Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: jasiop » 07 kwie 2018, 18:20

porteño
powtórzę co napisałem ciut wyżej:
Wygodniej, szybciej i bezproblemowo można poruszać się tam po jezdni !
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: porteño » 07 kwie 2018, 19:08

Po jezdni nigdy nie jest bezproblemowo, ani szybciej, gdy do wyboru mamy ścieżkę rowerową, że o bezpieczeństwie i wygodzie już nie wspomnę.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: jasiop » 07 kwie 2018, 20:11

porteño pisze:Po jezdni nigdy nie jest bezproblemowo, ani szybciej, gdy do wyboru mamy ścieżkę rowerową, że o bezpieczeństwie i wygodzie już nie wspomnę.

1 Ponad 90 % wypadków z udziałem rowerzystów jest na przejazdach rowerowych a nie na jezdni.
2 Mówisz, że na jezdni nie jest wygodnie ? Dziwne ...
Przecież nawierzchnia ulicy jest równa jak stół a nie przecinana krawężnikami jak DdR...
Jadąc DdR trzeba zwalniać na każdym skrzyżowaniu czy zjeździe a jadąc jezdnią nie zwalniasz ani o 1 km/h.

Czyż nie jest tak ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: porteño » 07 kwie 2018, 22:45

jasiop pisze:
porteño pisze:Po jezdni nigdy nie jest bezproblemowo, ani szybciej, gdy do wyboru mamy ścieżkę rowerową, że o bezpieczeństwie i wygodzie już nie wspomnę.

1 Ponad 90 % wypadków z udziałem rowerzystów jest na przejazdach rowerowych a nie na jezdni.
2 Mówisz, że na jezdni nie jest wygodnie ? Dziwne ...
Przecież nawierzchnia ulicy jest równa jak stół a nie przecinana krawężnikami jak DdR...
Jadąc DdR trzeba zwalniać na każdym skrzyżowaniu czy zjeździe a jadąc jezdnią nie zwalniasz ani o 1 km/h.

Czyż nie jest tak ?

1 ... na przejazdach PRZEZ JEZDNIE
Gdyby ścieżki były od dróg odseparowane (czytaj: większość przejazdów nad lub pod nimi), statystyki drastycznie by spadły.
2 Niewygodą jest dzielenie jezdni z samochodami, autobusami, ciężarówkami itd., z którymi w przypadku kolizji rowerzysta ma nikłe szanse na wyjście cało. Na ulicy trzeba równie często, jak nie częściej zwalniać (przejścia dla pieszych, samochody wyjeżdżające z parkingów, światła, mijające pojazdy itp).
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: jasiop » 07 kwie 2018, 22:59

porteño pisze: 1 Gdyby ścieżki były od dróg odseparowane (czytaj: większość przejazdów nad lub pod nimi), statystyki drastycznie by spadły.
2 Niewygodą jest dzielenie jezdni z samochodami, autobusami, ciężarówkami itd., z którymi w przypadku kolizji rowerzysta ma nikłe szanse na wyjście cało. Na ulicy trzeba równie często, jak nie częściej zwalniać (przejścia dla pieszych, samochody wyjeżdżające z parkingów, światła, mijające pojazdy itp).

1 Gdyby baba miała wąsy ...,
A statystyki wypadków mamy wysokie tam gdzie rowerzyści mają DdR. Niezły paradoks ...
2 Na tej ulicy nie ma autobusów a ruch ciężarówek znikomy, poza tym jak wiadomo wypadków z udziałem rowerzystów na jezdni jest bardzo mało, zdecydowana większość jest na przejazdach, przy przekraczaniu jezdni "w poprzek".
3 Przejścia dla pieszych są również przez DdR. Zwalniać przed samochodami z parkingów ? Zwalniać przy mijaniu ?
Poza tym chciałem zauważyć, że rozmawiamy tu o konkretnej ulicy gdzie nie też świateł.
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: porteño » 07 kwie 2018, 23:48

