http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/lancu ... ,11432329/
Zielone światło budowie obwodnicy dał wczoraj w Łańcucie Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa. - Podpisał dokumenty pozwalające nam ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę tej drogi. Chcemy to zrobić w pierwszym kwartale przyszłego roku, a zadaniem firmy, która go wygra będzie przygotować drogę w oparciu o założenia uzgodnione z samorządami – mówi Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Obwodnica Łańcuta w ciągu drogi krajowej nr 94 będzie miała 5,8 km długości. Ze względu na oddanie do ruchu autostrady A4, która wpłynęła już na zmniejszenie ruchu, powstaną tu dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Drogowcy chcą je oddzielić od siebie. Pasy ruchu będą miały po 3,5 m szerokości, wzdłuż jezdni powstaną szerokie na 2 metry chodniki, a także trakty pieszo-rowerowe mające od 3,5 do 4 metrów szerokości. – Mając na uwadze bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zbudujemy je po obu stronach obwodnicy. Powstaną tu także zatoki autobusowe – mówi Joanna Rarus. W miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z ulicami Kościuszki, Piłsudskiego, Graniczną, drogami wojewódzkimi 877 i 881 oraz powiatową 1520 R powstaną ronda. W Łańcucie z decyzji ministra się cieszą. – To kluczowa dla miasta inwestycja, bo to, co w tej chwili dzieje się na drodze krajowej i w centrum to prawdziwy horror zarówno dla kierowców, jak i pieszych - mówi Stanisław Gwizdak, burmistrz Łańcuta. Przyznaje, że oddanie do użytku autostrady A4 zmniejszyło ruch w mieście i okolicy, ale nie załatwiło problemu całkowicie. - Autostrada wkrótce będzie płatna, a wówczas wielu kierowców wróci na drogę krajową. Dlatego budowa obwodnicy jako dobrej alternatywy dla A4 jest niezbędna – mówi burmistrz Gwizdak. Droga krajowa nr 94 to główny szlak prowadzący w kierunku Ukrainy. Jest jedną z najbardziej ruchliwych w Polsce. Szacuje się, że przed oddaniem do użytku autostrady A4, w rejonie Łańcuta jeździło nią nawet 40 tysięcy samochodów na dobę. Dzisiaj ich liczba jest nieco mniejsza, ale w dalszym ciągu przekracza 20 tysięcy. W GDDKiA o kosztach i terminie oddania nowej drogi do użytku na razie nie chcą mówić. Wstępne szacunki mówiły jednak o kwocie około 200 mln zł. Gdyby przetarg udało się rozstrzygnąć na wiosnę przyszłego roku, obwodnicę będzie można zbudować do końca 2018 roku. Wykonawca poza wykonaniem projektu będzie musiał uzyskać komplet decyzji i pozwoleń na budowę, a po zakończeniu robót uzyskać pozwolenie na użytkowanie trasy.
http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ncuta.html
PODKARPACIE. Można rozpoczynać prace przy obwodnicy Łańcuta. Minister Infrastruktury i Budownictwa, Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycji.
Aktualnie przygotowywane są materiały przetargowe oraz opracowany jest program funkcjonalno-użytkowy. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na wybór wykonawcy kolejnej potężnej koncepcji drogowej w naszym regionie zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2017 roku.
Projekt zakłada wybudowanie obwodnicy Łańcuta w ciągu DK94 o długości 5,8 km. Prace mają być prowadzone w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że wykonawca po otrzymaniu gotowej części dokumentacji wprowadzi do niej zmiany zgodnie z ustalonymi założeniami uzgodnionym z samorządami.
Wyłoniony drogą przetargu realizator będzie odpowiedzialny zarówno za kontynuację projektowania, jak i uzyskanie wymaganych decyzji, zmiany zezwoleń na budowę, wybudowanie oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie nowego odcinka drogi krajowej nr 94. Jak informuje GDDKiA – „Uwzględniając uwarunkowania wynikające ze spadku natężenia ruchu na istniejącej DK 94 po oddaniu do użytkowania autostrady A4 na odcinku Rzeszów – Jarosław oraz konieczność ograniczenia ilości zjazdów na drogę krajową, co wiąże się z koniecznością budowy dróg dojazdowych (dodatkowych jezdni), przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej generalnie jako dwupasowego(po jednym pasie w każdym kierunku), z trwałym rozdzieleniem kierunków jazdy.”
Zgodnie z koncepcją pasy mają mieć szerokość 3,5 m, a jezdnie dróg dojazdowych miedzy 5 a 6 m szerokości. Ciągi pieszo-rowerowe będą liczyły od 3,5 do 4 m szerokości, z kolei chodniki po 2 m szerokości. Powstaną także zatoki autobusowe oraz skrzyżowania jednopoziomowe.