Czemu jeszcze nikt !!! nie zaproponował jakże racjonalnego rozwiązania "problemu" na Kwiatkowskiego czyli usprawnienie w tym rejonie miasta komunikacji zbiorowej ?
To najtańsze i najszybsze rozwiązanie ...
porteño pisze:... Przecież Kwiatkowskiego nie jest jakąś tranzytową trasą z kolumnami tirów. Tamtędy jeżdżą głównie ludzie do pracy/szkoły w okolice śródmieścia, więc jak można wyprowadzić z centrum ruch, który doń z zasady prowadzi?
Można go co najwyżej ograniczyć, promując komunikację zbiorową, ale i ona nie podpasuje każdemu, choćby działała bez zarzutu.
porteño pisze: Jest mnóstwo przynajmniej częściowo "przykrytych" mostów o ciekawej i awangardowej architekturze, jak choćby Most Pokoju w Tbilisi.
Nikoś pisze:to najlepiej każdy park i zieleniec wykarczować bo to tylko przestrzeń ot co
Nikoś pisze:Dobudowę można było wykonać w czasie remontu generalne ale nie po co, lepiej później ryc na nowo aby coś dobudowac i się tym chwalić jaki to postęp. Zielona fala była na trasie zwanej obwodnica ale juz nie ma i teraz na każdych światłach się stoi bo system jest nie wydolny
Nikoś pisze:tylko że od strony WSK ruch jest znikomy obecnie po za godzinami szczytu i okres zielonego jest krótki jeśli tak zostanie to korek będzie tyle że na żeglarskiej a nie kwiatkowskiego i to cała zmianaporteño pisze:Nic nie trzeba będzie zmieniać. Obecnie każda z ulic na tym skrzyżowaniu ma chwilę na to, by auta z niej włączyły się do ruchu, jednak od strony WSK wjeżdża ich niewiele, tak więc będzie więcej, ot co.
jasiop pisze:Czemu jeszcze nikt !!! nie zaproponował jakże racjonalnego rozwiązania "problemu" na Kwiatkowskiego czyli usprawnienie w tym rejonie miasta komunikacji zbiorowej ?
To najtańsze i najszybsze rozwiązanie ...
jasiop pisze:porteño pisze:... Przecież Kwiatkowskiego nie jest jakąś tranzytową trasą z kolumnami tirów. Tamtędy jeżdżą głównie ludzie do pracy/szkoły w okolice śródmieścia, więc jak można wyprowadzić z centrum ruch, który doń z zasady prowadzi?
Można go co najwyżej ograniczyć, promując komunikację zbiorową, ale i ona nie podpasuje każdemu, choćby działała bez zarzutu.
Tu się właśnie kłania brak planowania miasta - czemu muszą jeździć do szkół aż do centrum ?
jasiop pisze:porteño pisze: Jest mnóstwo przynajmniej częściowo "przykrytych" mostów o ciekawej i awangardowej architekturze, jak choćby Most Pokoju w Tbilisi.
I co z tego, że istnieją takie rozwiązania ?
Wspomniany most a w zasadzie KŁADKA !!!- bo nie dopuszczony tam ruch samochodów !!! jest w samym centrum miasta ...
porteño pisze:No to dajesz propozycje tego usprawnienia. Chętnie poczytam. Dwunastka przefrunie nad kawalkadą samochodów tłoczących się na Kwiatkowskiego?
Najbardziej prestiżowe szkoły są w centrum, toteż nie dziwota, że mało kto będzie się uczył w Budziwoju.
No i co, że jest w centrum miasta? Zaczyna się w pokaźnym parku.
jasiop pisze:porteño pisze:No to dajesz propozycje tego usprawnienia. Chętnie poczytam. Dwunastka przefrunie nad kawalkadą samochodów tłoczących się na Kwiatkowskiego?
Najbardziej prestiżowe szkoły są w centrum, toteż nie dziwota, że mało kto będzie się uczył w Budziwoju.
No i co, że jest w centrum miasta? Zaczyna się w pokaźnym parku.
1. wystarczy dać ludziom bardzo dobrą alternatywę właśnie w postaci sprawnej K.M. to nie będzie już takiej kawalkady samochodów ...
2. to na co nam było w ogóle ten Budziwój ?
3 Kolego, byłem dwukrotnie w Tbilisi i ten park w rzeczywistości tak na prawdę nie jest żadnym pokaźnym, i więcej w nim betonu niż zieleni
To już nasz papieski jest lepszy
porteño pisze:[
1 - Co rozumiesz przez sprawną K.M. z tak rozległego obszaru, jakim jest Budziwój? Dwunastka jeżdżąca co kilkanaście minut jest niesprawna?
jasiop pisze:porteño pisze:1 - Co rozumiesz przez sprawną K.M. z tak rozległego obszaru, jakim jest Budziwój? Dwunastka jeżdżąca co kilkanaście minut jest niesprawna?
Oznaką tej niesprawności są kawalkady samochodów stojących w korku ...
Frodo907 pisze:"12" jeździ z taktowaniem główna ulica Kwiatkowskiego i Jana Pawła II, po bocznych puszczamy busy 16 - 24 osobowe z korelowane z odjazdami 12tki.
Tak na szybko zrobione, opierałem się tylko na gęstości zabudowy z zdjęć googla. Więc projekt mało wiarygodny i wymagający dopracowania. Czy Bus wjeżdżający w osiedla mający pojemność 16 - 24 z częstotliwością 10 min w szczycie porannym, 15 min w popołudniowym i powiedzmy 30 w pozostałych godzinach?
Frodo907 pisze:W niektórych wypowiedziach wyczytuję że jedynym remedium na zakorkowane ulice jest poszerzanie ulic, dorabianie lewo, prawoskrętów i budowanie mostów. Do 20 mln planowanych na kładkę nad zalewem, doliczyć trzeba koszt przebudowy ulic Grabskiego i Żeglarskiej. Wyjdzie min 25 mln.
Ile autobusów do obsługi osiedli za taka kwotę można kupić? Albo ile kilometrów bezpiecznych bezkolizyjnych dróg dla rowerów?
Czy nie warto by było pomyśleć o podobnym tunelu pod Powstańców Warszawy obok przepławki dla ryb?
Frodo907 pisze:Bezkolizyjna droga dla rowerów istnieje po przeciwnej stronie Wisłoka. Prowadzi od ulicy Jarowej, niedaleko ujęcia wody w Zwięczycy do ulicy Siemieńskiego. Dzięki ostatniej inwestycji Green Velo, czyli przejazdem pod mostem Lwowskim ułatwiła dojazd do szkoły, pracy wielu osobom.
Jak znajdę czas to zrobię tam pomiar natężenia ruchu w godzinach porannych.
Frodo907 pisze:Tak powstała alternatywa dla samochodów i KM. Mam starszą znajomą (50+) która teraz korzysta z tej drogi i codziennie rowerem do pracy dojeżdża.
Kilka dni temu w okolicach 16-tej jechałem wzdłuż Witosa, od Staroniwskiej do Krakowskiej. Samochody z bocznych ulic miały problem z wyjechaniem bo DDR jechał sznur 15 rowerzystów, rozciągniętych na długości 150 metrów.
Frodo907 pisze:A argument że dwa mniejsze korki są lepsze niż jeden większy. To odpowiem tak, zamiast jednej zasmrodzonej ulicy będą dwie zasmrodzone plus część zalewu.
Ekipa z radia Kielce była zachwycona naszym zalewem, i infrastruktura nad nim. Czy chcemy to tak spierd.... żeby już nie byli zachwyceni?
Frodo907 pisze:W całej zachodniej Europie burzy się beton i rewitalizuje nadbrzeża. A my na odwrót.
Frodo907 pisze:Może zamiast kładki poszerzyć zaporę do tak by były tam po 3 pasy?
A z obu stron kładki dla pieszych i rowerzystów?
Frodo907 pisze:p.s. korelowane - jak poprawiasz innych jak się pisze niektóre wyrazy to powinieneś wiedzieć co ten wyraz znaczy.
Wróć do Infrastruktura rowerowa
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości