Gdańsk jest pierwszym dużym miastem w Polsce, które postanowiło wytoczyć poważną wojnę niekontrolowanym przez nikogo szyldom i reklamom. Gdańska Uchwała Krajobrazowa co prawda została przyjęta już dwa lata temu, ale dopiero od kwietnia 2020 roku jej efekty są widoczne gołym okiem, bo właśnie wtedy skończył się okres "ochronny" dla właścicieli lokali i właścicieli billboardów.
Od tamtego momentu zarówno wielkopowierzchniowe reklamy, jak i przysklepowe szyldy - w zależności od dzielnicy - muszą spełnić określone normy estetyczne zapisane w uchwale krajobrazowej. Przykładowo, w Głównym Mieście nie można stosować plastikowych, kolorowych kasetonów, które nie pasują do zabytkowej zabudowy. Równie restrykcyjne założenia odnoszą się do wielkich billboardów - te nie mogą np. zasłaniać okien. [...]
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości