Ole pisze:Chodziło mi tylko o wskazanie czegoś co w tamtych miastach już dawno wiadomo. Tramwaj nie jest rozwiązaniem na problemy komunikacji miejskiej. .
Skoro nie jest to dlaczego miasta stawiają na rozbudowę tego środka komunikacji ? A nie tylko modernizacje,
Ole pisze:Jest tylko składnikiem tej komunikacji który boryka się z takimi samymi problemami jak autobusy. Budowanie zatem od zera takiego rozwiązania nie rozwiąże problemów przepustowości. Będzie kolejnym zamulaczem komunikacyjnym.
Jeżeli powstanie wydzielony pas, vide Cieplińskiego, Powstańców to na pewno nie będzie zamulaczem
Ole pisze:Dodatkowo niczym kierowcy załapią jak jeździć wspólnie z tramwajami miną lata.
W Olsztynie bardzo szybko się nauczyli jak żyć i jezdzic, ba mało tego budują kolejną linie i jakoś blacharze nie zanotowali 5 cyfrowych wzrostów w swoich zakładach
[quote="Ole"]
Widać to jak ludzie jeżdżą po miastach gdzie te tramwaje są. Problemy to przyjezdni gdzie nie potrafią się zachować.
Mieliśmy (i wciąż mamy) problemy z kierowcami co nawet po rondach z dwoma pasami ruchu mają problemy.
Jak dla mnie ani tramwaj ani kolejka to nie jest rozwiązanie. [quote="Ole"]
No bo nasi miszczowie to jazda lewym pasem 40 na godzine i tyle. Tylko ciekawe że jak w innym mieście jest to po paru klaksonach od razu umie jeżdzić.
Więc tramwaj to jest środek transportu który dobrze zaplanowany i wykonany wiele daje miastu. Ale o czym marzymy jeśli zwykła komunikacja autobusowa kuleje i korzystanie z niej to raczej środek przymusu