Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 23 lis 2016, 16:37

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/przem ... ,11492963/








Nowy most będzie pylonowy, podobny do tego, który znajduje się w ciągu drogi obwodowej w Przemyślu. Most będzie się wspierał na linach - podczas objazdu linii kolejowej 102 pod Przemyślem poinformował dziennikarzy Mieczysław Borowiec, dyr. Polskich Linii Kolejowych PKP, oddz. w Rzeszowie. Nowy most ma być bardzo nowoczesny. - Będzie zastosowana tzw. jazda bezpodsypkowa. Nie będzie tłucznia ani mostownic. Będą szyny zatopione w specjalne masie - opisuje dyr. Borowiec. Rozwiązanie jest zbliżone do koncepcji nr 1, którą jakiś czas temu zaproponowało PLK PKP. Na kładkę będzie wykorzystana połowa obecnej kratownicy. Chodzi o tę niższą, wybudowaną jeszcze w czasach zaborów austriackich. Wyższa kratownica, wykonana przez Sowietów, zostanie zdementowana i najprawdopodobniej trafi na złom. - Chcieliśmy uniknąć sytuacji, że nasz nowy most zasłaniać będzie zabytkową kratownicę. Stąd taka konstrukcja. Pylon nowego mostu nie będzie wyższy od pozostającej kratownicy - twierdzi dyr. Borowiec. Obecnie PLK PKP przygotowuje dokumenty niezbędne do tego, aby jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na wykonanie projektu. Kolejarze zakładają, że prace projektowe potrwają ok. dwóch lat. Budowa może ruszyć w 2019 r. Na czas jej trwania nie będzie żadnych utrudnień w ruchu pociągów do Przemyśla. Będą jeździły po starym moście. Nowy będzie budowany po innym śladzie. W sierpniu PLK PKP przedstawiły dwie koncepcje przebudowy mostu. Władze miejskie ogłosiły konsultacje internetowe, pojawił się też projekt społeczników z grupy „Uratujmy most kolejowy w Przemyślu”, który zakładał budowę nowej kratownicy i zachowanie części starej. Ostatecznie władze miejskie zaproponowały wersję z nowym mostem i zachowaniem jednego przęsła starego.










Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 23 lis 2016, 16:47

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... szlym-roku








Ze względu na pogodę panującą w październiku i listopadzie, konieczne były dodatkowe badania laboratoryjne oraz pomiary geodezyjne nasypów i konstrukcji drogi na dojazdach do obiektu. Ich wyniki jednoznacznie wskazują na brak możliwości wykonywania jakichkolwiek robót
w najbliższym czasie.

- Mając na uwadze wyniki badań, zbliżającą się zimę oraz czas niezbędny do przeprowadzenia procedury przetargowej, nie będzie możliwe dokończenie przebudowy mostu w tym roku. W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie pozostałych prac - zapowiada Ewa Sikora, rzecznik Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. - Dołożymy wszelkich starań, aby zostały one wykonane możliwie najszybciej – wiosną przyszłego roku.

Wykonawca, który rozpoczął prace w marcu br. odstąpił od umowy końcem października br. – oświadczenie o odstąpieniu od umowy zarządcy Masy Sanacyjnej Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji wpłynęło do PZDW 21 października br.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 24 lis 2016, 16:46

http://supernowosci24.pl/cztery-wariant ... lo-pilzno/








JASŁO. Nowy przebieg drogi krajowej nr 73 Pilzno – Jasło ma powstać na długości 35 km.

Firma Multiconsult Polska przedstawiła mieszkańcom cztery warianty, które są brane pod uwagę przy budowie nowego przebiegu drogi krajowej. Mieszkańcy pytali o rozpoczęcie prac. Nikt jednak nie podał ostatecznego terminu, bo zadanie nie jest wpisane do programu rządowego na lata 2014 – 2023, a jego realizacja zależy od finansowania na każdym etapie przygotowań.
Przedstawiciele GDDKiA oddział w Rzeszowie wraz z firmą przygotowującą studium korytarzowe oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe przeprowadzili spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin i miast, przez które będzie przebiegać nowa trasa drogi Pilzno – Jasło, a mianowicie w Brzostku, Pilźnie, Brzyskach, Jaśle i Kołaczycach.
W trakcie spotkania zostały przedstawione wszystkie warianty, które na tym etapie prac są brane pod uwagę przy budowie nowej trasy. Mieszkańcy mają 14 dni od spotkania na złożenie pisemnie wniosku z uwagami lub zastrzeżeniami dotyczącymi przedsięwzięcia.
Wstępnie zakłada się, że 15 km trasy będzie przebiegać po rozbudowanej istniejącej trasie, zaś pozostałe 20 km będzie to nowy przebieg. Droga ta ma być drogą szybkiego ruchu o prędkości w terenie zabudowanym do 60 km/h, a w niezabudowanym do 70 km/h o przekroju jednojezdniowym.
Kiedy powstanie droga
Z czterech proponowanych wariantów pierwszy tzw. samorządowy i drugi znajdują się po stronie zachodniej miasta, natomiast trzeci i czwarty po stronie wschodniej. W wariancie pierwszym i drugim drogi przebiegają w kierunku południowym równolegle do rzeki Wisłoki. Różnica polega na tym, że pierwszy koliduje z zabudową mieszkalną w Jareniówce i przebiega przez obszary Natury 2000. Drugi z wariantów omija domy po stronie wschodniej. Oba zbliżają się do siebie, mijają osiedle Gądki i dalej przebiegają po terenach zagrożonych powodzią. Na końcowym odcinku obwodnica przebiega już po terenach zalewowych i obszarach chronionych, włączając się do drogi krajowej nr 28.
Warianty wschodnie przecinają trasę na ul. Na Kotlinę, gdzie przewidziane jest skrzyżowanie. Droga ma przebiegać przez granice miasta, omijając łukiem osiedle Brzyszczki i włączać się do drogi krajowej nr 28.
Podczas dyskusji mieszkańcy zapytali o termin przystąpienia do budowy drogi. Okazało się, że zadanie nie jest pewniakiem, gdyż nie jest wpisane do programu rządowego budowy dróg na lata 2014 – 2023 z perspektywą do 2025 r. Joanna Sowa z GDDKiA podkreśliła jednak, że realizacja inwestycji jest możliwa w roku 2023 pod warunkiem zapewnionego finansowania.


Ilona Dziedzic





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 25 lis 2016, 16:58

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... e-do-ruchu








STALOWA WOLA. Inwestycja została zrealizowana wspólnie z powiatem stalowowolskim.

Rondo powstało u zbiegu ulic Solidarności, Ofiar Katynia i Mickiewicza. W ramach realizacji projektu wykonane zostało rondo turbinowe, 400 metrowy odcinek ul. Solidarności i granitowa zatoka autobusowa przy Biesiadzie. Na inwestycję miasto pozyskało środki z „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury na lata 2016 - 2019”, w kwocie prawie 1 mln. 134 tys. zł. Całkowita wartość projektu wyniosła około 3,8 mln złotych.
To jednak nie koniec inwestycji komunikacyjnych w tym rejonie miasta. Wkrótce ma się rozpocząć budowa kolejnego ronda. Tym razem u zbiegu ulic Kwiatkowskiego i Ofiar Katynia. Prace potrwają do kwietnia przyszłego roku. Rondo ma kosztować ok. 1 mln zł.









Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 25 lis 2016, 17:05

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=10198








Powstało kolejne rondo. Tym razem na Guzikówce.

W piątek (25.11) na skrzyżowaniu ulic Witosa, Lelewela i Guzikówka powstało rondo. Kierowcy proszeni są o ostrożność i zwrócenie uwagi na zmianę organizacji ruchu.

Zmiana organizacji ruchu ma na celu usprawnienie ruchu na tym skrzyżowaniu, który znacznie wzrósł po wybudowaniu nowego mostu na ul. Słonecznej oraz dróg w kierunku Głowienki i lotniska – informuje magistrat.

W związku ze zmianą organizacji ruchu kierowcy powinni zachować w tym miejscu szczególną ostrożność.

Rondo na Guzikówce to drugie rondo, które powstało w tym tygodniu. W poniedziałek (21.11) ruch okrężny wprowadzono na skrzyżowaniu ulic Podwale, Tkacka i Czajkowskiego.

W najbliższym czasie urząd nie planuje utworzenia kolejnych rond.











Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 27 lis 2016, 15:47

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,11503665/








Oznacza to, że od tej pory kierowcy będą mogli już jeździć tą drogą. Długo wyczekiwany odcinek ma znacznie polepszyć komunikację z Bieszczadami. Droga będzie służyć nie tylko mieszkańcom powiatu jarosławskiego, ale i całej części regionu. „Brama na Bieszczady” ma także przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu. Droga połączy dwa powiaty: jarosławski i przemyski. Będzie wiodła z Pruchnika do Huciska Nienadowskiego. Droga ma ponad 7 km długości. Całkowity koszt budowy to około 7 mln zł. 3 miliony powiat pozyskał z rządowego programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej. W tym roku z tego programu skorzystały 24 gminy i 14 powiatów na Podkarpaciu. Łącznie dało to około 50 mln złotych. Wkład własny pochodził z budżetów powiatu jarosławskiego oraz gminy Pruchnik. Powiatowy Zarząd Dróg w Jarosławiu przekazał wykonawcy teren pod budowę „Bramy na Bieszczady” w połowie kwietnia i wówczas ruszyły prace.











Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 28 lis 2016, 17:07

http://rzeszow-news.pl/uwaga-wtorku-zmi ... chu-dk-19/








Od najbliższego wtorku (29 listopada) zmieni się organizacja ruchu na drodze krajowej nr 19 – poinformował rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Chodzi o odcinek krajowej „19” w obrębie budowanego przejścia dla zwierząt na S19 pomiędzy Nienadówką a Stobierną oraz drogi gminnej do przysiółka Poręba. Zmiana w organizacji ruchu zacznie obowiązywać od godz. 12:00.

– Ruch zostanie przekierowany na budowany odcinek drogi S19. W tym miejscu zostanie ograniczona prędkość do 50 km/h, przy wlocie i wylocie do 40 km/h. Zmieniona organizacja będzie obowiązywała do końca kwietnia 2017 r. – poinformował Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Zmiana organizacji ruchu na DK 19 ma związek z budową drogi ekspresowej S19 Stobierna – Sokołów Małopolski. Ten 12-kilometrowy odcinek S19 buduje firma Aldesa Construcciones Polska. Inwestycja będzie kosztowała prawie 290 mln zł. Droga będzie omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio połączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów.

Nowy fragment „ekspresówki” ma być gotowy do czerwca 2017 r.











Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 30 lis 2016, 16:32

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/lancu ... ,11517740/








Posłowie z regionu oraz GDDKiA ogłosili obcięcie funduszy na przebudowę obwodnicy. We wszystkich mediach pojawiają się informacje, że to sukces, a tak naprawdę dla mieszkańców i kierowców jest to porażka, wszyscy narzekają. Kolejny raz politycy oszukali Łańcut, obcinając fundusze o 50 procent na przebudowę obwodnicy. Mieszkańcy rozumieją, że ruch po otwarciu A4 jest trochę mniejszy i zgadzają się na częściową optymalizację. Niestety władze poszły za daleko i wyrzucają kluczowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo – pisze w mailu do redakcji pan Piotr. Pierwotny plan, na podstawie którego wydano pozwolenie na budowę, zakładał powstanie przejść dla pieszych pod obwodnicą. Planowano, że skrzyżowania w kierunku Dynowa i Albigowej oraz Kańczugi i Soniny będą bezkolizyjne. Dodatkowo ul. Żardeckiego miała być poprowadzona pod obwodnicą. Obecny plan po zmianach sprawia, że obwodnica po przebudowie nadal będzie niebezpieczna dla setek a może tysięcy pieszych przechodzących codziennie przez nią. - Kolejnym rozczarowaniem dla kierowców i mieszkańców jest przekrój drogi 1+1 plus 6 rond na 6 kilometrach – pisze pan Piotr. W GDDKiA w Rzeszowie przekonują, że nadrzędnym celem przy przebudowie drogi pozostaje bezpieczeństwo ludzi. - Zwłaszcza pieszych i rowerzystów. Dlatego plan zakłada budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych – mówi Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie. Pozostawienie dwóch pasów na jezdni drogowcy tłumaczą spadkiem natężenia ruchu, wynikającego z otwarcia autostrady A4. Ul. Traugutta nie będzie „urywać” się przed obwodnicą, ale zostanie połączona z ciągiem głównym pośrednio przez drogę wojewódzką 877. Rezygnację z podziemnych przejść i bezkolizyjnych skrzyżowań GDDKiA także tłumaczy spadkiem natężenia ruchu.












Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 gru 2016, 15:33

http://budownictwo.wnp.pl/mostostal-w-w ... 1_0_0.html








Konsorcjum Mostostalu Warszawa i zależnego od niego Mostostalu Kielce wkrótce może podpisać kontrakt na budowę obwodnicy Strzyżowa (woj. podkarpackie) o wartości blisko 100 mln zł brutto.


Pierwotnie - we wrześniu - jako najkorzystniejsza została wybrana oferta Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Łódź o wartości 97,74 mln zł brutto. W październiku została ona odrzucona po wyroku KIO dotyczącym odwołania konsorcjum Mostostalu Warszawa.

