Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: porteño » 04 mar 2018, 22:53

Pomysł bardzo dobry, oby tylko ta ścieżka nie biegła wzdłuż jezdni św. Rocha.
Tam są same domki, więc na pewno da się wytyczyć za nimi prostopadłą do tejże ulicy linię, po której rowerzyści mogliby śmigać bez wdychania spalin, ani obawy przed kolicją.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: Frodo907 » 04 mar 2018, 23:35

Dla mnie w takim razie trasa ta powinna zacząć się za szkołą ulicą ks. Jana Kobaka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: bogdanoo » 05 mar 2018, 0:03

również nie chciałbym żeby przechodziła wzdłuż św Rocha, chodziło mi po prostu, że św Rocha jako punkt odniesienia.

jeżeli chodzi o tą ulicę Jana Koblaka mogłoby to zadziałać, bo bardzo blisko miejsca gdzie obecnie kończą trasę 16,36,49 (św. Rocha Lasek - pętla) znajduję się trasa rowerowa, która jest na ogół mało znana i bardziej przeznaczona pod rowery zjazdowe (mtb, downhill itp.), aczkolwiek nie wykluczam możliwości połączenia wtedy ścieżki od Jana Koblaka aż do góry.


Bardzo fajnie można połapać się w widoku 3d na google maps bo przedstawiają mniej więcej aktualną sytuację.

Nie wiem czy ścieżki rowerowe potrzebują dodatkowej infrastruktury itp., ale czy przedłużenie owej Jana Koblaka aż do góry jest optymalne?

Bo trochę dalej jest ulica świętej Faustyny, która łączy się z ulicą Jana Wąsacza, a ta doprowadza do wspomnianej wcześniej przeze mnie pętli autobusowej. Wygląda to mniej więcej tak: https://prnt.sc/imuiei
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: porteño » 10 mar 2018, 20:14

Jaka Kobaka? Mój wujek się tak nazywał, haha, ale to chyba jednak nie jego ulica.
Pomysły dobre, ale zaznaczona trasa jest moim zdaniem troszkę za bardzo oddalona od samej ulicy św. Rocha. Nie zrozum mnie źle, super byłoby mieć taką ścieżkę, lecz pełniłaby ona bardziej funkcję sportowo-rekreacyjną od komunikacyjnej. Skoro większość skupisk mieszkalnych jest wzdłuż samej ulicy, to arteria komunikacyjna mająca na celu połączenie tejże dzielnicy z centrum winna biec możliwie jak najbliżej zabudowań, na przykład tuż za osiedlem Wikany. Znając jednak naszych włodarzy, konieczność wykupowania gruntów zniechęci ich do tego typu inicjatyw, a szkoda.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: Frodo907 » 03 wrz 2018, 21:22

Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: Arrival » 03 wrz 2018, 21:44

No niestety, smutne, że tak mało tych rowerów, ale to może być efekt wymaganego ubioru na rozpoczęcie roku szkolnego ;).
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: bogdanoo » 03 wrz 2018, 23:11

polecam też przejśćsię do Millenium i tamtejszego parkingu na rowery :P
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: bogdanoo » 10 paź 2018, 17:48

Podzielę się refleksjami dotyczącymi jednego pomysłu, który może ułatwić niektórym dojazdy do pracy/szkoły. Otóż na niektórych przystankach, szczególnie tych ostatnich (pętlach), często zauważam przypięte rowery do starej wiaty autobusowe - ludzie podjeżdżają rowerami na przystanek i wsiadają do autobusu - później wracając (taka spirala) - coś w stylu PARK&RIDE dla rowerów :D. Tak też jest na pętli św. Rocha-lasek.
Dobrym pomysłem byłoby dodanie jakiegoś prostego stojaka nawet, niedaleko przystanku - ułatwiło by to znacznie życie innym i zachęciło pozostałych - tym bardziej że św. Rocha jest w trakcie remontu.
Kieruję się chyba najbardziej z tym spostrzeżeniem do Frodo907, bo wiem że działasz w tym temacie.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Polityka rowerowa Miasta Rzeszowa

Postautor: bogdanoo » 10 sty 2019, 11:04

http://czytajrzeszow.pl/?id=2363&idd=4&poz=ml0
Obrazek
Na 10 rzeszowskich przystankach komunikacji miejskiej mogą stanąć bariero-siedziska, które mają ułatwić życie rowerzystom. Użytkownicy jednośladów skarżą się, że osoby czekające na autobus bardzo często stoją za wiatą przystanku autobusowego, gdzie znajdują się drogi rowerowe, co nie jest zgodne z przepisami. Nowe rozwiązanie ma w większym lub mniejszym stopniu rozwiązać ten problem poprzez odgrodzenie terenu przystanku autobusowego barierkami, na których można się oprzeć.

Pomysł jest na razie w fazie pisania interpelacji w tej sprawie. Gdy zostanie ukończona ma trafić do Zarządu Transportu Miejskiego oraz Miejskiego Zarządu Dróg, które będą opiniować projekt. Jednym z pomysłodawców postawienia bariero-siedzisk jest rzeszowski radny Daniel Kunysz.

- Chcemy ułatwić takim rozwiązaniem poruszanie się rzeszowskim rowerzystom. Często jest tak, że osoby czekające na przystanku, stoją za wiatą w dodatku przeważnie wpatrując się w swój telefon i nie widząc nadjeżdżającego rowerzysty, co może spowodować wypadek - twierdzi Daniel Kunysz.

Na razie tego typu siedziska miałby powstać na 10 przystankach, na których jest największy ruch. Chodzi tu głównie o przystanki przy al. Rejtana. Radny Rozwoju Rzeszowa twierdzi, że na razie nie ma dokładnego kosztu takiej inwestycji, ale zapewnia, że nie powinien on być zbyt wygórowany.

- Jedno siedzisko wraz z montażem powinno kosztować około 500 – 600 złotych. Jeżeli powstanie pięć siedzisk na jednym przystanku, to cała inwestycja powinna zamknąć się w 30 tys. złotych - uważa rzeszowski radny Rozwoju Rzeszowa.

Jeżeli to rozwiązanie spodobałoby się mieszańcom miasta, pomysłodawcy inicjatywy nie wykluczają, że bariero-siedziska pojawiłby się na większej ilości przystanków w Rzeszowie. W 2014 roku na postawienie tego typu barierek zdecydował się Kraków, początkowo na kilku przystankach, ale z tego co nam wiadomo, liczba tego typu urządzeń się zwiększyła i do tej pory funkcjonują one w Krakowie.

Ciekawe zatem czy piesi czekający na autobusy chętnie korzystaliby z tego typu rozwiązania w Rzeszowie? Z jednej strony może to być bezpieczniejsze i wygodniejsze ponieważ jak sama nazwa wskazuje będą to siedziska, na których będzie można się oprzeć, gdy ławka na przystanku jest zajęta. Ale z drugiej strony, niektórzy w gorące dni chowają się przed słońcem za wiatami przystankowymi. Wówczas raczej nic ich nie zachęci, aby w upalne dni oprzeć się na tego typu barierce.

Pomysł dobry, sam w Krakowie czy innych miastach z czegoś takiego korzystałem, a problem z ludźmi wchodzącymi na ścieżkę rowerową jest zatrważający.

Btw. w przypadku realizacji warto pomyśleć by te podparcia nawiązywały do przystanków, a nie były elementem mozaiki :lol:
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32


PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości