Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 30 paź 2016, 20:31

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 56046.html







Dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk ogłosił skierowanie do drugiego etapu przetargu na projekt i budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Trasa licząca ponad 15 km będzie biegła w ciągu drogi krajowej nr 77. Ma być realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oferenci złożyli na początku listopada ubiegłego rojku. Do drugiego etapu postępowania zakwalifikowało się 18 wykonawców.

Droga krajowa nr 77 to trasa, która wiedzie do przejść granicznych na południowym wschodzie Polski – w Korczowej i Medyce. Obecnie trasa przebiega przez gęsto zabudowane tereny Stalowej Woli i Niska, krzyżując się w jednym poziomie z ulicami i przejściami dla zwierząt. Stanowi to z jednej strony uciążliwość dla mieszkańców, z drugiej strony utrudnia ruch pojazdów ciężkich, które na terenach miejskich napotykają na ograniczenia w dopuszczalnym tonażu.

Planowana obwodnica Stalowej Woli i Niska to odcinek od skrzyżowania Trasy Podskarpowej z ul. Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

W ramach inwestycji powstanie jednojezdniowa droga z skrzyżowaniami jednopoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami dojazdowymi i urządzeniami ochrony środowiska.

Zamawiający oczekuje, że wszystkie prace projektowe i roboty będą zrealizowane najpóźniej w ciągu 37 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych. Termin realizacji jest jednym z kryteriów, które będzie podlegało ocenie w przetargu – wykonawca może skrócić ten okres do 34 miesięcy.

Oprócz terminu realizacji, za który będzie można uzyskać 5 pkt, zamawiający będzie oceniał także okres gwarancji (5 pkt) i cenę (90 pkt).




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 31 paź 2016, 15:01

Obwodnica Sokołowa, 2 miesiące po rozpoczęciu prac.

humus zdjęty na odcinku 1km, ogólnie wieje nudą.

1. Widok na bazę.


Obrazek


2. Teren pod przyszłe rondo - DW 875.


Obrazek


3. Z DW 875 - kierunek przyszły węzeł Sokołów Północ.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


4.Ulica Polna, miejsce przyszłego skrzyżowania.


Obrazek


5. Dalej na północ nie ruszone.


Obrazek


Obrazek


Obrazek



ZRÓDŁO SKYSCRAPERCITY RZESZÓW OD SzaLeJot.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 31 paź 2016, 21:51

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... skie-nisko







Obwodnica Stalowej Woli i Niska.

W najbliższym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl, o dł. około 15,3 km. Planowane podpisanie umowy to połowa przyszłego roku.
Początek projektowanej obwodnicy zlokalizowany jest ciągu drogi krajowej w miejscu skrzyżowania ulic Podskarpowej i Chopina w miejscowości Stalowa Wola. Koniec zaś stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej DK77 w m. Przędzel przed węzłem "Rudnik", stanowiącym połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19 (docelowo po wybudowaniu drogi ekspresowej – włączenie do węzła „Rudnik”).
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji. Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w IV kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2021 r. Rzeczywisty koszt budowy będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu.




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 lis 2016, 17:09

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... przyszowie








POWIAT STALOWOWOLSKI. Najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu rozpoczną się prace związane z budową drugiego mostu na rzece Łęg w Przyszowie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 872 Łoniów – Świniary – Baranów Sandomierski – Wola Baranowska – Majdan Królewski – Bojanów – Nisko.

Roboty budowlano-montażowe wykonywane będą przy całkowitym zamknięciu mostu i skierowaniu ruchu na obowiązujące dotychczas drogi objazdowe.

Zakład Usługowo-Handlowy „Dynamic” Piotr Pasadyn zrealizuje inwestycję za niewiele ponad 8,6 mln złotych. Prace obejmujące zarówno budowę mostu jak i dojazdów do obiektu oraz odcinkowe umocnienie brzegów i dna rzeki potrwają około 10 miesięcy. Planowany termin zakończenia robót to koniec sierpnia przyszłego roku.

Zły stan techniczny ponad 60-letniego obiektu był przyczyną trwających od kilku lat utrudnień w ruchu. Od 2007 roku obowiązywało tutaj ograniczenie tonażu do 20 ton oraz prędkości do 30 km/h. W miejscu wysłużonego mostu powstanie nowy, kompleksowo wyposażony, komfortowy obiekt. Wąskie chodniki zostaną zastąpione 1,5 metrowym chodnikiem oraz ścieżką rowerową o szerokości 3 metrów. Nowa przeprawa, choć nieznacznie szersza i dłuższa, będzie znacznie bardziej bezpieczna. Zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu – balustrady i bariery. Będzie posiadała najwyższą klasę A, co oznacza, że ograniczona dziś nośność zostanie podniesiona do 50 ton.