W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana druga pod względem ceny oferta konsorcjum Mostostalu Warszawa i Mostostalu Kielce, która opiewa na dokładnie 98,07 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 149,92 mln zł brutto.

Wykonawca został wybrany wg kryteriów ceny (96 proc.) oraz okresu gwarancji i rękojmi (4 proc.). W przypadku tego ostatniego wszyscy oferenci zadeklarowali sześcioletni okres.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto): Aldesa Construcciones Polska (102,12 mln zł), konsorcjum Remost Dębicy, Godrom z Gorlic, Intop Tarnobrzeg, PRDM z Jasła oraz Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie (104,22 mln zł), konsorcjum Inżynieria Rzeszów, Wolmost z Rzeszowa (105,03 mln zł), konsorcjum IMB-Podbeskidzie, Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa (118,62 mln zł) oraz Strabag (126,25 mln zł).

Ponad sześciokilometrowa obwodnica Strzyżowa w ciągu DW 988 ma powstać w formule „zaprojektuj i wybuduj” do 31 października 2019 r. Trasa będzie przebiegać po południowej stronie Strzyżowa i połączy się z istniejącą DW 988 Babica - Strzyżów - Warzyce.

DW 988 biegnie ze wschodu na zachód woj. podkarpackiego i łączy dwie drogi krajowe - nr 19 i 28. W ramach inwestycji, która będzie współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego, zaplanowano m.in. 13 obiektów inżynierskich.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 06 gru 2016, 16:50

http://www.hej.mielec.pl/miasto2/inwest ... ielki.html








W nadchodzącym roku w ramach funduszu sołeckiego w gminie Radomyśl Wielki zrealizowane zostaną przedsięwzięcia na łączną kwotę 342 370 złotych. Największa pula środków trafi na drogi. Przewidziano także działania z zakresu poprawy infrastruktury sportowej oraz wsparcie dla szkół, OSP i na organizację imprez.

- Podział środków w ramach funduszu sołeckiego dowodzi, że w sprawach drogownictwa mamy jeszcze trochę do zrobienia, a mieszkańcy na te inwestycje i remonty czekają. Będziemy zatem pewnie musieli w budżecie gminy zwiększyć jeszcze wydatki w tym zakresie, by przynajmniej niektóre te zadania wykonać w całości. Na zebraniach wiejskich było też sporo o sporcie. Jest taka moda, która wynika z tego, że każda miejscowość ma u nas boisko do piki nożnej, a większość ma do tego boiska wielofunkcyjne. Cieszę się, że ta infrastruktura, która powstała nie stoi bezużytecznie, tylko jest wykorzystywana – powiedział burmistrz Józef Rybiński.

2/3 funduszu

W sumie 2/3 budżetu funduszu sołeckiego radomyskiej gminy, czyli 228 tysięcy złotych, zostanie przeznaczonych na zadania drogowe. Będą one realizowane niemal we wszystkich miejscowościach. Największe wydatki w tym zakresie przewidziano: w Żarówce, gdzie zaplanowane zostało wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej (25000 zł) i odmulanie rowów przy drogach gminnych (5000); w Partyni, gdzie planowana jest budowa chodnika od p. Zbocha w kierunku Radomyśla Wielkiego (23500) i konserwacja gminnych rowów przydrożnych (3000); oraz w Dąbiu na poszerzenie drogi Dąbie-Zagrody wraz z utwardzeniem (20000) i utwardzenie dróg gminnych kruszywem (5500).

W Rudzie na wykonanie nawierzchni asfaltowych dróg gminnych mieszkańcy przeznaczyli 21264 zł. W Janowcu przewidziano trzy zadania: wykonanie chodnika od sklepu do pana .J.Pęczka (7000), remont dróg kamienistych (8669) i pogłębienie rowów przy drogach gminnych (5000). Dulcza Wielka przeznaczyła na bieżący remont i utrzymanie dróg gminnych 12764 zł, a na wykonanie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej - 6000. Z kolei mieszkańcy Dąbrówki Wisłockiej na remont i utrzymanie dróg gminnych w swojej miejscowości zarezerwowali 8000 zł, a na odmulanie rowów przydrożnych 10418 zł. Dulcza Mała na utrzymanie dróg gminnych oraz rowów przydrożnych będzie miała do dyspozycji 17264 zł. Pień na remont i utrzymanie dróg gminnych ma zarezerwowane 15000 zł, Zdziarzec - 14264 zł, Zgórsko - 12728 zł, a Podborze - 7687 zł.











Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości