Strona 17 z 18

Most na Wisłoku [łączący ul.Grabskiego z Żeglarską]

Post: 10 cze 2019, 0:28
autor: pisul
Pomysł budowy kolejnego tak potrzebnego w Rzeszowie mostu na szczęście nie upadł. Miała być kładka a będzie most.

Patrząc na mapkę inwestycji z forum ze strony głównej najwięcej się właśnie w tym rejonie buduje gdzie kiedyś ma powstać most. Jak ukończą wszystkie inwestycje miasto nie będzie miało innego wyjścia jak budować. Inaczej ul. Kwiatkowskiego będzie stała w korku.



Obrazek



Obrazek


... Kilka dni temu skontaktowali się z nami czytelnicy „Super Nowości”, aby dowiedzieć się jak obecnie wygląda temat inwestycji. Wiele osób zastanawia się co dalej z budową mostu, lecz nigdzie nie ma jakichkolwiek informacji. Zwróciliśmy się więc z tym pytaniem do ratusza.

– Faktycznie nadal jest w planach budowa mostu łączącego ul. Grabskiego z Żeglarską, lecz w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta zakończenie inwestycji przewidziane jest dopiero na rok 2029 – mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. W WPF-ie zapisana na ten cel jest kwota ok. 17,7 mln zł. Część środków ma pochodzić z dotacji unijnej. Póki co więcej szczegółów budowy infrastruktury nie ma, lecz trudno nie przypuszczać, że temat niedługo powróci.

źródło:
http://supernowosci24.pl/co-dalej-z-bud ... d-zalewem/

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 10 cze 2019, 19:14
autor: Pieczarkowy
Na szczęście nie upadł, ale wrócimy do niego za dziesięć lat. :mrgreen:

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 11:16
autor: Kacu
Ale w czym ten most niby pomoże? Może ten most miał by więcej sensu, gdyby z Żeglarskiej można było uciec np. na Podkarpacką, ale Żeglarska ma wylot tylko na Hetmańską/Powstańców Warszawy które i tak w godzinach szczytu są zakorkowane, więc część korku po prostu przeniesie się z Kwiatkowskiego na Żeglarską.

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 12:05
autor: Arrival
Dla przepustowości i płynności ruchu dużo lepiej jest zbudować 10 wąskich dróg alternatywnych niż jedną 10 pasmową, zbiorczą.

Im więcej takich mniejszych przepraw tym lepiej. Patrząc na szybko na mapę to ten most pozwoli ludziom z Drabiniarki, Zalesia czy innych południowych dzielnic dostać się łatwiej np. do pracy w P&W. Szybciej dostaną się do Hetmańskiej itp. Ominą nie tylko zaporę, ale też wiecznie zakorkowane skrzyżowanie z Kwiatkowskiego.

Do tego Grabskiego i okolice to jeden wielki akademik. Ułatwi to studentom przejście w okolice Polibudy.

No i rekreacyjnie - zachodnia cześć Wisłoka jest bardziej cywilizowana. Cała południowo-wschodnia część Rzeszowa mogłaby się tym mostem dostać szybko na drugą stronę.

https://www.google.pl/maps/dir/50.01184 ... 131835!3e0 zawsze to oszczędność czasu, pieniędzy na paliwo (w skali wszystkich kierujących) oraz odciążenie zawalonego skrzyżowania Kwiatkowskiego/Powstańców.

Poza tym nikt nie mówi, że kiedyś nie powstanie połączenie z Podkarpacką. Wszystko po kolei.

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 20:14
autor: jasiop
Arrival pisze:Dla przepustowości i płynności ruchu dużo lepiej jest zbudować 10 wąskich dróg alternatywnych niż jedną 10 pasmową, zbiorczą.
Im więcej takich mniejszych przepraw tym lepiej.

Korek 450 m na Kwiatkowskiego zmniejszy się np o 1/3 /150 m/ - zgadza się.
Ale to co ubyło z tamtąd "doda" się na Hetmańskiej od strony bramy WSK - tak to mniej więcej będzie "lepiej" działać ;-)

W wielu wypowiedziach i publikacjach przeróżni fachowcy od inżynierii ruchu drogowego dowodzą, że budowa nowych czy poszerzanie starych ulic daje efekt ale dość krótkotrwały.
O wiele lepiej stawiać więc nie na "twardą" infrastrukturę ale na wzrost efektywności przeróżnych środków transportu oraz rozsądne !!! planowanie nowych zamierzeń inwestycyjnych /urbanistyka/

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 20:19
autor: Arrival
Te badania są dość tendencyjne kiedy dotrze się do nich bezpośrednio ;). Ale to temat na inna dyskusję.
Po części to miałem na myśli, że poszerzenie np. Kwiatkowskiego dużo nie zdziała. Po prostu lepiej mieć więcej dróg niższej klasy. Szerokie drogi powinny być poza miastem.

Priorytetem imo powinny być zawsze drogi alternatywne i bezkolizyjność. Przy temacie bezkolizyjności trzeba zbadać gdzie leci główny ruch i jakie są kolejne przeszkody. Bo można zrobić na Kwiatkowskiego/Powstańców dwupoziomowe skrzyżowanie, tylko co z tego skoro auta i tak będą stały na kolejnych światłach ;).

Co masz na myśli pisząc o efektywności środków transportu?

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 20:28
autor: pisul
Wąskim gardłem jest końcówka ul. Kwiatkowskiego. Więc budowa kolejnego mostu wcześniej na tej głównej ulicy jest konieczna. A korek nie podzieli się ani nie przesunie jak tu opisane bo dojeżdżając do końca Kwiatkowskiego nie wszyscy jadą w stronę WSK. Część jedzie prosto na Nowe Miasto część skręca w w prawo w stronę Agata Meble a to są różne kierunki.

A tu Jaś sugeruje że wszyscy pojadą w stronę WSK ;)

Opole, prawie 2 razy mniej ludności a 18 albo 19 mostów.

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 20:38
autor: jasiop
pisul pisze:Niekoniecznie. Wąskim gardłem jest końcówka ul. Kwiatkowskiego. Więc budowa kolejnego mostu wcześniej jest konieczna. A korek nie podzieli się ani nie przesunie jak tu opisane bo dojeżdżając do końca Kwiatkowskiego nie wszyscy jadą w stronę WSK. Część jedzie prosto na Nowe Miasto część skręca w w prawo w stronę Agata Meble a to są różne kierunki.
A tu Jaś sugeruje że wszyscy pojadą w stronę WSK ;)

W ogóle nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, przeczytaj sobie na spokojnie jeszcze raz ...

PS
To co "ubyło" z Kwiatkowskiego to Ci co pojechali nową przeprawą przez Wisłok do ul. Żeglarskiej.

Arrival Co masz na myśli pisząc o efektywności środków transportu?
Mówię oczywiście o roli i efektywności przeróżnych środków transportu, Od pieszego ! i rowerzysty a skończywszy na autobusach ...

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 21 cze 2019, 23:37
autor: Kacu
Ok, most w tym miejscu pomoże dotrzeć szybciej do P&W pracownikom i nikomu więcej. Tak jak pisałem, część zatoru przeniesie się po prostu z Kwiatkowskiego na Żeglarską/Hetmańską. Znacznie lepszym rozwiązaniem na zakorkowaną ul. Kwiatkowskiego było by doprowadzenie w końcu do końca kwestii obwodnicy południowej. Wtedy, do spółki z ewentualnym mostem Kwiatkowskiego-Żeglarska mogły by realnie wpłynąć na odkorkowanie tej części miasta. Bo niestety, ale sam jeden most o którym teraz mowa, to było by jedynie wylewanie wody wiaderkiem z łodzi z dziurawym dnem...

Ewentualnie przyszedł mi do głowy jedynie most na obwodnicy płd. + połączenie tej drogi Z Żeglarską poprzez Leśną/Wetlińską. Z drugiej jednak strony puszczanie takiego ruchu przez Lisią Górę to nie jest dobry pomysł. Chyba że poprzez tunel, ale to już czyste science-fiction :D

Re: Most na Wisłoku [łączący ul. Grabskiego z Żeglarską]

Post: 22 cze 2019, 1:15
autor: Pieczarkowy
Nie rozumiem tej dyskusji, bo do tego czasu powinny powstać trzy mosty, tj. ten + Obwodnica Południowa + most w Boguchwale... pomijam Wisłokostradę i dokończenie połączeń typu Warszawska-Krakowska czy też dokończenie samej obwodnicy południowej, tj. Słocina itd.

Ten most tak w ogóle docelowo może się okazać kładką dla rowerów i pieszych, więc żaden ogromny ruch na nim nie będzie. :roll: