Nowe fotki z Tarnobrzega.
Stacja benzynowa przy ul. Sikorskiego:
Budynek handlowy przy ul. Mickiewicza:
Budynek Społem przy ul. Piłsudskiego (wielka inwestycja to nie jest, ale nieco poprawi się estetyka centrum miasta):
W Strzyżowie powstanie pierwszy w naszym województwie park literacki.
W Strzyżowie powstanie pierwszy w naszym województwie park literacki. Dagmara Preisner, zastępca burmistrza, tłumaczy, że będzie to pewnego rodzaju „wyjście biblioteki na zewnątrz”.
Park literacki ma być miejscem wspólnego czytania. Będzie kompleksowo wyposażony. Powstanie tutaj zadaszona scena z nagłośnieniem i monitoringiem.
Inwestycja planowana jest przy okazji modernizacji Biblioteki Publicznej Gminy i Miasta im. Juliana Przybosia w Strzyżowie. - Park literacki to pomysł nowatorski, który z pewnością przyczyni się do podtrzymania i upowszechniania czytelnictwa wśród różnej grupy naszych mieszkańców - przekonuje Dagmara Preisner, zastępca burmistrza Strzyżowa.
W ramach inwestycji władze gminy zakładają wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań. - Park literacki ma być wyposażony w monitoring i profesjonalne nagłośnienie. Poza tym, by usprawnić korzystanie ze zbiorów bibliotecznych, w BPGiM powstaną saloniki prasowe oraz kącik dla dzieci. Zostanie również zamontowana platforma dla osób niepełnosprawnych, która ma znacznie ułatwić przemieszczanie się po samej bibliotece - tłumaczy zastępca burmistrza.
Władze Strzyżowa planują nie tylko zorganizować w mieście park literacki, ale także zmodernizować samą bibliotekę. - Budynek BPGiM ma trzy kondygnacje. Oprócz zamontowania specjalnej platformy, planujemy także na każdej kondygnacji zmodernizować pomieszczenia i je wyposażyć. Chcemy podnieść ich funkcjonalność i standard, by stały się chętnie odwiedzanym miejscem zarówno przez dzieci, młodzież, jak i osoby starsze - tłumaczy Dagmara Preisner.
Inwestycja ma kosztować prawie 1,5 mln zł. Dyrekcja biblioteki stara się o 1,1 mln zł dofinansowania z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. - Jeśli nawet nie uda się pozyskać tej dotacji, to we własnym zakresie postaramy się przynajmniej wybudować scenę - zapewnia zastępca burmistrza.
Jak mówi Kamil Kalinka, dyrektor tarnobrzeskiego ośrodka egzaminowania kierowców, przestronna poczekalnia z minibarem, to odpowiedź na zapotrzebowanie, kandydatów na kierowców oczekujących na egzamin. - Bardzo dużo osób czeka na egzamin w naszym ośrodku, mamy co prawda duży hol, jednak te warunki mogłyby być lepsze - mówi dyrektor Kalinka. - Stąd decyzja o rozbudowie. Poczekalnia będzie klimatyzowana z minibarem, gdzie będzie można zjeść posiłek. Dziennie w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego przeprowadza się do 140 egzaminów praktycznych. Do tego dochodzą egzaminy teoretyczne.
Okres realizacji
maj 2016 - grudzień 2016
Inwestor
Unimot Express Sp. z o.o.
Przebudowa budynku administracyjnego z funkcją usługową i handlową w celu zmiany sposobu użytkowania na budynek mieszkalny wielorodzinny z funkcją usługową w Sędziszowie Małopolskim.
Nowy zakład produkcyjny, którego budowę rozpoczęto w styczniu tego roku, jest zlokalizowany w odległości 3 kilometrów od istniejącej fabryki Safran Transmission Systems Poland w Sędziszowie Małopolskim. Zakończenie prac budowlanych planuje się na pierwszy kwartał przyszłego roku, natomiast produkcja rozpocznie się w kwietniu roku 2017.
Budynek główny składać się będzie z hali głównej, dwukondygnacyjnej części administracyjno-socjalnej oraz jednokondygnacyjnej części technicznej.
- Zakończyliśmy roboty żelbetowe, w ramach których zużyliśmy ponad 3.200 m sześc. betonu oraz 280 ton stali zbrojeniowej oraz zamontowaliśmy konstrukcję stalową, do wykonania której zużyliśmy ponad 360 ton stali. Aktualnie trwają prace związane z pokryciem dachu, obudową hali z płyt warstwowych oraz wzmocnieniem podłoża pod parkingi. Rozpoczęliśmy także roboty związane z instalacjami p. poż, wentylacji, oraz elektrycznymi – informuje Łukasz Kutyba, menedżer projektu z Oddział Budownictwa Ogólnego Skanska w Rzeszowie.
Nowy zakład będzie wytwarzał części i podzespoły do najnowocześniejszych silników LEAP, które zastąpią najpopularniejsze silniki lotnicze CFM w samolotach nowej generacji wprowadzanych na rynek przez koncerny Boeing, Airbus i Comac (Chiny).
W ciągu najbliższych kilku lat, Safran Transmission Systems Poland planuje zatrudnić ponad 300 osób i już obecnie poszukuje technologów, kontrolerów jakości i operatorów maszyn do swojego nowego zakładu.
