Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Wszystko co dotyczy Jasionki, lotniska i strefy

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: bogdanoo » 19 mar 2018, 17:53

Witek_0000 pisze:https://pl.wikipedia.org/wiki/Porty_lotnicze_w_Polsce

Jak się popatrzy na wzrost liczby pasażerów na poszczególnych lotniskach w Polsce i ogólny wzrost ruchu lotniczego, to wygląda jakby Jasionka nie wykorzystywała możliwości. Szczecin, Lublin ma ogromny przyrost. W Balicach 2014-2017 przybyło 2 mln pasażerów, w Jasionce 100 tys.
Nie wiem czy to pech do przewoźników, okoliczności, że te nowe połączenia ciągle upadają. Masa ludzi z naszego województwa pracuje we Francji, we Włoszech, w Norwegii, dziwne, że nie udaję się utrzymać połączenia przynajmniej raz w tygodniu do tych krajów.


Wzrost Szczecina i Lublina ma związek z ich wzrastającą rolą jako kolejnego centrum biznesowego, te wzrosty zostały wypracowane w związku z większą liczbą korporacji. Identycznie rzecz ma się w przypadku Krakowa, wiadomo 2mln dodatkowych pasażerów nie zrobiły same podróże KRK- miasta głównych siedzib korporacji, a dodatkowe połączenia turystyczne, które Kraków m.in świadczy dla ITAKI, TUI i charterów Enter Air itp.

A co do nas, do Rzeszowa, linie lotnicze nie mają żadnego interesu dopłacać do tych połączeń, skoro 200km dalej mają Lublin i Kraków, chodzi mi tutaj o tym że Jasionka dopłaca do połączeń np. Rynaira, co jest mało znanym faktem. Według szacunków organizacji lotniczych Jasionka około 2022 mniej więcej dojedzie do 1 mln pasażerów, a żeby lotnisko było rentowne musi być przepływ około 5 milionów pasażerów rocznie - więc o czym my mówimy.

Kolejnym faktem, który wpływa źle na Jasionke jest stosunek opłat, przykładowo: chcąc lecieć do Londynu na Stansted miałem do wyboru lotniska Kraków za 240zl w 2 strony, Rzeszów za 340 zł i Lublin za 180zł - wybór chyba jasny. Odległości między Lublinem, Krakowem a Rzeszowem dzięki drogom dojazdowym są bardzo dobre więc nie stanowi to żadnego problemu dojechać za 15zł do Krakowa lub Lublina i stamtąd lecieć. Więc to kolejny argument za tym dlaczego niektóre połączenia upadają.

Dopóki Rzeszów nie będzie dysponował znaczącą liczbą zagranicznych korporacji, tak to niestety będzie wyglądać :cry:
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: flyRZE » 19 mar 2018, 21:26

Bzdury ani SZZ ani LUZ nie ma interesujacej oferty dla korporacji.
RZE z tych trzech miast ma dziennie 5, a od sezonu letniego 6 lotów dziennie do hubow. Wzrosty w tych dwóch lotniskach to bardzo niska baza startowa. Lekko odbijaja się od dna, jak na tak duże miasta odprawiaja ciągle mniej paxow niż RZE.
Problemem Rzeszowa jest jego mała atrakcyjnosc turystyczna, która pozwala liniom zachować odpowiedni zysk na pasażera. Rzeszów to male miasteczko mocno podnoszące ręce by być zauważonym, ale to lata budowy marki w oparciu o jakiś produkt, pytanie jaki.
To, że z RZE pewne trasy są droższe to tylko dobrze rokuje, znaczy, że linia nie musi sprzedawac foteli poniżej kosztów , akurat z LUZ Wizz się częściowo zwija, bo nie widzi opcji na poprawę sytuacji i funkcjonowanie na wyższych marzach.
Turlanie się do Lublina na wylocie i powrocie by zaoszdzedzic 160 zl, na podróży na drugi koniec Europy jest dla mnie niezrozumiale, niestety to kolejny powód dla którego nie ma z Rzeszowa wiecej lotów do Londynu, jest to bolaczka wszystkich małych regionalnych lotnisk ich klienci chcą płacić za bilety jak za pekaesa czyli grosze.
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: bogdanoo » 20 mar 2018, 0:14

flyRZE pisze:Bzdury ani SZZ ani LUZ nie ma interesujacej oferty dla korporacji.
RZE z tych trzech miast ma dziennie 5, a od sezonu letniego 6 lotów dziennie do hubow. Wzrosty w tych dwóch lotniskach to bardzo niska baza startowa. Lekko odbijaja się od dna, jak na tak duże miasta odprawiaja ciągle mniej paxow niż RZE.

Oferta dla korporacji:
1. Praca w korpo i innych firmach sprawdzona przez pracuj.pl pod względem ofert pracy (całkowita ilość): Szczecin 820, Rzeszów 475, Lublin 587
2.
voy pisze:
Liczba centrów BPO/SSC w Rzeszowie wynosi 30, to dziesiąty wynik w kraju, podobna liczba w Bydgoszczy (34) i Szczecinie (28). Dwukrotnie więcej jest jednak w Lublinie (60) a w naprawdę dużych ośrodkach przekracza 120.

Rzeszów jest dziewiątym ośrodkiem akademickim w kraju z liczbą studentów szacowaną na 42 tysiące, wyraźnie wyższą niż w Szczecinie (35k) i Bydgoszczy (23k), naturalnie jednak niższą niż w akademickim Lublinie (65k). Spośród dostępnych kierunków około 2500 studiuje kierunki dot. technologii informacyjnych, 1700 podjęła studia językowe, 7000 inżynieryjno-techniczne a 7700 związane z administracją i biznesem.

cytat z: viewtopic.php?f=27&t=618

3. http://www.propertynews.pl/biura/biurow ... 974_1.html
4. http://www.propertynews.pl/biura/mocny- ... 61746.html
5. https://www.pb.pl/coraz-wiecej-podrozny ... iow-866209
Zdaniem Domagalskiego, Pomorze Zachodnie wraz z jego stolicą coraz częściej staje się miejscem kilkudniowych wypadów turystycznych. Linie lotnicze Norwegian notują poziom wypełnienia miejsc znacznie przekraczający 90 proc., z czego połowę pasażerów stanowią turyści z Norwegii - podał rzecznik.Dodatkowo, sporym zainteresowaniem cieszą się zagraniczne czartery turystyczne. Mieszkańcy naszego regionu chętne korzystają z wypoczynku na Krecie, Korfu, w Albanii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie czy w Czarnogórze – wylicza Domagalski.

6. https://www.pb.pl/na-lotnisku-szczecin- ... rgo-905048
7. https://www.pb.pl/szczecin-doskonaly-dl ... row-858157
8. https://www.pb.pl/szczecin-doskonaly-dl ... row-858106 nieco bardziej rozwiniety poprzedni 7 punkt.

Lublin nie ma interesującej oferty dla korporacji?
Szczecin w sumie ma tak 50/50, tereny turystyczne + port z cargo :)

Problemem Rzeszowa jest jego mała atrakcyjnosc turystyczna, która pozwala liniom zachować odpowiedni zysk na pasażera.

Linia lotnicza ma daleko w poważaniu czy pasażer leci ze względów turystycznych czy nie aby generować przychód z pasażera. To, że w przypadku Rzeszowa mogłoby to pomóc to zgoda, ale w takim przypadku trzeba rozwijać inne branże i procesy zachęcające do inwestowania u nas.

Rzeszów to male miasteczko mocno podnoszące ręce by być zauważonym, ale to lata budowy marki w oparciu o jakiś produkt, pytanie jaki.

Samym podnoszeniem rąk nie sprowadzimy firm aby u nas zainwestowały. Brakuje u nas lobbowania i faktycznego wykorzystywania potencjału.

To, że z RZE pewne trasy są droższe to tylko dobrze rokuje, znaczy, że linia nie musi sprzedawac foteli poniżej kosztów , akurat z LUZ Wizz się częściowo zwija, bo nie widzi opcji na poprawę sytuacji i funkcjonowanie na wyższych marzach.

http://spottedlublin.pl/wizz-air-zamyka ... olaczenia/
http://www.propertynews.pl/centra-handl ... 62348.html

Może jednak wrócą? :roll:

Turlanie się do Lublina na wylocie i powrocie by zaoszdzedzic 160 zl, na podróży na drugi koniec Europy jest dla mnie niezrozumiale

Tutaj wydaje mi się kwestia preferencji, chcesz doplacic 160 zł to doplacisz
nie?
to sobie śmigniesz w 2h - krótka piłka.

niestety to kolejny powód dla którego nie ma z Rzeszowa wiecej lotów do Londynu, jest to bolaczka wszystkich małych regionalnych lotnisk ich klienci chcą płacić za bilety jak za pekaesa czyli grosze.

Tutaj tak sobie trochę zaprzeczasz bo z jednej strony dobrze, że u nas w RZE takie wyższe ceny (poprzedni cytat), no a z drugiej strony jest to bolączka bo klienci chcą płacić bardzo malo pomimo tego ze bilety się sprzedają (po wyższych cenach).
Inną sprawą jest to, że jak to uważasz - mamy mało połączeń do Londynu - mówiąc szczerze nie wiem czy jest to mało czy dużo, jeżeli tyle jest to oznacza że jest to wystarczająca ilość dla linii lotniczych które te połączenia oferują, a skoro oferują tyle lotów ile jest, to znaczy, że na większą ilość popytu nie ma - a pustych siedzeń nie będą wozić.
Kolejną kwestią jest to, że klienci chcą płacić jak za pekaesa, no tak zgoda - nie jesteśmy bogatym rejonem w Państwie, tylko jednym z najbiedniejszych w Europie https://www.bankier.pl/wiadomosc/Najbog ... 09347.html więc ludzie nawet podróżując samolotem wybiorą wariant tańszy.


Nie mam tutaj zamiaru wprowadzać jakiejś gówno burzy, bo też bym chciał aby nasz region, a szczególnie Rzeszów rozwijał się jeszcze lepiej niż teraz. Ale do tego potrzebujemy mnóstwa naszej pracy, aby ktoś zobaczył te nasze ręce w górze i zrobił 1-2 duże centrum biznesowe, a później jak domino. Tym bardziej, że mamy na to potencjał: łączymy cechy dużego miasta, bez jego wad!
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: flyRZE » 20 mar 2018, 0:44

Pisząc, że Szczecin i Lublin nie mają ofertydla korporacji pisałem o lotnisku i połączeniach z hubem.
Problemem Rzeszowa jest fakt, że to male miasto i linie same z siebie nie chcą latać do małych ośrodków, bo i owszem atrakcyjnosc turystyczna jest kluczowa szczególnie dla lini lcc.
Lotnisko ciągle obsługuje więcej pax niż SZZ i LUZ, które są dużymi ośrodkami miejskimi.
Nie zaprzeczam sobie takie sa fakty część kierunków w RZE radzi sobie świetnie i sprzedaje sie w samolocie powyżej 90% foteli kupujac jeden z ostatnich zawsze zapłacisz więcej. Podales swój przykład wolałeś lecieć z innego miasta by na bilecie RT zaoszczedzic 160 zł. Znam więcej takich osób znajomy kupił bilety z Poznania Wizzairem by "zaoszczedzic" 200 zl, a później jego kuzyn odwoził go samochodem.....chore.
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: maks » 21 mar 2018, 16:44

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka obsłużył w lutym ponad 45,8 tys. pasażerów.


http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci ... -3266.html
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3545
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: foreigner » 04 kwie 2018, 20:33

Jeśli rządowi PiS wyjdą plany związane z lotniskiem w Radomiu, to Jasionce przybędzie kolejny po Lublinie konkurent.

Już w styczniu ogłoszono plany uczynienia Radomia głównym portem wspomagającym Warszawę, kosztem Modlina. Obecnie wypływa powoli treść raportu przygotowanego dla PPL w tej sprawie. Raport ma chyba być oficjalnie opublikowany dopiero 18 kwietnia, ale już ogłaszane są niektóre dane i wnioski z niego płynące, a interpretacje raportu są dość niejasne.

Prezydent Radomia się cieszy, że raport wskazał na jego miasto zamiast na Modlin. Zaletą Radomia jest to, że PPL może przejąć nad nim pełną kontrolę, zaś w Modlinie ma tylko część udziałów. Szefowie LOT-u i PPL podobno faworyzują Radom, a nawet blokuje się rozwój Modlina.

Jednak w treści raportu napisano też podobno, że lotnisko w Radomiu trzeba właściwie zbudować od zera, bo poza pasem startowym (który i tak musi być wydłużony) trzeba zmienić i powiększyć właściwie wszystko aby osiągnąć docelową przepustowość ok. 10 mln. Ta przebudowa byłaby jednak łatwiejsza niż w Modlinie, bo ruchu na radomskim lotnisku nie ma prawie wcale. Padają różne kwoty, nawet 900 mln, choć miało to być i tak mniej niż koszt rozbudowy Modlina (z kolei samo lotnisko w Modlinie twierdziło, że wystarczy im 60 mln na rozbudowę...). W każdym razie plan jest by już w zimie 2019/2020 przebudowane lotnisko w Radomiu zaczęło funkcjonować (mało realne ;) )

http://www.echodnia.eu/strefa-biznesu/w ... ,13065534/
http://wyborcza.pl/7,155287,23220463,pu ... nisko.html
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 465
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: swiety » 04 kwie 2018, 21:17

Jaki jest sens takiego lotniska w Radomiu? Skoro chcą budować CPL nikt z Radomia latać nie będzie. Ja to widzę tak : CPL jako główny port lotniczy (hub LOTu), Okęcie coś jak Londyńskie city a Modlin jaki lotniska dla low-costów i czarterów i taka perspektywa ma szanse ale za 15-20 lat. Radomia raczej nie ma sensu obecnie pompować pieniędzy.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2942
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: bogdanoo » 04 kwie 2018, 21:43

tutaj temat nieco bardziej rozwinięty
http://forsal.pl/transport/lotnictwo/ar ... losci.html

plus wywiad z prezesem LOTu o tych perspektywach
http://forsal.pl/transport/lotnictwo/ar ... ywiad.html
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: maks » 05 kwie 2018, 16:04

W pierwszym kwartale (od 1 stycznia do 31 marca) lotnisko w Jasionce obsłużyło 150 tysięcy pasażerów


http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci ... -3361.html
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3545
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Statystyki lotniska Rzeszów-Jasionka

Postautor: maks » 13 kwie 2018, 21:31

W 2020 roku milion obsłużonych pasażerów w Jasionce - to cel obecnych władz lotniska.


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... aleka.html
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3545
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jasionka

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości