Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 13 maja 2016, 16:18

Rzeszów podpatrzył Warszawę i Bydgoszcz, miasta które chcą dobudowywać do istniejących już mostów kładki dla pieszych/rowerzystów i niedawno ogłosił że i u nas będzie podobnie. Z tym że przeróbki dotyczyć będą aż 3 mostów!

W Warszawie w konkursie FUTUWAWA wygrał pomysł dobudowy do Mostu Poniatowskiego kładki pieszo/rowerowej:

Obrazek

Obrazek

Całość wizualizacji warszawskich: http://www.bryla.pl/bryla/1,90857,16616 ... kursu.html

____________________________________________________________________________

W Bydgoszczy będzie to wyglądało tak:

Obrazek

żródło: http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... rsyteckiej
____________________________________________________________________________

U nas w Rzeszowie dokładnie chodzi o te 3 mosty:

...Chodzi o mosty Lwowski, im. Narutowicza(kolorowy) oraz Karpacki, nazywany zaporą. Miasto chce dobudować do nich konstrukcje, na których będą ścieżki rowerowe... Na najbliższą sesję rady miasta skierowany został projekt uchwały, w którym są propozycje zmian w tegorocznym budżecie Rzeszowa. - 150 tys. zł zapisane ma zostać na poprawę infrastruktury rowerowej na mostach: Narutowicza, Karpackim oraz Lwowskim. To pieniądze na prace dokumentacyjne - mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego rzeszowskiego urzędu miasta. Wybrane w przetargu firmy będą miały za zadanie zaprojektować konstrukcje, które miałaby być dobudowane do mostów. Na tych nowych częściach znaleźć mają się ścieżki rowerowe. W przypadku mostu Lwowskiego ścieżki miałyby powstać po obydwu stronach, na Narutowicza i Karpackim z jednej strony.

Jeśli radni na najbliższej sesji, która odbędzie się we wtorek, zdecydują się na zapisanie 150 tys. zł w budżecie, Miejski Zarząd Dróg ogłosi przetarg. Ten rok ma być poświęcony na prace dokumentacyjne. Realizacja - najwcześniej w przyszłym roku. - Nie wiemy, ile taka rozbudowa może kosztować. Gdy będzie dokumentacja, będziemy wiedzieć, o ile pieniędzy występować - słyszymy w zarządzie dróg...

Całość: http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... z48Y5VNdaA
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
 
Posty: 2454
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 13 maja 2016, 16:24

Przy zaporze prawdopodobnie można będzie wykorzystać istniejący już wybudowany trakt do podnoszenia opuszczania grodzi zapory?

Obrazek

Obrazek

A logika podpowiada że podobnie sie stanie z "Kolorowym" mostem i konstrukcją która już istnieje obok?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
 
Posty: 2454
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: PzD91 » 13 maja 2016, 16:41

3 lata temu jak burzono stary i stawiano nowy most Naruszewicza to nikt nie wpadł na pomysł, że może by tak ścieżka dla rowerów w nim uwzglednic?
PzD91
 
Posty: 833
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 13 maja 2016, 17:06

Jak dla mnie "przeróbka" Mostu Narutowicza jest niezasadna i nieracjonalna ...
jasiop
 
Posty: 235
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 13 maja 2016, 17:27

W Bydgoszczy Most Uniwersytecki kosztował 151mln zł a oddany w 2013 i będą dobudowywać. Już by powstał tylko firma która budowała powiedziała że jeśli coś dokleją to gwarancja przepadnie! I mieli czekać 5(?) lat ale teraz mowa o budowie kładki obok w odległości 30 metrów za 10 mln zł.
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
 
Posty: 2454
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Frodo907 » 14 maja 2016, 9:41

Jak dla mnie daję +, jak nigdy.
MZD mnie zaskoczyło pozytywnie ta informacją.
jasiop pisze:Jak dla mnie "przeróbka" Mostu Narutowicza jest niezasadna i nieracjonalna ...
Jasio uzasadnij? Ruch rowerowy jest tam duży. Kratki ściekowe są tak zrobione, że muszę jechać prawie metr od krawężnika czym skutecznie utrudniam wyprzedzanie przez samochody. Pod kolorowym z obu stron mamy trasę nad Wisłokiem.
Ma zostać tak jak jest? Bo dziecka samego tamtędy nie puszczę. a i większość kobiet i osób starszych wybiera chodnik, a nie o to chyba chodzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
 
Posty: 465
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 14 maja 2016, 10:12

Frodo907 pisze: uzasadnij? Ruch rowerowy jest tam duży. Kratki ściekowe są tak zrobione, że muszę jechać prawie metr od krawężnika czym skutecznie utrudniam wyprzedzanie przez samochody. Pod kolorowym z obu stron mamy trasę nad Wisłokiem.
Ma zostać tak jak jest? Bo dziecka samego tamtędy nie puszczę. a i większość kobiet i osób starszych wybiera chodnik ...

Ruch jest w zasadzie podobny jak na Targowej, czy wielu innych ulicach w śródmieściu gdzie dochodzą duże gabaryty - autobusy i tam jakoś rowerzyści sobie radzą. I nikt tam nie chce cokolwiek poprawiać ...
Kratki ? Nie da się nic poprawić ?
Na odcinku przed mostem i za mostem już nie utrudniasz wyprzedzania ?
Ale już puścisz dziecko przed mostem i za mostem ? Puścisz na Targowej ?

Kolego, jeśli "boimy" się ruchu rowerów na ulicy o takim charakterze to coś jest nie tak w naszym mieście ...

Zróbmy coś by ruch w mieście rowerem był bezpieczny, by nie trzeba było w takich miejscach jak Wierzbowa, Narutowicza i Naruszewicza czy inne ulice, jak np planowany łącznik na Nowym Mieście "spychać" rowerzystów w imię bezpieczeństwa czy przepustowości z jezdni ...
Bo separacja ruchu wcale nie jest konieczna w wielu przypadkach. A czasem, co zabrzmi jak herezja, jest wręcz szkodliwa ...
Ostatnio zmieniony 14 maja 2016, 10:52 przez jasiop, łącznie zmieniany 3 razy
jasiop
 
Posty: 235
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: Ben » 14 maja 2016, 10:14

Pomysł bardzo dobry, szczególnie jeśli chodzi o mosty Karpacki i Lwowski, po których przejazd rowerem jest albo niezgodny z przepisami (po chodniku), albo mocno niebezpieczny (po drodze). A ruch rowerowy jest tam bardzo duży.
A za projekt mostu Narutowicza nieuwzględniający ścieżki rowerowej ktoś powinien dostać po uszach. Ciekawe ile więcej kasy wyda miasto na dobudowanie ścieżki, niż gdyby było to zrobione za jednym zamachem?
Ben
 
Posty: 16
Na forum od: 10 lip 2014, 16:46
Lokalizacja: B4

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 14 maja 2016, 10:18

Ben pisze:Pomysł bardzo dobry, szczególnie jeśli chodzi o mosty Karpacki i Lwowski, po których przejazd rowerem jest albo niezgodny z przepisami (po chodniku) ...

Na Karpackim chodnik ma 2 m i prędkość pow 50 km/h ...
jasiop
 
Posty: 235
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 25 maja 2016, 14:49

Dzisiaj Rzeszów-News podaje garść wiadomości odnośnie tematu 3 mostów i ścieżek rowerowych:


Do trzech mostów w Rzeszowie dobudują ścieżki rowerowe

W przypadku mostów Narutowicza i Karpackiego dobudowa ścieżek będzie możliwa po jednej stronie, w przypadku mostu Lwowskiego jest to możliwe po obu stronach. Jak ostatecznie będzie wyglądała przebudowa wszystkich obiektów, jeszcze nie wiadomo. Na to pytanie odpowiedzą projektanci, którzy mają opracować dokumentację dobudowy ścieżek rowerowych.
– Na moście Narutowicza istnieje ciepłociąg na estakadzie, który będzie można w sposób prosty i tani wykorzystać na ścieżkę rowerową – uważa Piotr Magdoń.
Z wstępnych opinii, które posiadają rzeszowscy drogowcy, wynika, że do każdego z trzech mostów będzie można dobudować ścieżki. Kiedy prace miałyby się zacząć? – Jak najszybciej. Wszystko zależy od tego, kiedy będziemy mieli projekt. Być może prace udałoby się rozpocząć jeszcze w tym roku – słyszymy w MZD.
– Chcemy, żeby projektant zobaczył, z której strony mostów ścieżki będzie można dobudować i powiązać je w jeden układ komunikacyjny. Projektantom zostawiamy wolną rękę. Chcemy, aby mosty zostały tak przebudowane, aby nie straciły też walorów wizualnych. Nie sztuka wybudować coś, a potem się tego wstydzić – tłumaczy Piotr Magdoń.(dyrektor MZD-Miejski Zarząd Dróg i Zieleni w Rzeszowie)



Całość: http://rzeszow-news.pl/do-trzech-mostow ... -rowerowe/
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
 
Posty: 2454
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

Następna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość