenia obwodnic. Zainstalowane bariery energochłonne i oznakowanie zwiększą bezpieczeństwo podróżowania.

Przebieg obwodnicy Oleszyc (ok. 3,2 km).

Obwodnica rozpocznie się przy istniejącym skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 865 (ul. Jarosławska) z drogą wojewódzką nr 867 (ul. Wiejska) i drogą gminną; dalej stroną północną w kierunku Lubaczowa przecinając kolejno rzekę Przerwa (most) oraz istniejącą drogę wojewódzką nr 865 (rondo) biegnącą w kierunku północnym w stronę Dachnowa i Cieszanowa

Nowa droga kończyć się będzie na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 867 (za osiedlem św. Jana).

Przebieg obwodnicy Cieszanowa (ok. 1,8 km).

Obwodnica rozpocznie się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 865 z drogami powiatową i miejską (przy pomniku Jana III Sobieskiego), dalej stroną wschodnią w kierunku drogi wojewódzkiej nr 865.

Płynne włączenie obwodnicy do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 865 (ul. Tadeusza Kościuszki - za stacją paliw Orlen) wyznaczy koniec odcinka.

Finanse.

Budową obwodnicy m. Oleszyce i m. Cieszanów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław - Oleszyce - Cieszanów – Bełżec zajmie się firma Strabag Sp. z o.o. Inwestycje szacuje się na ok. 17,5 mln zł, z czego blisko 15 mln zł pochodzi z dofinansowania. Planowo roboty budowalne na opisywanym odcinku potrwają do 31 października.

Zmodernizowana zostanie również ponad 4-kilometrowa trasa pomiędzy obwodnicą Oleszyc i Lubaczowa. Budowa tej ostatniej powinna ruszyć już wkrótce.

Przebudową drogi wojewódzkiej nr 867 na odcinku od Oleszyc do Lubaczowa wraz z budową obwodnicy Oleszyc zajmie się konsorcjum firm (PBI Infrastruktura z Kraśnika, PBI WMB z Sandomierza, PRD Mielec). W tym przypadku koszt inwestycji wynosi nieco ponad 16 mln zł. 13 mln zł pochodzi z dofinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Termin zakończenia robót określono podobnie jak w przypadku poprzednio opisywanej inwestycji.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 29 mar 2018, 14:14

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... cieszanowa




Dokładna nazwa projektu to „Budowa obwodnicy m. Oleszyce i m. Cieszanów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław - Oleszyce - Cieszanów - Bełżec oraz Przebudowa/ rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 867 na odcinku od Oleszyc do Lubaczowa wraz z budową obwodnicy Oleszyc”.

Inwestycje finansowane są ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020. Ich całkowita, łączna wartość wynosi ponad 30 milionów złotych.
W uroczystości udział wzięli m.in.: senator RP Mieczysław Golba, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, wicewojewoda podkarpacki Lucyna Podhalicz oraz burmistrz Oleszyc Andrzej Gryniewicz.





http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... kiego.html




PODKARPACIE. To pierwsza w Polsce umowa podpisana w ramach celu tematycznego „dostępność” Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020.

Przebudowa dróg powiatu bieszczadzkiego, dla lepszej dostępności, a tym samym zwiększenia atrakcyjności Bieszczadów jest jednym z głównych celów projektu, którego umowę podpisano w Ustrzykach Dolnych przez podsekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Adama Hamryszczaka oraz starostę bieszczadzkiego Marka Andrucha.

Na I nabór projektów do wpłynęło prawie 750 koncepcji projektów, dotyczących 4 celów tematycznych: Dziedzictwo, Dostępność, Bezpieczeństwo i Granice. Ostatecznie wybranych zostało 65 projektów.

Dodatkowo w programie zostanie zrealizowanych 10 pozakonkursowych dużych projektów infrastrukturalnych. Łączna kwota dofinansowania w zatwierdzonych już projektach to ponad 165 mln euro. Cały budżet programu na lata 2014-2020 wynosi ponad 183 mln euro.

„Ten projekt ma podwójne znaczenie. Po pierwsze jest to współpraca gospodarcza bo turystyka jest bardzo ważną gałęzią gospodarki, po drugie jest to współpraca pomiędzy dwoma narodami, bardzo dla nas istotna” – podkreślała w Ustrzykach Lucyna Podhalicz, wicewojewoda podkarpacki.

Projekt „Partnerstwo transgraniczne szansa rozwoju regionu” będzie realizowany w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020. Wartość projektu wynosi ponad 2, 1 mln euro, a dofinansowanie to kwota ponad 1,4 mln euro. Liderem projektu jest Powiat Bieszczadzki a partnerem Rejon Turczański z Ukrainy.

Główny cel projektu to podniesienie dostępności obszarów przygranicznych powiatu bieszczadzkiego (PL) i rejonu Turczańskiego (UA). Ma się sto stać możliwe dzięki usprawnieniu łączności komunikacyjnej obydwu regionów. Dzięki realizacji projektu mają zostać skomunikowane obszary turystyczne obu rejonów.

Dzięki realizacji projektu, po stronie polskiej przebudowane zostanie ponad 15 km dróg powiatowych. Będą to odcinki: Olszanica-Ropienka-Wojtkówka, Czarna-Michniowiec, Smolnik-Zatwarnica, Rakowa-Stańkowa-Ropienka, Ustjanowa-Daszówka-Czarna, Wańkowa-Dźwiniacz-Brzegi Dolne, Rozpucie-Ropienka.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 31 mar 2018, 17:51

Nowe fotki od czaro13.


Remont DK9 między Majdanem Królewskim a Komorowem, asfalt już sfrezowany.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości