Strona 37 z 76

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 05 paź 2017, 20:52
autor: Frodo907
Jak bym widział przyszłość.
Po wybudowaniu obwodnicy północnej, zamiana jednego pasa na Piłsudskiego na pasy rowerowe. Podobnie na Cieplińskiego. Do wiaduktu Tarnobrzeskiego kładki rowerowe i DDR na Marszałkowskiej do Konopnickiej. Po przebudowie dworca PKP, tunel od Kochanowskiego do Grottgera udostępniony dla pieszych i rowerzystów. Świetny skrót dla mieszkańców os. Tysiąclecia i alternatywa dla samochodu którym trzeba by jechać na około.
Ważne że dobra infra rowerowa nie musi być zawsze równoległa do jezdni, a tworzyć połączenia krótsze i/lub szybsze od tych dla samochodów. Jej bezkolizyjność z ruchem samochodowym i minimalna liczba miejsc gdzie rowerzysta musi się zatrzymać.
Dla wszystkich przeciwników, info. Im więcej osób przesiądzie się na rower, tym więcej miejsca zostaje na jezdni dla tych co naprawdę muszą używać samochód.
Co by sie tez przydało, Pomoc finansowa ratusza do prowadzenie szkoleń z zasad bezpiecznej jazdy wzorem niedawnych zajęć prowadzonych w szkołach prze ZTM, Policję i Rowery.Rzeszow.pl
http://rowery.rzeszow.pl/rowerowe-szkolenia-dzieci-szkolach-tydzien-transportu-zrownowazonego/

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 07 paź 2017, 8:07
autor: voy
Przede wszystkim powinno się położyć nacisk na dojazd do centrum miasta, w tej chwili tylko przez most Zamkowy można jako tako dojechać, a dróg prowadzących do centrum jest co najmniej dziewięć. Bez tego nie ma co liczyć na przyzwoite wzrosty.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 07 paź 2017, 9:42
autor: Frodo907
Tu pomóc powinny kładki na Lwowskim, Narutowicza i zaporze.
Gdzie Lwowski to totalna bariera, zdecydowana większość rowerzystów boi się po prostu jechać zgodnie z przepisami, a jednocześnie nie jest nawet możliwe gdyż DDR nie ma połączenia z jezdnią a chodniki są za wąskie.
Narutowicza posiada utrudnienia w postaci kratek ściekowych które ograniczają skrajnię, a ruch szczytów porannych i popołudniowych jest duży.
Co do zapory to badania natężenia ruchu rowerowego z lat 2012, 2014 i 2016 pokazały że fizycznie więcej rowerzystów się tam nie zmieści i by zwiększyć ruch niezbędna jest rozbudowa ułomnej infry. (sztucznie chodniki dla pieszych zostały przerobione na DDRiP)

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 08 paź 2017, 23:07
autor: Frodo907

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 12 gru 2017, 18:51
autor: Adamerio
Wie ktoś czy jest jakaś szansa na remonty ścieżek rowerowych w 2018? Między innymi na alei Witosa( odcinek od Staroniwskiej do hipermarketu Bi1). Jazda po niej nawet rowerem MTB nie należy do przyjemnych....

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 24 gru 2017, 11:05
autor: Frodo907
Niestety nic nie wiadomo. Mimo obietnic MZD nue raczy niczego konsultować z stowarzyszeniem Rowery.Rzeszow.pl.
To co wiem to przyszły w 2018 mają powstać plany kładek na 3 mostach, chyba DDR na Wyzwolenia od Okulickiego do Krakowskiej, DDRiP na JPII (ten ostatni odcinek do Budziwojskiej). Prawdopodobnie też rozbudowa nad zalewem od lisiej góry do Jarowej, DDR od Baligrodzkiej do Leskiej w oarku na os. Projektanta. DDR w parku Kmity równolegle do głównej ścieżki. I dworzec podmiejski. Tam zadaszony monitorowany parking na minumum 50 rowerów.
Nie mam teraz dostępu do kompa by podać dokładniejsze info. To co powyżej to wszystko z głowy więc mogą być niedokładności.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 31 gru 2017, 19:22
autor: Kristoff
Oglądałem ostatnio filmik na facebooku, w którym prezentowano i promowano nowowybudowaną autostradę dla rowerów w Holandii. Fajna sprawa, biegnie podobnie jak linia metra (przez środek miasta z północy na południe). Na początku, środku i końcu mogłyby stanąć stacje z rowerami. Może i w Rzeszowie by wypaliło? Co o tym sądzicie? ;)

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 31 gru 2017, 21:23
autor: jasiop
Kristoff pisze:... Może i w Rzeszowie by wypaliło? Co o tym sądzicie? ;)

Jasne, napisz o tym do prezydenta. Na pewno się zgodzi, przecież chyba w przyszłym roku wybory ;-)

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 05 sty 2018, 20:01
autor: riko
http://rzeszow.naszemiasto.pl/artykul/m ... id,tm.html




Mieszkańcy osiedla Nowe Miasto w Rzeszowie mają dość kierowców blokujących chodnik, ścieżkę rowerową i drogę dojazdową do bloków. Domagają się ostrej reakcji policji.

Proszę o interwencję i pomoc!!! Mianowicie chodzi o problem parkowania samochodów przez klientów Millenium Hall na miejscach dla mieszkańców osiedla Nowe Miasto. A także nagminne łamanie przepisów na nowej drodze powstałej z pieniędzy budżetu obywatelskiego. Straż miejska jest bezradna, policja wzrusza ramionami, a przecież mieszkam w stolicy innowacji i musi być jakieś solidne rozwiązanie tego problemu. W załączniku dodaję kilka zdjęć - pisze w mailu nasz czytelnik.

Droga między centrum handlowym Millenium Hall a blokami w rejonie gimnazjum i pływalni Delfin powstała z inicjatywy mieszkańców osiedla Nowe Miasto. To oni zgłosili ją jako propozycję inwestycji do budżetu obywatelskiego. I dzięki ich poparciu inwestycja została przekazana do realizacji. Chociaż droga ma tylko niecałe 300 metrów, bardzo ułatwiła ludziom życie. Aby dojechać do domów od strony al. Rejtana, nie muszą już wracać się do skrzyżowania ulic Kopisto i Podwisłocze. Niestety kierowcy nie przestrzegają tu przepisów ruchu drogowego, przez co łącznik jest notorycznie blokowany. - Samochody są parkowane zarówno na chodniku, ścieżce rowerowej, jak i na jezdni. To już standard, że rowerem nie da się tędy przejechać. A coraz częściej problem jest taki, że zablokowany jest jeden pas ruchu na jezdni. I samochody jadące z dwóch stron nie mają, jak się wyminąć - mówi inny mieszkanka Nowego Miasta.

- Problemem jest brak kultury po stronie parkujących tu kierowców. Skierujemy na miejsce jeszcze więcej patroli. Dodatkowo, od początku tego roku jest dla tego rejonu nowy dzielnicowy, który jako jedno z głównych zadań dostał uporanie się z tym problemem. Postaramy się pomóc - mówi Marek Kruk, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Rzeszowie.






Obrazek

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 06 sty 2018, 12:47
autor: Ole
Ratusza nie rozumiem. Postawić tam strażnika miejskiego, po 15 min wkłada mandat, za 20 minut wzywa holownik. Kolejny... po 15 minutach wkłada mandat ... itd
Wystarczy aby ww. strażnik pojawiał się raz dziennie na 3 godziny 3-4 razy w tygodniu. Kierowcy by się momentalnie nauczyli a dochody do kasy miasta za mandaty spore, strażnik ma na pensję a laweciarz trzepie kapuchę aż miło. Moim zdaniem za dużo znaków nastawiali z zagrożeniem holowaniem a jakoś tych lawet nie widzę by tak na parkingi wywozili.