Strona 2 z 6

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 27 maja 2016, 19:54
autor: pisul
Dziś nawet w Onecie piszą o przeróbkach 3 naszych mostów:

http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/rzesz ... owe/z7wf0h

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 29 maja 2016, 16:37
autor: Sindus
Z tej strony zapory to jest raczej nie możliwe Obrazek

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 30 maja 2016, 14:06
autor: Socat
Patrząc na to zdjęcie powyżej nasuwa mi się pytanie czy jest również możliwość połączenia tunelem (pod ul.Powstańców Warszawy) ścieżek rowerowych analogicznie jak jest po drugiej stronie rzeki? Są takie plany lub czy jest to możliwe do wykonania w ramach RBO?

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 30 maja 2016, 20:43
autor: Frodo907
W RBO nie ze względu na koszty.
Projekt ogólno miejski to maks 1,5 mln.
Ale co najważniejsze, budowa takiego tunelu powinna być w obowiązkach MZD, ZTM lub innego urzędu miejskiego czyli generalnie Urzędu Miasta a nie z pieniędzy z RBO.
Utrudnienia technologiczne to po prawej stronie obecnej ścieżki jest kolektor ciepłowniczy. Nie znam faktycznego przebiegu pod Powstańców Warszawy.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 10:12
autor: Ole
Ale po co tam budować tunel. Jest tam przejście ze skrzyżowaniem i zjazd na ścieżkę.
Tunel by prowadził gdzie? do elektrowni wodnej - bez sensu.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 18:00
autor: pisul
Sindus pisze:Z tej strony zapory to jest raczej nie możliwe

Niekoniecznie, naprawdę niedużym kosztem można dobudować do już istniejącego elementu mostu mały betonowy murek oporowy i bokiem puścić ruch:


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Jedyny problem to dobudowa do torów taniej konstrukcji metalowej z ceowników i blachy perforowanej antypoślizgowej. Dokładnie chodzi o zrównanie chodnika do szyn z zostawieniem około 2 cm na normalną prace dziwgu. Dzig pracuje raz na miesiąc/tydzień. Można by wprowadzić czasowe zamykanie tej ścieżki na czas podnoszenia grodzi. A patrząc jak rzadko są używany dzwig to wydaje się najtańszym i najlepszym rozwiązaniem.

Obrazek

I tak na szybko naszkicowałem jak to technicznie można rozwiązać:


Obrazek


Koszt prac i materiałów pewnie symboliczny, czas wykonania może z 2 tygodnie. Tylko jedna najważniejsza sprawa. Ktoś z urzędników rzeszowskich musi mieć odwagę ;)

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 18:17
autor: Frodo907
Obawiam się że blacha, nawet perforowana, a może właśnie dlatego nie będzie nawierzchnia przyjazną rowerzystom.
Woda, niskie temperatury, śnieg, plus te szczeliny obok szyn. Zbyt ostry kąt najazdu i następuje uślizg przedniego koła.
Pisul, jeździsz na rowerze? Bo obawiam się że nie bardzo, skoro proponujesz takie rozwiązanie.

Ole pisze:Ale po co tam budować tunel. Jest tam przejście ze skrzyżowaniem i zjazd na ścieżkę.
Tunel by prowadził gdzie? do elektrowni wodnej - bez sensu.

Trochę wyobraźni.
1. Po przejściu rowerem nie wolno przejeżdżać.
2. Aktualnie rowerzysta chcący pojechać z Żwirowni w kierunku kładki, ma do pokonania 3 sygnalizacje świetlne z przejazdami rowerowymi z krawężnikami nie spełniającymi wymagań rozporządzenia (maks. 1 cm wysokości, gdzie środowiska rowerowe naciskają by było zero, tak jak dla samochodów.)
3. Nie w tunelu przepławki i elektrowni tylko równolegle.
Tak jak na mapce w linku.
https://www.google.pl/maps/@50.0193536,22.0010874,414m/data=!3m1!1e3!4m2!6m1!1szjQcsgtqoQe0.k4VI3S_4uSBU

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 18:31
autor: pisul
Frodo907 pisze:Obawiam się że blacha, nawet perforowana, a może właśnie dlatego nie będzie nawierzchnia przyjazną rowerzystom.
Woda, niskie temperatury, śnieg, plus te szczeliny obok szyn. Zbyt ostry kąt najazdu i następuje uślizg przedniego koła.


Rodzai blach jest kilkadziesiąt. Myślę że dałoby się dobrać taki rodzaj żeby był przyjazdny kołom rowerów. Albo?...
... a co byś powiedział na zamianę. Tu gdzie obecnie ruch na wprost jeździłyby rowery a bokiem gdzie blacha piesi? To byłaby niezła atrakcja. Z tego miejsca gdzie obecnie szyny widać i słychać spadającą wodę jak przy wodospadzie. Wszystko lepsze niż prowadzić rower.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 18:38
autor: Frodo907
Nie zamykam się przed żadnym rozwiązaniem czy propozycją.
A dla pieszych była by to na pewno atrakcja.
Kwestia kładki przy Narutowicza.
Mocno zgłaszaliśmy wnioski do projektu gdy most był przebudowywany. Ale wtedy "niedało się".
A wystarczyło zwiększyć szerokość o około metr, zastosować kratki ściekowe schowane pod chodnikiem, i pasy rowerowe by sie tam zmieściły.
Ciekawy jestem jakie byłyby w tedy koszta.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Post: 31 maja 2016, 21:02
autor: Sindus
Pisul Pytanie ile to będzie kosztowało miasto.Czy ktoś ma jakieś plany,szkice itd tych ścieżek przy mostach?