Droga ekspresowa S19

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: swiety » 05 sty 2017, 22:00

^^ Jak dobrze pójdzie to najwcześniej za 6 lat. W takim tempie to jak do 2030 dojedziemy do Barwinka to będzie dobrze. Oby chociaż do Miejsca Piastowego dociągnęli.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 1239
Na forum od: 22 cze 2014, 18:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 15 sty 2017, 13:06

http://www.s19swilcza-rzeszow-pld.pl/


Tydzień 83, 02-08.01.2017.


1.Km 5+100.


Obrazek


2.Teren obiektu PZ1,obiekt PZ1.


Obrazek


Obrazek


3.Okolice obiektu P2,obiekt P2.


Obrazek


Obrazek


4.Estakada E1.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


5.Obiekt PG7.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


6.Obiekt PG8.


Obrazek


Obrazek


7.Obiekt WD8.


Obrazek


Obrazek


8.Obiekt PZ5.


Obrazek


9.Obiekt PG9.


Obrazek


10.Obiekt WD8b1.


Obrazek


11.Obiekt WD8b2.


Obrazek


12.Obiekt WD9b.


Obrazek


13.Km 11+400.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3571
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: maks » 20 sty 2017, 18:40

Na planowanej, dwujezdniowej, 10-kilometrowej trasie S19 Rzeszów - Babica ma powstać wiele obiektów inżynierskich, w tym tunel o długości 1,35 km i wiadukt i 5 estakad.


http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/a ... ,11711808/
maks
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 915
Na forum od: 25 gru 2014, 20:47

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: maks » 23 sty 2017, 15:52

c.d

Nieco ponad 6 mln zł będzie kosztować przygotowanie koncepcji drogi ekspresowej S19 na odcinku od Rzeszowa do Babicy.


http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,11718411/
maks
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 915
Na forum od: 25 gru 2014, 20:47

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 29 sty 2017, 9:28

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... udnie.html








RZESZÓW. Mimo sezonu zimowego wykonawcy odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Kielanówka nie wstrzymują prac.

Inwestycje realizuje konsorcjum firm Eurovia S.A. i Warbud S.A. Na chwilę obecną kontynuowane są prace ziemne. Robione są wykopy i nasypy. Ponadto ekipa wzmacnia podłoża pod drogę gminną DG2 w miejscowości Kielanówka, w okolicy wiaduktu.

Ostatnio zakończono tworzenie prawie 200 kolumn betonowych. Aktualnie roboty są prowadzone także w Racławówce, gdzie umacniane są skarpy. Trwa także montaż instalacji elektrycznej na estakadzie E1 oraz prace na mostach.

Przypomnijmy, że wartość kontraktu to 342 mln zł. Jak informuje GDDKiA – „zakończenie robót na tym ponad 6-kilometrowym odcinku planowane jest w sierpniu 2017r.”

Koncepcja budowy tego odcinka S19 opiera się na systemie optymalizuj-projektuj-buduj. Jak wyjaśnia GDDKiA – „System ten oznacza, że wykonawca otrzymał gotową część dokumentacji i mógł wprowadzać do niej pewne zmiany, np. proponować nowe technologie czy rozwiązania. Warunkiem było jednak zachowanie parametrów technicznych i jakościowych drogi.”

Dzięki inwestycji możliwe będzie stworzenie następnego fragmentu tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa, co da sposobność rozdzielenia ruchu tranzytowego i ciężkiego, przenosząc go z terenów zabudowanych oraz centrum miasta. Tym samym będzie znacznie bezpieczniej.








Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3571
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: Piotr77 » 21 lut 2017, 9:45

Jestem bardzo ciekaw kiedy dowiemy się które domy do wyburzenia w Babicy i Wyżnem,bo z tego widzę to mój dom pewnie już niedługo przestanie istnieć :o
Piotr77
Świeżak
 
Posty: 1
Na forum od: 21 lut 2017, 9:40

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: maks » 04 kwie 2017, 20:28

apropo "eSki"

Coraz częściej pojawiają się jednak głosy, że warto zmienić przebieg trasy, oszczędzając czas i przede wszystkim pieniądze, a nieco jedynie wydłużając liczący 680 km szlak. Zamiast drogą S61 i S19 wzdłuż wschodniej granicy Polski, Via Carpatia mogłaby prowadzić S61 do Warszawy i dalej S17 przez Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją.


http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2377525
maks
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 915
Na forum od: 25 gru 2014, 20:47

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 06 kwie 2017, 15:14

http://rzeszow-news.pl/koniec-przerwy-z ... ielanowka/






W sierpniu br. zakończy się budowa ponad 6-kilometrowej drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Świlcza – Rzeszów Południe (Kielanówka).

Jak poinformowała Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, po przerwie zimowej rozpoczęły się intensywne prace na budowie wspomnianego odcinka S19. Buduje go konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Roboty zaczęły się we wrześniu 2015 r. Prowadzone są terenach trzech gmin: Rzeszów, Boguchwała, Świlcza. Inwestycja będzie kosztowała ponad 342 mln zł.

Przerwa zimowa trwała od 15 grudnia do 15 marca i nie jest wliczana do kontraktu. Wykonawca „ekspresówki” zrealizował już około 90 proc. robót związanych z mostami – wzmocniono podłoże S19, wybudowano fundamenty, 476-metrową estakadę nad ulicą Dębicką i rzeką Przyrwa, przejazdy gospodarcze i przejścia dla zwierząt.

– Na części obiektów zamontowano także balustrady oraz ułożono schody skarpowe – poinformowała Joanna Rarus.

Przerwa zimowa nie oznaczała, że na budowie tego odcinka „ekspresówki” nic się nie działo. Na S19 montowano m.in. krawężniki, balustrady oraz kolektory odwodnieniowe. W tej chwili trwa montaż zasypek i kap chodników. W najbliższym czasie mają być zakończenie prace związane z montażem pozostałych balustrad i barier ochronnych. Do tego dojdzie m.in. wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych.

Budowlańcy wzmocnili już także podłoża pod nasypy oraz na dojazdach do obiektów inżynierskich, zabezpieczyli skarpy wykopów. Powstały również ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe. Na głównej trasie S19 jest już warstwa konstrukcji nawierzchni.

Eurovia i Warbud zakończyli już wszystkie roboty ziemne na dojeździe do wspomnianej estakady nad ul. Dębicką. Teraz zajmują się odwodnieniem drogi – powstają rowy, przepusty, kanalizacja deszczowa i zbiorniki.

Do zakończenia kontraktu pozostała jeszcze m.in. budowa dróg dojazdowych (ok. 11,5 km), a także umocnienie rowów, wykonanie ogrodzenia (ok. 11,5 km), nasadzenie drzew i krzewów (ok. 6 tys. sztuk), zamontowanie barier ochronnych (ok. 16,2 km), a także wykonanie oznakowania poziomego i pionowego S19.

GDDKiA twierdzi, że prace przy budowie nasypów „ekspresówki” są zakończone w ok. 85 procentach, a przy wykopach – w 93 proc.

Wykonawcy mają też za sobą już wszystkie prace przy budowie sieci energetycznej, teletechnicznej, gazowej, kanalizacyjnej i sanitarnej. W obrębie węzła Rzeszów Południe montowana jest jeszcze sieć elektryczna, a także budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych.

Na tym odcinku S19 trzeba jeszcze zamontować oświetlenie drogowe oraz elementy systemu informacji drogowej.

S19 Świlcza – Rzeszów Południe (Kielanówka) to jeden z dwóch obecnie powstających odcinków „ekspresówki”. Drugi to 12-kilometrowy odcinek, który połączy Sokołów Małopolski i Stobierną. On też ma być zakończony w tym roku.

Droga S19 Świlcza – Kielanówka będzie miała kluczowe znaczenie dla centrum Rzeszowa. To dzięki niemu i powstającemu łącznikowi od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty z centrum miasta zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek. Będą omijać uliceL Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa.






Obrazek


Obrazek


Obrazek


http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... nawca.html


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3571
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 22 kwie 2017, 15:15

http://rzeszow-news.pl/kolejny-etap-bud ... j-formule/






Do 31 maja mogą zgłaszać swoje oferty firmy, które są zainteresowane zaprojektowaniem koncepcji programowej 75-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 węzeł Babica – Barwinek (granica państwa).

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który jest inwestorem S19, ogłosił przetarg na wspomnianą koncepcję programową.

Przetarg podzielono na cztery zadania. Pierwsze dotyczy koncepcji na odcinek Babica – Domaradz (23 km), drugie na Domaradz – Miejsce Piastowe (22 km), trzecie Miejsce Piastowe – Dukla (10 km) i ostatnie Dukla – Barwinek (18 km).

Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA poinformowała, że jedna firma, która wystartuje w przetargu i go wygra, będzie mogła wykonać maksymalnie dwa zadania. Do realizacji dostanie dwa pierwsze. O wyborze firmy decydować będą cena i tzw. kryteria pozacenowe (m.in. termin realizacji umowy i doświadczenie). Cena ma decydujące znaczenie.

Na zaprojektowanie koncepcji programowej S19 pierwszego zadania zwycięzca będzie miał 29 miesięcy, na drugie zadanie termin wynosi 25 miesięcy, w przypadku trzeciego to 22, a na czwarte – 25 miesięcy.

Koncepcja ma zawierać m.in. analizę i prognozę ruchu na danym odcinku, różne warianty rozwiązań technicznych planowej drogi, opinię geotechniczną oraz dokumentację geologiczno-inżynierską. Koncepcja ma pomóc drogowcom w wyborze dokładnego zakresu planowanych robót i kosztów, które są z tym związane.

GDDKiA szacuje, że wartość przetargu na koncepcję programową 75-kilometrowego odcinka S19 Babica – Barwinek waha się w granicach 32-39 mln zł. Na całej długości tego fragmentu „ekspresówki” przewiduje się budowę trzech tunelów, 42 estakady o łącznej długości ponad 15 km oraz przejścia dla zwierząt. Droga będzie miała cztery pasy ruchu – po dwa w każdym kierunku.

To już drugi w ostatnim czasie przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla kolejnego odcinka S19. W styczniu br. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm Promost Consulting i IRP Biuro Projektów na koncepcję 10-kilometrowego odcinka Rzeszów Południe (Kielanówka) – Babica. Obie firmy mają 19 miesięcy na przygotowanie koncepcji. Wartość umowy na ten odcinek wynosi ponad 6 mln zł.

Cała droga S19 pokrywa się po polskiej stronie ze szlakiem komunikacyjnym Via Carpathia, który ma połączyć północ i południe Europy – Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Śródziemnym przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję.

Polski odcinek (prawie 600 km) ma przebiegać od granicy z Litwą w Budzisku, przez Białystok, Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją w Barwinku. Na Podkarpaciu dotychczas wybudowano dwa fragmenty S19 – 7,5 km ze Stobiernej do Rzeszowa oraz 4,4 km z Rzeszowa do Świlczy.

W budowie jest 6-kilometrowy odcinek Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka) i 12-kilometrowy łączący Sokołów Małopolski ze Stobierną. Oba mają być gotowe jeszcze w tym roku.







http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... ej-formule






Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przy ocenie ofert, oprócz kryterium cena, będzie brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, stanowiące 40 punktów na 100 możliwych do uzyskania. Termin składania ofert to 31 maja 2017r.

Postępowanie przetargowe.

Przetarg obejmuje wykonanie koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odc. w. Babica-Barwinek (gr. państwa) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Zamówienie to zostało podzielone na 4 zadania:
Zadanie 1: Węzeł „Babica” (bez węzła) - Węzeł „Domaradz” (z węzłem), dł. ok. 23,45 km
Zadanie 2: Węzeł „Domaradz” (bez węzła) - Węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km
Zadanie 3: Węzeł „Miejsce Piastowe"” (bez węzła) - Węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km
Zadanie 4: Węzeł „Dukla” (bez węzła) - Barwinek (Granica Państwa) dł. ok. 18,335 km

Wykonawca będzie mógł złożyć ofertę na dowolną ilość zadań jednak ostatecznie będzie mógł realizować maksymalnie 2 zadania. Oznacza to, że w przypadku, gdy jeden Wykonawca złoży oferty dla większej liczby zadań niż dwa i spełnią one wszystkie postawione w Specyfikacji warunki oraz otrzymają największą liczbę punktów (sumę) z kryteriów przyjętych do oceny danego zadania, Wykonawcy zostaną udzielone zamówienia na dwa pierwsze zadania (na których złożył najkorzystniejszą ofertę) zgodnie z kolejnością numeracji zadań (Zadania numerowane są od 1 do 4).

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty - i to jest wynik prac działającej przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa Rady Ekspertów - GDDKiA stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena - 60 pkt i kryteria pozacenowe - 40 pkt. Te ostatnie są zróżnicowane w zależności od zadania:
- dla Zadania 1 są to: Termin Realizacji, Doświadczenie Głównego Projektanta Drogowego, Doświadczenie Głównego Projektanta Mostowego, Doświadczenie Projektanta Tunelu
- dla Zadania 2, Zadania 3 i Zadania 4 są to: Termin Realizacji, Doświadczenie Głównego Projektanta Drogowego, Doświadczenie Głównego Projektanta Mostowego

Warto też dodać, że GDDKiA jako inwestor wymaga, aby wykonanie dokumentacji projektowej stadium Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla drogi ekspresowej S19 zostało zrealizowane w terminie nie dłuższym niż:
- dla Zadania 1: 29 miesięcy od dnia podpisania umowy
- dla Zadania 2: 25 miesięcy od dnia podpisania umowy,
- dla Zadania 3: 22 miesięcy od dnia podpisania umowy,
- dla Zadanie 4: 25 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Zakres Koncepcji Programowej.

W ramach zamówienia Wykonawca:
- przygotuje Koncepcję Programową (KP) w tym m. in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu (dla Zadania 1), plan działań ratowniczych dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego, organizację
i bezpieczeństwo ruchu oraz analizę wielokryterialną;
- wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym m.in. opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentacje geologiczno - inżynierską, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk i monitoring hydrogeologiczny (dla Zadania 1);
Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

Przedmiotowa inwestycja stanowiąca część szlaku Via Carpathia, przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj i buduj". Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

Przebieg odcinka S19.

W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym 3 tuneli o łącznej długości ok. 4,65 km (w zakresie Zadania 1), 42 estakad o łącznej długości ok. 15,7 km, wiaduktów oraz przejść dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna). Zakres planowanego zamówienia obejmuje kompleksowo całą inwestycję w tym: drogę główną, drogi poprzeczne, węzły, MOP-y, obwody utrzymania, wiadukty, tunele, estakady, przepusty, przejścia dla zwierząt, usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenie techniczne drogi i tunelu oraz inne obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, infrastrukturę techniczną związaną i niezwiązaną z drogą, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji przedmiotowej inwestycji.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3571
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

Re: Droga ekspresowa S19

Postautor: riko » 18 maja 2017, 15:10

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -rozpisany






To kluczowy etap budowy S19, gdyż realizacja odcinka do Barwinka nie tylko odblokuje komunikacyjnie Rzeszów i zwiększy dostępność komunikacyjną południowej części województwa podkarpackiego, ale przede wszystkim umożliwi otwarcie Polski na południe Europy - powiedział Tomasz Poręba.

W ramach zamówienia wykonawca ma przygotować koncepcję programową, obejmującą m.in. analizę i prognozę ruchu, opracowania ekonomiczno-finansowe, organizację i bezpieczeństwo ruchu, dokumentację geologiczno-hydrologiczną i opinię geotechniczną.

Przetarg został podzielony na cztery zadania: Babica - Domaradz (23 km), Domaradz - Miejsce Piastowe (22 km), Miejsce Piastowe - Dukla (10 km) i Dukla - Barwinek (18 km). Na całej długości tej części S19 planowana jest budowa 3 tuneli, 42 estakad o łącznej długości ponad 15 km i przejścia dla zwierząt.

Ogłoszenie przetargu było możliwe dzięki decyzji ministra transportu i staraniom europosła Tomasza Poręby, których efektem było przyznanie prawie 70 mln zł na przygotowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka. Wcześniej udało się uzyskać pozytywną decyzję środowiskową dla budowy tego odcinka.

- Budowa S19 to podkarpacka racja stanu i inwestycja strategiczna dla Polski. W ostatnim roku jej realizacja bardzo mocno przyspieszyła. Zostały rozpisane przetargi na budowę tej drogi w kierunku Lublina, otwarto część obwodnicy Lublina w ciągu drogi S19, ruszył II etap przetargu na obwodnicę Stalowej Woli i Niska oraz na odcinek Lasy Janowskie-Nisko. Rzeszów-Barwinek jest niezwykle ważny z punktu widzenia regionu i bez wątpienia odciąży istniejące drogi, usprawniając połączenie z południem Europy” – mówi Tomasz Poręba.

S19 stanowi część szlaku komunikacyjnego Via Carpathia, który ma połączyć północ i południe Europy – Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym i Śródziemnym przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję. Polski, blisko 600-kilometrowy odcinek ma przebiegać od granicy z Litwą w Budzisku, przez Białystok, Lublin i Rzeszów do granicy ze Słowacją w Barwinku.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 3571
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość