harpun pisze:Ale co tu dużo mówić tramwaje wlokące się po mieście to obciach, skarbonka bez dna, ja osobiście wybrałem rower, i nie mam siły już nawet o nim pisać. Komunikacja w mieście musi być szybka, częsta, pojemna i punktualna a z tramu już dawno wysiadłem i radzę aby miasta jeśli mogą nie pchały się w ten tani środek na komunikacje po mieście, bo się przejadą
Jak dla mnie możesz nawet pieszo chodzić, tramwaj jest pojemny i szybki tylko musi mieć do tego warunki. Własnie czytam że Kopenhaga do 2024 wybuduje nową linie tramwajową pod klucz o długości 28km ah będzie niebezpiecznie - bo jak podają autobus na tej trasie już nie wyrabia a trzeba zapewnić nową formę transportu.
harpun pisze:Tak dla przypomnienia czy wypadek da drodze wpływa na ruch tramwajowy z wydzielonym torowiskiem
a jak będą słupy co 10 metrów to będzie bezpieczniej ?
foreigner pisze: A Olsztyn sobie finansowo świetnie z tramwajami radzi, mimo że ma budżet miasta mniejszy o 250 mln niż Rzeszów. W październiku 2017 podawano nawet, że Unia im podwyższyła finansowanie z 70% do 85% (maksymalny poziom).
Bo Unia daje kase na nisko emisyjny transport, a że Olsztyn jako jedyny zdecydował się na budowe tramu od podstaw to teraz ma więcej kasy. Bo inna pula jest na rozwój a inna na nowe, choć oficjalnie to ten sam program.
Olsztyn to po kosztach dzięki temu dofinansowaniu buduje tramwaj bo nie pisze o mrzonkach typu kolejka czy lewitacja tylko patrzy na to co realne. Jedynie zrobili błąd w szerokości tramów ale to ich problem.
harpun pisze:Dziś w Krk dziennie pojawia się od 5 do 10 incydentów w których biorą udział tramwaje.
tylko trzeba sobie zadać pytanie dlaczego aż tyle ? skoro w innych miastach nie ma tego tak nagminnie jak w krk.
harpun pisze:Jeśli Rzeszów miałby się zdecydować na tramwaj, idąc śladem Olsztyna, to gdzie przyleci po porady fachowe, chyba tam gdzie najbliżej, czyli do Krakowa. A czy Kraków jako miasto z wieloletnim doświadczeniem w eksploatacji tramwajów i jednocześnie takim bagażem problemów z nim związanych, byłby wiarygodnym partnerem?
Dziś nie trzeba jechać do sąsiada jak pisałem wyżej Kopenhaga zleciła całą budowe jednej firmie i tyle. Fakt przygotowania też trwały ale od tego są firmy konsultingowe a nie
harpun pisze: Do obowiązków samorządów i władz miast należy zapewnić mieszkańcom sprawną komunikacje zbiorową.
Póki co nikt nie wymyślił nic bardziej racjonalnego, ale jeśli Rzeszów dopiero teraz kupuje przeguby to co się dziwić.
harpun pisze: Jeśli w Rzeszowie miałby powstać tramwaj to były by to 2 -3 linie, 6 pętli, jedna zajezdnia i na początek 20-30 pojazdów.
Dziś się odchodzi od pętli znawco na rzecz tramu 2kierunkowego więc tylko końcówki. W Rzeszowie to nie więcej jak 8 linii i była by dobra podstawa. Tak jak Olsztyn założył docelową ilość na 7 linii (inne uwarunkowania)
harpun pisze: Ale z tramwajami jest tak, że tereny pod tory i pętle i zajezdnie miasto musi wykupić już przed pracami projektowymi i decyzjami środowiskowymi, tym bardziej jeśli zależy nam na trasie poprowadzonej z dala od aut lub obok drogi.
Olsztyn przerobił zajezdnie autobusową więc koszt odpadł tu można było by na Trembeckiego (teraz już baza sprzedana), w wielu miejscach można poprowadzić po pasie zieleni na środku więc koszty wykupu żadne.
harpun pisze: Do miasta na pewno należą szlaki drogowe więc najtaniej poprowadzić je po środku, czyli między autami i czar bezkolizyjności tryska jak bańka mydlana,
i znów pudło, jeżeli jest dobrze odseparowane od ruchu samochodowego nie ma przeszkód. Serio pojedz do innych miast niż krk i zobacz jak to wygląda
harpun pisze:a w miejsce tramu czy nawet tworząc konkurencje transportową w mieście już nie będzie można wybudować Monoraila czy innej kolejki bo unia zażąda zwrotu pieniędzy za tramwaj.
Tylko że nikt nie buduje tramwaju ot tak tylko jak podstawowy środek transportu. Zobacz ilu jest producentów taboru tramwajowego a ilu kolejki parkowej.
Więc pokaż mi przykład miasta gdzie powstanie ta kolejka jako podstawowy środek transportu. A ja ci podałem już 3 przykłady nowych sieci tramwajowych na świecie