Strona 4 z 12

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 08 sie 2018, 14:54
autor: Duszek
Bardzo dobry pomysł !!!

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 19 sty 2019, 13:26
autor: Frodo907
Prawdopodobnie w połowie lutego mała konferencja będzie.
W programie 4 prezentacje dotyczące tematu jak usprawnić rzeszowską komunikację publiczną.
Po jednym temacie dla PRz, ZTM, PSMK i RR.pl.
W linku materiał z wczorajszego spotkania Rowery.Rzeszow.pl i Politechniki Rzeszowskiej.
http://rowery.rzeszow.pl/rowery-rzeszow-pl-i-politechnika-rzeszowska/

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 01 kwie 2019, 8:20
autor: Ben
Bardzo ciekawa rozmowa dotycząca transportu publicznego i nie tylko, który ukazał się w GW:

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24597694,rozklady-jazdy-pkp-specjalnie-ustawiano-tak-zeby-ludzie-nie.html#s=BoxMMtImg1

Długie, ale warte przeczytania, szczególnie dla osób uznających zasadę "samochód ponad wszystko".

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 24 maja 2020, 18:18
autor: maks
Rzeszów potrzebuje pilnych zmian w całym systemie organizacji ruchu w mieście - uważają radni Prawa i Sprawiedliwości. Do takiego spostrzeżenia skłoniła ich analiza najnowszego „Rankingu miast przyjaznych kierowcom” przygotowanego przez serwis Oponeo. Zdaniem radnych PiS najważniejsze wnioski dla Rzeszowa, które nasuwają się po analizie rankingu to duża liczba kolizji i zakorkowane ulice. Radni złożyli w tej sprawie interpelację do prezydenta Tadeusza Ferenca.


http://czytajrzeszow.pl/?id=10780&idd=7&poz=ml0

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 28 maja 2020, 13:38
autor: maks
Wielu kierowców w Rzeszowie jeździ niebezpiecznie, parkuje gdzie popadnie i nie przestrzega przepisów ruchu drogowego. To jedna z przyczyn korków, kolizji i bałaganu na ulicach miasta. Niestety przyczyną problemów są także złe rozwiązania komunikacyjne.


https://nowiny24.pl/korki-w-rzeszowie-k ... 1-14994241

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 09 lip 2020, 15:11
autor: maks
W ostatnich latach na terenie osiedla przybyło wiele szeregówek i domów jednorodzinnych, a w efekcie spora liczba samochodów potęgujących korki.


http://supernowosci24.pl/mieszkancy-slo ... owe-ronda/

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 23 gru 2020, 11:02
autor: maks
Przebudowa ulic Kwiatkowskiego i Podwisłocze w Rzeszowie ma usprawnić ruch między osiedlami Drabinianka, Biała i Budziwój a Śródmieściem


https://nowiny24.pl/korki-na-drabinianc ... 4-15357667

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 25 sty 2023, 18:21
autor: maks
Zmiany w działaniu sygnalizacji świetlnej i dodatkowy pas do jazdy na wprost od strony ul. Targowej mają być receptą na wzmożony ruch na skrzyżowaniu przy rzeszowskiej siedzibie ZUS. Pierwsze z rozwiązań już przynosi efekty, drugie wprowadzone będzie w najbliższych dniach.


https://supernowosci24.pl/z-prawego-pas ... ez-prosto/

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 26 sty 2023, 13:21
autor: Kano
Przecież tak było przed remontem ... też mi usprawnienie.

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Post: 26 sty 2023, 14:06
autor: dStan
dodatkowy pas do jazdy na wprost od strony ul. Targowej

Chodzi o przejazd w drugą stornę, od Hali Targowej w stronę ZUSu. Z prawego pasa będzie można skręcić w prawo, albo pojechać prosto.

Ja bym zmienił jeszcze jedną rzecz. Jako że zazwyczaj jeżdżę od ZUSu za rondem w lewo, w stronę ul. Rejtana, zauważyłem jedną rzecz. O dziwo, przy zjeździe wszyscy jadą ostrożnie. I jadący w lewo na światłach (czerwona linia na rysunku poniżej), zjeżdżają z wewnętrznego pasa ronda na lewy (później środowy) pas skrzyżowania, a ci jadący prosto (żółta linia) zjeżdżają z zewnętrznego na prawy pas skrzyżowania. I jak na razie wszystko ok. Tyle że do jazdy prosto są 2 pasy i zdecydowana większość chce ustawić się na pasie środkowym. I przez to, zaraz za rondem, jeszcze na przejściu dla pieszych, zmieniają pas z prawego na środkowy, wymuszając pierwszeństwo na tych będących już na środkowym pasie, chcących skręcać w lewo. W miejscu zaznaczonym kółkiem robi się zbyt ciasno i ktoś musi odpuścić.
Obrazek
Żeby trochę ułatwić stytuację, wyeliminować manewr zmiany pasa i potencjalne miejsce kolizji, możnaby poprowadzić je tak, aby prawy pas za rondem, kontynuacje miał na środkowy pas skrzyżowania, a lewy pas za rondem, na lewy pas skrzyżowania. To by spowodowało że prawy pas, z którego i tak korzysta najmniej kierowców, byłby pasem rozpoczynającym się, na który można zjechać ze środkowego pasa.
Obrazek

PS. Zdjęcie wykorzystane z tego artykułu