Rower miejski

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Rower miejski

Postautor: swiety » 01 lis 2016, 10:14

Pytanie czy ktoś tych rowerów w ogóle używa? Ja nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem kogoś na tym rowerze. Rower miejski to już raczej ruina. Aż żal patrzeć na te paskudne stacje i zniszczone rowery.

Tutaj przykład :
Obrazek
swiety
Moderator
 
Posty: 1181
Na forum od: 22 cze 2014, 18:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: Rower miejski

Postautor: Pieczarkowy » 01 lis 2016, 22:41

Ludzie używali tych rowerów, gdy one się pojawiły na początku... im dalej tym gorzej, w całe wakacje nie widziałem nikogo kto by jeździł na tym rowerze wzdłuż Wisłoka czy po mieście.
Pieczarkowy
 
Posty: 304
Na forum od: 27 lut 2015, 17:25

Re: Rower miejski

Postautor: Ole » 02 lis 2016, 9:08

Większość rdzewieje od wiosny zapięta w ten sam uchwyt.
Zima się zbliża i zamiast trafić na remont to będą gniły pod śniegiem. Koszmar.
Awatar użytkownika
Ole
 
Posty: 362
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Rower miejski

Postautor: iamRZE » 02 lis 2016, 15:47

rzeszow-news.pl pisze:Rzeszów. Rowery miejskie wciąż straszą. Przetargu nie będzie
Przetarg miał się odbyć jesienią, ale miasto Rzeszów z własnych pieniędzy nie chce finansować nowych miejskich rowerów. Ratusz pieniądze na ten cel chce pozyskać z dotacji unijnych. Czy się uda? Odpowiedź poznamy wiosną, a póki co rowery w dalszym ciągu straszą.


W sierpniu Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie, któremu podlega polityka rowerowa, zapewniał, że jest gotowy ogłosić przetarg na zorganizowanie nowego systemu miejskiej wypożyczalni rowerów z prawdziwego zdarzenia. Obecny, za który od 2010 r. odpowiada firma RoweRes, to obraz nędzy i rozpaczy.

– Do ogłoszenia przetargu jesteśmy już przygotowani. Czekamy jedynie na zabezpieczenie finansowe, bo bez tego nie mamy możliwości ogłaszania czegokolwiek – tłumaczyła nam na wakacjach Anna Kowalska, dyrektor ZTM.

Rowery z dotacją

Do ogłoszenia przetargu jeszcze w tym roku ZTM został zobowiązywany przez prezydenta Rzeszowa Tadeusza Ferenca, który pod naporem krytyki mediów obecnej wypożyczalni rowerów, uznał, że nie można całej sprawy przeciągać w nieskończoność.

– Ogłosić przetarg to nie problem. Ale trzeba mieć na to pieniądze, a tych nie mamy. Ratusz nie chce ich nam dać. Taka wypożyczalnia powinna być dotowana przez miasto. Szacujemy, że rocznie potrzebowalibyśmy na nią około milion złotych. Na początek chcemy wprowadzić co najmniej 100 rowerów. Jeżeli zainteresowanie będzie większe, to rowerów będzie przybywać – słyszymy w ZTM.

Brak pieniędzy to główny powód tego, że w tym roku przetargu na nowy system miejskiej wypożyczalni rowerów jednak nie będzie.

Dotychczas miasto tym problemem się nie przejmowało. Współpraca z RoweResem ograniczała się do tego, że ratusz za niewielkie pieniądze wydzierżawiał firmie teren, na których stoją stacje bazowe rowerów. RoweRes zarabia na reklamach, które są przy stacjach.

Zwykli użytkownicy nic z tego nie mają, bo obecne rowery miejskie są w opłakanym stanie. Poprzebijane opony, rowery bez regulacji, brudne, szprychy wyłamane, zdemolowane siodełka i dzwonki, problem z opłatą za korzystanie, zła lokalizacja stacji – to jedne z wielu niedogodności, jakie wymieniają rowerzyści, którzy mieli ochotę skorzystać z roweru miejskiego.

A takich, którzy nim jeżdżą, można ze świecą szukać.

Czy Unia da?

Ratusz przez długi czas odpowiadał, że problem powinien rozwiązać RoweRes, bo wypożyczalnia jest prywatną inicjatywą firmy, a miasto nie chce ingerować w prywatny biznes, choć w swoich folderach reklamowych chwaliło się, że Rzeszów ma wypożyczalnię rowerów.

Przetargu na nowy system, mimo obietnic, w tym roku jednak będzie. – Zmieniła się formuła finansowania tej inwestycji – tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. – Zdecydowaliśmy, że będziemy się starać o dofinansowanie z pieniędzy unijnych – dodaje.

W grę wchodzą dwa programy. Z Polski Wschodniej miasto chce pozyskać 100 tys. euro na Rozwój Transportu Publicznego w Rzeszowie. Drugą opcją jest program transgraniczny „Współpraca zagraniczna Polska-Ukraina-Białoruś”. I tu o kolejne 100 tys. euro Rzeszów starałby się razem z Iwano-Frankiwskiem.

– Wnioski o dofinansowanie chcemy złożyć jeszcze w tym roku. Odpowiedzi możemy spodziewać się w pierwszym półroczu 2017 r. – mówi Chłodnicki.

Pozyskane fundusze mają być przeznaczone nie tylko na zakup nowych rowerów miejskich, ale także nowe parkingi rowerowe, budowę nowych stacji i ścieżek.

– Nowymi rowerami miejskimi będzie zarządzać ZTM. Nie ma sensu powierzać tego kolejny raz zewnętrznym właścicielom – dodaje rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Ma być lepiej

Po wprowadzonych zmianach ma być znacznie lepiej. Rzeszów zyska wreszcie nowoczesne systemy obsługi wypożyczalni, monitoring, pojawi się 20 nowych stacji i nowe rowery. System opłat ma być również połączony z już istniejącą Rzeszowską Kartą Miejską.

Jakie będą dokładne ceny wypożyczania rowerów? Tego dowiemy się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Dodatkowo w planach są również parkingi dla rowerów prywatnych.

A póki co… Rowery miejskie są w dalszym ciągu straszakiem na turystów.

JOANNA GOŚCIŃSKA

źródło
Awatar użytkownika
iamRZE
 
Posty: 227
Na forum od: 15 lip 2014, 11:56

Re: Rower miejski

Postautor: maks » 17 lis 2016, 8:12

Co słychać u sąsiadów ? :)

W Stalowej Woli znajduje się pięć stacji rowerów miejskich. Od połowy kwietnia mieszkańcy wypożyczali rowery 6 tysięcy 178 razy. Średni czas jazdy to 43 minuty i 46 sekund.


http://www.echodnia.eu/podkarpackie/wia ... ,11466260/
maks
 
Posty: 693
Na forum od: 25 gru 2014, 20:47

Re: Rower miejski

Postautor: JanzRzeszowa » 17 lis 2016, 8:58

maks pisze:Co słychać u sąsiadów ? :)

W Stalowej Woli znajduje się pięć stacji rowerów miejskich. Od połowy kwietnia mieszkańcy wypożyczali rowery 6 tysięcy 178 razy. Średni czas jazdy to 43 minuty i 46 sekund.


http://www.echodnia.eu/podkarpackie/wia ... ,11466260/


U nas Gospodarz ma ważniejsze rzeczy na głowie, np: jak konserwować za 0,5 mln dyskotekową fontannę albo za 0,8 mln "zdobić" lampkami ulice na święta...
JanzRzeszowa
 
Posty: 528
Na forum od: 24 lis 2015, 12:29

Re: Rower miejski

Postautor: maks » 19 gru 2016, 23:27

Mimo opadów śniegu i mrozu miejskie rowery nie zostały schowane do magazynu. Brudne i zardzewiałe straszą w centrum miasta.


http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,11595074/
maks
 
Posty: 693
Na forum od: 25 gru 2014, 20:47

Re: Rower miejski

Postautor: Ole » 24 lut 2017, 13:17

A można zrobić to porządnie:

Kraków wprowadzi wypożyczalnię rowerów IV generacji

Kraków wprowadzi w 2017 roku na dużą skalę system miejskich wypożyczalni rowerów, składający się z 1,5 tys. jednośladów i 150 stacji rozlokowanych na terenie miasta. Podobne funkcjonują już w większości dużych polskich miast. Stolica Małopolski jest jednak pierwszym miastem, które wprowadza rowery czwartej generacji, w pełni zautomatyzowane i robi to w systemie koncesyjnym, zamiast klasycznego przetargu publicznego.

- W ubiegłym roku mocno zaznaczyliśmy swoją pozycję na polskim rynku dzięki uruchomieniu wypożyczalni rowerów czwartej generacji w Krakowie. Ten projekt bardzo dobrze wpisuje się w naszą strategię, która zakłada długofalową współpracę z samorządami - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Jeż, dyrektor ds. rozwoju firmy BikeU, która dostarcza i operuje systemami bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich.

W ubiegłym roku spółka podpisała kontrakt z władzami miasta, na mocy którego przez kolejnych osiem lat będzie operatorem miejskiego systemu wypożyczalni rowerów publicznych Wavelo. Kraków to pierwsze miasto w Polsce, które udostępni mieszkańcom jednoślady czwartej generacji wyposażone w komputer pokładowy z GPS. Dzięki temu będą wygodniejsze w użytkowaniu. Użytkownik nie musi wypożyczać ani odstawiać roweru na konkretnej stacji ani zgłaszać tego na osobnym terminalu. Lokalizator GPS i tak zlokalizuje jednoślad, a ponadto pozwoli na przykład monitorować trasy przejazdów i popularność poszczególnych wypożyczalni zlokalizowanych na terenie miasta.

Miejskie rowery czwartej generacji będą ponadto wyposażone m.in. w oświetlenie LED-owe. Nowoczesny system wypożyczalni rowerów ma być również mniej awaryjny i podatny na kradzieże.

- Pierwszy etap, w którym dostarczyliśmy 15 stacji i 100 rowerów miejskich, to etap testowy służący zapoznaniu mieszkańców z korzyściami, obsługą i korzystaniem z wypożyczalni rowerów - mówi Marcin Jeż.

Zgodnie z zawartym kontraktem 1 marca 2017 roku operator zobowiązany jest udostępnić 30 stacji oraz 300 rowerów mieszkańcom Krakowa. Prace nad wdrożeniem kolejnych etapów systemu idą pełną parą.

- Zainstalowaliśmy już ponad połowę systemu docelowego, czyli około 80 stacji wypożyczania rowerów. Z początkiem wiosny, najpóźniej w połowie, będzie gotowy w całości. Składać się będzie ze 150 stacji oraz 1,5 tysiąca rowerów rozlokowanych na terenie Krakowa. Być może będzie ich nawet więcej, ponieważ zgłaszają się podmioty prywatne chętne, by dołączyć do tego projektu - mówi Marcin Jeż.

Stolica małopolski jest nie tylko pierwszym miastem, które udostępnia sieć wypożyczalni rowerów czwartej generacji, lecz także pierwszym, które robi to w ramach koncesji, a nie klasycznego przetargu publicznego (tak jak zrobiła to np. Warszawa). BikeU ma ośmioletnią koncesję na zarządzanie i utrzymanie sieci wypożyczalni i to na spółce skupi się ryzyko finansowe związane z awariami czy kradzieżami jednośladów. Z drugiej strony zyski z wypożyczalni rowerów będzie czerpał operator. Do miasta mają natomiast trafiać wpływy z reklam umieszczanych na jednośladach. Cały system Wavelo będzie w symbolicznym stopniu dotowany z miejskich funduszy (złotówka za rower), dla miasta system oparty o koncesję jest więc doskonałym sposobem na oszczędności.

- Koncesja to nowy sposób myślenia o bike-sharingu w zakresie formy prawnej. W odróżnieniu od przetargu publicznego pozwala zaoferować dużo lepszy produkt z wyższej półki, na czym skorzystają zarówno mieszkańcy, jak i podmiot publiczny - mówi Marcin Jeż.

Spółka chce się rozwijać na polskim rynku i uczestniczyć w kolejnych projektach bike-sharingowych we współpracy z publicznymi podmiotami. Planuje też przeniesienie na rodzimy rynek rozwiązań przetestowanych m.in. w Rotterdamie, które umożliwiają rozładowanie zatorów drogowych. W najbliższych miesiącach zamierza też rozwijać projekt zapoczątkowany w Krakowie.

- Możliwości rozwojowe w formie koncesji są przeogromne. Jeśli chodzi o potencjał Krakowa, to zakładamy, że cały system miejskich wypożyczalni może rozrosnąć się nawet do 2-3 tysięcy rowerów. Jeśli zarazimy pozytywnie mieszkańców i udostępnimy system z wieloma stacjami i rowerami, to zakładamy, że rynek sam się upomni o dodatkowe stacje - mówi Marcin Jeż.

Założony trzy lata temu BikeU jest częścią francuskiej Grupy Egis, obecnej w ponad 100 krajach świata. W Polsce spółka zarządza systemem miejskich wypożyczalni w Krakowie, Szczecinie, Bydgoszczy i w Bielsku-Białej.


źródło: https://media2.pl/technologie/139687-Kr ... racji.html
Awatar użytkownika
Ole
 
Posty: 362
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Rower miejski

Postautor: Nikoś » 24 lut 2017, 14:03

Zamiast zrobić tak jak inni czyli że zewnętrzna firma stawia stację i całą infre (vide Bike) i to ma sens. A takie pisanie że miasto samo da radę to skończy się tak jak poprzednio czyli klapą.
Tylko że do tego trzeba odwagi i mądrego rozplanowania stacji rowerowych plus dobra oferta do wypożyczenia.
Nikoś
 
Posty: 500
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: Rower miejski

Postautor: Frodo907 » 24 lut 2017, 22:41

Pracuję nad mapą z lokalizacjami dla stacji bazowych.
Mam zainteresowanego tą sprawą/ Tylko czy urząd miasta też?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
 
Posty: 536
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość