Rzeszów. Wieloletnia Prognoza Finansowa wskazuje, że inwestycja swój początek będzie miała dopiero w 2027 roku.
Według koncepcji Miejskiego Zarządu Dróg, nowe trzypoziomowe skrzyżowanie ma posiadać tunel od Al. Piłsudzkiego w kierunku wiaduktu Śląskiego.
Od Al. Cieplińskiego w kierunku wiaduktu Tarnobrzeskiego ma powstać most, który znajdowałby się nad obecnym rondem. Z kolei rondo nie uległo by modernizacji, stanowiło by zatem środkową część trzypoziomowego skrzyżowania.
Projekt budowy zakłada podział inwestycji na dwa etapy. Pierwszy z nich wiąże się z budową tunelu od Al. Piłsudzkiego, natomiast drugi etap dotyczyłby przejazdu nad obecnym rondem. Łącznie długość dróg wchodzących w zakres przedsięwzięcia wyniesie 0,98 km.
Dodatkowym punktem inwestycji jest budowa przejścia podziemnego dla pieszych pod Al. Cieplińskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Jałowego i Sokoła.
http://supernowosci24.pl/przy-rondzie-m ... zyzowanie/
RZESZÓW. Drogowcy mają w planach budowę tunelu w ciągu al. Piłsudskiego pod rondem.
W centrum Rzeszowa ma być przebudowane rondo Dmowskiego, zlokalizowane obok galerii handlowej. W przyszłym roku ma być opracowana dokumentacja bezkolizyjnego skrzyżowania z tunelem, które ma powstać w obrębie istniejącego ronda.
Miejski Zarząd Dróg ma w planach rozwiązanie korków w godzinach szczytu, które codziennie są na rondzie Dmowskiego. Rondo nadal byłoby w tym samym miejscu, ale rozprowadzałoby ruch samochodów po sąsiednich ulicach. Zgodnie z pomysłem trasa w ciągu alei Piłsudskiego przebiegałaby tunelem pod rondem. Natomiast ruch w ciągu al. Piłsudskiego w kierunku ul. Marszałkowskiej odbywałby się po wiadukcie. Dzięki temu skrzyżowanie byłoby bezkolizyjne. Koszt takiej inwestycji wyniósłby 50 mln zł.
- Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania byłaby realizowana etapami i kierowcy nie mieliby problemów z jazdą samochodem w centrum miasta – przekonuje Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. – Złożyliśmy już wniosek na środki z budżetu miasta na opracowanie dokumentacji budowy bezkolizyjnego skrzyżowania.
Podobną koncepcję, jaką zaproponował MZD, w Rzeszowie przygotowano już w latach 70. Ta, która ma być wkrótce realizowana ma być trochę inna. To nie jedyne plany, jakie mają drogowcy. Na skrzyżowaniach przy ul. Krakowskiej z aleją Witosa oraz Lwowskiej i Armii Krajowej i Powstańców Warszawy, alei Sikorskiego i Rejtana mają powstać wiadukty. Dzięki temu nie byłoby już trudno tamtędy przejechać.
W Miejskim Zarządzie Dróg opracowana ma być kompleksowa koncepcja przedsięwzięcia i oszacowane koszty inwestycji. Przygotowane zostaną też różne warianty usprawnienia ruchu aut w centrum miasta i okolicach. Mają być wybrane najlepsze rozwiązania pod względem technicznym i komunikacyjnym.
Mariusz Andres