Pełna racja. Teraz nie budują już takich rond jak na Pobitnym. Teraz typowe rondo to mały okręg, dwa pasy i mnóstwo wjazdów/wyjazdów.
Najlepszy przykład rondo Kuronia (tam będzie jeszcze jeden wyjazd do stacji paliw!).
django pisze:Tylko po co wogole robic takie male ronda w wersji "klasycznej" dwupasmowej jak Rondo Kuronia Rondo Jana Pawla II, Ronda na wyzwolenia itp. Tam zmiana pasa na zewnętrzny po wjechaniu wewnętrznym jest praktycznie niemożliwa
Arrival pisze:Ale ja mówię o tym, że nie trzeba koniecznie zmienić pasa na zewnętrzny tuż przed zjazdem. Możesz sobie dojechać lewym pasem do ronda, wjechać na nie i jeśli nie masz możliwości zmiany pasa na prawy przed swoim zjazdem to jedź dalej i zmień za zjazdem. Objedź prawym jeszcze raz i zjedź gdzie chcesz.
Arrival pisze: A ludzie wolą zatrzymać się totalnie na wewnętrznym pasie ronda z włączonym kierunkowskazem i czekać "na wolne".
Adamerio pisze:django pisze:Tylko po co wogole robic takie male ronda w wersji "klasycznej" dwupasmowej jak Rondo Kuronia Rondo Jana Pawla II, Ronda na wyzwolenia itp. Tam zmiana pasa na zewnętrzny po wjechaniu wewnętrznym jest praktycznie niemożliwa
Jasne - lepiej budować jednopasmowe, na pewno usprawnią ruch..
Do wypadku doszło przed godz. 15:00 pod okrągłą kładką.
Z danych policji wynika, że w 2017 r. najczęściej do wypadków drogowych dochodziło na ul: Powstańców Warszawy, Lwowskiej i Rejtana.
Arrival pisze:W polskim (i powtarza się to pewnie w 99% krajów na świecie o ruchu prawostronnym) możemy skręcić w prawo tylko z prawego pasa. To co odwalają rzeszowscy kierowcy na rondach to jest jakaś masakra. Praktycznie każdy kto jest na wewnętrznym zjeżdża z niego bezpośrednio w zjazd. Prawidłowo powinno się wcześniej zmienić pas na prawy i zjeżdżamy tylko z prawego. Nie może być sytuacji, że ktoś na wariata przecina pasy bo skręca z wewnętrznego albo co gorzej zatrzymuje się tam tamując ruch i czeka aż prawy będzie wolny. Jeśli nie jest wolny to jedziemy jeszcze raz dookoła, po to jest rondo, nie zawsze musi się udać zjechać za pierwszym razem, a nadrobienie 200 metrów na jego ponowne objechanie nikomu krzywdy nie zrobi.
Po co są dwa pasy na wylotówce? Jadąc pasem zewnętrznym mogę sobie zająć dowolny pas na drodze, w którą skręcam. Nie jest tak, że lewy jest dla tych z wewnętrznego, a prawy dla tych z zewnętrznego. A co jeśli rondo ma 3 pasy, a wylotówki tylko 2? Niektóre ronda są nawet wyprofilowane tak, że prawy lepiej pasuje do prawoskrętów, a lewy idealnie dla tych zjeżdżających z pasa zewnętrznego. Zobacz np. pobitno: https://www.google.pl/maps/@50.037298,2 ... a=!3m1!1e3 - idealnie widać, że na wylotówce wygodniej zająć sobie lewy pas zjeżdżając z ronda pasem zewnętrznym.
Polecam podsumowanie z programu "Jedź bezpiecznie" gdzie wszystko jest w miarę dobrze wytłumaczone: https://www.youtube.com/watch?v=mvuH4oZgb6Y
To, że na nauce jazdy jakiś instruktor tak mówił nie znaczy, że jest to poprawne i zgodne z przepisami. W Rzeszowie zauważyłem, że nawet policja niekiedy tak jedzie co jest już jakąś paranoją.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości