Strona 24 z 76

Re: Wieści z miasta

Post: 24 sie 2016, 16:44
autor: Frodo907
i zamknęli ścieżkę rowerową po tej stronie co dudrają:

Objazd wytyczony? Czy teleportować się trzeba?

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 24 sie 2016, 21:47
autor: maks
Rzeszowscy rowerzyści nie rezygnują z walki o wpuszczenie ich na buspasy. Zgodę wydała prezydencka komisja ds. bezpieczeństwa, ale inicjatywę rowerzystów znów zablokował Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

http://rzeszow-news.pl/rowerzysci-chca- ... -mowi-nie/

Re: Wieści z miasta

Post: 24 sie 2016, 22:45
autor: Frodo907
pisul pisze:... ładnie napisane objazd drugą stroną ulicy. Dodatkowo pracownik w pomarańczowej kurtce grzecznie acz stanowczo informuje o pracującej koparce.


Pisul, pokaż mi palcem gdzie tam jest napisane że przejazd drugą stroną?
Foto widok jadąc od mostu zamkowego
Obrazek
Drugie foto widok od strony Lidla
Obrazek

Re: Wieści z miasta

Post: 25 sie 2016, 6:35
autor: peter
No ale w czym problem z jednej jak i z drugiej strony zaraz przed ta blokada masz przejscia dla pieszych. Nie robmy z tego afery.

Re: Wieści z miasta

Post: 25 sie 2016, 10:06
autor: Frodo907
Przejście jest dla pieszych a ja jadę rowerem.
Przypominam że rowerem po przejściu przejeżdżać nie wolno,
A że znaki dobrze znam, to nie widzę tam nigdzie zakazu wjazdu rowerem.
Według znaków kończy się tam droga dla pieszych czyli chodnik.
Stworzono więc nowy punkt teleportacyjny, premiera nowego Star Treka :lol:
Warto przypomnieć że prowadzi tamtędy turystyczny szlak rowerowy Green Velo, z którego korzystaja turyści, m.in z innych krajów.
I takie oznaczanie na pewno robi dobrą reklamę miastu innowacji. :oops:

Re: Wieści z miasta

Post: 25 sie 2016, 10:16
autor: dStan
Frodo907 pisze:...pokaż mi palcem gdzie tam jest napisane że przejazd drugą stroną?

No tak, bo przecież "przejście" ich już nie dotyczy i co oni teraz mają zrobić? Biedna grupa społeczna, zawsze kłody pod no... tfu, koła.
Powinni przecież zmienić ruch samochodowy tak, by rowerzyści bezpiecznie mogli ominąć zamknięty odcinek ścieżki, albo lepiej, wybudować estakady i oznaczyć wyraźnie "PRZEJAZD".

Re: Wieści z miasta

Post: 25 sie 2016, 10:27
autor: PzD91
Tylko dlaczego wieczorem/nocy zamknieta jest droga, skoro nikt nie pracuje, a nie widać, że coś było robione i nie ma żadnych zagrożeń.

Re: Wieści z miasta

Post: 25 sie 2016, 10:31
autor: Frodo907
Podpowiem jak to powinno być zrobione.
Przy skrzyżowaniu z kopisto powinien być znak że droga ślepa, roboty drogowe, i przejazd w kierunku Kwiatkowskiego drugą stroną ulicy.
Z drugiej strony przy sklepie Lidl podobnie z tym że tam brakuje przejazdu, więc taki powinien być wyznaczony, choćby jako tymczasowe oznakowanie żółtymi pasami.
Albo jak chcesz dStan, można też wykonać zjazd na jezdnię, zwężyć pas dla samochodów.
No ale dla rzeszowskich drogowców takie rozwiązania to przecież kosmos.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 25 sie 2016, 15:09
autor: pisul
Dół już wykopany że rower się chowa. A rowerzyści dają sobie spokojnie radę:


Obrazek


Obrazek

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Post: 25 sie 2016, 22:40
autor: porteño
Nie róbcie problemów, bo akurat przeprowadzenie roweru przez przejście dla pieszych to żaden problem, a i tak prawie każdy przejedzie i nic się nikomu nie stanie. Trzeba naprawdę się nudzić, żeby z takiej igły robić widły.

A ja się zastanawiam, czy w Rzeszowie powstanie kiedykolwiek jakaś ścieżka z prawdziwego zdarzenia niczym w Amsterdamie. Szeroka, bezkolizyjna, położona z dala od dróg i chodników, przebiegająca przez tereny zielone, a jednocześnie sprawnie łącząca osiedla mieszkalne bez przecinania ruchliwych jezdni. Póki co to tak się tylko "sramy" z tymi ścieżkami powycinanymi na pół gwizdka z chodników, a i tak jedyną porządną jest ta wzdłuż Wisłoka z Lisiej Góry do Olszynek. Zamiast brać przykład z najlepszych i szukać inspiracji w sprawdzonych holenderskich patentach, u nas koncentrują się na kosmetyce jakichś przejazdów, krawężników, znaków, objazdach przystanków, przyciskach do świateł i innych bzdurach. Sami rowerzyści już dawno powinni wyjść z jakimiś inicjatywami. Aż się prosi przeprowadzić rowerową arterię przez środek osiedla Architektów, pomiędzy blokami, stamtąd poprzez istniejącą już kładkę na Boya-Żeleńskiego najkrótszą i najmniej ruchliwą drogą do centrum. Dojazd byłby szybszy niż samochodem zwłaszcza przy korkach na Przemysłowej i Podkarpackiej. Ze Słociny, Zalesia, Baranówki i wielu innych dzielnic można takie fajne szlaki powytyczać, że naprawdę rower będzie mógł z powodzeniem połączyć funkcję rekreacyjną z transportową.