Objazdy od drogi wojewódzkiej nr 872 w miejscowości Stany drogą powiatową nr 1031R Stany – Maziarnia – Nisko do skrzyżowania na odcinku leśnym z drogą wojewódzką nr 872.

Ze względu na duży ruch lokalny i tranzytowy do Stalowej Woli, na oznakowaniu objazdu został również pokazany przebieg trasy do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1027R ul. Bojanowska – Stalowa Wola – Przyszów.

Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich przypomina, że w związku z odstąpieniem od umowy Wykonawcy przebudowy mostu na starorzeczu rzeki Łęg nie będzie
możliwe zrealizowanie tej inwestycji w terminie. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Zarządcy Masy Sanacyjnej Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji wpłynęło do Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich 21 października br. Aktualnie prowadzone są prace związane z inwentaryzacją wykonanych do tej pory robót. Od jej wyników będą uzależnione dalsze działania oraz termin zakończenie inwestycji.




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 08 lis 2016, 15:29

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/lancu ... ,11432329/








Zielone światło budowie obwodnicy dał wczoraj w Łańcucie Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa. - Podpisał dokumenty pozwalające nam ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę tej drogi. Chcemy to zrobić w pierwszym kwartale przyszłego roku, a zadaniem firmy, która go wygra będzie przygotować drogę w oparciu o założenia uzgodnione z samorządami – mówi Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Obwodnica Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94 będzie miała 5,8 km długości. Ze względu na oddanie do ruchu autostrady A4, która wpłynęła już na zmniejszenie ruchu, powstaną tu dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Drogowcy chcą je oddzielić od siebie. Pasy ruchu będą miały po 3,5 m szerokości, wzdłuż jezdni powstaną szerokie na 2 metry chodniki, a także trakty pieszo-rowerowe mające od 3,5 do 4 metrów szerokości. – Mając na uwadze bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zbudujemy je po obu stronach obwodnicy. Powstaną tu także zatoki autobusowe – mówi Joanna Rarus. W miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z ulicami Kościuszki, Piłsudskiego, Graniczną, drogami wojewódzkimi 877 i 881 oraz powiatową 1520 R powstaną ronda. W Łańcucie z decyzji ministra się cieszą. – To kluczowa dla miasta inwestycja, bo to, co w tej chwili dzieje się na drodze krajowej i w centrum to prawdziwy horror zarówno dla kierowców, jak i pieszych - mówi Stanisław Gwizdak, burmistrz Łańcuta. Przyznaje, że oddanie do użytku autostrady A4 zmniejszyło ruch w mieście i okolicy, ale nie załatwiło problemu całkowicie. - Autostrada wkrótce będzie płatna, a wówczas wielu kierowców wróci na drogę krajową. Dlatego budowa obwodnicy jako dobrej alternatywy dla A4 jest niezbędna – mówi burmistrz Gwizdak. Droga krajowa nr 94 to główny szlak prowadzący w kierunku Ukrainy. Jest jedną z najbardziej ruchliwych w Polsce. Szacuje się, że przed oddaniem do użytku autostrady A4, w rejonie Łańcuta jeździło nią nawet 40 tysięcy samochodów na dobę. Dzisiaj ich liczba jest nieco mniejsza, ale w dalszym ciągu przekracza 20 tysięcy. W GDDKiA o kosztach i terminie oddania nowej drogi do użytku na razie nie chcą mówić. Wstępne szacunki mówiły jednak o kwocie około 200 mln zł. Gdyby przetarg udało się rozstrzygnąć na wiosnę przyszłego roku, obwodnicę będzie można zbudować do końca 2018 roku. Wykonawca poza wykonaniem projektu będzie musiał uzyskać komplet decyzji i pozwoleń na budowę, a po zakończeniu robót uzyskać pozwolenie na użytkowanie trasy.









http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ncuta.html









PODKARPACIE. Można rozpoczynać prace przy obwodnicy Łańcuta. Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycji.

Aktualnie przygotowywane są materiały przetargowe oraz opracowany jest program funkcjonalno-użytkowy. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na wybór wykonawcy kolejnej potężnej koncepcji drogowej w naszym regionie zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2017 roku.

Projekt zakłada wybudowanie obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 o długości 5,8 km. Prace mają być prowadzone w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca po otrzymaniu gotowej części dokumentacji wprowadzi do niej zmiany zgodnie z ustalonymi założeniami uzgodnionym z samorządami.

Wyłoniony drogą przetargu realizator będzie odpowiedzialny zarówno za kontynuację projektowania, jak i uzyskanie wymaganych decyzji, zmiany zezwoleń na budowę, wybudowanie oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego odcinka drogi krajowej nr 94. Jak informuje GDDKiA – „Uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław oraz konieczność ograniczenia ilości zjazdów na drogę krajową, co wiąże się z koniecznością budowy dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni), przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasowego(po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.”


Zgodnie z koncepcją pasy mają mieć szerokość 3,5 m, a jezdnie dróg dojazdowych miedzy 5 a 6 m szerokości. Ciągi pieszo-rowerowe będą liczyły od 3,5 do 4 m szerokości, z kolei chodniki po 2 m szerokości. Powstaną także zatoki autobusowe oraz skrzyżowania jednopoziomowe.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 13 lis 2016, 16:22

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... ce-lancuta








Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, podczas wizyty w Łańcucie podpisał 7 listopada 2016 aneks do programu inwestycji, ktory uruchamia proces realizacji obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94 (dawniej nr 4).

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna przygotowanie materiałów przetargowych i opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU). Ogłoszenie przetargu na realizację obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94, o dł. 5,8 km planowane jest na I kwartał 2017r. Inwestycja realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca po otrzymaniu gotowej części dokumentacji wprowadzi do niej zmiany zgodnie z ustalonymi założeniami uzgodnionym z samorządami.

W tej chwili na drodze krajowej nr 94 jest mniejsze natężenie ruchu, który przeniósł się na autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław. Inwestor chce też ograniczyć ilość zjazdów na drogę krajową, co wiąże się z koniecznością budowy dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni). Dlatego obwodnica ma mieć przekrój drogi krajowej generalnie jako dwupasmowego (po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.

Umowa z wykonawcą obejmie zaprojektowanie (kontynuację projektowania), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zmiany zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji oddanie do użytkowania nowego odcinka drogi krajowej nr 94.

W koncepcji optymalizacji przyjęto następujące podstawowe parametry techniczne obwodnicy:

- Klasa drogi – GP (główna ruchu przyspieszonego)

- Prędkość projektowa – 60 km/h

- Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5

- Przekrój dwupasmowy, z pasem dzielącym z barierą energochłonną:

uliczny od km 613+767 do km 616+685;

drogowy od km 616+685 do km 619+589;

- Szerokość pasów ruchu: 3,5m

- Chodniki – szer. 2,0m

- Ciągi pieszo – rowerowe – szer. 3,5-4.0m

- Szerokość jezdni dróg dojazdowych – 5,00 - 6,00 m

Po obu stronach będą chodniki lub chodniki ze ścieżkami rowerowymi oraz zatoki autobusowe. Będą drogi dojazdowe. Inwestycja zakłada również budowę skrzyżowań jednopoziomowych w formie rond jednopasowych na przecięciu krajową czwórką czyli z ul. Piłsudskiego, oraz z drogami wojewódzkimi DW 877, DW 881, ul. Kościuszki, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), droga powiatową 1520 R, z jednoczesnym włączeniem ul. 3-go Maja i Mościckiego oraz gen. Sowińskiego do rond planowanych na skrzyżowaniach: DK94 z DW 877 i DW881 oraz DK 94 z ul. Kościuszki.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 17 lis 2016, 16:30

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -turbinowe








Budowa formalnie ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Jej zakończenie planowane jest w 2017 r. Rondo powstać ma w miejscu obecnego skrzyżowania ulic: Krakowskiej, Jana III Sobieskiego, Armii Krajowej i Podpułkownika Kazimierza Gurbiela.

Jak tłumaczyli na konferencji prasowej przedstawiciele przemyskiego Ratusza i Zarządu Dróg Miejskich - „wjazd na rondo od strony południowo-wschodniej i północno-zachodniej odbywał się będzie dwoma pasami. Z ulicy Jana III Sobieskiego lewy pas służył będzie do jazdy na wprost i skrętu w lewo, prawy pas do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Z ulicy Krakowskiej prawy pas stanowił będzie prawoskręt w ulicę Armii Krajowej, lewy pas przeznaczony będzie do jazdy na wprost i skrętu w lewo. Zjazd z ronda w kierunku ulic Krakowskiej i Jana III Sobieskiego wyposażony będzie w dwa pasy ruchu. Wjazd na rondo od strony ulic Armii Krajowej oraz Kazimierza Gurbiela odbywał się będzie jednym pasem który obsługiwał będzie wszystkie relacje. Zjazd z ronda w kierunku ulic Armii Krajowej i Kazimierza Gurbiela będzie miał jeden pas ruchu. Bezpośrednio przed rondem od strony ulicy Krakowskiej zachowany zostanie istniejący zjazd na stację paliw (…).”

Dodatkowo za rondem w stronę ul. Krakowskiej zaprojektowano zatokę autobusową o długości 20 metrów. Pojawią się również nowe chodniki i przejścia dla pieszych.

Oferty od potencjalnych wykonawców zostały już otwarte. Trwa ich analiza.









Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 18 lis 2016, 16:30

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ruchu.html








PODKARPACIE. Inwestycję realizuje firma Skanska. Prace realizowane są w ramach rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Sokołów Małopolski – Leżajsk.

Jak informuje Agnieszka Kotela, Specjalista ds. Komunikacji Zewnętrznej ze Skansa – „ W związku z planowanymi robotami w rejonie ul. Polnej, od przyszłego wtorku (22 listopada br.) zmianie ulegnie tymczasowa organizacja ruchu. Zamknięta zostanie ul. Polna – nie będzie możliwy wjazd od strony Stadionu TG Sokół. Objazdy będą prowadzić przez ul. Płka Podstawskiego, Graniczną, Dębową, DW 875 i DK 19 i będą obowiązywały aż do zakończenia inwestycji, tj. do końca października przyszłego roku. Przepraszamy za utrudnienia.”

Tworzona obwodnica ma stanowić jednojezdniową, dwukierunkową oraz dwupasmową drogę. Pasy ruchu będą miały 3,5 m szerokości. Powstaną także trzy skrzyżowania, rondo, zjazdy indywidualne, chodniki i ścieżki rowerowe.

Koszt realizowanych przez firmę Skanska robót oszacowano na prawie 14,7 mln zł.





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 19 lis 2016, 16:47

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... edzianowic








Inwestycja pn. „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 od m. Rzędzianowice do ul. Sienkiewicza w Mielcu wraz budową mostu na rzece Wisłoka” została wprowadzona do Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Podkarpackiego. Ukończona ma być do 30 listopada 2019 r. Zadanie planowane jest do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 i na ten cel zarezerwowano 80 mln. zł.

Przetargu (w systemie „projektuj i buduj”) dotyczy pierwszej części zadania tj. budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 984 o długości 2,51 km biegnącego od nowobudowanego ronda na w Rzędzianowicach (km ok. 11+050) na południowy wschód wraz z łącznicą długości 0,31 km do skrzyżowania z ulicą Sienkiewicza w Mielcu (wariant 2B PFU). Uruchomienia procedury w systemie komputerowym dokonał osobiście marszałek Władysław Ortyl.

W ramach budowy nowego odcinka drogi przewidywana jest:

- budowa 4-wlotowego ronda na DW 983

- budowa nowego mostu przez rzekę Wisłoka o dł. ok. 550 m,

- budowa 4-wlotowego ronda,skrzyżowania z drogą powiatową nr 1143R w Złotnikach

- budowa łącznicy pomiędzy nowym odcinkiem drogi a ul. Sienkiewicza o dł. 0,3 km

- budowa dwóch 3-wlotowych rond w ramach połączenia projektowanej drogi z ul. Sienkiewicza w Mielcu (była droga wojewódzka Nr 985) oraz z wiaduktem nad ul. Sienkiewicza i linią kolejową nr 25 (w sprawie realizacji pozostałej części zadania tj. budowa wiaduktu nad ul. Sienkiewicza i linią kolejową nr 25 wraz z połączeniem poprzez 4-wlotowe rondo z ulicami Kosmonautów, Lotniskową i Szybowcową w Mielcu oraz budowy drugiej części drogi z Rzędzianowic do Piątkowca, wkrótce podpisany zostanie list intencyjny w podziału wykonania tych inwestycji)

- budowa oświetlenia na skrzyżowaniach, odpowiedniego odwodnienia drogi oraz kanalizacji deszczowej, zjazdów indywidualnych do działek sąsiadujących

- zapewnienie ciągłości komunikacji pieszych w obrębie skrzyżowań i wiaduktu,





riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 21 lis 2016, 17:08

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=10180








Uwaga kierowcy! Mamy nowe rondo.
Na skrzyżowaniu ulic Podwale, Tkacka i Czajkowskiego zmieniono organizację ruchu. W poniedziałek (21.11) powstało tam rondo.

Jak informuje magistrat, rondo, które powstało w poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Podwale, Tkacka i Czajkowskiego umożliwić ma skręt w lewo z obu stron ulicy Czajkowskiego, czyli zarówno od strony sądu jak i od mostu na Lubatówce.

Jednocześnie, na przejściu w okolicy ronda zamontowany zostanie azyl, mający poprawić bezpieczeństwo ruchu pieszych.


Magistrat apeluje do kierowców o zwrócenie uwagi na zmiany w organizacji ruchu i ostrożną jazdę.









Obrazek


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5373
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości