Droga ekspresowa S19

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 03 lis 2015, 17:06

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Nowa dwupasmówka powstanie między ulicą Podkarpacką, a budowanym węzłem drogi ekspresowej S19 w Kielanówce. Na razie w Rzeszowie i okolicy gotowe są tylko dwa odcinki S19. Pierwszy łączy autostradowy węzeł Rzeszów-Wschód ze Stobierną, drugi biegnie od węzła zachodniego do Świlczy. To w sumie 12,7 km drogi. W lecie drogowcy zaczęli budowę trzeciego fragmentu, który od Świlczy ma doprowadzić do Kielanówki. Droga będzie miała 6,3 km, a w przyszłości zostanie przedłużona w kierunku Barwinka. Na razie ma jednak służyć jako następny etap autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Aby spełniała takie zadanie, trzeba będzie połączyć ją z ul. Podkarpacką. Łącznik będzie wspólną inwestycją Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie tłumaczy, że w tym celu drogowcy zaprojektowali zupełnie nowy łącznik. - To będzie dwupasmowa droga, o długości 3,5 km. Powstanie między ul. Podkarpacką i IX dywizji Piechoty a S19. Wybudujemy ją równolegle z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - tłumaczy Piotr Magdoń. Dokumentacja łącznika jest już gotowa, dlatego urzędnicy od razu ogłoszą przetarg na budowę jezdni. Jej koszt szacuje się na ok. 140 mln zł i taka kwota jest zarezerwowana w budżecie miasta. W granicach Rzeszowa mieście się jednak tylko 1/3 trasy, dlatego Rzeszów nie pokryje w całości kosztów jej budowy. - Podpisaliśmy w tej sprawie porozumienie z marszałkiem województwa, który będzie partycypował w kosztach. To jednak my jako wiodący inwestor zorganizujemy przetarg na budowę całej drogi i będziemy ją nadzorować - wyjaśnia dyrektor Magdoń. W ratuszu podkreślają, że podobny mechanizm finansowy zastosowano podczas budowy dojazdu do S19 i autostrady A4 od strony wschodniej. Tu łącznik powstał między rondem im. Jacka Kuronia a węzłem „Rzeszów Wschód”. Trasę do granicy miasta finansował Rzeszów, a dalszy odcinek GDDKiA. Tu budowę podzielono jednak na dwie osobne inwestycje, co doprowadziło do sporych problemów. Wykonawca, który odpowiadał za prace na terenie miasta zbankrutował i zostawił rozgrzebany plac budowy. Firma, która miała po nim dokończyć prace musiała m.in. wzmacniać podłoże pod osiadającymi nasypami prowadzącymi do wiaduktów. Dlatego teraz zdecydowano o powierzeniu budowy jednej firmie. Nowoczesna obwodnica Rzeszowa Nowy łącznik i odcinek S19 mają odciążyć centrum Rzeszowa od ruchu tranzytowego na linii Przemyśl-Kraków-Barwinek. Samochody jadące w tych kierunkach nie będą musiały wjeżdżać już na ul. Podkarpacką, al. Powstańców Warszawy, Batalionów Chłopskich, Witosa i Armii Krajowej. Po wybudowaniu kolejnego odcinka S19, łączącego Kielanówkę z Babicą ruch zostanie przeniesiony całkowicie poza miasto. - Na łącznik chcielibyśmy dostać 85 procent dofinansowania z Unii europejskiej i o taka dotację złożyliśmy już wniosek - mówi dyrektor MZD w Rzeszowie.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 04 lis 2015, 17:43

http://rzeszow-news.pl/co-sie-na-budowi ... e-zdjecia/

Ten fragment S19 buduje konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Roboty zaczęły się we wrześniu. Prowadzone są terenach trzech gmin: Rzeszów, Boguchwała, Świlcza. Inwestycja będzie kosztowała ponad 342 mln zł. Ten fragment S19 będzie miał długość 6,3 km. Będzie uzupełnieniem wybudowanego już odcinka S19 Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza.
Budowa nowego odcinka S19 ma duże znaczenie dla Rzeszowa. Miasto planuje wybudować 1,5-kilometrową drogę, którą stanowić będzie połączenie węzła Kielanówka z ul. Przemysłową. Na inwestycję przewidziano 130 mln zł.
Opóźnień nie ma
W tej chwili na placu budowy nowego odcinka S19 wykonywane są nasypy, przebudowa sieci teletechnicznych, wodociągowych i gazowych, wzmacnianie gruntu. Drogowcy mówią, że odcinek Świlcza – Rzeszów Południe jest najtrudniejszym w Polsce jeśli chodzi o prace ziemne. Do spulchniania gruntu stosowana jest specjalna technologia Trenchmix, która polega na mieszaniu ziemi z mieszanką cementu i wody na głębokości nawet 10 m.
– To pozwala na budowanie podziemnych ścian z wykorzystaniem obecnego już gruntu – mówi Marek Kaczmarczyk, dyrektor kontraktu w Eurovia Polska.
Dotychczas na placu budowy znaleziono już 10 stanowisk archeologicznych, a 5 zostało już zbadanych. – To duże utrudnienie dla budowlańców, ponieważ wstrzymuje pracę. Na dzisiaj jednak nie mamy opóźnień, które mogą zagrozić ostatecznemu terminowi oddania drogi – zapewnia Kaczmarczyk.
12 obiektów inżynierskich
W ramach inwestycji powstanie 12 obiektów inżynierskich, w tym estakada o długości ponad 476 m nad ulicą Dębicką i rzeką Przyrwa. W Kielanówce zaplanowano rondo o średnicy 80 m. Zakończenie budowy tego odcinka S19 planowane jest na sierpień 2017 r.
Do tej pory na Podkarpaciu do ruchu oddano dwa odcinki S19: Stobierna – Rzeszów Wschód (7,5 km) oraz Rzeszów Zachód – Świlcza (4,4 km). Odcinek S19 z Rzeszowa do Lublina ma być gotowy do 2020 r. Podkarpacki fragment ekspresówki będzie liczył 174 km.
Droga S19 ma powstać pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km.
WALDEMAR BIENIEK
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 05 lis 2015, 16:33

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html


Zgodnie z najnowszym, rządowym programem budowy dróg krajowych, do 2023 droga S19 ma połączyć Rzeszów z Lublinem, a niewykluczone, że także z Barwinkiem. Na razie gotowe jest 12,7 km trasy między Świlczą a Stobierną, a na kolejne fragmenty, a ż do węzła Lasy Janowskie GDDKiA ogłosiła już przetargi. Od południowej strony węzła w Świlczy trwa natomiast budowa 6,3 km trasy, która poprowadzi do węzła „Rzeszów Południe” w Kielanówce. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, kierowcy pojadą nią w 2017 roku. Tysiące pali i drenów Od strony Racławówki i Zwięczycy droga S19 jest budowana w miejscu, gdzie jeszcze na wiosnę mieszkali ludzie. Dziś po domach i ogrodach nie ma już śladu, a wyrównana ziemia przypomina budowę pasa startowego na lotnisku. Maszyny budowlane pieczołowicie uzupełniają tu grunt materiałami stabilizującymi. - Wykonaliśmy już większość tych wzmocnień. A ponieważ trasa przebiega przez bardzo zróżnicowany teren, potrzeba ich naprawdę dużo. Betonowych pali jest tu wbitych 66 tysięcy metrów bieżących, z kolei drenów aż 161 sztuk. Wykonanie tych pierwszych polega na wierceniu dziur w ziemi i zalewaniu ich betonem. Dreny są natomiast wbijane w podłoże, które następnie zasypujemy tymczasowym nasypem przeciążeniowym. Kiedy przez dreny wycieknie woda, nasyp zostanie rozebrany i przystąpimy do budowy drogi - mówi Marek Kaczmarczyk z firmy Eurovia Polska. Piotr Pomykała, kierownik projektu z GDDKiA dodaje, że chociaż trasa nie jest długa, ze względu na słabą nośność gruntów kontrakt jest bardzo praco i czasochłonny, a co się z tym wiąże, drogi. Budowa tego fragmentu S19 pochłonie 342 mln zł, czyli średnio aż 54,3 mln zł za kilometr. Od strony Zwięczycy najważniejsza część trasy to węzeł drogowy, który będzie miał kształt karcianego koloru karo. - Jego punktem środkowym zostanie rondo o średnicy 85 metrów, obok zbudujemy cztery łącznice zjazdowe i jeden wylot do drogi wojewódzkiej nr 878, czyli trasy, która od strony ul. Podkarpackiej doprowadzi tu miasto - mówi M. Kaczmarzyk. W rejonie Kielanówki i Zwięczycy S19 pobiegnie pod wiaduktem, jaki drogowcy zbudują w ciągu przedłużenia ul. Beskidzkiej. Najbardziej okazałym obiektem będzie z kolei estakada o długości 475 metrów, która powstanie nad ul. Dębicką i Świdrówka na Przybyszówce. Między nią, a węzłem południowym trzeba wykonać jeden z najwyższych w Polsce - 20-metrowy nasyp. Drogowcy Wzmacniają pod niego grunt metodą zastosowaną po raz pierwszy w kraju. Specjalna maszyna przypominająca wielką piłę tnie ziemię i miesza ją z betonem dostarczanym rurami ze zbudowanego wyżej magazynu. Zgodnie z umową nowy odcinek S19 ma być gotowy w 2017 roku. Na dzisiaj termin nie jest zagrożony, ale nie można wykluczyć, że prace się przedłużą. Chociażby przez coraz to nowsze stanowiska archeologiczne odkrywane na budowie. W tej chwili jest ich 10. Przez miesiąc, w lipcu prace stanęły też z powodu płazów mieszkających na terenach, które w przyszłości będą ekspresówką.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ten odcinek ma być skończony do 2017 roku.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 06 lis 2015, 16:48

riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: PzD91 » 06 lis 2015, 23:55

Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1593
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 07 lis 2015, 21:56

http://supernowosci24.pl/63-km-drogi-ek ... 42-mln-zl/

PODKARPACIE. Trzeba zasypać kilka dolinek i „ściąć” kilka wzgórz.
Od czerwca trwają prace przy budowie drogi S19 Świlcza – Kielanówka. W tej chwili udało się wykonać 20 procent kontraktu wartego 342 ml zł. No właśnie, dlaczego 6,3 km ekspresówki kosztuje aż tyle? Sprawdziliśmy to u źródła, na placu budowy.
Odcinek zaczyna się od istniejącego już węzła S19 w Świlczy. Droga biegnie dalej na południe, zostanie przerzucona estakadą nad ul. Dębicką w Rzeszowie. Odcinek kończy się na wysokości Kielanówki, gdzie powstanie węzeł Rzeszów Południe. Od tego węzła do ulicy Podkarpackiej miasto ma wybudować łącznik o długości 3,5 km. Niebawem powinien zostać ogłoszony przetarg na budowę łącznika.
Odcinek S19 Świlcza – Kielanówka buduje konsorcjum firm Eurovia i Warbud. W tej chwili na odcinku prowadzone są już roboty ziemne. Skąd takie koszty budowy? Odcinek, choć jest krótki, biegnie w trudnym terenie i potrzebna jest potężna ilość skomplikowanych wzmocnień gruntu.
- Plac budowy jest zróżnicowany pod względem rzeźby terenu, jak i warunków gruntowo-wodnych – mówi Marek Kaczmarczyk, dyrektor kontraktu z ramienia firmy Eurovia.


Obrazek

Maszyna na tym zdjęciu o nazwie Trencher potężnym mieczem tnie i miesza grunt z betonem na głębokość 10 metrów. Wszystko po to, by w tym miejscu powstał nasyp wysokości 22 metrów, a na nim droga. Fot. Artur Getler.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 09 lis 2015, 17:10

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/20580/Jes ... d-Barwinek

W dniu 6 listopada 2015 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S19 na odc. Rzeszów Południe (Kielanówka) – Barwinek (granica państwa) wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi, dla wariantu przebiegu trasy WB1-alternatywny.

Inwestycja ta obejmie budowę ponad 85 km drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Barwinka (granica państwa) wraz z węzłami, skrzyżowaniami, budową miejsc obsługi podróżnych i obwodów utrzymania oraz budową dróg dojazdowych wzdłuż drogi głównej, umożliwiających komunikację lokalną. Droga będzie przebiegać przez powiaty: rzeszowski (gmina: Boguchwała), strzyżowski (gminy: Czudec, Strzyżów, Niebylec), brzozowski (gminy: Domaradz, Jasienica Rosielna, Haczów) oraz krośnieński (gminy: Korczyna, Krościenko Wyżne, Miejsce Piastowe, Rymanów, Iwonicz Zdrój, Dukla).

W ramach zadania przewiduje się:
a) budowę 8 węzłów: Babica, Strzyżów-Żarnowa, Domaradz, Iskrzynia, Miejsce Piastowe, Dukla, Tylawa, i Barwinek,
b) budowę 9 miejsc obsługi podróżnych (MOP), typów I-III, tj. 4 typu I – 2 pary (Lutoryż i Równe), 3 typu II (Jawornik, Zagórze, Tylawa) i 2 typu III (Jawornik i Zagórze),
c) budowę 2 Obwodów Utrzymania (OU) w rejonie węzłów: Domaradz i Miejsce Piastowe,
d) budowę obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią (estakady, tunele, wiadukty, mosty i in.),
e) budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu (w tym oznakowania poziome, oznakowania pionowe, bariery ochronne, ogrodzenia),
f) budowę urządzeń ochrony środowiska (w tym ekrany akustyczne, urządzenia oczyszczające wody opadowo-roztopowe, przejścia dla zwierząt),
g) budowę dróg obsługujących ruch lokalny z terenów odciętych przez drogę ekspresową,
h) przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą, z którą planowana droga ekspresowa będzie kolidować m. in. linie elektroenergetyczne, gazociągi, linie telekomunikacyjne, sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, sieci melioracyjne,
i) budowę infrastruktury technicznej zaopatrującej w media MOP–y, Obwody Utrzymania, infrastruktury zapewniającej łączność oraz oświetlenie na węzłach,
j) przebudowę odcinków dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych krzyżujących się z planowaną drogą,
k) wyburzenie ok. 102 budynków mieszkalnych i ok. 78 innych.

Wjazd i zjazd z planowanej drogi będzie możliwy tylko poprzez węzły, tj. bezkolizyjne połączenia z drogami niższej kategorii. Droga S19 poprzez węzły będzie łączyła się z następującymi drogami:
- na węźle Babica, Iskrzynia, Dukla, Tylawa i Barwinek z DK19
- na węźle Strzyżów - Żarnowa z DP1931R
- na węźle Domaradz z DW886
- na węźle Miejsce Piastowe z DK28.

Funkcję przejść dla zwierząt, w ciągu planowanej drogi, pełnić będzie 91 obiektów inżynierskich (duże przejścia dla zwierząt – 34, średnie przejścia dla zwierząt – 34 i małe przejścia dla zwierząt 23). W ok. 25 % przypadków będą to typowe przejścia dla zwierząt, natomiast w pozostałych przypadkach będą to obiekty inżynierskie (jak np. mosty, estakady), łączące w sobie funkcję przejść dla zwierząt. Przejścia dla zwierząt umożliwią migracje m.in. dużym ssakom z Bieszczadów i Beskidu Niskiego: wilkom, rysiom, niedźwiedziom i żubrom.

Przewidywane jest etapowanie inwestycji w podziale na następujące odcinki: węzeł Rzeszów Południe – węzeł Babica i węzeł Babica - węzeł Barwinek.

Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych budowa S19 od węzła Rzeszów Południe do Barwinka przewidziana jest na lata 2018-2023.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: Nikoś » 10 lis 2015, 14:11

Może za 10 lat i powstanie da droga. Czyli z tego co piszą między Babicą na węzłem w Kielanówce/ Rzeszów południe nie będzie żadnego węzła ?
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2334
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: django » 10 lis 2015, 21:35

chcesz robić węzły co 5 km? myślisz że jest to to ekonomicznie uzasadnione? w rzeszowie i tak mamy sporo węzłów. Myślę że za cenę jednego węzła na s-ce wraz z drogą dojazdową dałoby rade zrobić obwodnicę boguchwały. Co moim zdaniem jest lepszym rozwiązaniem jak zjazd w Lutoryży na S-ke, z resztą coś na kształt tej obwodnicy ma powstać (most Boguchwała - Budziwój). Dodatkowo drogi lokalne są w stanie rozwinąć tereny w jej okolicy, czego nie mozna powiedzieć o dojeździe do ekspresówki
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 485
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 10 lis 2015, 22:42

Sory koledzy ale jechać od Kielanówki istniejącą drogą do Babicy to jest 16 km,a jak zrobią autostrade to będzie jakieś 10 km lub trochę więcej.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 14:21 przez riko, łącznie zmieniany 1 raz
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5377
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości