Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 09 cze 2016, 17:34

Co do pytań.
Na razie nie ma planów, szkiców i wyceny. To pewnie wyłonione w przetargu firmy same ogłoszą i zaprezentują. Co do dobudowy kładki przy "Kolorowym" moście. Może udałoby się wykorzystać istniejącą obok konstrukcję która obecnie służy do przerzucenia przez rzeke 2 rur ciepłowniczych? Pewnie ktoś z politechniki mógłby obliczyć przekroje i rodzaj materiałów i czy obecna konstrukcja byłaby bezpieczna i nośna. Stalowe elementy jak i blacha perforowana tańsza od kompozytów. W artykule był chyba i taki rodzaj materiału rozważany?


Obrazek

Obrazek


Idealnie w każdym razie zgrywają sie poziomy już istniejącej ścieżki rowerowej. Może to nie taki głupi pomysł? Na forum mamy już radnych miasta może kogoś zainspirują i podeślą link forum komuś kto o tym będzie decydował?


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 2754
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 09 cze 2016, 18:43

pisul !
Blacha ryflowana ? Pogięło Cię już całkiem ?
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 336
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 09 cze 2016, 19:20

^ Co do pytania o blachę ryflowaną:

Projekt konkursowy na koncepcję architektoniczno-techniczną zwodzonej kładki pieszej przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę.(Gdańsk)

Biuro Architektoniczne sp. z o.o.
Skład zespołu:
Andrzej Owczarek
Bartosz Malinowski
Dariusz Ejbich
Małgorzata Sęk
Remek Strzelecki
Piotr Podsadny
Łukasz Kochanek
Marta Błaszczykiewicz
Marta Dzierżawska
Magda Wilczak
Adam Niedośpiał

... Rozwiązania materiałowe

Konstrukcję kładki i przyczółków projektuje się w formie przekrojów skrzynkowych z blach konstrukcyjnych stalowych ze stali S355 zabezpieczonej antykorozyjnie i
pokrytej z zewnątrz blachą ze sali Corten jako powłoki wykończeniowej. Podłogi kładki i przyczółków ze stali Corten ryflowanej. ( ;) ) Barierki ze szkła bezpiecznego mocowane wspornikowo. Nawierzchnie terenu przylegającego do kładki z płyt i kostek granitowych i bazaltowych. Budynek sterówki w konstrukcji stalowej szkieletowej pokryty blachą Corten.Przewiduje się oświetlenie podłogi kładki przez liniowe pasmo ledowe na styku barier z płaszczyzną poziomą ...

Obrazek

źródło: http://www.a-ronet.pl/index.php?mod=nagroda&n_id=3026
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 2754
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: wogx » 09 cze 2016, 21:36

Jest spora różnica między kładką pieszą a rowerową, blacha może być niewystarczająco przyczepna w czasie deszczu.
wogx
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 39
Na forum od: 21 lut 2016, 18:54

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Frodo907 » 10 cze 2016, 16:32

Tez się tego obawiam.
Cytując "Nie róbmy dziadostwa"
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 609
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 09 lip 2016, 1:45

Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 2754
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Frodo907 » 10 lip 2016, 12:27

Tylko nie blacha. nawet ryflowana.
Jesienią, wiosna nad rzeką szybciej spada temperatura (poniżej zera) plus wyższa wilgotność. I mamy efekt w postaci cienkiej powłoki lodu.
Dla mnie bezpieczniejsza byłaby nawierzchnia podobna do tej z ścieżek w parku przy ul. Rycerskiej.
A jak ma być tanio to gumę jak na przejazdach kolejowych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 609
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 28 sie 2016, 16:59

Myślałem że to będzie trwało lata a dziś piszą:

... Ekspertyzę techniczną chcemy uzyskać jeszcze w tym roku. Samo zaprojektowanie potem inwestycji wraz z wykonawstwem nie powinno trwać dłużej niż 3-4 miesięcy. Przewidujemy, że ścieżki rowerowe powstaną w przyszłym roku. Koszt nie jest jeszcze znany. Wyślemy w tej sprawie zapytania do biur projektowych i uczelni – dodaje Piotr Magdoń.


źródło: http://rzeszow-news.pl/do-sciezek-rower ... az-blizej/
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 2754
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: grande1970 » 02 gru 2016, 11:13

ciekawe czy zdążą, bo rok się kończy :)
grande1970
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 116
Na forum od: 17 sie 2016, 16:19

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 02 gru 2016, 17:09

grande1970
Zauważ, że MZD powiedział "chcemy" a nie, że "zrobimy". Niby to samo a jednak różnica ;-)
Słowo klucz "CHCEMY" prawie zawsze pojawia się przy okazji anonsowania ze strony "ratusza" przyszłych inwestycji ...
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 336
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość