Strona 32 z 76

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 14 mar 2017, 21:36
autor: Frodo907
Sindus pisze:
Frodo907 pisze:Barierek to w Polsce już dość poustawiali. Wolę zjechać po skarpie i przywalić w siatkę niż zahaczyć„ kierownicą o stalową rurkę i polecieć na asfalt.
http://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/epidemia-barierozy-pan-placi-pani-placi,24,559

Rzeszów to nie reszta Polski.U nas nie ma tyle postawionych barierek.To znaczy że zablokujesz ten pomysł zabezpieczenia tego miejsca ?


Jeśli chcesz koniecznie te barierki to minimum 20 cm od skrajni poziomej drogi dla rowerów, dodatkowo powinny być odgięte na zewnątrz
np. tak ja na foto ale nie do końca Obrazek
Polecam https://web.facebook.com/photo.php?fbid=1329220833772146&set=a.1329219683772261.1073742000.100000527276655&type=3&theater
Zamiast barierek np. żywopłot.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 15 mar 2017, 20:02
autor: maks
Bycie rowerzystą to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy trzeba przedostać się z jednej strony zapory na Wisłoku na drugą.


http://supernowosci24.pl/beda-nowe-klad ... werzystow/

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 21 mar 2017, 17:03
autor: riko
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... ch-mostach






Chodzi o most Lwowski, Karpacki (czyli zapora) i Narutowicza czyli połączenie ulic Szopena i Rejtana, a dokładniej Naruszewicza i Warzywnej).

Pomysł pojawił się już jakiś czas temu. Sporo o tym mówiono w ubiegłym roku. I wreszcie miasto zdecydowało się rozpisać przetarg na wykonanie odpowiedniej dokumentacji.

Zamówienie miasta dotyczy dokładnie możliwości stworzenia na trzech wymienionych mostach ścieżek rowerowych. Będzie to dość trudne, bo mosty te nie posiadają tak szerokich pasów dla pieszych, aby wcisnąć tam jeszcze ścieżkę rowerową. Dlatego miasto zakłada również, że przy tych mostach mogłyby powstać zupełnie nowe kładki rowerowe.

Nowe trasy rowerowe maja zostać połączone z istniejącymi już w okolicy innymi ścieżkami.

Czy i ilu chętnych na wykonanie dokumentacji zgłosi się do przetargu będzie wiadomo już za kilka dni.







Obrazek

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 21 mar 2017, 19:37
autor: riko
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,11901714/






Z szacunków Urzędu Miasta Rzeszowa wynika, że sieć ścieżek rowerowych w stolicy Podkarpacia ma już ponad 100 km. Nowe odcinki powstają co roku, zarówno podczas modernizacji istniejących, jak i budowy nowych ulic. Najnowsze fragmenty zbudowano m.in. w rejonie ulicy Rzecha, mostu im. Tadeusza Mazowieckiego, a także wzdłuż alei Wyzwolenia, która została rozbudowana do dwóch jezdni. Niestety głownie w rejonie pozostałych mostów drogi urywają się. Trzeba zsiadać i prowadzić rower - Jadąc do pracy z Nowego Miasta w rejon ul. Przemysłowej, trzeba po drodze zsiadać z roweru. To konieczne na zaporze, na której nie ma ścieżki. Zgodnie z przepisami rower trzeba przez nią przeprowadzić. To absurdalne, bo ścieżki rowerowe prowadza do tego mostu z obu stron. Zakaz jazdy jednośladem jest tu jednak fikcją, bo cykliści i tak jadą chodnikiem, narażając pieszych na wypadek na wąskim chodniku – mówi Artur, który rowerem jeździ po mieście przez cały rok. W ratuszu problem jest dobrze znany. Jak zapewnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa, miasto szykuje się już do jego rozwiązania. - Kłopot w tym, że na wyznaczenie ścieżki jest tu za mało miejsca. Tak samo sytuacja przedstawia się na moście Lwowskim i Narutowicza. Z kolei zabieranie jednego chodnika na drogę rowerową nie ma sensu, bo utrudniłoby to życie pieszym. Dlatego zamierzamy dobudować w tych trzech miejscach dodatkowe kładki, które zostaną przeznaczone dla rowerzystów – wyjaśnia Maciej Chłodnicki. Przetarg na zaprojektowanie nowych kładek został już ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. Plan zakłada, że przy zaporze taka przeprawa ma powstać po stronie północnej. Z kolei obok „tęczowego” mostu do jej wykonania drogowcy chcą wykorzystać biegnący nad rzeką ciepłociąg.




Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 31 mar 2017, 23:00
autor: maks
Rzeszowscy rowerzyści oficjalnie zainaugurowali sezon.


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/5,34 ... 75636.html

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 01 kwie 2017, 6:39
autor: peter
Czy taka akcje nie powinny byc organizowane calkiem w poznych godzinach wieczornych tj po 20 lub w sobote/niedziele kiedy ruch w miescie jest mniejszy, przez ta mase w piatek po godz 18 kiedy to z miasta wyjezdza sporo osob robily sie korki.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 01 kwie 2017, 20:56
autor: Frodo907
Korki robią się przez cały tydzień, to też wina rowerzystów?

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 02 kwie 2017, 16:20
autor: Arrival
Tylko po co dokładać? Większość rowerzystów się wstydzi inicjatyw takich jak MK i słusznie. Bo co to ma być? Pokazywanie czego? Z jednej strony chcielibyśmy, żeby rower był jak każdy inny środek transportu, z drugiej strony organizowane są jakieś "eventy" na drogach, które nikomu nie służą, a większości szkodzą (czy to kierowcom czy rowerzystom). Może event rolkarzy blokujący ścieżki rowerowe? Naprawdę musimy sobie wszyscy utrudniać życie?

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 02 kwie 2017, 20:48
autor: PzD91
Taki tłok dzisiaj nad Wisłokiem, że się w głowie nie mieści. Tam trzeba inwestować!

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 04 kwie 2017, 15:15
autor: riko
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... niono.html






RZESZÓW. Poszukiwania wykonawcy ścieżek rowerowych na rzeszowskich przeprawach zakończyły się unieważnieniem postępowania przetargowego. Powodem były zbyt wysokie ceny.

W planach jest przygotowanie alejek dla rowerzystów na mostach Narutowicza, Karpackim i Lwowskim. Przez kilka tygodni trwało postępowanie, w ramach którego zgłosiły się dwie firmy – Fasys Mosty z Wrocławia oraz Pracownie Inżynierskie Socha. Pierwszy z wyżej wymienionych podmiotów zaoferował wykonanie prac za ponad 692 tys. zł, drugi za ok. 761 tys. zł. Obie propozycje zostały odrzucone, ponieważ miasto na cel realizacji ścieżek wydzieliło kwotę maksymalnie 250 tys. zł.

Przypomnijmy, że nowa inwestycja rowerowa w stolicy Podkarpacia zakłada wybudowanie kładek rowerowych przy przeprawach oraz ścieżek niezbędnych do połączenia istniejących alejek z projektowanymi kładkami.