Strona 8 z 8

Re: Kolej w regionie

Post: 31 mar 2022, 10:51
autor: Some Grue
Nie trzeba było wojny w 2010, gdy powódź zmyła most kolejowy w Starym Sączu. Wtedy PKP nagle przypomniało sobie o linii Zagórz - Łupków i tunelu kolejowym do Medzilaborce. Wtedy też rzucono się do szybkiej rewizji, naprawy i szukania obsady odcinka.

Re: Kolej w regionie

Post: 24 lip 2022, 19:17
autor: Patryk M
„Szprycha” CPK nr 6 Rzeszów - Łętownia. Przebieg linii niedługo zostanie wybrany

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) spośród czterech przebiegów wybierze jeden wariant trasy „szprychy” nr 6 Rzeszów – Łętownia. Ma to nastąpić na przełomie sierpnia i września. Przeciwko proponowanym wariantom nowej linii kolejowej, która połączy Podkarpacie z CPK głównie z powodu konieczności wyburzeń domów protestują m.in. mieszkańcy Jasionki w gminie Trzebownisko.

http://czytajrzeszow.pl/?idd=25&id=2589 ... &pagebln=0

Re: Kolej w regionie

Post: 27 lip 2022, 8:50
autor: Patryk M
Nie dla dewastacji Jasionki!

Mieszkańcy Jasionki stanowczo sprzeciwiają się budowie linii kolejowej do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), która miałaby przebiegać przez ich miejscowość. – Doszłoby do dewastacji naszej wsi – mówił wczoraj Sebastian Orzeł, reprezentujący grupę „Nie dla dewastacji Jasionki”.

Z kolei Wojciech Durski, prezes podkarpackiego okręgu Polskiego Związku Działkowców dodał, że ustalony przebieg torów doprowadzi do likwidacji co najmniej jednego ogrodu działkowego przy ul. Ciepłowniczej.

Sam wiceminister Marcin Horała w obecności pani wojewody i marszałka województwa wychwalał przygotowania do budowy linii kolejowych w kierunku planowanego CPK.

https://supernowosci24.pl/nie-dla-dewastacji-jasionki/

Re: Kolej w regionie

Post: 27 lip 2022, 9:12
autor: paripadou
Projekt usprawniający transport na poziomie krajowym

vs.

jeden ogródek działkowy

Choose wisely :lol: :lol:

Re: Kolej w regionie

Post: 20 wrz 2022, 16:47
autor: Patryk M
Linia kolejowa Rzeszów-Łętownia. CPK wybrało już rekomendowaną trasę?

Z naszych informacji wynika, że jedna z firm odpowiedzialnych za wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego już szuka wykonawcy map projektowych. Czy oznacza to, że spółka CPK wybrała rekomendowany przebieg tej linii?
...
Tymczasem jak się dowiedzieliśmy, że jedna z firm należących do konsorcjum odpowiedzialnego za wykonanie STEŚ, początkiem września wysyłała już zapytania ofertowe do potencjalnych podwykonawców w sprawie wykonania map do celów projektowych dla wybranego wariantu inwestorskiego.

Można byłoby z tego wywnioskować, że rekomendowana trasa linii CPK z Rzeszowa do Łętowni została już wskazana. Z materiałów, które znalazły się w ofercie wynika, że prawdopodobnie chodzi o trasę zbliżoną do tej prezentowanej w dotychczasowym wariancie nr 2.
...
CPK: nie potwierdzamy

W zeszły piątek skontaktowaliśmy się w tej sprawie z rzecznikiem prasowym spółki Centralny Port Komunikacyjny Konradem Majszykiem. W poniedziałek wieczorem otrzymaliśmy odpowiedź. Co ciekawe, czytamy w niej, że spółka nie potwierdza informacji o poszukiwaniu podwykonawcy pod konkretny wariant. - Jeśli jakakolwiek firma to robiła, to wyłączenie na własną odpowiedzialność i na własne ryzyko, ponieważ wariant inwestorski CPK dla odcinka Łętownia – Rzeszów nie został ostatecznie wskazany ani zatwierdzony - mówi rzecznik CPK Konrad Majszyk.
...

http://czytajrzeszow.pl/?idd=25&id=2708 ... &pagebln=0

Re: Kolej w regionie

Post: 29 lis 2022, 17:33
autor: Patryk M
Megalotnisko pod Warszawą. Wariant „szprychy” na Podkarpaciu wybrany

W2 – ten wariant „szprychy” na Podkarpaciu wybrano pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Ile domów wyburzą? To tajemnica. 
...
W grę wchodziły cztery przebiegi 40-kilometrowego odcinka między Rzeszowem i Łętownią (w kierunku Stalowej Woli). Tzw. analiza wielokryterialna, jak twierdzi CPK, wykazała iż najkorzystniejszą opcją budowy „szprychy” nr 6 do stolicy Podkarpacia jest wariant W2.

https://rzeszow-news.pl/megalotnisko-po ... u-wybrana/

Re: Kolej w regionie

Post: 29 lis 2022, 18:44
autor: Nikoś
A ci dalej bawią sie i udaja że w parę lat nową siec kolejową zbduja :lol:

Re: Kolej w regionie

Post: 05 gru 2022, 15:40
autor: paripadou
Władza Centrałna dba o nas :)

Do 29.11.2022

W ramach projektu przewidziano realizację linii kolejowej z ruchem mieszanym, przewidzianym nie tylko dla kolei dużych prędkości (KDP): do 250 km/h ale także dla ruchu regionalnych ekspresów oraz pociągów towarowych mogących rozwijać prędkość do 160 km/h.


https://web.archive.org/web/20220520040909/https://www.cpk.pl/pl/dla-mieszkancow/studium-techniczno-ekonomiczno-srodowiskowego-dla-budowy-linii-kolejowej-nr-58-letownia-rzeszow

Od 29.11.2022

Na głównym ciągu planowanej linii kolejowej pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością do 200 km/h, z możliwością łatwego podniesienia prędkości do 250 km/h w przyszłości (lekkie pociągi towarowe: do 120 km/h).


https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/szprycha-cpk-na-podkarpaciu

Kto wie, może krowy przestałyby mleko dawać, gdyby pociągi KDP chodziły u nas 250 km/h :lol:

W innych częściach kraju da się lepiej jakimś cudem:

Na potrzeby analiz zapotrzebowania na moc przyjęto znaczny zapas i silnie zagęszczony maksymalny rozkład jazdy, jaki będzie w stanie obsłużyć dana podstacja. Podstacje przy linii „Ygrek” (Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Poznań/Wrocław) będą dostosowane do obsługi pociągów jeżdżących z prędkością 350 km/h


https://biznesalert.pl/pociagi-koleje-m ... nergetyka/

Re: Kolej w regionie

Post: 06 gru 2022, 2:04
autor: jaro738
Na obecnym zasilaniu 3kV DC 250kmh to i tak raczej techniczny max, trzeba by na liniach kdp trzeba by robic na oddzielnym zasilaniu 25kV - wiec poza najglowniejszymi magistralami do 2060 roku mozna zapomnieć ;p