Strona 56 z 97

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 27 lut 2018, 12:07
autor: Ole
To przecież tylko koncepcja. Sprawdź 50 stron wstecz, tyle już było i tras i wizualizacji że teraz już tylko pozostały rozważania teoretyczne.
Temat na pewno nie wróci przed wyborami samorządowymi bo to strzał w kolano. :D

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 27 lut 2018, 22:23
autor: klamar1214
Temat do przeniesienia do niezrealizowanych.Niech najpierw dokończą Wisłokostradę,trasę południową,przedłużenie Okulickiego do Lubelska-Warszawska i dalej do Krakowskiej. Może po 2050 roku jakiś objazd ronda na Pobitnym przed Krasnym lub za(już w RZ)no i przedłużeni Południowej do Malawy zamknięcie RINGU z Krasnym ?(około 2099 rok) tylko trzeba będzie z 400-1000 chałup wyburzyć a może i trochę bloków.Kolejka to jak już Mars będzie zasiedlony :lol:

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 28 lut 2018, 11:17
autor: kornik
Ole pisze:To przecież tylko koncepcja.

Nie koncepcja, a niezrealizowane marzenie Ferenca ;)

Ole pisze:Temat na pewno nie wróci przed wyborami samorządowymi bo to strzał w kolano. :D

Ja myślę, że wróci. Pojawiał się dwoma ostatnimi razami, dlaczego nie znowu?

harpun pisze:Tylko nie pchajcie się w tramwaje, to gehenna, jazda 5 km/h, koszty, kolizje, wypadki itd.

Skąd założenie, że z metrem albo inną kolejką nie będzie tak samo?

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 28 lut 2018, 14:34
autor: Ole
niezrealizowane marzenie Ferenca ;)

Niestety nie mamy takiego działu. :lol:

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 02 mar 2018, 0:04
autor: harpun
harpun pisze:Tylko nie pchajcie się w tramwaje, to gehenna, jazda 5 km/h, koszty, kolizje, wypadki itd.

[quote/]Skąd założenie, że z metrem albo inną kolejką nie będzie tak samo?[/quote]

Nie może być to samo bo metro jeździ indywidualnym szlakiem, nie kolidując z nikim

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 05 mar 2018, 14:38
autor: kornik
To nie jest kwestia środka transportu, tylko pieniędzy. Jak się nie ma kasy na utrzymanie metra/kolejki/czegokolwiek, to też będzie "jazda 5 km/h, koszty, kolizje, wypadki itd." Jakoś w Warszawie tramwaje potrafią jeździć bez problemów.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 06 mar 2018, 2:28
autor: harpun
kornik pisze:To nie jest kwestia środka transportu, tylko pieniędzy. Jak się nie ma kasy na utrzymanie metra/kolejki/czegokolwiek, to też będzie "jazda 5 km/h, koszty, kolizje, wypadki itd." Jakoś w Warszawie tramwaje potrafią jeździć bez problemów.


Warszawa ma jeszcze w zanadrzu ciężkie metro i ambitnie go rozciąga, to na tramwaje by nie miała? Poza tym tramwaje to już skansen. Teraz to często temat na dobrą bekę, dlaczego? Tramwaj w zatłoczonym mieście, gdzie na 1 wagon przypada 10 000 aut jest już w mniejszości, i to aby nie dopuścić do komunikacyjnego paraliżu samochody dostają długi czas na wszelkie przejazdy, tramwaje czekają. Kiedyś tramwaj w mieście miał sens - ekologiczny, relatywnie pojemny i szybki, zawsze miał pierwszeństwo na każdym skrzyżowaniu (pojazdy szynowe) Ale samochodów było malutko, pustki w mieście, samochody były na talony, nie wiem czy pamiętacie co to takiego talon na Fiata czy Poloneza, nie każdy mógł sobie wejść do salonu jak dziś i sobie kupić.

W każdym razie czasy się zmieniły niestety, teraz w miastach liczy się czas podróży, tramwaje mocno zwolniły i nadal zwalniają, a kierowcy w pojazdach mają oczy i widzą jak majestatycznie poruszają się gabloty, i jak myślicie? Taki kierowca widząc wlokący się tramwaj przepełniony, przesiądzie się do tego środka transportu? A oto właśnie chodzi w miastach aby jak największa ilość mieszkańców korzystała z komunikacji zbiorowej, bo aut jest już za dużo, kierowców - tych obserwatorów za kółkiem trzeba zachęcić aby w mieście nie spalali swojego paliwa. Ale to musi być komunikacja szybsza o samochodowej. Na dzień dzisiejszy Władze miast wszystkich, dokładają co 100 , 200 metrów kolejne światła szczelinowe dla tramwajów, bo aut jest więcej, i aby nie dopuścić do paraliżu mają wszędzie pierwszeństwo i długie czasy. Z komunikacją osobną i niezależną nie byłoby tego problemu, własny system sterownia ruchem, i co ważne osobna bezpieczna bezkolizyjna trasa.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 06 mar 2018, 20:07
autor: PzD91
^^ Ty byłeś w jakimś mieście z tramwajami czy tylko tak piszesz z niewiedzy?

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 09 mar 2018, 2:06
autor: harpun
Eno jasne a Kraków mam wpisany dla ozdoby

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 10 mar 2018, 1:23
autor: Nikoś
Przy dobrze zorganizowanej sieci tramwajowej czyli wydzielone torowiska do tego zielona fala dobre usytuowanie przystanków można osiągnąć dobre wyniki przewozowe. Czemu Olsztyn zdecydował się na odbudowę sieci ? bo wie że drogi nie są z gumy a jakoś transport zbiorowy trzeba zapewnić.
Na zachodzie po latach posuchy wraca się do tramwajów i to nawet przez ścisłe centra miast i wszystko gra. Kraków to przykład jak mieć tramwaj i nie umieć go wykorzystać bo mało torowisk wydzielonych, do tego jakość taboru też zostawia wiele do życzenia.
A najważniejsze w polskim prawie nie ma nic o takiej kolejce więc nam to nie grozi a dwa nie ma kasy na to i dobrze. Skoro taka Moskwa swoją kolejka zburzyła to sorry
Ba w Katarze na Mundial 2022 budują nowe sieci tramwajowe mimo że mając tyle kasy mogli by mieć wszystko a jednak