Władza Centrałna dba o nas
Do 29.11.2022
W ramach projektu przewidziano realizację linii kolejowej z ruchem mieszanym, przewidzianym nie tylko dla kolei dużych prędkości (KDP): do 250 km/h ale także dla ruchu regionalnych ekspresów oraz pociągów towarowych mogących rozwijać prędkość do 160 km/h.
https://web.archive.org/web/20220520040909/https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/studium-techniczno-ekonomiczno-srodowiskowego-dla-budowy-linii-kolejowej-nr-58-letownia-rzeszowOd 29.11.2022
Na głównym ciągu planowanej linii kolejowej pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością do 200 km/h, z możliwością łatwego podniesienia prędkości do 250 km/h w przyszłości (lekkie pociągi towarowe: do 120 km/h).
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/szprycha-cpk-na-podkarpaciuKto wie, może krowy przestałyby mleko dawać, gdyby pociągi KDP chodziły u nas 250 km/h
W innych częściach kraju da się lepiej jakimś cudem:
Na potrzeby analiz zapotrzebowania na moc przyjęto znaczny zapas i silnie zagęszczony maksymalny rozkład jazdy, jaki będzie w stanie obsłużyć dana podstacja. Podstacje przy linii „Ygrek” (Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Poznań/Wrocław) będą dostosowane do obsługi pociągów jeżdżących z prędkością 350 km/h
https://biznesalert.pl/pociagi-koleje-m ... nergetyka/