Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 28 sie 2017, 19:03

http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/w ... ,12427206/






Dziś w rejonie ul. Konopnickiej w Sanoku symbolicznie rozpoczęto budowę obwodnicy miasta, w ciągu DK28. Inwestycja pochłonie 140 mln zł. Zakończenie prac planowane jest w maju 2019 roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt i budowę powierzono konsorcjum spółek: Max Bögl Polska i Max Bögl Stiftung &Co. Początek obwodnicy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej (DK28) i drogi wojewódzkiej nr 886 w kierunku Rzeszowa. W tym miejscu powstanie owalne rondo. Koniec - na skrzyżowaniu DK 28 z drogą z DK84 (u. Lipińskiego).

Obwodnica będzie drogą klasy GP (czyli drogą główną ruchu przyspieszonego). Będzie liczyć 6,7 km. Szerokość pasa ruchu będzie wynosić 3,50 metra, przeciwne pasy ruchu zostaną oddzielone pasem separującym o szerokości min. 2,60 m. W ciągu obwodnicy powstaną 4 jednopoziomowe skrzyżowania. Zbudowanych zostanie 8 mostów, 4 wiadukty i 18 przepustów. Przebiega w południowej części Sanoka na kierunku zachód-wschód. Trasa biegnie w kierunku południowo-wschodnim, przecinając linie kolejową nr 108 Stróże-Krościenko, a następnie rzekę Sanoczek. Dalej przez tereny przemysłowe gdzie krzyżuje się z drogą powiatową 2212R (ul. Okulickiego) i przez tereny rolnicze oraz nieużytki. Przecina prawy dopływ Potoku Płowieckiego, a następnie kieruje się bardziej na wschód i przecina teren ogródków działkowych. Po drodze krzyżuje się z drogą powiatową nr 2233R (ul. Konopnicka) z ul. Działkową i nr 2234R (ul. Stróżowska), przecina następnie tereny ogródków działkowych, dopływ Potoku Stróżowskiego i Potok Stróżowski i kończy swój bieg na włączeniu do drogi krajowej nr 84. O inwestycję Sanok zabiegał przez lata. - Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach DK 28 i DK 84 oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego - informuje Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA. W ramach prac przygotowawczych prowadzonych od ub. tygodnia wykonano już wycinkę drzew, rozpoznanie saperskie, zjazd technologiczny. Teren został odhumusowany. Zatwierdzona została także tymczasowa organizacja ruchu. Obwodnica Sanoka w liczbach: · 803 - wykupione działki pod budowę · 58 895 ton - ilość masy do wbudowania (podbudowy, wiążąca i ścieralna) · 17 500 metrów sześc. - ilość betonu do wbudowania · 1 262 szt. - liczba pali (ich łączna długość to 8 710 m) · 799 020 metrów sześc. nasypów (wysokość najwyższego – 13,91 m) · 987 781 metrów sześc. wykopów (głębokość najgłębszego - 16,19 m)



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 29 sie 2017, 13:06

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... icy-sanoka






Obecny był minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy to prawie 140 mln zł brutto. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2019 r.

Inwestycja obejmuje budowę ok. 7-kilometrowej obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Obwodnica realizowana jest w systemie „projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca opracował dokumentację projektową, uzyskał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a następnie mógł przystąpić do budowy trasy.

Zakres inwestycji obejmuje realizację następujących elementów:

- budowę jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
- budowę 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
- budowę przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska;
- budowę obiektów inżynierskich (8 mostów, 4 wiadukty, 18 przepustów);
- budowę jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
- budowę elementów odwodnienia;
- budowę oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- budowę oświetlenia drogowego;
- przebudowę kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej ( gaz – 1,4 km, linie energetyczne 9,8 km, kanalizacja – 8,4 km, wodociągi – 2,1 km, teletechnika – 9,77 km).

Początek obwodnicy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28), a koniec stanowi włączenie drogi obwodowej do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Obwodnica Sanoka przebiegać będzie w terenie zróżnicowanym wysokościowo. Teren inwestycji można sklasyfikować jako teren falisty i częściowo górski. W większej części teren, przez który przebiegać będzie obwodnica jest terenem niezabudowanym, rolniczym oraz zajętym przez ogródki działkowe. Rejon zurbanizowany występuje na początkowym oraz końcowym odcinku, a także w okolicy ul. Okulickiego. Na początkowym odcinku drogi występują obszary leśne o charakterze łęgowym i gospodarczym. Po północno - wschodniej stronie obwodnicy przepływa rzeka San, posiadająca częściowe obwałowania przeciwpowodziowe. Inwestycja przekracza rzekę Sanoczek, Potok Płowiecki i jego prawy dopływ, dopływ spod Góry Stróżowskie Łazy, Potok Stróżowski i ciek wodny (bez nazwy).

Celem budowy obwodnicy jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza zabudowę, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach DK 28 i DK 84. Inwestycja poprawi również dostępność ekonomiczną i komunikacyjność regionu, zostanie skrócony czas podróży, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu przy jednoczesnym zachowaniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.







Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 30 sie 2017, 11:45

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... anoka.html






PODKARPACIE. Wybudowany zostanie odcinek prawie 7 km drogi ruchu przyspieszonego.

Nowa trasa planowana jest w ciągu drogi krajowej Zator – Medyka. 28 sierpnia nastąpiło symboliczne rozpoczęcie inwestycji, która biegnie w ciągu DK28.

W uroczystości uczestniczyli minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz wicewojewoda podkarpacki Piotr Pilch. Za inwestycję odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Dzięki szykowanej drodze możliwe będzie usprawnienie komunikacji miasta. Nastąpi odciążenie poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza jego obszar. Szacuje się, że prace w ramach inwestycji wyniosą 140 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nową trasą przejedziemy się w maju 2019 roku.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 30 sie 2017, 14:29

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... li-i-niska






Za blisko 200 milionów zł konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A. zrealizuje obwodnicę Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77.

Umowa na realizację zadania w formule zaprojektuj i wybuduj została podpisana 30 sierpnia br. Termin zakończenia wszystkich prac to połowa 2021r.

W ramach inwestycji Wykonawca zaprojektuje i wybuduje obwodnicę Stalowej Woli i Niska o długości 15,3 km. Oznacza to, że przed przystąpieniem do prac budowlanych, niezbędne będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, a także opracowanie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. W zakres prac wchodzi również przygotowanie infrastruktury towarzyszącej (obiekty inżynierskie, drogi zjazdowe, system odwodnienia, oznakowanie, etc) wraz z usunięciem tych elementów infrastruktury technicznej, które kolidują z inwestycją (np. demontaż słupów wysokiego napięcia). Rozpoczęcie robót przewidziane jest na IV kwartał 2018 r.

Przebieg obwodnicy:

Początek obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany będzie w Stalowej Woli w miejscu skrzyżowania ulicy Podskarpowej i Chopina (nieopodal galerii Vivo!). Stąd obwodnica będzie przebiegać wzdłuż wałów rzeki San, czyli po północno-wschodniej granicy miasta Niska. Ponownie zostanie włączona w ciąg drogi krajowej nr 77 w miejscowości Przędzel przed węzłem Rudnik. Docelowo trasa połączy się również z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia), poprzez włączenie do planowanego węzła Rudnik .

Znaczenie inwestycji w regionie:

Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia jak i całego kraju, ponieważ prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce. Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie mieszkaniowej Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni więc komunikację drogową pomiędzy miejscowościami, zwiększy przepustowość dróg, wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast a przede wszystkim wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców obu miast i poprawi bezpieczeństwo ruchu.

Podstawowe parametry drogi:

Długość: 15,3 km

Klasa: GP

Nośność (kN/oś): 115

Ilość obiektów (mostów/wiaduktów/tuneli): 1/5/0






Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 07 wrz 2017, 16:28

http://supernowosci24.pl/wylewaja-asfal ... ch-strefy/






MIELEC. Dobiegają końca prace na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Drogowcy wylewają już nowy asfalt.

Inwestycja mają być zrealizowane do końca tego miesiąca. Przebudowywany jest wyjazd ze strefy w kierunku Szydłowca i obwodnicy, a także odcinek drogi pomiędzy głównym rondem SSE a zbiegiem al. Kwiatkowskiego z ul. Przemysłową.
- Tempo prowadzonych prac jest bardzo dobre, wykonawcy kładą już nową nawierzchnię. Wszystko wskazuje na to, że inwestycję uda się oddać w terminie – informuje starosta Zbigniew Tymuła. – Proszę mieszkańców o ostatni miesiąc cierpliwości. Utrudnienia wkrótce znikną, a nowe drogi będą służyć nam wszystkim przez lata. Zadania kosztują blisko 6 mln zł. To kolejne wspólne przedsięwzięcie z Urzędem Miejskim. W 2015 roku wspólnymi siłami wykonaliśmy rondo przy skrzyżowaniu al. Kwiatkowskiego z ul. Przemysłową.







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 11 wrz 2017, 16:43

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... radzu.html






Wystartował kolejny etap poprawy jakości dróg na Podkarpaciu w ramach PBDK Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie na drodze krajowej nr 19 w Domaradzu, a wykonawcą prac jest firma Strabag Sp. z o.o. Pracę potrwają do końca listopada br.

Głównym zadaniem wykonawcy będzie budowa lewoskrętu na drogę wojewódzką nr 886. Dodatkowo powstanie nowy chodnik dla pieszych, zatoka autobusowa oraz wprowadzone zostanie nowe oznakowanie pionowe i poziome drogi.

Niestety w związku z przebudową wszyscy kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 15 wrz 2017, 15:41

http://supernowosci24.pl/droga-przez-meke-w-strefie/






MIELEC. Przebudowa dróg na SSE mogła być dużo mniej uciążliwa dla kierowców?

Kierowcy skarżą się na blokadę komunikacyjną na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nasi Czytelnicy alarmują, że nie ma możliwości wjechania tam zarówno od strony ul. Wolności, jak i od al. Niepodległości. To efekt inwestycji drogowych, jakie na strefie prowadzi starostwo. – Można było te prace wykonać dużo szybciej i znacznie mniej uciążliwie dla kierowców – przekonuje radny powiatowy, Michał Deptuła.
Od kilku tygodni przebudowywany jest wyjazd ze strefy w kierunku Szydłowca i obwodnicy Mielca, a także odcinek drogi pomiędzy głównym rondem SSE a zbiegiem al. Kwiatkowskiego z ul. Przemysłową. To skutkuje totalnym paraliżem komunikacyjnym w gospodarczym sercu nie tylko miasta, ale i regionu. Kierowcy klną, na czym świat stoi.
„Proszę mieszkańców o cierpliwość”
Starosta Zbigniew Tymuła zapewnia, że prace potrwają tylko do końca bm. – Proszę mieszkańców o ostatni miesiąc cierpliwości. Tempo prac jest bardzo dobre. Utrudnienia wkrótce znikną, a nowe drogi będą służyć nam wszystkim przez lata – przekonuje.
Tymczasem Michał Deptuła, radny powiatowy, twierdzi, że prace w strefie mogły być realizowane dużo szybciej i mniej uciążliwie dla kierowców. – Patrząc na obecne technologie i możliwości zlecającego daną inwestycję, można było ograniczyć czas prowadzenia prac – uważa nasz rozmówca. – Trochę więcej by to kosztowało, ale patrząc na newralgiczność miejsc, które są remontowane w strefie, należało się pokusić się o takie rozwiązania.
„Wszyscy zagryzamy zęby i czekamy”
- W Warszawie potrafiono wyremontować dwie warstwy asfaltu w jedną dobę, dzięki czemu główne ciągi komunikacyjne w całej stolicy zostały gruntownie przebudowane w szybkim tempie. A my w Mielcu przez cztery miesiące walczymy z jednym rondem. Jest to irytujące, zwłaszcza że mamy wrzesień, czyli ten najgorszy okres dla kierowców – podkreśla.
- Cóż, nie pozostaje nam nic innego jak wytrzymać jeszcze ten miesiąc – dodaje radny Deptuła. – Wielu moich znajomych dojeżdża do pracy w strefie, moja żona też. Wszyscy zagryzamy zęby i czekamy. Mam nadzieję, że jakość tych prac będzie satysfakcjonująca i że nie będziemy pamiętać o tych utrudnieniach. Liczę, że przy następnych przebudowach dróg zastosowane zostaną takie rozwiązania, żeby do minimum ograniczyć niedogodności.

Paweł Galek







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 19 wrz 2017, 16:28

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... ica-czudca






W poniedziałek (18 września 2017) w urzędzie wojewódzkim umowę na wykonanie tej długo wyczekiwanej inwestycji podpisali Bogdan Romaniuk - wicemarszałek województwa podkarpackiego, Stanisław Kruczek – członek zarządu województwa i Małgorzata Oleszczuk – zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Obecny był wicewojewoda Piotr Pilch.

- Wsparcie, jakie jest udzielane samorządowi województwa wynosi ponad 72 mln złotych natomiast cała inwestycja to wartość ponad 85 mln zł - mówił Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. - Przedsięwzięcie realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia upłynni ruch pasażerski i towarowy, skróci czas przejazdu i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum.

Inwestycja obejmuje budowę i rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 988. Łączna długość nowego odcinka drogi wyniesie: 2,46 km, a rozbudowywanego 1,93 km. W ramach projektu nastąpi również: budowa i rozbudowa skrzyżowań, dróg dojazdowych, wewnętrznych, mostu na potoku Wola, dwóch estakad nad linią kolejową nr 106 i drogą powiatową nr 1917R oraz nad linią kolejową nr 106 i obszarem chronionym Natura 2000. Powstaną także nowe chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

Inwestorem w imieniu Województwa Podkarpackiego jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, wykonawcą inwestycji jest Budimex S.A. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to kwiecień 2019 r



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 09 paź 2017, 16:56

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... o-pysznicy






Na ostatniej prostej wystartowały samorządy: miejski ze Stalowej Woli, gminny z sąsiedniej Pysznicy i powiatowy. Radni trzech samorządów razem usiedli w jednej sali Biblioteki Międzyuczelnianej i pochylili się nad obwodnicą. Dokładnie rzecz ujmując to nad łącznikiem, którego nie ma w planach budowy trasy obwodowej.
Stalowa Wola leży na lewym, a Pysznica na prawum brzegu Sanu. Pod drogą łączącą obie miejscowości poprowadzi obwodnica, której budowa rozpocznie się w przyszłym roku. W planach nie ma jednak zjazdu z obwodnicy na drogę do Pysznicy. Jadący z Pysznicy i miejscowości za nią położonych musieliby wjeżdżać do Stalowej Woli i dopiero z miasta zjeżdżać na obwodnicę. To oczywiście zagęszczałoby ruch w centrum. Projektanci z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie zaproponowali zjazdu z obwodnicy na „most pysznicki”, bowiem kilkaset metrów dalej jest inny łącznik, o wiele ważniejszy bo odprowadzający ruch do strefy gospodarczej. Przepisy nie zezwalają na budowę zjazdów co kilkaset metrów, tym bardziej, że obwodnica Stalowej Woli i Niska ma w przyszłości być fragmentem drogi szybkiego ruchu. Projekt obwodnicy bez zjazdu na Pysznicę został przyjęty, bo nie było innego wyjścia. To jednak znalazło się teraz.
Parlamentarna reprezentacja regionu dotarła do mininistra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka i przekonała go, że obwodnica bez zjazdu na Pysznicę nie ma sensu. Minister wysłał swojego przedstawiciela do Stalowej Woli, a ten potwierdził opinię parlamentarzystów. W tej sytuacji minister polecił GDDKiA „doprojektować” jeden zjazd z obwodnicy.
Potrzebował jednak stanowiska zainteresowanych samorządów i dlatego ich potrójna reprezentacja zebrała się w jednej sali i bez głosów sprzeciwu przyjęła uchwały ws. łącznika. Realizacja 14,5-kilometrowej obwodnicy rozpocznie się za rok. Jej szacunkowy koszt budowy to 200 mln. zł. Teraz trzeba będzie doliczyć 13,5 mln. zł, bo tyle będzie kosztować budowa dodatkowego zjazdu.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 paź 2017, 15:59

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... przyszowie




Rok temu syndyk Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych poinformował, że firma nie jest w stanie dokończyć przebudowy mostu w Przyszowie-Zapuście w ciągu drogi wojewódzkiej 872 Łoniów Nisko. Inwestycja miała być gotowa na koniec 2016 roku.
PZDW dokonał inwentaryzacji wykonanych robót i ogłosił nowy przetarg. W ubiegłą środę (4 października 2017 ) został rozstrzygnięty ten przetarg. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Matbud, która zadeklarowała, że wykona roboty do końca br. za około 4 miliony złotych (4 261 651,26 zł).
Umowę z wykonawcą będzie można podpisać najwcześniej pod koniec bieżącego tygodnia – zgodnie z obowiązującymi procedurami pozostałym oferentom przysługuje 5 dni na wniesienie odwołania.

- Dołożymy wszelkich starań, aby Wykonawca zakończył roboty w terminie umownym – deklaruje PZDW.

Do wykonania pozostały roboty wykończeniowe na obiekcie (m.in.: chodniki, dylatacje, odwodnienie, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu - barier i balustrad, nawierzchnia, oznakowanie + odcinkowe umocnienie koryta rzeki) oraz cała branża drogowa – roboty związane z rozbudową dojazdów m.in. budowa chodnika i ścieżki rowerowej, umocnienie poboczy, wykonanie nawierzchni i oznakowania, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości