Strona 5 z 28

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 21 sie 2017, 13:53
autor: riko
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... nawcy.html






RZESZÓW. Wygodne trasy dla rowerzystów mają pojawić się przy kilku głównych miejskich przeprawach. Póki co jednak brak chętnych podjąć się prac.

To już kolejny przetarg, w ramach którego wyłoniona ma zostać firma odpowiedzialna za wykonanie kładek rowerowych przy mostach Narutowicza, Karpackim i Lwowskim. Poza tymi obiektami, projekt inwestycji uwzględnia również wydzielenie dodatkowych ścieżek rowerowych niezbędnych do połączenia dotychczas istniejących alejek z nowymi.

Aktualnie miasto poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej. Zadanie będzie wdrażane w ramach większej koncepcji- „Poprawa infrastruktury rowerowej – budowa ścieżek rowerowych na obiektach mostowych.”

Jeżeli tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg, wykonawcę poznamy prawdopodobnie pod koniec września.




Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 28 wrz 2017, 22:07
autor: Frodo907

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 29 wrz 2017, 18:54
autor: riko
http://rzeszow-news.pl/dobuduja-kladki- ... ojektanta/






Miasto wybrało firmę, która zaprojektuje kładki rowerowe przy trzech rzeszowskich mostach. Będą też nowe ścieżki.

Ratuszowi udało się wybrać firmę, która zaprojektuje kładki rowerowe przy mostach Narutowicza, który łączy ulice Wierzbową z Szopena (tzw. most tęczowy), Karpackim (zapora) i Lwowskim (al. Piłsudskiego). W planach jest również, aby powstały nowe ścieżki rowerowe, które pozwolą na połączenie kładek ze ścieżkami, które już istnieją.

O kontrakt na zaprojektowanie kładek walczyły trzy rzeszowskie firmy: Promost Consulting, Trasal oraz „BIK – Kopczyk”. Przetarg wygrała pierwsza z nich. Oferta Promostu wyniosła 492 tys. zł.

– Projektu spodziewamy się na wiosnę. Przewidujemy, że w drugiej połowie 2018 roku inwestycja zostanie zrealizowana – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Kładki mają być przy zaporze i moście Narutowicza jednostronne, dwukierunkowe o szerokości 2,5 m i niespełna kilometrowe. W przypadku mostu Narutowicza do budowy kładek mają zostać wykorzystane ciepłociągi. Z kolei przy moście Lwowskim ma powstać kładka z obu stron również o szerokości 2,5 m.




Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 04 paź 2017, 16:27
autor: riko
http://supernowosci24.pl/kladki-rowerow ... zlym-roku/






RZESZÓW. Rowerzyści nie mogą się doczekać, kiedy będą kładki rowerowe, ale…

492 tys. zł będzie kosztowało opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na budowę kładek rowerowych przy mostach Narutowicza, Lwowskim i Karpackim wraz z budową nowych ścieżek rowerowych niezbędnych do połączenia istniejących z kładkami. Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie wybrał firmę, która zajmie się projektem. Po nowych kładkach przy mostach rowerzyści będą mogli jeździć nie wcześniej niż w drugiej połowie 2018 roku.
W końcu udało się rozstrzygnąć przetarg na wybranie firmy, która zaprojektuje to ważne zadanie. Za 492 tys. zł zrobi to Promost Consulting z Rzeszowa.
- Projektu spodziewamy się na wiosnę. Przewidujemy, że w drugiej połowie 2018 roku inwestycja zostanie zrealizowana – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Pomysł budowy kładek rowerowych powstał w środowisku rzeszowskich rowerzystów. Dzięki temu wielbiciele jednośladów nie będą już denerwować się, że jadą ścieżką rowerową, ale przed zaporą muszą zjeżdżać na ulicę, bo jazda na chodniku może skończyć się mandatem.
Przy moście Narutowicza powstanie jednostronna, dwukierunkowa kładka rowerowa w ciągu ulicy Wierzbowej i ulicy Naruszewicza o dł. 82 metrów. Zlokalizowana zostanie od północnej strony mostu. Będzie ona połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi biegnącymi obustronnie wzdłuż rzeki. Taka sama kładka o długości 98 metrów powstanie przy moście Karpackim w ciągu al. Powstańców Warszawy. Połączy ona ścieżki rowerowe po zachodniej stronie mostu aż ze skrzyżowaniem z ul. Podwisłocze. Powstanie od strony północnej zapory. Podobna przeprawa pojawi się przy moście Lwowskim w ciągu al. Piłsudskiego i będzie połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi biegnącymi obustronnie wzdłuż rzeki Wisłok. Tu kładka będzie miała 99 m i zostanie dobudowana po obu stronach mostu.

Blanka Szlachcińska






Obrazek

Na moście Lwowskim kładki mają pojawić się po obu stronach. Fot. Wit Hadło

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 29 lis 2017, 16:23
autor: riko
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... stana.html




RZESZÓW. Wstępnie przetarg obejmował stworzenie dokumentacji projektowej i budowę kładek rowerowych przy mostach Narutowicza, Karpackim i Lwowskim lub budowę nowych obok już istniejących mostów. Już po raz kolejny oferty wykonawców okazały się zbyt wygórowane. Czy pomimo unieważnienia kolejnego przetargu projekt będzie wznowiony?

Zdecydowanie polityka miasta Rzeszowa zmierza w stronę zmniejszenia intensywności ruchu samochodowego, w tym celu Urząd stara się zorganizować jak najlepsze warunki do poruszania się alternatywnymi środkami transportu, w tym przypadku plany dotyczą infrastruktury ścieżek rowerowych.

5 Maja br. ruszył kolejny przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i budowę trzech kładek rowerowych przy mostach Narutowicza, Karpackim i Lwowskim, jednak ze względu na zbyt duże koszty przedstawione przez wykonawcę projekt unieważniono. Wykonawca wycenił projekt na 670 tys. zł. Przypomnijmy, że we wcześniejszych przetargach Miasto odrzuciło ofertę opiewające na 692 tys. zł., ponieważ na realizacje ścieżek wydzielono kwotę 250 tys. zł.

Według wstępnych założeń przy moście Narutowicza powstanie kładka o szerokości min. 2,5 m od ul. Wierzbowej do ul. Naruszewicza. Jej długość wyniesie ok. 85 m i zostanie połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi biegnącymi obustronnie wzdłuż rzeki Wisłok.

Przy moście Karpackim będzie wybudowana dwukierunkowa kładka rowerowa o szerokości min. 2,5 m. Ma powstać od Al. Powstańców Warszawy do istniejących ścieżek rowerowych zlokalizowanych po zachodniej stronie rzeki Wisłok. Jej długość wyniesie ok. 100 m. Kładka będzie połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi biegnącymi obustronnie wzdłuż rzeki Wisłok.

Przy moście Lwowskim projekt zakłada budowę obustronnych, dwukierunkowych kładek rowerowych o długości ok. 100 m i min 2,5 m w ciągu od Al. Piłsudskiego do istniejących ścieżek rowerowych biegnących obustronnie wzdłuż rzeki Wisłok.

Projekt ambitny, aczkolwiek ciężko powiedzieć czy kolejna oferta również nie okaże się za droga i miasto nie zmieni planów finansowych w związku z inwestycją. Na pewno pomysł ucieszy rowerzystów a połączenie ścieżek rowerowych znacznie usprawni ich komunikacje i może zachęcić innych do przesiadki z samochodu na rower.






Obrazek

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 29 lis 2017, 22:53
autor: jasiop
".... Już po raz kolejny oferty wykonawców okazały się zbyt wygórowane. Czy pomimo unieważnienia kolejnego przetargu projekt będzie wznowiony? "
Nic z tego nie rozumiem ... Mowa o przetargu na co ?

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 29 lis 2017, 23:55
autor: Frodo907
Tekst jest przeterminowany. Jest tam data 5 maja.
Przetarg został rozstrzygnięty i wygrała jedyna właściwa firma od projektów w Rzeszowie Promost Consulting.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 30 lis 2017, 23:18
autor: Frodo907

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 01 gru 2017, 11:42
autor: Ole
Wszystko fajnie ale to jest przetarg na dokumentację. Dokumentacja więc jest i miasto wie ile trzeba na to kasy przygotować. Znając nasz ratusz to szukają dodatkowego dofinansowania bo to będzie drogie rozwiązanie.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 02 gru 2017, 13:26
autor: Frodo907
Przetarg był tylko na projekt. Ktoś w gazecie nie doczytał chyba do końca.
Kwoty tez nie wiem skąd wzięte. Jedna kładka to koszt prawdopodobnie 1,5 mln zł.
Czyli 3 na Lwowskim, 1,5 na Narutowicza i 1,5 na Karpackim (zapora), Razem 6 mln. Kwoty oczywiście czysto orientacyjne, dużo zależy od technologii i sposobu montażu do mostów.