Safran Transmission Systems Poland (Grupa Safran) funkcjonuje w Sędziszowie Małopolskim od 2001 roku (początkowo jako Snecma, potem Hispano Suiza) i specjalizuje się w produkcji oraz montażu zaawansowanych technologicznie części i modułów do silników napędzających samoloty Airbus i Boeing. Głównymi produktami Safran Transmission Systems Poland są przekładnie do silników lotniczych, koła zębate i korpusy przekładni. Firma rozwija także aktywnie produkcję łopatek, statorów i wsporników. Safran Transmission Systems Poland to jeden z czołowych pracodawców w Polsce południowo-wschodniej, zatrudnia obecnie ponad 650 pracowników i współpracuje z kilkudziesięcioma partnerami z regionu Podkarpacia.
Burmistrz Paweł Baj podpisał z Ministrem Sportu i Turystyki umowę na modernizację gminnych obiektów sportowych w Głogowie Młp. i Budach Głogowskich.
Pierwsze zadanie obejmie modernizację stadionu sportowego LKS „Głogovia”. W ramach inwestycji zostanie wykonana bieżąca konserwacja płyty stadionu (głębokie spulchnianie ziemi, zasiew trawy, napowietrzanie murawy, włókowanie, piaskowanie, nawożenie), zamontowane zostanie ogrodzenie od trybun od płyty, wymienione zostaną budki trenerskie oraz bramki pełnowymiarowe i młodzieżowe. W ramach inwestycji zaplanowano również wymianę nagłośnienia, modernizację piłkochwytów, zakup sprzętu do pielęgnacji boiska, remont zaplecza sanitarno-szatniowego, instalację dwóch wiat rowerowych, montaż i zakup monitoringu oraz zakup zewnętrznej tablicy wyników.
Planowana jest również modernizacja boiska do siatkówki plażowej - zakupów słupków, nawiezienie piasku i stworzenie stanowiska sędziowskiego.
Stadion Głogovii jest obiektem na którym odbywa się szereg imprez kulturalnych i sportowych. Korzystają z niego uczniowskie kluby sportowe, nauczyciele wychowania fizycznego, a także seniorzy. Gruntowy remont stadionu przyczyni się do podniesienia atrakcyjności miejsca oraz stworzy godne warunki dla osób korzystających z zaplecza – zawodników gości, dzieci i młodzieży.
Zadanie obejmie również wykonanie ogrodzenia stadionu klubu piłkarskiego „Victoria” Budy Głogowskie oraz zakup wiaty rowerowej.
Inwestycja kosztować będzie 400 tys. zł., z czego 200 tys. zł. to dotacja z Ministerstwa Sportu i Rekreacji.
PODKARPACIE. Kontynuowane są prace nad nowym zakładem Safran Transmission Systems Poland, który powstaje w Sędziszowie Małopolskim.
Inwestycję realizuje firma Skanska. Przed weekendem na placu budowy „świętowano” zawieszenie wiechy z okazji ukończenia głównych prac konstrukcyjnych. Szacuje się, że roboty potrwają do pierwszego kwartału przyszłego roku. Z kolei fabryka zacznie produkcję prawdopodobnie w kwietniu 2017.
„Cieszę się, że możemy uczestniczyć w tym prestiżowym i ważnym dla rozwoju miasta projekcie. Jestem przekonany, że inwestycja wzmocni innowacyjną konkurencyjność regionu na mapie nie tylko Polski ale i arenie międzynarodowej” – powiedział w wystąpieniu otwierającym uroczystość Andrzej Frydryk, Dyrektor Zespołu Projektów, Oddział Budownictwa Ogólnego Skanska w Rzeszowie.
Prace nad obiektem rozpoczęte zostały w styczniu tego roku. Zgodnie z projektem, budynek ma mieścić w sobie halę główną, dwupiętrową część administracyjno-socjalną oraz jednokondygnacyjną część techniczną. Jak poinformowała firma Skanska – „W chwili obecnej zakończyliśmy roboty żelbetowe, w ramach których zużyliśmy ponad 3.200 m³ betonu oraz 280 ton stali zbrojeniowej oraz zamontowaliśmy konstrukcję stalową, do wykonania której zużyliśmy ponad 360 ton stali. Aktualnie trwają prace związane z pokryciem dachu, obudową hali z płyt warstwowych oraz wzmocnieniem podłoża pod parkingi. Rozpoczęliśmy także roboty związane z instalacjami p. poż, wentylacji, oraz elektrycznymi” – dodaje Łukasz Kutyba.
Nowy zakład produkcyjny jest zlokalizowany w odległości 3 kilometrów od istniejącej fabryki Safran Transmission Systems Poland w Sędziszowie Małopolskim. Będzie wytwarzał części i podzespoły do najnowocześniejszych silników LEAP, które zastąpią najpopularniejsze silniki lotnicze CFM w samolotach nowej generacji wprowadzanych na rynek przez koncerny Boeing, Airbus i Comac (Chiny).
W ciągu najbliższych kilku lat, Safran Transmission Systems Poland planuje zatrudnić ponad 300 osób i już obecnie poszukuje technologów, kontrolerów jakości i operatorów maszyn do swojego nowego zakładu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości