autor: harpun » 06 cze 2018, 20:36
Szkoda że wielu jest przeciwnych tej inwestycji, a to jest atrakcyjny środek transportu. Szybki, bezkolizyjny, niezależny i punktualny. Jestem pewien że mieszkańcy szybko go polubią, to jest oczywiste. Jedynym argumentem przeciwników są estakady i filary, tak? Ja myślę że powinno się zaprojektować tak filary i estakady aby wszystkich pogodzić, bo wierzcie mi większy bałagan i zamieszanie wywołują właśnie te wychwalane tu tramwajki, które są już światkiem tamtej epoki. Miasta wielu krajów w tym europejskich trzymają je u siebie bo nie mają wyjścia, majstrują przy nich, przerabiają trasy bo zwyczajnie nie stać ich na nowe trasy metra. Wielu z was myśli że są modne bo pojawiają się na rynku nowe składy, ktoś gdzieś zobaczył jakiś nowy odcinek na estakadzie czy w tunelu, ale to dalej tramwaj, który nawet po zielonym odcinku czy estakadzie nie rozwinie tej prędkości co metro, bo nie pozwalają mu szyny, rozjazdy, światła i samochody, które są w silnej przewadze i to pod nich ustawiane są światła bo to one powodują paraliż miasta nie tramwaj (na jeden skład w mieście takim jak powiedzmy Olsztyn przeciętnie przypada około 1000 aut). Do tramwaju kierowcy aut się nie przesiądą od razu mówię.