Do 29 listopada bieżącego roku ma powstać dwukierunkowa droga dla rowerów przy moście Narutowicza w Rzeszowie. W czwartek ogłoszono przetarg na jej budowę. Kładka zostanie zbudowana na istniejącej konstrukcji ciepłociągu obok mostu drogowego.
Istniejący obiekt, na którym teraz ma powstać kładka rowerowa, jak czytamy w dokumentacji pierwotnie został wybudowany ok. 1982 r., jako konstrukcja nośna popierająca rurociąg ciepłowniczy oraz kładka technologiczna nad Wisłokiem.
Planowana przez miasto inwestycja obejmuje budowę kładki rowerowej o schemacie statycznym o długości całkowitej pomostu 105,85 m i całkowitej jego szerokości wynoszącej 3,61 m. Konieczna będzie też budowa zjazdu do komory ciepłociągu, budowa dojazdów do kładki wraz z przebudową odcinków chodnika dla pieszych i regulacja studzienek teletechnicznych. Szerokość ścieżki rowerowej na kładce ma wynosić 3,20 m, a obustronne balustrady mają mieć wysokość 1,20 m.
Przęsła kładki stanowić będą konstrukcje zespolone stalowo-kompozytowe FRP. Wszystkie przęsła zostały zaprojektowane jako konstrukcje demontowalne, umożliwiając dostęp do istniejącego ciepłociągu w celu przeprowadzania wszelkich niezbędnych prac związanych z jego eksploatacją, modernizacją i utrzymaniem. Nawierzchnia na kładce będzie cienkowarstwowa, o grubości 0,6 cm, poliuretanowo-epoksydowa, uszorstniona powierzchniowo kruszywem.
Oświetlenie kładki ma nastąpić poprzez adaptację istniejących latarni oświetleniowych zlokalizowanych wzdłuż ul. Naruszewicza i na moście Narutowicza.
Kolorystyka obiektu ma nawiązywać do sąsiedniego łukowego mostu Narutowicza, a więc także ma być „tęczowa”.
Kładka zostanie zbudowana z dofinansowaniem unijnym w ramach projektu „Rozwój systemu transportu publicznego w Rzeszowie”. Przewiduje on budowę kładek rowerowych obok mostu Lwowskiego i Karpackiego (zapora).
Termin składania ofert przez wykonawców wyznaczono na 17 maja.