jasiop pisze:1 Gdyby baba miała wąsy ...,
A statystyki wypadków mamy wysokie tam gdzie rowerzyści mają DdR. Niezły paradoks ...
2 Na tej ulicy nie ma autobusów a ruch ciężarówek znikomy, poza tym jak wiadomo wypadków z udziałem rowerzystów na jezdni jest bardzo mało, zdecydowana większość jest na przejazdach, przy przekraczaniu jezdni "w poprzek".
3 Przejścia dla pieszych są również przez DdR. Zwalniać przed samochodami z parkingów ? Zwalniać przy mijaniu ?
Poza tym chciałem zauważyć, że rozmawiamy tu o konkretnej ulicy gdzie nie też świateł.

1 To po co w ogóle budować ścieżki, skoro tak fatalny wpływ na bezpieczeństwo mają? :roll:
Może po prostu te nasze są źle zaprojektowane? Tak w ogóle to przytocz może statystyki, na które się powołujesz.
2 Ta ulica niebawem stanie się bardzo ruchliwa, może nawet autobusy i ciężarówki się na niej pojawią, wszak do tak wielkiego osiedla niezbędne będą sklepy, markety (co wiąże się z dostawami), komunikacja zbiorowa i coraz więcej aut przybywa.
3 Jak na wąskiej ulicy w obie strony przejeżdżają samochody, w sposób oczywisty szybsze od roweru, który musi się tam zmieścić, to trzeba być naprawdę niepoważnym, żeby nie zwolnić. Podobnie przy wyjeżdżających autach zaparkowanych wzdłuż całej tej ulicy.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: maks » 09 kwie 2018, 16:56

Kapitalny pomysł na ominięcie porannych i popołudniowych korków i zdrowy styl życia.


http://supernowosci24.pl/sciezka-rowero ... oguchwaly/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: jasiop » 09 kwie 2018, 18:21

porteño pisze:To po co w ogóle budować ścieżki, skoro tak fatalny wpływ na bezpieczeństwo mają? :roll:
Może po prostu te nasze są źle zaprojektowane? Tak w ogóle to przytocz może statystyki, na które się powołujesz.


W zależności od rodzaju i natężenia ruchu samochodowego zalecane są różne rozwiązania dotyczące ruchu rowerów na drogach, i tak:
1. przy znacznym ruchu samochodów, a zwłaszcza pojazdów "gabarytowych" (autobusy, ciężarówki) oraz przy prędkościach powyżej 50 km/h zaleca się stosowanie całkowitej separacji rowerzystów od jezdni - czyli wydzielone poza nią DDR lub ciągi rowerowo-piesze
2. przy umiarkowanym natężeniu ruchu zaleca się wyznaczenie na jezdni specjalnyych pasów ruchu dla rowerów (szer. 1,5m)
3. w przypadku w miarę małego ruchu aut nie stosuje się w zasadzie żadnych udogodnień dla rowerzystów - poruszają sie oni po jezdni na tzw. "zasadach ogólnych"
W Europie coraz bardziej kładziej nacisk na bezpieczne i odpowiedzialne "współdzielenie" ulic przez wszystkich uczestników ruchu, począwszy od kierowców, przez rowerzystów a skończywszy na pieszych.
Rowerzysta winien mieć możliwość jazdy po jezdni, gdy tylko warunki drogowe i charakter ruchu w danym miejscu na to pozwala.
Rowerzysta jadący po jezdni (i przekraczający w ten sposób skrzyżowania) jest zdecydowanie lepiej widoczny i "przewidywalny" dla pozostałych uczestników ruchu.

Statystyki tak na szybko
rok 2014:
Najbardziej powszechnym rodzajem zdarzeń wciąż pozostają zderzenia pojazdów boczne (ponad 66,2%), tylne (9,7%) oraz czołowe (7,2%).

rok 2015:
Najbardziej powszechnym rodzajem zdarzeń niezmiennie pozostają zderzenia pojazdów boczne (ponad 66,5%), tylne (8,9%) oraz czołowe (7,3%), zaś najczęstsze przyczyny wciąż stanowią nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (46,3%) ...

