Strona 14 z 44

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 14 lis 2016, 19:42
autor: Nikoś
Tylko że nim ten etap Babica - Barwinek ruszy to jeszcze z 10 no 15 lat minimum więc nie ma się co spieszyć

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 10 gru 2016, 14:51
autor: riko
http://supernowosci24.pl/protestuja-prz ... utostrady/








RZESZÓW. PODKARPACIE. Działacze stowarzyszenia zbierają 100 tys. podpisów pod inicjatywą obywatelską.

Mieszkańcy gminy Czarna zmagają się z hałasem od oddanej do użytku autostrady A4. Podobny problem będą mieć kolejni mieszkańcy Podkarpacia. W Przybyszówce, Kielanówce, Niandówce i Górnie powstają nowe odcinki drogi ekspresowej S19. W planach jest też budowa południowej obwodnicy Rzeszowa, co jest oprotestowywane przez mieszkających na os. Budziwój i Drabinianka. Wszystko przez hałas, który nie daje spokojnie żyć.
- Po niechlubnej zmianie dopuszczalnych norm hałasu w 2012 roku, odcinek autostrady A4 Rzeszów – Jarosław oddano do użytku bez wystarczających zabezpieczeń mieszkańców przed hałasem komunikacyjnym. Osoby mieszkające w bliskim sąsiedztwie tej drogi zostały narażone na ciągły i nieustanny huk i jazgot tysięcy pojazdów dziennie. Taka ekspozycja na hałas nie oznacza tylko bólu głowy, rozdrażnienia czy bezsenności. Prowadzi również do nerwic, chorób serca i żołądka, obniżenia zdolności koncentracji i podwyższonego ciśnienia krwi – mówi Łukasz Belter, prezes Stowarzyszenia WiR-Kopernik.
Ta obywatelska inicjatywa ma na celu dostosowanie norm hałasu w Polsce do zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia. Przedstawiciele stowarzyszenia planują złożyć do Sejmu projekt „Ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony przed hałasem”.
- Nie jesteśmy przeciwnikami budowy nowych dróg. Wręcz przeciwnie, cieszymy się, że one powstają. Natomiast oszczędzanie na ich budowie nie powinno odbywać się kosztem ludzkiego zdrowia. Nowe drogi powinny być oddawane do użytku wraz z barierami dźwiękochłonnymi chroniącymi ludzi. Również aspekty krajobrazowe zaburzone ciągiem ekranów akustycznych nie powinny być argumentem skazującym mieszkańców przyległych do tych dróg na utratę zdrowia spowodowaną nadmiarem hałasu. Zatruwanie komuś życia hałasem to ingerencja w sferę jego wolności, poprzez zakłócanie osobistej strefy ciszy – mówi Belter.
Jak tłumaczy prezes stowarzyszenia, nie ma obawy, że proponowany projekt ustawy doprowadzi do budowy ekranów dźwiękochłonnych „stojących w polu”. W 2015 roku weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo ochrony środowiska, która rozwiązała ten problem (rozróżniła „tereny przeznaczone” pod zabudowę od terenów „faktycznie zagospodarowanych”).


Blanka Szlachcińska












Obrazek

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 17 gru 2016, 14:49
autor: riko
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... w-barwinek








Wiceminister infrastruktury Jerzy Schmidt podpisał w czwartek (15 grudnia 2016) zgodę o przyznaniu blisko 70 mln zł na opracowanie koncepcji programowej budowy drogi S19 na odcinku Rzeszów-Barwinek.

Dziś (piątek, 16 grudnia) podpisaną decyzję przekazał do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poseł do Parlamentu Europejskiego Tomasz Poręba.

- To dla mnie dzień szczególny, niezwykle wzruszający - mówił Tomasz Poręba. - Droga S19 będzie budowana i nic tej budowy nie zatrzyma. Są przetargi na odcinki w kierunku Lublina.

Decyzja środowiskowa już jest wydana. Teraz opracowywana będzie Koncepcja programowa badania hydrologiczno-geologiczne.

Projektowanie potrwa dwa i pół roku. Całość ekspresówki na trasie Rzeszów-granica słowacka czyli do Barwinka została podzielona na trzy etapy. Najszybciej zaprojektowany zostanie najkrótszy, bo liczący ponad 10 km fragment Rzeszów-Babica.

- Przetarg jest rozstrzygnięty. Już w styczniu podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Wiesław Kaczor, dyrektor GDDKiA w Rzeszowie. - A na resztę ogłosimy dopiero postępowanie.

Kolejny odcinek Babica-Miejsce Piastowe (w okolicach Krosna) liczy 46 km, a ostatni Miejsce Piastowe- Barwinek to 29 km.

Prace koncepcyjne potrwać mają nawet dwa i pół roku. Ich rezultat czyli koncepcja programowa określi zakres projektów, szerokość pasa drogowego (czyli ile gruntu trzeba będzie wykupić) oraz ostateczny koszt. I dopiero wtedy ogłoszony zostanie przetarg w trybie projektuj-buduj.

Już teraz koszt szacowany jest łącznie 9 mld zł (za cały odcinek liczący 85,2 km). To tyle, ile kosztowała autostrada A4 na Podkarpaciu.

Projektowanie nie będzie proste. W jednym z miejsc ma powstać estakada o wysokości ponad 100 metrów. W Polsce takich obiektów dotąd nie budowano. A z racji jej wysokości pojawi się problem z obciążeniem wiatrem. Z kolei w Lutczy powstać ma tunel o długości 1,7 km, a posadowiony na głębokości ponad 80 metrów po powierzchnią gruntu.

- Tunel powstanie nie pod litą skałą, ale pod fliszem karpackim - przypomina dyrektor Kaczor.













http://rzeszow-news.pl/66-mln-zl-prace- ... -barwinek/








Rząd PiS przyznał prawie 70 mln zł na przygotowanie budowy drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka. – Via Carpathia w Polsce już nic nie zatrzyma – przekonują politycy PiS.

O przyznaniu pieniędzy na prace przygotowawcze budowy niespełna 90-kilometrowego odcinka S19 Rzeszów – Barwinek w piątek poinformowali podkarpacki europoseł PiS Tomasz Poręba, marszałek podkarpacki Władysław Ortyl i Władysław Kaczor, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

66 mln zł, które rząd PiS przyznał, ma być wydane w szczególności na prace hydrologiczno-geologiczne. – Budowa Via Carpathia przyspiesza coraz bardziej. Tej inwestycji w Polsce już nic nie zatrzyma – mówił w piątek Tomasz Poręba.

S19 pokrywa się po polskiej stronie ze szlakiem komunikacyjnym Via Carpathia, który ma połączyć północ i południe Europy – Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Śródziemnym przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję. Polski odcinek (prawie 600 km) ma przebiegać od granicy z Litwą w Budzisku, przez Białystok, Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją w Barwinku.

Tomasz Poręba dziękował szefom Ministerstwa Infrastruktury za wsparcie budowy S19, która jest „flagowym projektem rządu PiS” – Działania ministerstwa w tym zakresie dowodzą, że jest to projekt strategiczny dla rządu premier Beaty Szydło – mówił Poręba.

Przyznanie prawie 70 mln zł na prace przygotowawcze budowy odcinka S19 Rzeszów – Barwinek ma duże znaczenie. Politycy PiS liczą, że dzięki temu uda się zdobyć unijne dofinansowanie na realizację inwestycji. W tej chwili unijne wsparcie ma zapewniony 157-kilometrowy odcinek Rzeszów – Lublin.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PiS, na przełomie 2016 i 2017 r. GDDKiA ma zaprosić firmy na składanie ofert na budowę ponad 24-kilometrowego odcinka S19 od granicy województw lubelskiego i podkarpackiego – od Lasów Janowskich do Niska. Ta inwestycja ma być zrealizowana do 2021 r.

W przypadku odcinka Rzeszów – Barwinek budowę pierwszych 10 km do Babicy ma sfinansować samorząd podkarpacki. Na resztę nie ma na razie pieniędzy. Potrzeba w sumie ok. 9 mld zł. Na trasie mają powstać cztery tunele o łącznej długości 6 km i 47 estakad.

Tomasz Poręba poinformował również, że oprócz 66 mln zł na prace przygotowawcze, udało się także pozyskać pozytywną decyzję środowiskową na budowę całego odcinka Rzeszów – Barwinek. – To realny start budowy S19 od Rzeszowa na południe Europy – dodaje europoseł PiS.

– To doskonała wiadomość dla Podkarpacia – cieszy się marszałek Władysław Ortyl.

Wiesław Kaczor, szef GDDKiA w Rzeszowie, twierdzi, że decyzja rządu o przyznaniu 66 mln zł na przygotowanie budowy S19 Rzeszów – Barwinek jest „przełomowa”. – To kluczowy szlak dla Rzeszowa i regionu który odciąży istniejące drogi. Pieniądze przeznaczamy m.in. na badania geologiczne – zapowiada Kaczor.

GDDKiA przewiduje, że S19 z Rzeszowa do Barwinka powstanie do 2023 r. Prace przygotowawcze mają trwać ponad dwa lata.

Tomasz Poręba w dalszym ciągu zabiega w Brukseli, by S19 została wpisana do europejskiej sieci transportowej, co dałoby gwarancję pełnego finansowania budowy Via Carpathia z unijnej kasy.







Re: Droga ekspresowa S19

Post: 17 gru 2016, 19:18
autor: Nikoś
Czyli może do 2030 odcinek do Babicy powstanie, oby tylko w czasie drążenia tuneli się nie minęli :D

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 22 gru 2016, 17:18
autor: riko
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... winka.html








RZESZÓW. Przyznano następne środki pieniężne na drogę S19. Fundusze przekazane zostaną na prace koncepcyjne dla odcinka prowadzącego od stolicy Podkarpacia do Barwinka.

W bieżącym roku w sprawie S19 podjęto wiele istotnych kroków – uzyskano decyzję środowiskową, zabezpieczono środki w ramach kontraktu terytorialnego na budowę odcinka do Babicy, premier Beata Szydło uznała inwestycję za jedną z priorytetowych.

Jak informuje GDDKiA – „Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uzgodniło aneks do programu inwestycji pn. Budowa drogi S19 Rzeszów-Barwinek, odc. węzeł Rzeszów Południe-Barwinek, przeznaczając blisko 67 mln zł na prace przygotowawcze niezbędne do budowy drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do granicy ze Słowacją w Barwinku. To kluczowy szlak dla Rzeszowa i całego regionu, który odciąży istniejącą sieć drogową. Długość całego odcinka to ponad 85 km.”

To daje sposobność prowadzenia robót przygotowawczych, a już w styczniu 2017 roku podpisania umowy z wykonawcą, która ma owocować opracowaniem Koncepcji Programowej dla odcinka Rzeszów Południe – Babica. Następnie ogłoszony zostanie przetarg na prace koncepcyjne wraz z badaniami geologicznymi i hydrologicznymi dla odcinka Babica – Barwinek. Zgodnie z szacunkami, same prace koncepcyjne mają potrwać 2 – 3 lata.


Przypomnijmy, że droga ekspresowa S19 Rzeszów-Barwinek będzie wykonywana w ramach systemu „projektuj-buduj”. Projekt zakłada stworzenie ponad 85 km trasy wraz z 8 węzłami drogowymi, 119 obiektami inżynierskimi oraz 4 tunelami i 47 estakadami. Wybudowanych będzie też 9 miejsc obsługi podróżnych oraz dwa obwody utrzymania drogi w Domaradzu i Miejscu Piastowym. Powstaną także trasy dojazdowe prowadzące wzdłuż drogi głównej, jakie pozwolą na komunikację lokalną.

Przygotowywana droga będzie przebiegać przez powiaty rzeszowski (gmina: Boguchwała), strzyżowski (gminy: Czudec, Strzyżów, Niebylec), brzozowski (gminy: Domaradz, Jasienica Rosielna, Haczów) oraz krośnieński (gminy: Korczyna, Krościenko Wyżne, Miejsce Piastowe, Rymanów, Iwonicz Zdrój, Dukla).







Re: Droga ekspresowa S19

Post: 23 gru 2016, 18:13
autor: riko
Nowe fotki z http://www.s19swilcza-rzeszow-pld.pl/



Tydzień 79, 05-11.12.2016.

1.Km 5+100.


Obrazek


2.Teren obiektu PZ1,PZ1.


Obrazek


Obrazek


3.Teren estakady E1,E1.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


4.Teren obiektu PG7, PG7.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


5.Teren obiektu PG8, PG8.


Obrazek


Obrazek

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 23 gru 2016, 18:26
autor: riko
Następne fotki z http://www.s19swilcza-rzeszow-pld.pl/


Tydzień 80, 12-18.12.2016.


1.Km 5+100.


Obrazek


2.Obiekt PZ1.


Obrazek


Obrazek


3.Widok na okolice obiektu P2, i obiekt P2.


Obrazek


Obrazek


4.Estakada E1.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


5. PG7.


Obrazek


Obrazek


6. PG8.


Obrazek


Obrazek


7. PG9.


Obrazek


Obrazek


8.Widok w kierunku obiektów WD8b1,WD8b2.


Obrazek


9.Obiekt WD8.


Obrazek


10. PZ5.


Obrazek


Obrazek


11. WD9b.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


12.Km 11+400.


Obrazek


13.Km około 9+000.


Obrazek


Obrazek

Re: Droga ekspresowa S19

Post: 02 sty 2017, 17:26
autor: riko
http://www.nowiny24.pl/motofakty/a/bliz ... ,11642487/








Bliżej drogi S19 z Rzeszowa do Babicy.


Nieco ponad 6 mln zł będzie kosztować przygotowanie koncepcji drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Rzeszów-Południe do Babicy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powierzy przygotowanie koncepcji drogi ekspresowej S19, na odcinku od węzła Rzeszów-Południe do Babicy, firmie Promost Consulting z Rzeszowa. - Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez nas założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich - mówi Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie. Budowa drogi na tym odcinku jest planowana według formuły „projektuj i buduj”. Oznacza to, że forma, która wygra przetarg, na podstawie koncepcji będzie musiała opracować projekt budowlany, a następnie zrealizować inwestycję. Na tym odcinku ekspresówki przewiduje się wykonanie tunelu o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiaduktu, przejazdu gospodarczego oraz kilku przejść dla zwierząt. Droga będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.








Re: Droga ekspresowa S19

Post: 04 sty 2017, 16:48
autor: riko
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... mowej.html








S19 Rzeszów Południe – Babica. Wybrano wykonawcę koncepcji programowej.


PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłoniła realizatora koncepcji programowej dla budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19.

Chodzi o fragment prowadzący od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Najbardziej korzystną ofertę przedstawiło konsorcjum PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o. Realizacja zamówienia oszacowana została na 6 059 472,00zł brutto. Termin wykonania to natomiast 19 miesięcy.

Jak informuje GDDKiA – „Pozostałym oferentom, którzy brali udział w postępowaniu przetargowym przysługuje prawo odwołania się od dokonanego wyboru.”

Koncepcja zostanie przygotowana po to, aby możliwe było podjęcie konkretnych decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji. Ponadto będzie to również sposobność uściślenia zakresu rzeczowego i finansowego inwestycji.

W ramach inwestycji przewidziano budowę drogi, tras poprzecznych wraz ze skrzyżowaniami, węzła, MOP, tunelu, estakady, przepustów, przejść dla zwierząt. Dodatkowo wykonawca zajmie się wyposażeniem technicznym drogi oraz tunelu. Inwestycja zakłada wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiaduktu i przejazdu gospodarczego. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.









Re: Droga ekspresowa S19

Post: 04 sty 2017, 17:41
autor: Nikoś
to może za 10 lat pojedziemy do babicy ekspresówką, dobrze że tu chociaż nie wpadli na wariant oszczędny 2+1 jak na odcinku stobierna - sokołów młp
I oby tylko w czasie drążenia tunelu się nie rozjechali