Myślę, że tendencja jest w miarę stała
Dane można pozyskać tu:
http://www.sewik.pl/
lub
http://www.krbrd.gov.pl/pl/raporty-krajowe.html

Ciekawe opracowanie z Lublina:
http://mirl.info.pl/raport/SEWiK_2010_2014.pdf
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 10 kwie 2018, 22:39

Artykuł o jednej z propozycji Rowery.Rzeszow.pl rozbudowy sieci dróg rowerowych w Rzeszowie i jego najbliższych okolicach. http://supernowosci24.pl/sciezka-rowerowa-od-lisiej-gory-do-boguchwaly/
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 24 kwie 2018, 16:09

http://supernowosci24.pl/rozbudowa-scie ... e-toalety/




RZESZÓW. Powstaną nowe inwestycje wzdłuż Wisłoka.

Wzdłuż Wisłoka w najbliższych latach szykuje się wiele nowych inwestycji. Powstaną kolejne ścieżki rowerowe, a przy nich poidełka, kontynuacja bieżni dla biegaczy, a także miejskie toalety na Lisiej Górze. W planie jest też odmulenie rzeszowskiego zalewu i umożliwienie korzystania mieszkańcom ze sportów wodnych.

Obecnie na terenie Rzeszowa jest 151 km ścieżek rowerowych. Jeszcze w tym roku powstanie ścieżka w parku przy ul. Odrzykońskiej, a w przyszłym roku w parku na os. Kmity. W planie są też realizacje wzdłuż Wisłoka.

- Najbliższą inwestycją jest budowa ścieżki rowerowej od Lisiej Góry w kierunku ul. Jarowej. Będzie to ścieżka w pełni oświetlona, która oddzieli ruch pieszy od rowerowego. Chcemy również wydłużyć ścieżkę tartanową, która powstała na Bulwarach i zakończyć ją w okolicach Lisiej Góry. Łącznie będzie to 2,5-km odcinek ścieżki biegowej – mówi Aleksandra Wąsowicz-Duch, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej w Rzeszowie. – Chcemy, żeby wzdłuż ścieżek rowerowych powstały poidełka dla mieszkańców, ustawimy więcej ławek i utworzymy więcej miejsc do grillowania. Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców na terenie Lisiej Góry zostaną zorganizowane miejskie toalety.

W tym celu wyremontowany zostanie budynek, który jest własnością miasta. Ma już zaplecze kanalizacyjne, więc konieczny jest tylko remont. Tym miasto zajmie się w pierwszej kolejności. Inwestycja zostanie rozpoczęta jeszcze w tym roku. Najpóźniej z toalet będzie można korzystać wiosną 2019.

Zachęcają do grillowania.

Miasto planuje również tworzyć kolejne miejsca do grillowania. Obecnie smażyć kiełbaski można m.in. na Bulwarach, na Żwirowni czy przy Lisiej Górze. Miejsca te są oznaczone tablicami, a w okolicach Lisiej Góry dostarczane jest też drewno.

- Zabezpieczymy ławostoły, żeby mieszkańcom było łatwiej zorganizować sobie grillowanie. Chciałbym też wyjaśnić, że można grillować również w innych miejscach, na przykład przy samym rzece. Rozłożyć koce, wyciągnąć grilla – mówi Chłodnicki.

Odmulenie zalewu w przyszłym roku.

Pieniądze na odmulanie zalewu są zarezerwowane w budżecie państwa. – Trwa w tej chwili etap prac projektowych. Cała ta inwestycja będzie prowadzona od 2019 do 2021 roku. Przede wszystkim oczyści to ujęcie wody, które jest w tej chwili zagrożone całkowitym zamuleniem. Odmulenie zalewu automatycznie zwiększy jego powierzchnię i będzie mógł służyć sportom wodnym. Będzie tutaj można aktywniej wypoczywać. Zwłaszcza, że jest olbrzymie zainteresowanie ze strony prywatnych inwestorów na prowadzenie tutaj tego typu rekreacji. Głównym zamierzeniem jest to, żeby to były tereny rekreacyjne dla mieszkańców – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości